Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Poezenmeisje schreef op 25-11-2023 om 09:45:

"Het volk" heeft massaal aangegeven vooral achter de linksere ideeën van de PVV te staan.

Misschien kan de PVV wat mensen "lenen" van een andere partij, zoals de SP?

Die hebben toch teveel mensen op hun kieslijst staan en veel ideeën van de PVV schurken aan die van de SP. Sandra Beckerman en Renske Leijten zou ik bijvoorbeeld graag zien, hoewel Sandra Beckerman sowieso al in de Tweede Kamer zou komen, denk ik.

Dat zou de geloofwaardigheid van politici weinig goed doen. En het vertrouwen is al (terecht) zo laag.

Volgens rtl nieuws stemde 87% van de PVVstemmers vooral op de pvv vanwege migratie. En als je dat vooral thematisch uitvraagt, vind ik dat ook wel logisch, want voor linkse plannen kun je ook op een linkse partij stemmen. 

Ik denk dat we dit soort kiesonderzoek veel holistischer aan moeten pakken en veel minder thematisch. 

Ik ben wel benieuwd, wat vonden jullie van Bontenbal? 

OmaVan2 schreef op 25-11-2023 om 09:50:

[..]

Voor de kamers kan dat zoiezo niet, want dat verbiedt de kieswet.

Okee, dan is dat in elk geval duidelijk.

😄

Daglichtlamp schreef op 25-11-2023 om 09:55:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet. Als er niet genoeg mensen meer op de lijst staan dan blijven zetels leeg. (tenzij er direct bij de verkiezingen al te weinig mensen op de lijst staan, dan worden de leeg gebleven zetels verdeeld als restzetels). Wilders maakt gewoon te korte lijsten met veel te veel dubbelfuncties omdat hij er alleen mensen op wil die hij geheel vertrouwd.

Niemand, zelfs Wilders, had voorzien dat er 37 zetels mogelijk waren.

Partijen als CDA, FvD, 50+ SP hebben in dat opzicht ook onrealistische aantallen kandidaten.

MMcGonagall schreef op 25-11-2023 om 08:50:

Dat van die erfbelasting vind ik juist een heel goed idee. De inkomensverschillen in Nederland zijn niet zo groot, maar door erfenissen ontstaan wel enorme vermogensverschillen. De exacte plannen ken ik niet, maar boven pakweg een ton mag dat best stevig belast worden voor niet-partners. Het is gratis geld hè, waar mensen niets voor hebben gedaan.

Dan gaat het ergens fout met de uitgaven van mensen die geen vermogen achterlaten aan hun kind(eren). Degenen die dat wel doen hebben hier vaak voor gespaard om "later" aan hun kind(eren) na te laten. 

Doemijdieglazenbol schreef op 25-11-2023 om 09:58:

[..]

Dat zou de geloofwaardigheid van politici weinig goed doen. En het vertrouwen is al (terecht) zo laag.

Volgens rtl nieuws stemde 87% van de PVVstemmers vooral op de pvv vanwege migratie. En als je dat vooral thematisch uitvraagt, vind ik dat ook wel logisch, want voor linkse plannen kun je ook op een linkse partij stemmen.

Ik denk dat we dit soort kiesonderzoek veel holistischer aan moeten pakken en veel minder thematisch.

Ik ben wel benieuwd, wat vonden jullie van Bontenbal?

Een ventje met een uitstraling van niets en niets van wat hij heeft gezegd is me bijgebleven.

Hij zal best wel aardig en kundig zijn, maar ik vond hem gewoon "niets". 

Dat woord komt bij me op als ik hem zie. Heb ik daarom drie keer dat woord gebruikt? 🙄

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-11-2023 om 10:09 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 25-11-2023 om 10:04:

[..]

Niemand, zelfs Wilders, had voorzien dat er 37 zetels mogelijk waren.

Partijen als CDA, FvD, 50+ SP hebben in dat opzicht ook onrealistische aantallen kandidaten.

Wilders riep van te voren wel dat hij mee wilde regeren. Zelfs met 25 zetels was het aantal mensen op zijn lijst redelijk krap bemeten gezien de vele dubbelfuncties en het feit dat de PVV niet uit een groot arsenaal buiten de eerste en tweede Kamerleden kan putten om ministers en staatssecretarissen te vinden.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-11-2023 om 10:06:

[..]

Dan gaat het ergens fout met de uitgaven van mensen die geen vermogen achterlaten aan hun kind(eren). Degenen die dat wel doen hebben hier vaak voor gespaard om "later" aan hun kind(eren) na te laten.

*Gaat haar huis verkopen, in een oude camper wonen en al haar geld naar de kroeg brengen om de economie een impuls te geven*

Zoon kan wel in een tentje naast de camper.

