Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Fleurtje_5
30-11-2023 om 18:08
Nicole123 schreef op 30-11-2023 om 14:50:
[..]
Ik probeer een antwoord van haar te krijgen op hoe ze aankijkt tegen de toeslagenaffaire, maar ze ontwijkt elke keer mijn vragen. Zij kijkt enkel vanuit het oogpunt 'Wie was de schuldige', terwijl mijn vragen gericht zijn op hoe wat er gebeurd is in de toekomst te voorkomen en hoe zij de rol van Wilders en etnisch profileren daarin ziet. Waarom zou ik die vraag niet mogen stellen van jou?
Nee dat antwoord gaf ik nádat Daglichtlamp de schuld op het bord van de PVV wou dumpen.
De hele VVD (met op de eerste plaats hun erelid), de belastingdienst, Assher en Wiebus, en zelfs de rechters die hierin niet goed hebben gehandeld, die weten misschien nu zelf niet eens hoe ze het moeten oplossen. Ik mag toch hopen dat ze na al die jaren wel ietsjes hebben geleerd van die nare toestand waar veel ouders en hun kinderen de dupe van zijn geworden.
Ik heb alle hoop op Pieter. Die weet het wel.
En schei toch uit over je etnisch profileren. Wilders is zelf getrouwd met een buitenlandse. Hij gaat ook gewoon in gesprek met moslims. Sterker nog, zat moslims die op hem stemmen. Het zijn de rellende moslims waar hij het over had, niet die kassïere of dat kind van Khalid-van-Khalid-en-Sophie. Zo min om hier kinderen te gebruiken om hun eigen weerzin kracht te geven.
Ik kan die talkshow van dat duo trouwens nog moeilijk verdragen, zeker nadat ze die man uit Budel (van de burgerwacht) aan het uitlachen waren toen hij vertelde welke overlast zij telkens mee maken. Dat duo had niet eens het fatsoen om ook maar 'iets' te melden toen Baudet die dag weer was aangevallen. Je hoeft het niet eens te zijn met Baudet, maar verbaal geweld is zó fout.
_Audrey
30-11-2023 om 18:09
Coreopsis schreef op 30-11-2023 om 17:21:
Edit: onderstaand is een reactie op Daglichtlamp. Niet op het geruzie er tussendoor.
Ik vind dit een mooi constructief voorstel. Waarmee Wilders meteen ook wordt gedwongen om die "koelkast" beter te duiden. Waar je duidelijkheid mee creëert over de grenzen waarbinnen je de onderhandelingen ingaat. En hopelijk ook kunt afspreken dat in het vervolg geen ongenuanceerde uithalen die die grenzen ver over gaan de ether ingeslingerd worden.
Ben benieuwd hoe de andere drie hier op gaan reageren.
Ik heb bij Caroline vd Plas het gevoel dat zij al haar principes overboord zou gooien om maar mee te kunnen regeren. Daar heb je als eventuele coalitiepartners toch ook niks aan.
Maar ik kan me vergissen uiteraard.
Fleurtje_5
30-11-2023 om 18:11
Nicole123 schreef op 30-11-2023 om 14:54:
[..]
Maar als jij mijn vragen wil beantwoorden ook goed hoor. Ik ben vooral benieuwd hoe mensen die pro-PVV zijn inhoudelijk tegen de toeslagenaffaire aankijken en wat ze van etnisch profileren vinden. Ik kan ook wel eerst een verhaal schrijven over hoe ik daar zelf tegenaan kijk, maar dan word me wellicht verweten dat ik dingen invul voor PVV-stemmers. Dus vandaar dat ik het vraag.
Ik heb niet eens PVV gestemd. Maar ik vind wel dat hij er met zo'n grote overwinning bij hoort.
Fleurtje_5
30-11-2023 om 18:13
Daglichtlamp schreef op 30-11-2023 om 14:55:
De toeslagenaffaire kon ontstaan in een klimaat waarin wantrouwen de boventoon voerde. De strenge fraudewet, waarin zelfs een onbewuste fout gelabeld werd als fraude werd aangenomen met gedoogsteun van de PVV. Dat de PVV nu opnieuw in haar programma heeft staan dat fraude hard moet worden aangepakt wekt bij mijn de indruk dat ze niets hebben geleerd uit het verleden.
De VVD vindt etnisch profileren ook geen probleem. Toen destijds staatsecretaris Rutte ervoor veroordeeld werd vond hij niet dat hij zich aan de wet moest houden, maar dat de wet maar aangepast moest worden.
Lees op z'n minst één linkje van de vele berichten die ik vanmiddag heb geplaatst. Dan kun je zien dat er meerdere deskundigen hebben gewaarschuwd.
