Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

PhoebeHolmesreturns schreef op 28-11-2023 om 10:35:

[..]

Drie keer raden waar ik woon. Ik herinner het me nog... Het sloeg echt werkelijk nergens op. Marcoush is inmiddels alweer een aantal jaar burgemeester, net aan zijn tweede termijn begonnen en ik ben heel erg blij met hem.

Dan woon ik niet ver bij jou vandaan. Haha, ik woon een paar gemeentes verder, ik heb ook in Arnhem gewoond. Marcouch is ook hoofd regio Gelderland Midden. Het sloeg inderdaad nergens op die minidemonstratie. Werkelijk heel gênant. Ik vind Marcouch super, hij is zo betrokken. Ik heb de eer gehad hem een paar keer te mogen ontmoeten. 

MellowTurkey78

MellowTurkey78

28-11-2023 om 10:41

Gelsomina schreef op 28-11-2023 om 10:38:

[..]

Dan woon ik niet ver bij jou vandaan. Haha, ik woon een paar gemeentes verder, ik heb ook in Arnhem gewoond. Marcouch is ook hoofd regio Gelderland Midden. Het sloeg inderdaad nergens op die minidemonstratie. Werkelijk heel gênant. Ik vind Marcouch super, hij is zo betrokken. Ik heb de eer gehad hem een paar keer te mogen ontmoeten.

Ik ben hem ook wel eens tegengekomen en hij is op mijn voormalige werk langs geweest maar toen durfde ik niks te zeggen 

Gezellig  !

PhoebeHolmesreturns schreef op 28-11-2023 om 10:33:

[..]

Klaag ze aan zou ik zeggen...
Leg je me ondertussen wel even feitelijk uit hoe zij dan discrimineren?

*Pakt koffie en gaat er even rustig voor zitten *

Discriminatie is mensen anders behandelen, uitsluiten en achterstellen op basis van persoonlijke kenmerken. Deze kenmerken worden discriminatiegronden  genoemd. De gronden kun je hier vinden.

https://www.mensenrechten.nl/mensenrechten-voor-jou/discriminatie-en-gelijke-behandeling/wat-is-discriminatie

Juist door linkse partijen wordt dit continue gedaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar al die woke onzin. Dat is ook gewoon keiharde discriminatie. Zeker als je naar de definitie kijkt. Continue mensen anders behandelen op grond van persoonlijke kenmerken en verschillen uitvergroten.
En als je ergens wat van durft te zeggen dan wordt meteen de racismekaart getrokken en dan wordt men meteen monddood gemaakt. Tolerante club hoor die PvdA GL. 

Zij doen precies waar ze de PVV van beschuldigen alleen dan verpakt in een politiek correct jasje. Een wolf in schaapskleren dus.

PVV doet zich juist veel lomper voor en uit alles veel lomper dan wordt bedoeld. Bij PvdA GL is dat precies andersom.

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 10:32:

[..]

Links is tegenwoordig niet meer voor de gewone man. Die zijn vooral bezig met burgers nog meer te belasten, met natuur politieke correctheid, oorlog en woke. SP nog wel wat voor de mensen hier, maar meer voor de echte minima en niet voor iedereen. En die lijsttrekker komt te elitair en niet sterk genoeg over. Wilders wel. Er is geen ander goed alternatief daarvoor.

Prima als je het daar niet mee eens bent, je hoeft ook helemaal niet daarop te stemmen. Maar het discriminatie van Nederlanders noemen en de daadwerkelijke discriminatie van moslims door Wilders onder het tapijt schuiven is vrij absurd.

Nicole123 schreef op 28-11-2023 om 10:46:

[..]

Prima als je het daar niet mee eens bent, je hoeft ook helemaal niet daarop te stemmen. Maar het discriminatie van Nederlanders noemen en de daadwerkelijke discriminatie van moslims door Wilders onder het tapijt schuiven is vrij absurd.

