Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Ja het programma staat vol met racistische idealen en dan zeker omtrent moslims.

Ik heb er geen maar voor. Het is helaas d'r werkelijkheid. Wel denk ik dat de soep nooit zo heet gegeten zal worden. Het verbieden van een Islamitische school kan natuurlijk niet zonder dat je ook andere religieuze scholen gaat verbieden. Je mag geen onderscheid maken tussen geloven. Iets met de grondwet. Dit geldt ook voor de Koran, dan moet je hetzelfde doen met de bijbel. Geen hoofddoek? Dan geen enkel teken gekoof dus ook geen keppeltje. Maakt dat het beter? Nee natuurlijk niet maar laten we nu ook niet net doen alsof morgen niemans meer met een hoofddoek over straat mag.

Ik ben zeld overigens wel helemaal voor een "verbod" op religieuze scholen. Elke religie. Misschien omdat ik er niks mee heb, maar er zijn belangrijkere dingen kinderen te leren. Leren over religie kan dan buiten schooltijd plaatsvinden. Bij ons is bijvoorbeeld de 1e Communie doen heel populair en was vroeger echt onderdeel van de klassikale lessen. Nu is dit losgekoppeld en gaan de kinderen buiten schooltijd "leren" voor hun communie. Nou helemaal prima toch?

Libertine schreef op 27-11-2023 om 10:25:

[..]

Niet iedere pvv stemmer is een racist. Echter, iedere pvv stemmer heeft z’n stem gegeven aan een openlijk racistisch partij met een flinke hoeveelheid aan racistische standpunten in het programma. Een stem op zo’n partij maakt medeverantwoordelijk.

Hoe zie jij dat met alle moslims die op de PVV gestemd hebben? Dat schijnen er best veel te zijn.  Ik heb daar wat commentaren over gelezen in de trant van: ja, je moet Wilders daarin niet zo serieus nemen. Maar in mijn gedachten ben ik het dan wel met jou eens: je stemt er wel op... 

Ik ben ook groot voorstander van verbod op islamitische scholen en omdat gelijke monniken gelijke kappen, ook dus al het ander bijzonder onderwijs

mijn kinderen zaten met moslim kinderen in de klas en waren vriendinnetjes. En vriendschappen intercultureel zijn altijd en voor iedereen goed. Dat geeft een open blik naar elkaar.  Van beide kanten.
  Nu is er naar lang strijd in mijn regio een islamitische school opgericht en hup alle moslim kinderen zijn daar naartoe gegaan.    Dit is dus enorm slecht voor de integratie.  Dat doet niemand goed om alleen bij je eigen clubje te zitten.   

Poezenmeisje schreef op 27-11-2023 om 10:11:

[..]

Hier ook PSP. Ineke van Gent.

Ik vind haar nog steeds een leuke en capabele vrouw.

Ik ben nog van de tijd met Fred van der Spek als lijsttrekker. Ik heb tot de oprichting van Groen Links op PSP gestemd. Daarna kwam ik voor mijn gevoel in een soort niemandsland in het politieke landschap. Toen deed SP mee voor de tweedekamerverkiezingen en ben ik daar op uitgekomen. Heel lang SP gestemd, maar met het opstappen van Jan Marijnissen ben ik eigenlijk ook afgehaakt. Voor de provinciale staten en landelijk stem ik sindsdien PvdD, helaas doet deze partij niet mee in mijn gemeente bij gemeenteraadsverkiezingen, dus meestal stem ik dan SP of GroenLinks bij gebrek aan PvdD. Maar tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen deed SP niet mee. Groen Links was hier nogal chaotisch, een aantal gemeenteraadsleden van Groen Links was voor zichzelf begonnen, nam de raadszetel mee. Dus ben ik uiteindelijk dan bij PvdA uitgekomen, onder protest eigenlijk, maar omdat ik toch wilde stemmen en een beetje tegenwicht wilde voor het VVD/CDA/plaatselijke partijen(die vaak een VVD-agenda hebben). Maar nu is de PvdA met de enige raadszetel die ze hadden ook ineens voor zichzelf begonnen en heeft de fractievoorzitter zijn raadszetel meegenomen naar zijn eigen partij en is er dus geen PvdA meer in de raad. Hij deed dit als protest tegen het samengaan van PvdA en Groen Links. 

_Audrey schreef op 27-11-2023 om 10:37:

[..]

Hoe zie jij dat met alle moslims die op de PVV gestemd hebben? Dat schijnen er best veel te zijn. Ik heb daar wat commentaren over gelezen in de trant van: ja, je moet Wilders daarin niet zo serieus nemen. Maar in mijn gedachten ben ik het dan wel met jou eens: je stemt er wel op...

