Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-12-2023 om 11:54

Coreopsis schreef op 29-11-2023 om 21:57:

Iets meer duiding over de beweringen dat ook veel moslims/Marokkanen/Turken op de PVV zouden hebben gestemd. De data in dit onderzoek vertelt een ander verhaal.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/29/onder-moslims-is-de-pvv-onverminderd-onpopulair-a4182743

„Het aantal mensen uit die groepen dat aangaf PVV te stemmen, ligt stukken lager dan onder de rest van de Nederlandse bevolking. En ook lager in vergelijking met het niet-religieuze of christelijke deel van de stemmers. Het zijn er echt weinig.”

https://nos.nl/collectie/13958/artikel/2499884-geen-aanwijzingen-dat-veel-moslims-op-de-pvv-hebben-gestemd

Over hetzelfde onderzoek. Deze is wel voor iedereen te lezen.

Coreopsis schreef op 01-12-2023 om 11:54:

[..]

https://nos.nl/collectie/13958/artikel/2499884-geen-aanwijzingen-dat-veel-moslims-op-de-pvv-hebben-gestemd

Over hetzelfde onderzoek. Deze is wel voor iedereen te lezen.

Dank! 

Het volgende viel me ook op; ze stemmen eerder op FvD?

"Veel aantrekkingskracht tot de partij is er ook niet. Ik heb gemerkt dat dat moslims hun weg op rechts eerder weten te vinden naar Forum voor Democratie. Maar ongetwijfeld zullen er moslims op de PVV gestemd hebben. Maar dat zal misschien een halve zetel zijn."

El Kaddouri legt uit hoe hij tot dat aantal komt. "Er zijn 700.000 stemgerechtigde moslims in Nederland. Daarvan stemt de helft. 60 procent stemt op Denk, de rest wordt grotendeels verdeeld onder de linkse partijen. Die zijn vaak ook heel populair onder moslims. Aan de onderkant zullen misschien wat praktisch opgeleiden wel op Wilders stemmen. Mensen die alleen maar luisteren naar de oneliners bijvoorbeeld, maar dat is een heel kleine groep. Dus waar praten we over."

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-12-2023 om 12:10

Baudet heeft het afgelopen jaar behoorlijk geflirt met conservatieve moslims. Met name via social media, en dat trekt jongeren. Mannen met name.

Coreopsis schreef op 01-12-2023 om 12:10:

Baudet heeft het afgelopen jaar behoorlijk geflirt met conservatieve moslims. Met name via social media, en dat trekt jongeren. Mannen met name.

Hij schijnt inderdaad erg actief te zijn op tik tok e.d. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

01-12-2023 om 15:15 Topicstarter

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/30/is-de-pvv-economisch-links-zo-eenvoudig-is-het-niet-laat-het-stemgedrag-zien-a4182907/appview

Interessant artikel over hoe links de PVV is. Ze stemmen graag voor zaken die geld kosten, maar geven niet thuis als dat betaald moet worden. Daar hebben we dus niets aan.

Daglichtlamp schreef op 01-12-2023 om 15:15:

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/30/is-de-pvv-economisch-links-zo-eenvoudig-is-het-niet-laat-het-stemgedrag-zien-a4182907/appview

Interessant artikel over hoe links de PVV is. Ze stemmen graag voor zaken die geld kosten, maar geven niet thuis als dat betaald moet worden. Daar hebben we dus niets aan.

Gelezen. Is niet erg realistisch nee. Maar dat zal zijn stemmers niet weerhouden opnieuw op hem te stemmen indien nodig. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen.

Zilver_gray schreef op 01-12-2023 om 16:25:

[..]

Gelezen. Is niet erg realistisch nee. Maar dat zal zijn stemmers niet weerhouden opnieuw op hem te stemmen indien nodig. Ik ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen.

Ik denk dat PVV in de oppositie belandt, want Wilders wil helemaal niet regeren. Hij heeft helemaal geen capabele mensen en dat weet hij best.

Dan kan hij lekker gaan schoppen en schelden tegen de andere partijen, want die hebben het hem dan onmogelijk gemaakt. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-12-2023 om 17:29

_Audrey schreef op 01-12-2023 om 16:32:

[..]

Ik denk dat PVV in de oppositie belandt, want Wilders wil helemaal niet regeren. Hij heeft helemaal geen capabele mensen en dat weet hij best.

Dan kan hij lekker gaan schoppen en schelden tegen de andere partijen, want die hebben het hem dan onmogelijk gemaakt.

Precies, altijd al gezegd. Hij wil alleen maar overal tegenaan schoppen, zeuren over de anderen, en zelf geen oplossing aandragen (die uitvoerbaar is). Dan nog net een week voor de verkiezingen een beetje omdraaien, maar dat is een wolf in schaapskleren

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-12-2023 om 17:41

Ik hoop toch echt dat de andere partijen zich daar niet toe laten verleiden... Wat mij betreft wordt het óf een kabinet met de pvv, óf nieuwe verkiezingen als dat niet mogelijk blijkt.

_Audrey schreef op 01-12-2023 om 16:32:

[..]

Dat zou veel te makkelijk zijn, laat 'm maar "regeren", kijken hoe hij het er vanaf brengt. Wat mij betreft komt ie er niet zo makkelijk vanaf hoor.

Coreopsis schreef op 01-12-2023 om 17:41:

Ik hoop toch echt dat de andere partijen zich daar niet toe laten verleiden... Wat mij betreft wordt het óf een kabinet met de pvv, óf nieuwe verkiezingen als dat niet mogelijk blijkt.

Nieuwe verkiezingen zit ik ook niet echt op te wachten, vraag me af of men dan weer hetzelfde zou stemmen. Ik bedoel de andere stemmers.

Ik weet het niet eigenlijk.

Zilver_gray schreef op 01-12-2023 om 17:45:

[..]

Dat zou veel te makkelijk zijn, laat 'm maar "regeren", kijken hoe hij het er vanaf brengt. Wat mij betreft komt ie er niet zo makkelijk vanaf hoor.

Wat mij betreft ook niet hoor. Bewijs jezelf nou maar eens met die grote mond van je. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-12-2023 om 17:57

_Audrey schreef op 01-12-2023 om 17:54:

[..]

Wat mij betreft ook niet hoor. Bewijs jezelf nou maar eens met die grote mond van je.

ja dat vind ik ook. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-12-2023 om 18:40

Zilver_gray schreef op 01-12-2023 om 17:47:

[..]

Nieuwe verkiezingen zit ik ook niet echt op te wachten, vraag me af of men dan weer hetzelfde zou stemmen. Ik bedoel de andere stemmers.

Ik ook niet. Maar het alternatief, een kabinet zónder pvv en Wilders als grootste in een slachtofferrol  in de oppositie, vind ik nog erger. Kiezen tussen kwaden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.