Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Facy66
28-11-2023 om 10:05
Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 10:01:
[..]
Nee, omdat ze tien zetels heeft verloren.
Ze zou gewoon mee kunnen doen, maar dat is voor haar niet genoeg, ze wou de eerste vrouwelijke premier worden. Dan is ze toch echt op de eerste plaats met zich zelf bezig.
Dat bedoel ik ook.
Daglichtlamp
28-11-2023 om 10:09
Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 10:01:
[..]
Nee, omdat ze tien zetels heeft verloren.
Ze zou gewoon mee kunnen doen, maar dat is voor haar niet genoeg, ze wou de eerste vrouwelijke premier worden. Dan is ze toch echt op de eerste plaats met zich zelf bezig.
De VVD heeft het feit dat Yesilgoz de eerste vrouwelijke premier had kunnen worden volgens mij helemaal niet gebruikt in de campagne.
felija
28-11-2023 om 10:16
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 08:25:
[..]
Jullie hebben je goed bang laten maken. De media heeft zijn werk goed gedaan om hem in een kwaad daglicht te stellen.
Wilders heeft die extreemrechtse uitspraken meerdere malen zelf gemaakt. Dat hebben we niet verzonnen, maar blijkbaar is het minder erg als hij kwalijke uitspraken doet, maar wanneer Timmermans iets zegt, is het meteen: wat opruiend!
Meten met twee maten.
amarna
Er wordt door de PVV-verdedigers steeds genoemd dat hij veel stemmen heeft gekregen (ook van moslims) vanwege de sociale/linkse standpunten in zijn partijprogramma. Had het dan niet handiger geweest als deze stemmers op een linkse partij gestemd hadden?
watertoren
Als de VVD inderdaad niet mee gaat regeren dan ga ik daar nooit meer op stemmen. Dan ga ik denk ik de volgende keer ook op Wilders stemmen.
Nicole123
28-11-2023 om 10:17
Facy66 schreef op 28-11-2023 om 10:03:
[..]
Pvda GL is geen haar beter qua polarisatie en in feite discrimineren zij weer de Nederlanders met hun standpunten. En trouwens ook veel moslims hebben op Wilders gestemd. Dan moeten er toch heel veel punten in het programma staan die veel mensen wel heel goed vinden waar andere partijen de ogen voor sluiten en/of het er niet mee eens zijn.
Zoek de defintie van discrimineren nog eens op voor je met zulke vreemde stellingen komt.
Je mag je ogen sluiten hoor, voor waar je op gestemd hebt. Mij best. Ik hoef mezelf niet nog een keer te herhalen, want je leest er met heel grote oogkleppen omheen en blijft met een 'ja maar zij' komen.
felija
28-11-2023 om 10:20
Fleurtje_5 schreef op 28-11-2023 om 09:28:
[..]
Klopt, hij heeft geen spijt van wat hij heeft geroepen. Maar hij zou het nu niet meer roepen.
En wat roept hij dan zoveel anders dan Dilan die DIT JAAR in september zei dat .......momentje ik ga mijn bericht opzoeken want ik heb geen zin om alles overnieuw te tikken.
En dan is het opeens goed? Als hij het nu niet meer roept?
Zilver_gray
28-11-2023 om 10:21
[..]
Pvda GL is geen haar beter qua polarisatie en in feite discrimineren zij weer de Nederlanders met hun standpunten. En trouwens ook veel moslims hebben op Wilders gestemd. Dan moeten er toch heel veel punten in het programma staan die veel mensen wel heel goed vinden waar andere partijen de ogen voor sluiten en/of het er niet mee eens zijn.
Oh echt? Vertel!
Waar staat dat ze Islamieten (voor een groot deel ook gewoon hier geboren Nederlanders) om hun godsdienst het land uit willen jagen? Wanneer hebben zij geroepen: minder minder? Etc etc etc
Gelsomina
28-11-2023 om 10:24
Ik herinner me nog de demonstratie in 2017(vrij klein, niet veel mensen kwamen opdagen) van Geert Wilders tegen de benoeming van Ahmed Marcouch als burgemeester van Arnhem. De benamingen voor Marcouch waren niet mals. Het heeft uiteindelijk geen zak geholpen. Marcouch is vrij populair in Arnhem en omgeving. Tuurlijk niet bij iedereen. Maar als burgemeester doet hij het vrij goed.
felija
28-11-2023 om 10:25
Nicole123 schreef op 28-11-2023 om 09:18:
[..]