Ik heb hier nog steeds geen cijfers over gezien. Alleen maar anekdotische stukken. Een vriendin heeft veel jongvolwassenen met een islamitische achtergrond in haar klas. Haar anekdotische analyse; dit was vooral een verkiezing van de mensen die zich economisch onderdrukt voelen en mensen met een elitaire uitstraling daar de schuld van geven. Deze jongeren horen vaak tot de sociaal economische lagere klassen en hebben vaak relatief weinig perspectief, hebben hun ouders zich kapot zien werken om iets te bereiken. Dat mogen nieuwkomers niet van ons afpakken. Er zit ook wat mannelijk bravoure/afzetten in soms, wat rebellie. Wilders is een sterke mannelijke leider. 

Niet iedereen tilt even zwaar aan het geloof (ook mensen die er als moslim uitzien, hoeven dat in praktijk niet te zijn, of meer op een katholiek want met kerst naar de kerk manier), en niet iedereen vindt dat even belangrijk. Het wantrouwen naar de gevestigde partijen is groot. En ze denken (net als veel schrijvers hier) dat het zo’n vaart niet zal lopen met dat anti-moslim gedoe, want dat heeft Wilders gezegd. 

Kortom: de redenen lijken niet zo anders dan die van andere PVV stemmers. 

absor schreef op 27-11-2023 om 10:39:

Ik ben ook groot voorstander van verbod op islamitische scholen en omdat gelijke monniken gelijke kappen, ook dus al het ander bijzonder onderwijs

ik ook! 

Het is jammer dat de PSP is opgegaan in GroenLinks. 

Maar anders hadden ze nu misschien ook als een schaduw bestaan, zoals de (N)CPN.

Doemijdieglazenbol schreef op 27-11-2023 om 10:47:

[..]

Ik heb hier nog steeds geen cijfers over gezien. Alleen maar anekdotische stukken. Een vriendin heeft veel jongvolwassenen met een islamitische achtergrond in haar klas. Haar anekdotische analyse; dit was vooral een verkiezing van de mensen die zich economisch onderdrukt voelen en mensen met een elitaire uitstraling daar de schuld van geven. Deze jongeren horen vaak tot de sociaal economische lagere klassen en hebben vaak relatief weinig perspectief, hebben hun ouders zich kapot zien werken om iets te bereiken. Dat mogen nieuwkomers niet van ons afpakken. Er zit ook wat mannelijk bravoure/afzetten in soms, wat rebellie. Wilders is een sterke mannelijke leider.

Niet iedereen tilt even zwaar aan het geloof (ook mensen die er als moslim uitzien, hoeven dat in praktijk niet te zijn, of meer op een katholiek want met kerst naar de kerk manier), en niet iedereen vindt dat even belangrijk. Het wantrouwen naar de gevestigde partijen is groot. En ze denken (net als veel schrijvers hier) dat het zo’n vaart niet zal lopen met dat anti-moslim gedoe, want dat heeft Wilders gezegd.

Kortom: de redenen lijken niet zo anders dan die van andere PVV stemmers.

Ik heb ook nog geen cijfers gezien, alleen maar 'ze zeggen....' Ben benieuwd hoe het echt zit. 

Dit klinkt wel als een logische analyse inderdaad. 

Doemijdieglazenbol schreef op 27-11-2023 om 10:00:

[..]

De ironie dat de PVV, die tegen zelfverrijking is en waar mensen op gestemd hebben omdat ze de rest niet meer vertrouwen, nu al in dit gedoe terecht is gekomen.

Overigens had hij het van mij gewoon mogen doen. Ik zie niet direct belangenverstrengeling en volgens mij ligt er nog geen uitspraak van de rechter (maar daarin kan ik me vergissen?).

Ik heb hier nog niet alles bij gelezen, maar eerst gekeken of het bericht van verkenner Gom al is genoemd.

'Zelfverrijking' van de PVV noem je het? Maar meteen er achteraan zie je zelf ook niet direct belangenverstrengeling.

Wilders word al jaren zwaar beveiligd, hij word uitgescholden en bedreigd, leeft eigenlijk in een soort gevangenis. Welke zelfverrijking bedoel je dan?

Was VVD-er Annemarie Jorritsma niet ook in opspraak wegens bouwfraude etc. etc.? (en ze had ook een vinger in de pap bij het schandalig omgaan met Pieter O) En is zij daarom gestopt als Verkenner? Nee.

Was VVD-er Edith Schippers, destijds minister van Gezondheid, en er voor zorgde dat niet alle medicijnen vergoed werden, dan niet ook even in opspraak omdat haar echtgenoot in de farmaceutische industrie werkzaam was.

Ik moet toegeven dat Gom beter had moeten weten. Dat er gegraven zou gaan worden, en als men iets wil vinden dan vind men altijd wel iets.

Arib werd ook beschuldigd, en na onderzoek bleek van die beschuldigingen niet veel meer over, maar haar naam was wel aangetast.

