Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Yumi schreef op 26-11-2023 om 21:02:

[..]

Die 5 miljard is het geld dat NL goed kan gebruiken zal je bedoelen, want de PVV beslist niet in zijn uppie waar dat geld heengaat.

uiteraard!

amarna schreef op 26-11-2023 om 18:39:

Als hij premier van alle Nederlanders wil zijn moet hij ook geen "kopvoddentaks" in gaan voeren.

Dat was in 2009..... en in 2010 gaf Wilders toe dat hij te ver was gegaan.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

26-11-2023 om 22:07

Yumi schreef op 26-11-2023 om 21:14:

[..]

Dat was in 2009..... en in 2010 gaf Wilders toe dat hij te ver was gegaan.

Alea iacta est...(de teerling is geworpen)

Dromertje schreef op 26-11-2023 om 18:09:

[..]

In het topic dat ik geopend heb n.a.v. de verkiezingsuitslag geeft Nick90 ook aan dat Wilders er voor alle Nederlanders wil zijn. Dat is toch onmogelijk als je specifiek 1 religie wil uitsluiten, zoals jij hier inderdaad beschrijft en ook heel duidelijk uit zijn verkiezingsprogramma blijkt. Zeg dan gewoon dat het je niet interesseert als een deel van de bevolking, op basis van één specifieke religie, uitgesloten wordt in de samenleving. Hou je niet van de domme want daar prikken we zo doorheen.

We? Ik dacht dat het hier een samenleving moest zijn volgens jou waarin elk geloof en mening gerespecteerd dient te worden? 

[Quote verwijderd]

Wat is het nut van het plaatsen van dit bericht in een topic over de Nederlandse verkiezingsuitslagen? Als je sterk behoefte hebt iets te delen over gebeurtenissen waar wellicht moslims bij betrokken zijn (waar ook ter wereld) kun je misschien een apart draadje openen? 

Nu lijk je vooral bij te willen dragen aan het in een kwaad daglicht stellen van moslims? 

Nick90 schreef op 27-11-2023 om 06:49:

[..]

We? Ik dacht dat het hier een samenleving moest zijn volgens jou waarin elk geloof en mening gerespecteerd dient te worden?

Ik reageer op Coreopsis. Zowel zij als ik gaan inhoudelijk in op wat jij zegt, wij samen dus, inderdaad. En om op dit bericht van jou in te gaan: nee, wanneer mensen een samenleving nastreven waarin een deel van de bevolking puur op basis van geloof uitgesloten wordt is het goed om ons daartegen te verzetten. En met ons bedoel ik dan degenen die mensen niet beoordelen op basis van geloof, kleur, afkomst of wat dan ook en ook nooit zullen accepteren als dat gebeurt.

Zou jij nu, andersom, ook inhoudelijk in willen gaan op wat ik maar zeker ook Coreopsis zeggen, want je reageert nu op 1 woord terwijl ook Coreopsis zeer inhoudelijk op je reageerde.  

Poezenmeisje schreef op 27-11-2023 om 08:41:

[Quote verwijderd]

Juist oa door het bagatelliseren en wegkijken van verschillende problemen is PVV zo groot geworden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-11-2023 om 08:57

@Poezenmeisje: dit is een gevaarlijke manier van generaliseren. Je suggereert hiermee dat álle moslims extremisten en (potentiële) terroristen zijn. En dat het daarom gerechtvaardigd is om alle moslims hun grondrechten te ontnemen.  

Daarmee polariseer je steeds meer en het grenst aan haatzaaien.

@Coreopsis (en de anderen natuurlijk ook)

Er moet iets gedaan worden aan de invloeden van buitenaf.

Ik sta juist achter mensen als Seyran Ates, die als vrouwelijke imam in Duitsland ook regenbooghuwelijken inzegent.

https://duitslandinstituut.nl/artikel/26322/moslimfeministe-ates-ziet-europese-waarden-bedreigd

https://www.rtlnieuws.nl/columns/column/4734436/vrouwelijke-imam-ibn-rushd-goethe-moskee-berlijn-liberale-islam

Waarom durfde Frans Timmermans bij "De Balie" (vrouwendag 2018) niet in discussie te gaan met Frankrijks best beveiligde vrouw, Zineb el Rhazoui?
Is hij als zelfbenoemde feminist bang voor écht sterke vrouwen?