Dat valt wel mee. Ook genoeg moslims die op Wilders stemmen. Dat zegt genoeg. En hij heeft niets tegen moslims, maar is geen fan van een geloof. Ik vind hem wel te op dat vlak. Maar goed gelukkig doet hij daar verder niets mee. Er staat genoeg in zijn programma wat ik wel goed vind.

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 10:43:

[..]

Discriminatie is mensen anders behandelen, uitsluiten en achterstellen op basis van persoonlijke kenmerken. Deze kenmerken worden discriminatiegronden genoemd. De gronden kun je hier vinden.

https://www.mensenrechten.nl/mensenrechten-voor-jou/discriminatie-en-gelijke-behandeling/wat-is-discriminatie

Juist door linkse partijen wordt dit continue gedaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar al die woke onzin. Dat is ook gewoon keiharde discriminatie. Zeker als je naar de definitie kijkt. Continue mensen anders behandelen op grond van persoonlijke kenmerken en verschillen uitvergroten.
En als je ergens wat van durft te zeggen dan wordt meteen de racismekaart getrokken en dan wordt men meteen monddood gemaakt. Tolerante club hoor die PvdA GL.

Zij doen precies waar ze de PVV van beschuldigen alkeen dan verpakt in een politiek correct jasje. Een wolf in schaapskleren dus.

PVV doet zich juist veel lomper voor en uit alles veel lomper dan wordt bedoeld. Bij PvdA GL is dat precies andersom.

Echt, wat loop jij bizar te draaien om extreemrechts gedachtengoed goed te praten en opkomen voor de héle samenleving (ja, inclusief LHBTQ) als discriminatie en ophitsen te framen, ik heb er geen woorden meer voor.

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 10:49:

[..]

Dat valt wel mee. Ook genoeg moslims die op Wilders stemmen. Dat zegt genoeg. En hij heeft niets tegen moslims, maar is geen fan van een geloof. Ik vind hem wel te op dat vlak. Maar goed gelukkig doet hij daar verder niets mee. Er staat genoeg in zijn programma wat ik wel goed vind.

Oh, dus daarom wil hij de koran en hoofddoekjes verbieden? En hij doet er verder niets mee? Dream on.

Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 10:30:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5419079/finland-rusland-asielzoekers-migranten-grens 16 november 2023
De Finse regering overweegt om grensovergangen met het buurland te sluiten.

Finland beschuldigt Rusland ervan dat ze migranten zonder papieren de grens over laat steken.

https://www.nu.nl/buitenland/6291553/rusland-wil-finland-volgens-navo-ontwrichten-met-migrantenstroom.html 27 november 2023
..........
De Russische regering ontkent, maar NAVO-baas Stoltenberg ziet een nieuwe poging van Rusland om lidstaten van de westerse militaire alliantie te ontwrichten.

"Rusland helpt migranten de laatste weken naar de Finse grens", zei de secretaris-generaal. "Dit is weer een geval hoe Rusland migratie gebruikt als middel om druk te zetten op andere landen in Europa."

..........

Poetin, de grote vriend van Wilders, bedoel je? Rusland was het enige land wat in haar (staats)media juichte over Wilders. Oh nee, Orban, ook zo'n lieverdje, was er ook heel blij mee. Ik weet dus niet wat je met je bericht wil zeggen, maar pro-Wilders is het zeker niet.

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 10:43:

[..]

Discriminatie is mensen anders behandelen, uitsluiten en achterstellen op basis van persoonlijke kenmerken. Deze kenmerken worden discriminatiegronden genoemd. De gronden kun je hier vinden.

Zij doen precies waar ze de PVV van beschuldigen alleen dan verpakt in een politiek correct jasje. Een wolf in schaapskleren dus.

Waar moet ik beginnen?! Ten eerste: je scheert iedere linkse stemmer over één kam: dat iedereen woke zou zijn. 

