Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Nick90
26-11-2023 om 16:47
Coreopsis schreef op 26-11-2023 om 12:35:
[..]
Jammer dat je zo selectief leest, dit is niet bepaald het enige punt in Wilders' programma over het afnemen van grondrechten, mensenrechten van een aanzienlijk deel van de Nederlanders:
- Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeeën
- We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
- Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen inclusief de Staten-Generaal
- Verbod op islamitisch onderwijs, omdat dat onze vrijheid en onze waarden bedreigt
En even alleen ingaand op jouw bericht. Concreet betekent dit dat hij mij (zoals je weet hoofddoekdragend) dan verbiedt gebruik te maken van mijn passief kiesrecht. Dat ik niet meer naar de gemeente kan om een paspoort aan te vragen, dat ik niet meer naar de politie kan gaan om aangifte van een misdrijf te doen.
Al die dingen kun je gewoon doen maar dan wel zonder hoofddoek. En wat dit betreft heeft Wilders gelijk, wij zijn geen islamitisch land, nooit geweest ook. En laten we wel wezen, in islamitische landen is ook niet echt plaats of tolerantie voor andere geloven.
Daglichtlamp
26-11-2023 om 16:53
Nick90 schreef op 26-11-2023 om 16:47:
Al die dingen kun je gewoon doen maar dan wel zonder hoofddoek. En wat dit betreft heeft Wilders gelijk, wij zijn geen islamitisch land, nooit geweest ook. En laten we wel wezen, in islamitische landen is ook niet echt plaats of tolerantie voor andere geloven.
Een hoofddoek is niet alleen islamitisch.
amarna
26-11-2023 om 16:54
[..]
Dat laatste klopt niet. Er zijn landen waar moslims, christenen en joden elkaar geen strobreed in de weg leggen. Marokko bijvoorbeeld.
Daglichtlamp
26-11-2023 om 16:55
Yumi schreef op 26-11-2023 om 15:07:
[..]
Denk en verrassen?
Met plaatjes als ....zullen we weer normaal doen? 🌈
Ja en dat past prima bij Wilders.
ShowyHummingbird30
26-11-2023 om 16:58
[..]
Welke dingen?
De koran lezen? Wil hij verbieden.
Naar de moskee gaan? Wil hij verbieden.
Naar een islamitische school gaan? Wil hij verbieden (maar naar een reformatorische mag dan weer wel).
Moslim zijn? Wil hij liefst ook verbieden ("minder islam in Nederland").
Beetje raar om te zeggen dat omdat er in sommige andere landen geen godsdienstvrijheid is we dat hier dan ook maar moeten doen. Dit is Nederland, niet Iran.
Wilders wil mij voorschrijven hoe ik mij moet kleden. Vind jij dat ok? Dat de regering beslist wat je wel of niet mag dragen? Ook hier: dan zou de Nederlandse regering dus vergelijkbare wetten instellen als in Iran.
Want let wel: het gaat Wilders niet om een seculiere samenleving. Het gaat hem om het verbieden van specifiek 1 religie en daarmee het ontnemen van universele mensenrechten van 1 specifieke bevolkingsgroep.
Daglichtlamp
26-11-2023 om 16:59
amarna schreef op 26-11-2023 om 16:54:
[..]
Dat laatste klopt niet. Er zijn landen waar moslims, christenen en joden elkaar geen strobreed in de weg leggen. Marokko bijvoorbeeld.
Voor zover er nog joden in Marokko over zijn tenminste. Die zijn niet voor niets bijna allemaal vertrokken, van de ooit bloeiende joodse gemeenschap in Marokko is bijna niets over.
amarna
26-11-2023 om 17:01
Daglichtlamp schreef op 26-11-2023 om 16:59:
[..]
Voor zover er nog joden in Marokko over zijn tenminste. Die zijn niet voor niets bijna allemaal vertrokken, van de ooit bloeiende joodse gemeenschap in Marokko is bijna niets over.
De koning heeft toch nog steeds joodse raadgevers ?
ShowyHummingbird30
26-11-2023 om 17:02
Daglichtlamp schreef op 26-11-2023 om 16:53:
[..]
Een hoofddoek is niet alleen islamitisch.
Dat doet mij denken aan toen ik net een hoofddoek was gaan dragen. Toen is het me meer dan eens overkomen dat iemand in de bus voor me opstond met de opmerking "zuster, gaat u hier maar zitten"
.
Poezenmeisje
26-11-2023 om 17:02
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marokko
98,7% moslims
1,1% christenen
0,2% joden
Ik denk dat de moslimgemeenschap weinig last zal hebben van deze 1,3% die zich meestal rustig gedraagt.
