Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Fleurtje_5 schreef op 26-11-2023 om 09:24:

[..]

Paul zegt: 'ik zeg even helemaal niks, soms moet je even nadenken voordat je iets zegt'.

De interviewer zegt : "Had u vroeger ook kunnen doen he?"

Waarom vind je dat "een weerzinwekkend insinuatie" ?Je kon een klein fragment zien waarom Paul dat destijds inderdaad beter ook had kunnen doen.

Je mag blijkbaar alleen over Wilders oude koeien uit de sloot halen. 

Het gedemoniseer is al ruim begonnen, met al die zielige demonstraties, en dat mag dus omdat het Wilders betreft.

Even on-topic : ik hoop dat de VVD met deze eerste zet de Zalm-route neemt en zo een sterkere onderhandelingspositie afdingt .
Maar ook als de VVD echt aanstuurt op een gedoogrol, kunnen ze veel eisen.
Zo niet , dan vrees ik ellenlange formatiepogingen die allemaal op niets uitlopen en dat kan Nederland nu echt niet gebruiken . Er moet juist snel iets gebeuren , want anders staat het hele land stil voor lange tijd

wild-flower schreef op 26-11-2023 om 10:10:

Even on-topic : ik hoop dat de VVD met deze eerste zet de Zalm-route neemt en zo een sterkere onderhandelingspositie afdingt .
Maar ook als de VVD echt aanstuurt op een gedoogrol, kunnen ze veel eisen.
Zo niet , dan vrees ik ellenlange formatiepogingen die allemaal op niets uitlopen en dat kan Nederland nu echt niet gebruiken . Er moet juist snel iets gebeuren , want anders staat het hele land stil voor lange tijd

Ben er ook bang voor dat het lang gaat duren, maar ik laat me graag verrassen.

Overigens kon NL het in 2021-2022 ook niet gebruiken en toch duurde het 299 dagen

Blomke82 schreef op 26-11-2023 om 08:41:

[..]

Ja, idd. Men praat alsof er al vliegtuigen klaar gezet worden en elke Moslim wordt uitgezet.

Denk wel dat er mensen met bepaalde" Volkert gedachten" rond lopen, niet in de laatste plaats Volkert zelf.

Heel triest, dit is gewoon opruien. Volgens mij heb ik Wilders horen zeggen dat hij premier wil worden voor iedereen ongeacht geloof, achtergrond  en ....zie, het is zelfs in het NOS te zien en te horen:

https://nos.nl/collectie/13958/video/2498727-wilders-wil-premier-voor-alle-nederlanders-zijn-yesilgoz-gelooft-er-niets-van

Hij wil wel wijzen op dingen die niet kunnen, en hij wil een asielstop. Dilan heeft eerder ook gezegd dat de asielstroom niet meer kon zoals die nu is. Dat ze dit heeft gezegd zijn ook berichten over.

PS:Wat Dilan in sept 2023 zei over migratie. Ik citeer:
"De kabinetsbreuk over asiel kwam kort ter sprake. Volgens Yesilgöz kon het niet anders. "We konden niet nog jaren aanmodderen met migratie."

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-11-2023 om 11:06

Fleurtje_5 schreef op 26-11-2023 om 11:02:

[..]

Heel triest, dit is gewoon opruien. Volgens mij heb ik Wilders horen zeggen dat hij premier wil worden voor iedereen ongeacht geloof en ....zie, het is zelfs in het NOS te zien en te horen:

https://nos.nl/collectie/13958/video/2498727-wilders-wil-premier-voor-alle-nederlanders-zijn-yesilgoz-gelooft-er-niets-van

Hij wil wel een asielstop. Dilan heeft eerder ook gezegd dat de asielstroom niet meer kon zoals die nu is. Dat ze dit heeft gezegd zijn ook berichten over.

hij heeft altijd geroepen dat hij moslims weg wil hebben. En nu ineens is hij voor iedereen er? Dat  geloof jij? 

https://www.ad.nl/politiek/live-universiteit-deed-aangifte-tegen-pvv-verkenner-vanwege-fraude~ac3dba56/ 24 nov. 2023

Tjonge jonge. Zodra iemand z'n kop boven het maaiveld uitsteekt....