Geen cijfers, https://www.ad.nl/vijfheerenlanden/in-dit-pvv-stadje-wonen-relatief-de-meeste-moslims-die-zelf-vaak-ook-wilders-fan-zijn-goede-standpunten~af5a6b91/

Hoeveel inwoners van Leerdam precies op de PVV hebben gestemd, is nog niet bekend. Volgens de voorlopige uitslag van de gemeente Vijfheerenlanden kreeg de partij 25 procent van de stemmen. Leerdam telt van alle Nederlandse steden relatief het hoogste aantal inwoners die zich moslim noemen. Onder hen zijn het vooral de jongeren die de overwinning van Wilders niet vrezen. Integendeel.

Redding en een baken van hoop, dat zijn de woorden die Emre Kosker van Jongeren voor Jongeren VHL, een organisatie die activiteiten organiseert voor de jeugd in Vijfheerenlanden, veelvuldig laat vallen. Beter gezegd: het zijn de woorden die hij bij de voornamelijk Turkse en Marokkaanse jongeren oppikt, een dag na de verkiezingen. Wie denkt dat zij Wilders vandaag de dag nog steeds zien als een bedreiging, of bang voor hem zijn, heeft het mis. Al vragen velen zich af wat er nu komt, aldus Kosker. ,,Wilders heeft zeventien jaar lang lelijke woorden geroepen. Nu sinds drie weken ineens niet meer. Dat is bijzonder. Veel jongeren vragen zich af wat ze ermee moeten.”

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-11-2023 om 11:23

mijn kinderen zaten met moslim kinderen in de klas en waren vriendinnetjes. En vriendschappen intercultureel zijn altijd en voor iedereen goed. Dat geeft een open blik naar elkaar. Van beide kanten.
Nu is er naar lang strijd in mijn regio een islamitische school opgericht en hup alle moslim kinderen zijn daar naartoe gegaan. Dit is dus enorm slecht voor de integratie. Dat doet niemand goed om alleen bij je eigen clubje te zitten.

Alleen nog maar openbare scholen zou ik ook prima vinden. Mijn kinderen hebben op openbare scholen gezeten, zowel basis- als middelbaar. Ik hoor van jongste wel de kanttekening dat hij zich soms een buitenbeentje voelde als enige moslim in de klas. Niet dat hij gepest werd, maar niemand was "zoals wij" (zijn woorden). Nadeel van in een grotendeels witte rijke gemeente wonen.

Verbieden van bijzonder onderwijs mogelijk als wel gevolg dat religieus onderwijs (ook christelijk) "ondergronds" gaat, via weekendonderwijs en thuisonderwijs (internet), zonder dat er zicht is op de inhoud. De huidige bijzondere scholen worden regelmatig door de onderwijsinspectie gecontroleerd, dat zou dan wegvallen.

Het blijft allemaal vaag.

https://nos.nl/collectie/13962/artikel/2499333-nrc-verkenner-van-strien-pvv-in-verband-gebracht-met-fraudezaak NOS nieuws van 26 nov. 2023

Van Strien zegt tegen de krant dat hij om opheldering heeft gevraagd toen hij hoorde van de aangifte, maar geen antwoord kreeg. "Wel kwam er een brief van de universiteit met een aantal aperte onjuistheden. Ik heb een brief teruggeschreven waarin ik alles volledig heb weerlegd. Daarna heb ik niks meer gehoord. Ik ging ervan uit dat deze zaak van tafel was", aldus de verkenner.

Het Openbaar Ministerie bevestigt aan NOS dat er een aangifte ligt, maar zegt er verder niets over.

Vandaag:
https://nos.nl/collectie/13962/artikel/2499425-verkenner-van-strien-pvv-stopt-ermee-na-berichtgeving-over-fraude-aangifte NOS Nieuws 27 nov. 2023

"Zowel de hierover ontstane onrust als het voorbereiden van een reactie hierop verhouden zich in mijn ogen niet met mijn huidige werk als verkenner."

Van Strien heeft aan PVV-leider Wilders en aan Kamervoorzitter Bergkamp laten weten "per direct" te stoppen als verkenner.

mijn kinderen zaten met moslim kinderen in de klas en waren vriendinnetjes. En vriendschappen intercultureel zijn altijd en voor iedereen goed. Dat geeft een open blik naar elkaar. Van beide kanten.
Nu is er naar lang strijd in mijn regio een islamitische school opgericht en hup alle moslim kinderen zijn daar naartoe gegaan. Dit is dus enorm slecht voor de integratie. Dat doet niemand goed om alleen bij je eigen clubje te zitten.

Helemaal eens.

Wanneer je maar lang genoeg graaft in iemands verleden vind je altijd wel iets. En in dit geval is het "nog maar" een aangifte. Geen onderzoek geen uitspraak geen rechtbank. Op deze manier wordt het wel heel moeilijk voor publieke figuren hun werk uit te kunnen voeren. 

Gelijk een stok om mee te slaan voor tegenstanders en die man (en anderen met hem) is al veroordeelt voordat er überhaupt iets meer bekend is. 

Wat dat betreft leven we in hele rare tijden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.