Onbewuste fout gelabeld? Nee daar is NIETS mee gedaan.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5197043/parlementaire-ondervraging-van-start-toeslagenaffaire-topambtenarenToenmalig minister Asscher en staatssecretaris Wiebes worden hierover eind 2014 al op de hoogte gebracht, maar doen er niets aan.
Als de Belastingdienst in 2015 een gevoelige nederlaag lijdt voor de rechter, gaat de fraudejacht onverminderd door.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5197578/toeslagenaffaire-ambtenaar-belastingdienst-waarschuwde-al-2017-over Een hoge ambtenaar bij de Belastingdienst waarschuwde haar leidinggevenden al in het voorjaar van 2017 dat de dienst 'laakbaar' handelde jegens ouders in wat later bekend zou worden als de toeslagenaffaire. Haar memo werd besproken in de ambtelijke top, maar er gebeurde vervolgens niets mee. De ambtenaar werd na haar advies wel op een zijspoor gezet binnen de organisatie.
Zilver_gray
30-11-2023 om 18:15
_Audrey schreef op 30-11-2023 om 18:09:
[..]
Ik heb bij Caroline vd Plas het gevoel dat zij al haar principes overboord zou gooien om maar mee te kunnen regeren. Daar heb je als eventuele coalitiepartners toch ook niks aan.
Nou dat inderdaad! Die wil volgens mij zo ontzettend graag!
Fleurtje_5
30-11-2023 om 18:18
Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-11-2023 om 15:01:
[..]
Waarom zou ik jouw vragen beantwoorden? Omdat je zo oprecht nieuwsgierig bent naar het antwoord?
Bovendien ben ik geen PVV stemmer.
Ik ben wel van mening dat PVV de kans moet krijgen om in het kabinet te komen. Iets met meeste zetels en meeste stemmen op 1partij enzo.
Precies dit.
Fleurtje_5
30-11-2023 om 18:19
Nick90 schreef op 30-11-2023 om 15:03:
[..]
Inderdaad. Kan waarschijnlijk niet zo goed tegen andersdenkenden en daarom blijft ze maar doorgaan. Vraag mij inmiddels sterk af wat ze nou precies probeert te bereiken of waar ze naar toe wil.
Inderdaad, Ik heb daar geen zin in.
Nicole123
30-11-2023 om 18:22
Fleurtje_5 schreef op 30-11-2023 om 17:54:
[..]
Mens waar ben je toch mee bezig? Ik heb even geprobeerd bij te lezen en in bijna elk bericht van jou word mijn naam op een negatieve manier genoemd. Schei daarmee uit.
Ik noem je naam niet op een negatieve manier, dan verdraai je wat ik schrijf. Ik probeerde een inhoudelijke discussie met je aan te gaan, maar jij gaat mijn vragen aan je uit de weg en van mijn teksten pik je 1 zinnetje eruit en wat je te heet onder de voeten is negeer je. Ik vind dat een vervelende manier van forummen. En ja, dat ben ik bij een ander forum ook van je gewend, die bevinding is wederzijds.
Fleurtje_5
30-11-2023 om 18:22
Nicole123 schreef op 30-11-2023 om 15:22:
[..]
Bedoel je dat jij, ik en fleurtje al lang weten dat het erg lastig is om fel tegen het etnisch profileren van de toeslagenaffaire te zijn en vóór de ideeën van Wilders? Dat iedereen hier ziet dat Fleurtje om die hete brij probeert heen te draaien en dat ik daarop wijs en de vraag blijf stellen? Ik noem dat geen zuigen.
Werkelijk.
Het word steeds erger met je.
Fleurtje_5
30-11-2023 om 18:25
Doemijdieglazenbol schreef op 30-11-2023 om 15:29:
[..]
Als je het al "weet" (ik houd er niet van om gedachten van anderen in te vullen), kun je het ook laten rusten op een gegeven moment (lukt mij ook niet altijd). Dit doet me een beetje denken aan Art die Radmilo wilde laten zeggen dat hij opgaf in Expeditie Robinson. Eerlijk, ik moest daar wel om grinniken, maar dit gaat de discussie niet verder helpen. Ik zou zeggen, let it go.
Overigens; ik waardeer een groot gedeelte van je inhoudelijke bijdragen enorm. Maar nu ga je best wel op de mens. Is volgens mij niet nodig.
Gelukkig dat jij het ook ziet.
Daglichtlamp
30-11-2023 om 18:25
Fleurtje_5 schreef op 30-11-2023 om 18:13:
[..]
Lees op z'n minst één linkje van de vele berichten die ik vanmiddag heb geplaatst. Dan kun je zien dat er meerdere deskundigen hebben gewaarschuwd.