Is dit net zoiets als bij de Tweede Kamer voorzitter Arib (de allerbeste Kamervoorzitter) die anoniem beschuldigd werd, en als puntje bij paaltje komt valt er niets te bewijzen, zijn er vooral lofuitingen, maar is iemands naam wel beschadigd.

Friezinnetje schreef op 26-11-2023 om 11:06:

[..]

hij heeft altijd geroepen dat hij moslims weg wil hebben. En nu ineens is hij voor iedereen er? Dat geloof jij?

Dat heb ik niet gehoord. Echt niet. Wel die domme minder-minder-vraag (in 2014?) maar met een beetje goodwill weet zelfs een kip dat hij destijds de terreur bedoelde wat geregeld op het journaal en andere nieuwsprogramma's te zien was. Dat wou hij minder. Maar 'andersgestemden' maakten ervan dat kleine kindjes nachtmerries hadden omdat ze het land uit moesten. Wat een nare mensen om dit een kind aan te praten, of voor eigen gewin een kind als smoes te gebruiken.

Dat hij premier wil worden voor alle Nederlanders ongeacht geloof of achtergrond heb ik WEL gehoord en dat hebben we allemaal kunnen horen. Daar kan hij niet onderuit.

Ik begrijp wel wat hij bedoeld als hij zegt dat hij toestanden die niet door de beugel kunnen wel wil benoemen. Dat moet hij zelfs vind ik. En dat werd eens tijd. Want er zijn plaatsen waar de plaatselijke bevolking erg gebukt gaat onder de overlast, waar politie en beveiligers met het openbaar vervoer moeten mee reizen voor de veiligheid van passagiers, en niemand die er verder iets tegen doet.

Spreidingswet? Daarin geef ik Caroline van der Plas groot gelijk. Je gaat dan in de rest van het land ook zulke onveilig-geworden plaatsen als 'Budel en Maarheeze' creëren. Want ze komen er dan gewoon mee weg, je geeft de relschoppers dan nog meer ruimte.

majorette2005 schreef op 26-11-2023 om 09:54:

[..]

Je mag blijkbaar alleen over Wilders oude koeien uit de sloot halen.

Het gedemoniseer is al ruim begonnen, met al die zielige demonstraties, en dat mag dus omdat het Wilders betreft.

Bij de vorige verkiezingen was het Carolien die de kop van Jut werd vanwege haar grote overwinning.

Fleurtje_5 schreef op 26-11-2023 om 11:13:

https://www.ad.nl/politiek/live-universiteit-deed-aangifte-tegen-pvv-verkenner-vanwege-fraude~ac3dba56/

Is dit net zoiets als bij de Tweede Kamer voorzitter Arib (de allerbeste Kamervoorzitter) die anoniem beschuldigd werd, en als puntje bij paaltje komt valt er niets te bewijzen, zijn er vooral lofuitingen, maar is iemands naam wel beschadigd.

Ja, mensen zijn er maar druk mee om al die PVV' ers na te pluizen, zelfs jaren terug. 

https://www.ad.nl/politiek/live-universiteit-deed-aangifte-tegen-pvv-verkenner-vanwege-fraude~ac3dba56/

De aangifte is dit voorjaar gedaan. Niet nu ineens. 