Maar ik kijk verder dan dat, ik noem toch keer op keer veel meer dan alleen hóe hij het zegt? Ik val over de combinatie van hoe en wat hij zegt. Die uitspraken van hem die ik citeer, dat was niet gewoon alleen maar een beetje politiek incorrect en ongenuanceerd, dat was inhoudelijk net zo heftig. Dat ging over mensen €1000 per jaar willen laten betalen voor het dragen van een hoofddoek (maar niet voor een keppeltje of kruisje, dus een regelrechte aantasting van de vrijheid van godsdienst, plus discriminatie). Dat ging over het weg willen hebben van Marokkanen als groep uit ons land, wederom discriminatie. Dat ging over het demoniseren van een mede-politicus, haatzaaierij. Dat ging over het uithollen van de democratie door het parlement als 'nep' af te schilderen. Als je zijn programma leest, dan is ook daarvan de inhoud heel heftig en vergaand, dat is niet alleen wat harde taal maar niks aan de hand verder. Je mag het dan niet eens zijn met die radicale standpunten, maar ze zaten wel degelijk in het totaalpakket waarvoor je gekozen hebt. Dat ontkennen of naar anderen gaan wijzen maakt het niet anders.
Helemaal eens. Het is extreemrechts gedachtengoed.
felija
28-11-2023 om 10:28
Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 09:40:
[..]
De Pvv is wat mij betreft niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Gl/ PvdA waar ik op gestemd heb. Ik ben het zeker niet eens met al hun punten. Maar kom op; polarisatie en discriminatie vind ik van een heel andere orde dan het simpel weg niet eens zijn met alle punten.
Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen hoe fout dit is.
Ja inderdaad!
Fleurtje_5
28-11-2023 om 10:30
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5419079/finland-rusland-asielzoekers-migranten-grens 16 november 2023
De Finse regering overweegt om grensovergangen met het buurland te sluiten.
Finland beschuldigt Rusland ervan dat ze migranten zonder papieren de grens over laat steken.
https://www.nu.nl/buitenland/6291553/rusland-wil-finland-volgens-navo-ontwrichten-met-migrantenstroom.html 27 november 2023
..........
De Russische regering ontkent, maar NAVO-baas Stoltenberg ziet een nieuwe poging van Rusland om lidstaten van de westerse militaire alliantie te ontwrichten.
"Rusland helpt migranten de laatste weken naar de Finse grens", zei de secretaris-generaal. "Dit is weer een geval hoe Rusland migratie gebruikt als middel om druk te zetten op andere landen in Europa."
..........
Facy66
28-11-2023 om 10:32
amarna schreef op 28-11-2023 om 10:16:
Er wordt door de PVV-verdedigers steeds genoemd dat hij veel stemmen heeft gekregen (ook van moslims) vanwege de sociale/linkse standpunten in zijn partijprogramma. Had het dan niet handiger geweest als deze stemmers op een linkse partij gestemd hadden?
Links is tegenwoordig niet meer voor de gewone man. Die zijn vooral bezig met burgers nog meer te belasten, met natuur politieke correctheid, oorlog en woke. SP nog wel wat voor de mensen hier, maar meer voor de echte minima en niet voor iedereen. En die lijsttrekker komt te elitair en niet sterk genoeg over. Wilders wel. Er is geen ander goed alternatief daarvoor.
MellowTurkey78
28-11-2023 om 10:33
[..]
Klaag ze aan zou ik zeggen...
Leg je het ondertussen ook even aan mij uit, ikke is domme linkse loeder, ikke niet begrijpen...
*Pakt wat te drinken en chips en chocola -kan mij het schelen als ik dik word, dat lost meneer Wilders wel even op- en gaat er even rustig voor zitten* 
MellowTurkey78
28-11-2023 om 10:35
Gelsomina schreef op 28-11-2023 om 10:24:
Ik herinner me nog de demonstratie in 2017(vrij klein, niet veel mensen kwamen opdagen) van Geert Wilders tegen de benoeming van Ahmed Marcouch als burgemeester van Arnhem. De benamingen voor Marcouch waren niet mals. Het heeft uiteindelijk geen zak geholpen. Marcouch is vrij populair in Arnhem en omgeving. Tuurlijk niet bij iedereen. Maar als burgemeester doet hij het vrij goed.
Drie keer raden waar ik woon. Ik herinner het me nog... Het sloeg echt werkelijk nergens op. Marcoush is inmiddels alweer een aantal jaar burgemeester, net aan zijn tweede termijn begonnen en ik ben heel erg blij met hem.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.