Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

majorette2005 schreef op 04-12-2023 om 07:45:

[..]

Klopt, de vraag was of die tweet anti islam is, ik vind van niet, die tweet benoemd feiten, waarom zou dat anti zijn?

Ik ben tegen heel veel dingen gebaseerd op of gesteund door feiten. Wilders is zelf ook heel duidelijk in zijn onderbouwing en ook heel duidelijk in het feit dat hij anti-islam is. Hoe duidelijker wil je het hebben dan 'stop islam'? Dat is het enige wat ik zeg, dat ik het gek vind om dat te ontkennen.

absor schreef op 04-12-2023 om 09:12:

Dat wilders anti-islam is lijkt me duidelijk. En dat is prima toch? Er zijn veel mensen anti islam, anti christendom of totaal anti religie. Dat wilders bedreigt wordt omdat hij anti islam is dat is helemaal niet prima. Je moet in de dit land vrij zijn om te zeggen dat je de bijbel of de koran onzin vind.

Eens, dit bedoel ik dus.

Fleurtje_5 schreef op 04-12-2023 om 00:22:

[..]

Ach ach, dan komt het ineens op het aantal aan. Iemand schreef:

Het is een feit dat er door de toenemende vergrijzing steeds meer een beroep wordt gedaan op de zorg.

Ik ken veel oudere mensen die nog steeds heel fit zijn, en ik ken helaas ook jongere mensen die zorg nodig hebben. Gelukkig dat ze de zorg krijgen die ze nodig hebben.Maar ik krijg vaak de rillingen van hoe er over 'de vergrijzing' word gesproken. Ze worden nog net niet uitgekotst.

Scheer niet alle grijze mensen over één kam aub. Vandaar dat ik de vraag stelde: Welke groep kost geen geld?

Je kunt blijven roepen over 'maar ik ken' of 'maar ik zag', maar de grafieken die ik plaatste zijn heel duidelijk, toch? Hoe wilde jij die interpreteren dan? Ik kots niemand uit, ik heb geen enkel oordeel over het meer verbruiken van zorg door ouderen, want ik vind het heel logisch en goed dat je de zorg krijgt die je nodig hebt. Maar de feiten worden er niet anders door: door de vergrijzing nemen de zorgkosten toe. Zie de grafieken, zie de statistieken. En naast de vergrijzing zijn de twee grootste redenen van de stijgende zorguitgaven nieuwe technologie en hogere lonen. En ook daarvan zeg ik dat het logisch is en dat ze die hogere lonen verdienen. Dus wil je mijn woorden niet verdraaien a.u.b.? Ik geef puur de feiten weer. 

Nicole123 schreef op 04-12-2023 om 09:14:

[..]

Eens, dit bedoel ik dus.

Maar je moet ook een devoot moslim of christen  kunnen zijn, zolang je maar binnen de grenzen van onze rechtsstaat blijft. 

OmaVan2 schreef op 04-12-2023 om 10:32:

[..]

Maar je moet ook een devoot moslim of christen kunnen zijn, zolang je maar binnen de grenzen van onze rechtsstaat blijft.

Ook mee eens. Bijv. de koran willen verbieden dat gaat tegen de grondwet in. Ik vind dat zowel mensen die een religie aanhangen als mensen die anti-religie zijn (of dat om een specifieke of alle religies gaat) dat zouden moeten doen binnen de grenzen van de rechtsstaat en grondwet en graag ook binnen de grenzen van fatsoen en zonder te polariseren of veralgemeniseren. 

Fleurtje_5 schreef op 04-12-2023 om 00:34:

[..]

Vervang in jou bericht het woord 'vergrijzing' en het woord 'ouderen' eens voor het woord dat je Wilders verwijt. Misschien zie je het dan zelf.

Je schrijft ook:

dat dus vergrijzing zorgt voor veel hogere uitgaven aan de zorg (en dat nu al 1 op de 7 mensen in de zorg werkt en de rek er daarmee behoorlijk uit is).

De rek is er uit vanwege bezuinigingen (sinds 2013) onder het motto "met minder handen meer werk doen". En voornamelijk in ziekenhuizen. Dat heeft niet met de vergrijzing te maken. Maar ALLES met WERKDRUK.