Friezinnetje schreef op 26-11-2023 om 11:06:

[..]

hij heeft altijd geroepen dat hij moslims weg wil hebben. En nu ineens is hij voor iedereen er? Dat geloof jij?

ps. Zouden deze mensen er dan op stemmen?

https://www.facebook.com/deJongeTurken/videos/turken-stemmen-massaal-op-geert-wilders/400335263449754/ 2014

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/5420463/wilders-prima-toch-van-mij-mag-hij-de-zooi-opruimen nov. 2023

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-11-2023 om 11:34 Topicstarter

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/25/universiteit-deed-aangifte-tegen-pvv-senator-van-strien-vanwege-oplichting-a4182283/appview

Op 23 november 2022 bracht Deloitte rapport uit. Daarin beschrijft het bureau – kort gezegd – hoe Van Strien en diens opvolger aandelen van spin-off bedrijven in handen speelden van een extern bedrijf, Hereswint BV. Van deze onderneming hadden hun beider echtgenotes ieder 32 procent van de aandelen. De andere aandeelhouders waren een vriend en oud-buurman van Van Strien, en diens zus. Het zou Hereswint tussen 2006 en 2018 zo’n twee miljoen euro aan dividendbetalingen hebben opgeleverd.

Ik denk dat nu het grootste probleem voor Van Strien is dat hij Wilders niet heeft ingelicht over de verdenking die tegen hem bestond. Maar goed ik heb al eerder uitgerekend dat Wilders echt niemand kan missen op dit moment, dus Wilders zal hem wel de hand boven het hoofd houden. (maar een ministerschap zit er voor hem denk ik niet meer in)

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-11-2023 om 11:35

Fleurtje_5 schreef op 26-11-2023 om 11:02:

[..]

Heel triest, dit is gewoon opruien. Volgens mij heb ik Wilders horen zeggen dat hij premier wil worden voor iedereen ongeacht geloof, achtergrond en ....zie, het is zelfs in het NOS te zien en te horen:

Hij wil wel wijzen op dingen die niet kunnen, en hij wil een asielstop. Dilan heeft eerder ook gezegd dat de asielstroom niet meer kon zoals die nu is. Dat ze dit heeft gezegd zijn ook berichten over.

• Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeeën
  • We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
  • Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheidsgebouwen inclusief de Staten-Generaal
  • Verbod op islamitisch onderwijs, omdat dat onze vrijheid en onzewaarden bedreigt

Heeft Wilders inmiddels afstand genomen van deze punten uit zijn verkiezingsprogramma? En dan bedoel ik niet of ze haalbaar zijn, maar of hij hier nu niet meer achter staat. Hoe kan hij premier voor mij zijn als hij tegelijkertijd mij mijn grondrechten wil afnemen?

Fleur Agema zei deze week:
    Maar in uw programma staat dat moslims hier niet welkom zijn?
    “Geert heeft gezegd dat hij dat in de koelkast wil zetten. Iedereen schrijft in zijn partijprogramma wat hij zou doen als die 76 zetels had. Dat schrijven wij ook op. Maar dat betekent niet dat je alles gerealiseerd krijgt.”
    https://www.trouw.nl/politiek/fleur-agema-pvv-na-de-aanval-op-israel-heeft-iedereen-gezien-dat-geert-wilders-niet-extreemrechts-is~b72f1517/

Dat klinkt niet als iemand die er voor alle Nederlanders wil zijn. Maar nog steeds als iemand die als hij dat zou kunnen onze grondwet wil aanpassen om een deel van ons Nederlanders onze grondrechten, universele mensenrechten, te ontnemen.

Dit demoniseren van 1 bevolkingsgroep - in dit geval moslims - als oorzaak van alle kwaad vind ik zeer gevaarlijk. En beangstigend.

coreopsis! ❤️

laat me nog aan jouw punten toevoegen dat iets dat je in de koelkast zet, bewaart om er op een later tijdstip weer uit te halen. Nog geen half jaar geleden schreef hij het nog op in zijn verkiezingsprogramma.  Nog geen twee maanden geleden zegt hij; het zit in ons dna, maar we parkeren het even, want belangrijker zaken. 

Ik kan niet vergeten dat in zijn oplossing voor die belangrijker zaken, vaak een anti-islam of anti-migratie component zit. Iemand haalde de toeslagenaffaire aan, etnisch profileren was daar een belangrijk onderdeel van. Ik verwacht niet dat Wilders daar nu wel tegen is. Maar ik wacht het af, al is het onmogelijk om wat argwaan van me af te schudden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.