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/07/in-de-islam-groeit-fascistische-ideologie-a1594879

Reactie hier na de verkiezingen: al die linkse mensen stellen zich aan! Geert wil nets meer met moslims, dat heeft hij toch gezegd? Angstzaaiers!

Het duurde niet lang tot hier de islamofobie en angstzaaierij (islam is een slecht, gewelddadig geloof en heeft hier geen plek) ook hier weer flink de kop op stak. Die linkse mensen, die maakten zich zorgen over de legitimatie van de dit soort (ik heb er niet eens een woord voor) ideologie (?). Waarin complete bevolkingsgroepen op basis van 1 kenmerk gestigmatiseerd worden.

Ik kan me maar beter in battle armor naar buiten, als ik dit zo lees.

Lang verhaal kort; extremistische elementen (welk extremisme dan ook, ook anti-moslim) moeten worden aangepakt. Er is geen plek voor intolerantie. In brede zin. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-11-2023 om 09:32

Poezenmeisje schreef op 27-11-2023 om 09:19:

@Coreopsis (en de anderen natuurlijk ook)

Er moet iets gedaan worden aan de invloeden van buitenaf.

Dat is iets heel anders dan je eerder suggereert.

Extremisme, in welke vorm dan ook, moet uiteraard bestreden worden. Dat doe je door dat specifieke extremisme aan te pakken. Niet door een hele bevolkingsgroep, een heel geloof, gelijk te stellen aan dat extremisme.

Wellicht ben ik wat overgevoelig. Maar ik lees op dit forum een heleboel berichten met de impliciete boodschap: islam = extremistisch en gevaarlijk = moet bestreden en liefst verboden worden. Of in ieder geval onzichtbaar (die hoofddoek).

Coreopsis schreef op 27-11-2023 om 09:32:

[..]

Dat is iets heel anders dan je eerder suggereert.

Extremisme, in welke vorm dan ook, moet uiteraard bestreden worden. Dat doe je door dat specifieke extremisme aan te pakken. Niet door een hele bevolkingsgroep, een heel geloof, gelijk te stellen aan dat extremisme.

Wellicht ben ik wat overgevoelig. Maar ik lees op dit forum een heleboel berichten met de impliciete boodschap: islam = extremistisch en gevaarlijk = moet bestreden en liefst verboden worden. Of in ieder geval onzichtbaar (die hoofddoek).

Ik denk zelf dat alles wat je verbied groeit en extremer wordt dus dat is een uitermate slecht  idee

Echter de samenleving wordt overspoeld met voorbeelden en ervaringen met moslim extremisme en dat geeft angst en afkeer bij mensen dat is duidelijk. En is ook deels oorzaak van dit stemgedrag

Verkenner Van Strien (PVV) stopt ermee vanwege 'ontstane onrust'

Verkenner Gom van Strien legt per direct zijn taken neer. Dat laat hij weten in een korte verklaring. Aanleiding is een artikel van NRC van dit weekend waarin Van Strien in verband werd gebracht met fraude bij zijn voormalig werkgever.

"Zowel de hierover ontstane onrust als het voorbereiden van een reactie hierop verhouden zich in mijn ogen niet met mijn huidige werk als verkenner", schrijft Van Strien. "Daarom heb ik Geert Wilders en de voorzitter van de Tweede Kamer laten weten mijn taken als verkenner per direct neer te leggen."

Van Strien zou vandaag gesprekken voeren met PVV-leider Wilders, GroenLinks-PvdA-leider Timmermans, VVD-leider Yesilgöz en D66-voorman Jetten.

Het is nog onduidelijk hoe de formatie nu verder gaat.

Bron: NOS 

Hopelijk wordt dit snel opgepakt. De onduidelijkheid is niet te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.