Ik heb in 2013 een jaar lang alle bezuinigingen gevolgd, en er kwam niets voor terug in de plaats. Alle miljoenen vlogen weg ten koste van.

Ik had zelfs een map gemaakt met de titel "Verspilling EU-geld". Er werden kilometers lange geluidswallen langs een autoweg in Polen gemaakt. Maar dat was zo'n eerste-klas-verspilling omdat er kilometers lang niemand woonde die last kon hebben van verkeer op de autowegen.

Vergelijk het salaris van een verzorgende eens met het salaris van iemand in Brussel (te horen in het filmpje dat ik zo straks heb geplaatst)Dat salaris van de verzorgende of verpleegkundige kan bij lange na niet tippen aan dat van de Europarlementariërs. En vraag je dan eens af 'waarom moet dat zo absurd hoog?"

Heb je de statistieken bekeken? Duidelijker kan niet. 

Nicole123 schreef op 04-12-2023 om 09:21:

[..]

Je kunt blijven roepen over 'maar ik ken' of 'maar ik zag', maar de grafieken die ik plaatste zijn heel duidelijk, toch? Hoe wilde jij die interpreteren dan? Ik kots niemand uit, ik heb geen enkel oordeel over het meer verbruiken van zorg door ouderen, want ik vind het heel logisch en goed dat je de zorg krijgt die je nodig hebt. Maar de feiten worden er niet anders door: door de vergrijzing nemen de zorgkosten toe. Zie de grafieken, zie de statistieken. En naast de vergrijzing zijn de twee grootste redenen van de stijgende zorguitgaven nieuwe technologie en hogere lonen. En ook daarvan zeg ik dat het logisch is en dat ze die hogere lonen verdienen. Dus wil je mijn woorden niet verdraaien a.u.b.? Ik geef puur de feiten weer.

Dit, maar het is vechten tegen de bierkaai.

felija schreef op 04-12-2023 om 10:44:

[..]

Dit, maar het is vechten tegen de bierkaai.

Yep! Een gebed zonder einde. 

Nicole123 schreef op 04-12-2023 om 09:00:

[..]

Klopt en dat vind ik verschrikkelijk. Niemand zou ooit met de dood bedreigd, of überhaupt bedreigd moeten worden. Maar dat bevestigt toch juist wat ik schrijf? Ze bedreigen hem niet omdat hij zo'n moslimliefhebber is, maar omdat hij anti-islam uitspraken doet en een anti-islam film heeft gemaakt. En die anti-islam standpunten van hem daar kun je het mee eens zijn of niet, maar doen alsof hij helemaal niet zo anti-islam is begrijp ik echt niet.

En ja, of je het nu fijn vindt of niet, moslims hebben veel DENK gestemd ja. De cijfers die ik zag - die meer zeggen dan een filmpje hier en daar - laten zien dat ongeveer 50% helemaal niet gestemd heeft en van de andere 50% de overgrote meerderheid ofwel DENK (de meesten) ofwel PvdA/GL. De PVV stemden ze nauwelijks. Hier nog een linkje over dat onderzoek van Spierings.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/rechtse-mythe-doorgeprikt-nederlandse-turken-en-marokkanen-stemden-nauwelijks-pvv

Bij het Nederlands Kiezersonderzoek bleken er welgeteld nul moslims te zijn die op de PVV stemden. “„Ik heb me nog afgevraagd of bijvoorbeeld seculiere Turkse Nederlanders dit jaar meer op de PVV zijn gaan stemmen”, zegt Spierings, „maar ook daar zie ik geen aanwijzingen voor. Als het echt een massale beweging zou zijn geweest van deze groepen die op de PVV zijn gaan stemmen, dan hadden we daar sporen van terug moeten zien. En die zien we niet.”

GAH7fZUXIAAZ50u?format=jpg&name=900x900

Joop en Bnn/Vara....linkser en subjectiever kan niet.

Joanjett schreef op 04-12-2023 om 11:03:

[..]

Joop en Bnn/Vara....linkser en subjectiever kan niet.