Je maakt een kapitale denkfout: mensen uitsluiten op persoonlijke gronden, is iets anders dan bepaald gedachtengoed veroordelen. Het uitsluiten van mensen is discriminatie. Het veroordelen van bijvoorbeeld (extreemrechts) gedachtengoed, is dat niet. Het zou discriminatie zijn als PvdA/GL nav de uitslag alle PVV-stemmers het land uit zou willen hebben, maar dat is helemaal niet aan de orde.

Het pertinent oneens zijn en meningen op basis van (aantoonbare) onjuistheden veroordelen is geen discriminatie. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-11-2023 om 11:05 Topicstarter

Vraag aan de mensen hier die Wilders verdedigen, wat is jullie definitie van 'echte Nederlander' en wat denken jullie dat Wilders ermee bedoelt?

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 10:32:

[..]

Links is tegenwoordig niet meer voor de gewone man. Die zijn vooral bezig met burgers nog meer te belasten, met natuur politieke correctheid, oorlog en woke. SP nog wel wat voor de mensen hier, maar meer voor de echte minima en niet voor iedereen. En die lijsttrekker komt te elitair en niet sterk genoeg over. Wilders wel. Er is geen ander goed alternatief daarvoor.

Hier vat je de kern krachtig samen. Want het programma van links is er zeker wel voor de gewone man. Maar zelfs als we dat op het forum uitleggen én onderbouwen, wordt het gewantrouwd.

Het is vooral beeldvorming die problematisch is. En de veel te complexe boodschap. 

Het beeld dat PVV economisch links is, klopt namelijk feitelijk niet. PVV schrijft wat linkse dingen in hun programma (naast dus heel veel uitsluitingszaken, maar die gelden kennelijk niet meer), maar ook rechtse dingen. Maar het belangrijkste... qua stemgedrag in de kamer stemt PVV over het algemeen met rechts mee. 

Opnieuw, beeldvorming, we zijn er allemaal, zonder uitzondering, gevoelig voor. Enige tegengif is steeds naar de bron kijken en objectief beoordelen wat daar staat. En dan zonder die gekleurde bril op. En dat blijkt (ook in de discussie op dit forum) best lastig te zijn. 

Dan tot slot: 
Ook voor coalitie wordt naar rechts gekeken. en is men boos op de rechtse VVD dat ze nu zeggen niet mee te willen doen. Moet de rechtse VVD dan die linkse punten van PVV mogelijk maken? Hoeveel denken PVV-sympathisanten dat er dan nog overblijft van de linkse punten van de PVV? Of is dat toch niet zo belangrijk? Denken PVV-sympathisantenecht dat een rem op migratie de magische oplossing is? Ook als dat niet zo kan als de PVV dat voor ogen heeft? 

Facy66 schreef op 28-11-2023 om 10:49:

[..]

Dat valt wel mee. Ook genoeg moslims die op Wilders stemmen. Dat zegt genoeg. 

Dit heb je nu een paar keer herhaald, maar wat zegt dat dan volgens jou? Want dat is me nog niet duidelijk.

PhoebeHolmesreturns schreef op 28-11-2023 om 10:41:

[..]

Ik ben hem ook wel eens tegengekomen en hij is op mijn voormalige werk langs geweest maar toen durfde ik niks te zeggen

Gezellig !

Ik volg hem op zijn socials. Hij is echt burgemeester voor alle Arnhemmers. Van alle geloven die vertegenwoordigd zijn in Arnhem besteedt hij aandacht op de desbetreffende feestdag. Dat vind ik zo geweldig aan hem. 

Gezellig dat we dichtbij elkaar wonen.

👋

nouja ik begrijp van Lala Gul die twittert dat turken blij zijn dat Wilders heeft gewonnen ipv Dilan want….dilan is koerdisch
🤪

Daglichtlamp schreef op 28-11-2023 om 11:05:

Vraag aan de mensen hier die Wilders verdedigen, wat is jullie definitie van 'echte Nederlander' en wat denken jullie dat Wilders ermee bedoelt?

Dat zou ik ook weleens willen weten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.