Blomke82
26-11-2023 om 17:03
Het is puur voor politiek gewin van de partij, dit soort tactieken. D66 had de VVD in de tang met de vorige formatie met een gelijk soort taktiek.
"Hier scheiden onze wegen" aldus Kaag tegen Rutte. Vervolgens gingen ze de onderhandelingen in. D66 wou meer macht, Rutte wou kost wat kost de langst zittende premier worden.
D66 kreeg de kamervoorzitter en extra partijstandpunten cadeau, en Rutte kreeg zijn record, ten koste van integerheid, vertrouwen in de politiek én n.b. zijn
Persoonlijk gewin stond voorop.
absor
26-11-2023 om 17:33
[..]
https://www.opendoors.nl/ranglijst/marokko/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Katholieke_Kerk_in_Marokko
Zeker niet het geval. Het is heel lastig om christen te zijn in marokko en zeker niet aan te raden om dat openlijk te zijn
Dromertje
26-11-2023 om 18:09
Coreopsis schreef op 26-11-2023 om 16:58:
[..]
Welke dingen?
De koran lezen? Wil hij verbieden.
Naar de moskee gaan? Wil hij verbieden.
Naar een islamitische school gaan? Wil hij verbieden (maar naar een reformatorische mag dan weer wel).
Moslim zijn? Wil hij liefst ook verbieden ("minder islam in Nederland").
Beetje raar om te zeggen dat omdat er in sommige andere landen geen godsdienstvrijheid is we dat hier dan ook maar moeten doen. Dit is Nederland, niet Iran.
Wilders wil mij voorschrijven hoe ik mij moet kleden. Vind jij dat ok? Dat de regering beslist wat je wel of niet mag dragen? Ook hier: dan zou de Nederlandse regering dus vergelijkbare wetten instellen als in Iran.Want let wel: het gaat Wilders niet om een seculiere samenleving. Het gaat hem om het verbieden van specifiek 1 religie en daarmee het ontnemen van universele mensenrechten van 1 specifieke bevolkingsgroep.
In het topic dat ik geopend heb n.a.v. de verkiezingsuitslag geeft Nick90 ook aan dat Wilders er voor alle Nederlanders wil zijn. Dat is toch onmogelijk als je specifiek 1 religie wil uitsluiten, zoals jij hier inderdaad beschrijft en ook heel duidelijk uit zijn verkiezingsprogramma blijkt. Zeg dan gewoon dat het je niet interesseert als een deel van de bevolking, op basis van één specifieke religie, uitgesloten wordt in de samenleving. Hou je niet van de domme want daar prikken we zo doorheen.
amarna
26-11-2023 om 18:39
Als hij premier van alle Nederlanders wil zijn moet hij ook geen "kopvoddentaks" in gaan voeren.
citroentje
26-11-2023 om 19:20
Wilders ideeën voor de gezondheidszorg lijken best oke. Maar hij wil dat dus zonder de moslims. Die man is al jaren niet in de verpleeghuizen van de grote steden geweest, waar juist de moslimvrouwen excellente zorg verlenen, voor een salaris waar hij zelf niet voor overweegt zijn bed uit te komen.
Yumi
26-11-2023 om 21:02
Doemijdieglazenbol schreef op 26-11-2023 om 14:20:
[..]
Dat zijn inderdaad flinke aantallen. Meer dan 80% (uit mijn hoofd) daarvan is arbeids- of kennismigrant. Daarvan komt (ook uit mijn hoofd) meer dan de helft uit de EU en kan dus niet tegengehouden worden zonder heel ingewikkelde (langdurige) issues met de EU. Daarnaast werkt een flink gedeelte van die arbeidsmigranten in de bouw en landbouw. PVV wil graag dat we Nederlands eten eten en we moeten huizen bouwen. Alle cijfers wijzen erop dat we die mensen gewoon nodig hebben voor deze plannen. Daarnaast leveren ze de nederlandse economie netto 5 miljard op, geld dat de pvv goed kan gebruiken voor bijvoorbeeld verbeteringen in de zorg.
Het zijn enorme aantallen, maar ons systeem is uit balans. En er zo maar mee stoppen, levert echt nieuwe, grote problemen op, of vergroot de bestaande.
Die 5 miljard is het geld dat NL goed kan gebruiken zal je bedoelen, want de PVV beslist niet in zijn uppie waar dat geld heengaat.
Ik zeg niet dat we er zomaar mee moeten stoppen, maar er moeten andere oplossingen komen voor de instroom van migranten.
Even voor de duidelijkheid ik heb geen PVV gestemd!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.