Onbewuste fout gelabeld? Nee daar is NIETS mee gedaan.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/asscher-vvd-blokkeerde-stelselmatig-aanpassing-onrechtvaardige-fraudewet
Asscher heeft zijn best gedaan. Die heeft overigens wel gewoon verantwoordelijkheid genomen voor het toeslagen schandaal door af te treden.
Nicole123
30-11-2023 om 18:27
Fleurtje_5 schreef op 30-11-2023 om 18:13:
[..]
Lees op z'n minst één linkje van de vele berichten die ik vanmiddag heb geplaatst. Dan kun je zien dat er meerdere deskundigen hebben gewaarschuwd
Maar niemand ontkent het dat er mensen hebben gewaarschuwd en dat Rutte en consorten boter op hun hoofd hebben. Overigens was de eerste die waarschuwde staatsecretaris Weekers, die stelde dat als je de Bulgarenfraude te hard aan zou pakken de goeden onder de kwaden zouden lijden. Dat door etnisch profileren onschuldige mensen met wantrouwen zouden worden bejegend en als schuldige zouden worden gezien.
Snap je dan wat ik bedoel, als ik het over de standpunten van Wilders heb, over bijv criminaliteit onder asielzoekers of migranten. Dat dat eigenlijk precies hetzelfde is, maar dan open en bloot?
Nicole123
30-11-2023 om 18:29
_Audrey schreef op 30-11-2023 om 18:09:
[..]
Dat dacht ik ook na haar reactie direct na de uitslagen. Haar brief verbaast me daarom wel positief. Ze kan blijkbaar niet achterblijven in het ook benoemen van de rechtsstaat en grondwet, heel mooi.
Nicole123
30-11-2023 om 18:40
Fleurtje_5 schreef op 30-11-2023 om 18:08:
[..]
En schei toch uit over je etnisch profileren. Wilders is zelf getrouwd met een buitenlandse. Hij gaat ook gewoon in gesprek met moslims. Sterker nog, zat moslims die op hem stemmen. Het zijn de rellende moslims waar hij het over had, niet die kassïere of dat kind van Khalid-van-Khalid-en-Sophie. Zo min om hier kinderen te gebruiken om hun eigen weerzin kracht te geven.
Dus Wilders doet volgens jou niet aan etnisch profileren? Dat was dus gewoon mijn vraag, niets meer en niets minder.
In mijn ogen doet Wilders zeer zeker wel aan etnisch profileren. Vind jij dat hij geen negatieve uitlatingen doet over moslims in het algemeen, over asielzoekers in het algemeen? Ik lees en hoor die wel. Zijn het enkel de rellende moslims die hij wil aanpakken door dingen als een koranverbod of een hoofddoekjestaks, of treft hij daarmee ook de goeden? Blijkbaar kijken we met een heel andere bril ernaar.
Overigens is het eerder in het topic al gegaan over die moslims die PVV gestemd zouden hebben: uit onderzoek blijkt dat dat er heel erg weinig zijn (3,3% van de groep moslims en/of Marokkanen of Turken).
Fleurtje_5
30-11-2023 om 18:43
Daglichtlamp schreef op 30-11-2023 om 18:25:
[..]
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/asscher-vvd-blokkeerde-stelselmatig-aanpassing-onrechtvaardige-fraudewet
Asscher heeft zijn best gedaan. Die heeft overigens wel gewoon verantwoordelijkheid genomen voor het toeslagen schandaal door af te treden.
'Asscher heeft zijn best gedaan' schrijf je. Maar je probeerde vanmiddag wel de PVV de toeslagenaffaire in de schoenen te schuiven terwijl zij daar helemaal niet verantwoordelijk voor zijn.
Asscher was in 2014 al gewaarschuwd, deed daar niets mee, en maakte pas zes jaren later zijn excuses. Waarschijnlijk omdat hij veel kritiek kreeg van pvda-leden. Hij vond zelfs dat hij niet hoefde af te treden.
https://nos.nl/artikel/2363452-opnieuw-verzet-bij-pvda-leden-tegen-lijsttrekkerschap-asscher 7 jan. 2021
"Wat er in deze zaak is gebeurd, staat haaks op het principe van de sociaaldemocratie dat de overheid een schild voor burgers moet zijn. Duizenden mensen zijn in de ellende gestort, levens zijn geruïneerd en er zijn zelfs doden gevallen. En hij was daar medeverantwoordelijk voor als vicepremier en minister van sociale zaken".
.......
Asscher heeft vorige maand zijn excuses aangeboden voor de gemaakte fouten en gezegd dat hij zich ervoor schaamt. Maar hij vindt dat het niks oplost als hij zich terugtrekt.
(En dan heb ik het nu niet eens over die massaontslagen in de zorg waar hij sinds 2013 mede verantwoordelijk voor was)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.