Vind je het Nederlands Kiezersonderzoek niet objectief? Waarom niet? En wetenschappelijk onderzoeker Spierings, is die ook links en subjectief?

Nicole123 schreef op 04-12-2023 om 09:00:

[..]

Klopt en dat vind ik verschrikkelijk. Niemand zou ooit met de dood bedreigd, of überhaupt bedreigd moeten worden. Maar dat bevestigt toch juist wat ik schrijf? Ze bedreigen hem niet omdat hij zo'n moslimliefhebber is, maar omdat hij anti-islam uitspraken doet en een anti-islam film heeft gemaakt. En die anti-islam standpunten van hem daar kun je het mee eens zijn of niet, maar doen alsof hij helemaal niet zo anti-islam is begrijp ik echt niet.

Dat maakt het nog niet oké dat hij (met de dood) bedreigd wordt. Nederland is zo een fijn land als het gaat om vrijheid van meningsuiting, behalve als het over de islam gaat, dan is de stront aan de knikker. Er zijn online duizenden spotprenten over god te vinden, weet jij van een doodsbedreigingen uit de christelijke hoek? Mensen kunnen ook leren hun schouders op te halen en niet alles zo persoonlijk nemen. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-12-2023 om 12:42:

[..]

Dat maakt het nog niet oké dat hij (met de dood) bedreigd wordt. Nederland is zo een fijn land als het gaat om vrijheid van meningsuiting, behalve als het over de islam gaat, dan is de stront aan de knikker. Er zijn online duizenden spotprenten over god te vinden, weet jij van een doodsbedreigingen uit de christelijke hoek? Mensen kunnen ook leren hun schouders op te halen en niet alles zo persoonlijk nemen.

En al die bedreigingen tonen ook duidelijk aan dat hij een punt heeft. De radicale stroming van de islam is behoorlijk gevaarlijk en daar waarschuwt hij voor. Waar andere partijen laf wegkijken en zich vooral bezughouden met politiek correct zijn, durft hij dat met gevaar voor eigen leven wel te benoemen.

Ik vind overigens wel dat er in dit topic nu erg lang wordt doorgezaagd over die enkele specifieke standpunten. Er is zoveel meer waar hij voor staat waardoor hij nu juist zo ontzettend veel stemmen heeft gekregen. Ik denk dat juist dat meer aandacht verdient.

Pim Lammers - civitas christiana. En ik heb wel meer opsommingen gemaakt op dit forum van geweld en bedreigingen vanuit de christelijke hoek in de westerse wereld (volgens mij zelfs in dit topic). Nu ga ik het hierbij laten. 
Ik vind het moeilijk te begrijpen dat mensen denken dat extremisme en bijbehorend wangedrag maar in een bepaalde groep voorkomen. Het maakt niet uit welke levensovertuiging of ideeen er zijn, er zijn altijd mensen aan de rand van het spectrum die wangedrag vertonen, waar de meerderheid niet achter staat. 

Doemijdieglazenbol schreef op 04-12-2023 om 08:51:

ik ga echt niet discussiëren over of Wilders anti-islam is of niet. Dat zou hij zelf niet eens doen. Hij is gewoon anti-islam en daar mogen wij dan weer iets van vinden.

Ik ga ook niet discussiëren over of de vergrijzing een factor is in de stijgende zorgkosten. Dat er andere zaken ook meespelen en dat andere dingen ook geld kosten, maakt dat niet minder waar.

Iemand zin in een discussie of regen nat is?

Heb er weinig vertrouwen in dat er iets werkbaars uit het formatieproces gaat komen, in de zin van traditioneel kabinet. Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat Wilders dat zelf helemaal niet wil.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-12-2023 om 13:48 Topicstarter

Facy66 schreef op 04-12-2023 om 12:46:

[..]

Ik vind overigens wel dat er in dit topic nu erg lang wordt doorgezaagd over die enkele specifieke standpunten. Er is zoveel meer waar hij voor staat waardoor hij nu juist zo ontzettend veel stemmen heeft gekregen. Ik denk dat juist dat meer aandacht verdient.

Dat heeft twee kanten natuurlijk. Hoe denk jij dat Wilders zijn plannen voor de zorg gaat betalen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.