Ik hoor steeds dat de pvv eigenlijk een hele linkse partij is. Ik heb inmiddels 2 keer het partijprogramma gelezen en herken dat linkse niet zo. Dit, nog steeds actuele, artikel geeft wel een goed beeld.  Er blijven echt maar weinig linkse punten over. https://decorrespondent.nl/6208/de-pvv-is-economisch-helemaal-niet-links-integendeel/f0503d1d-720b-0535-2bc8-3d55d3e03328

Loeki72 schreef op 25-11-2023 om 09:14:

[..]

Je hebt het maar over de plannen van GL/PVDA. Maar wat vind je dan van de tweet van de pers woordvoerder van de PVV dat elke huis, elke straat vrijgemaakt moet worden van moslims?

https://pbs.twimg.com/media/F_vThVKXEAEAl4d.jpg

Het does mij erg veel denken aan ca 90 jaar geleden.

Wilders is geen fijne milde man. Hij is extreem rechts.

Zo een tweet kan niet. Wat ook niet kan; een 71 jarige man mishandeld is vanwege zijn christelijke geloof. Het is geen eenrichtingsverkeer.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4773622/vuistslagen-in-gezicht-71-jarige-man-zorgen-voor-blijvend-letsel

Het slachtoffer stapt op zaterdag 26 augustus tegen 14.30 uur bij de halte Wouwermanstraat in Den Haag in tram 9 richting Vrederust. Achterin zitten op dat moment al twee mannen tegenover elkaar. Hij vraagt of hij bij hen kan komen zitten en ze maken ruimte voor de 71-jarige man.Tijdens de rit raken de drie met elkaar in gesprek. De mannen zeggen niet achter het christelijke geloof van de 71-jarige man te staan. Dat loopt uit op een discussie, die steeds hoger oploopt. Op camerabeelden is te zien dat de mannen druk gebarend met het latere slachtoffer in gesprek zijn. Als de tram de halte Zuiderpark nadert, maken de twee aanstalten om uit te stappen.

Twee harde vuistslagen 

Met de nodige woorden en bedreigingen naar de man gaan ze naar buiten, maar stappen toch weer in. De twee gaan weer op de man af en terwijl de tram verder rijdt, gaat de discussie door. Een andere reiziger probeert de gemoederen nog wat te bedaren.Op het moment dat de tram aankomt bij de halte Loevesteinlaan, geeft een van de mannen het slachtoffer een duw en meteen daarna krijgt hij van de ander twee harde vuistslagen in zijn gezicht. Vervolgens rennen de twee weg. Ze verdwijnen in de richting van de kruising Melis Stokelaan/Loevesteinlaan.

Poezenmeisje schreef op 25-11-2023 om 10:12:

[..]

*Gaat haar huis verkopen, in een oude camper wonen en al haar geld naar de kroeg brengen om de economie een impuls te geven*

Zoon kan wel in een tentje naast de camper.

Mag ik mee? 🙃

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-11-2023 om 10:19:

[..]

Zo een tweet kan niet. Wat ook niet kan; een 71 jarige man mishandeld is vanwege zijn christelijke geloof. Het is geen eenrichtingsverkeer.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4773622/vuistslagen-in-gezicht-71-jarige-man-zorgen-voor-blijvend-letsel

Het slachtoffer stapt op zaterdag 26 augustus tegen 14.30 uur bij de halte Wouwermanstraat in Den Haag in tram 9 richting Vrederust. Achterin zitten op dat moment al twee mannen tegenover elkaar. Hij vraagt of hij bij hen kan komen zitten en ze maken ruimte voor de 71-jarige man.Tijdens de rit raken de drie met elkaar in gesprek. De mannen zeggen niet achter het christelijke geloof van de 71-jarige man te staan. Dat loopt uit op een discussie, die steeds hoger oploopt. Op camerabeelden is te zien dat de mannen druk gebarend met het latere slachtoffer in gesprek zijn. Als de tram de halte Zuiderpark nadert, maken de twee aanstalten om uit te stappen.

Twee harde vuistslagen

Met de nodige woorden en bedreigingen naar de man gaan ze naar buiten, maar stappen toch weer in. De twee gaan weer op de man af en terwijl de tram verder rijdt, gaat de discussie door. Een andere reiziger probeert de gemoederen nog wat te bedaren.Op het moment dat de tram aankomt bij de halte Loevesteinlaan, geeft een van de mannen het slachtoffer een duw en meteen daarna krijgt hij van de ander twee harde vuistslagen in zijn gezicht. Vervolgens rennen de twee weg. Ze verdwijnen in de richting van de kruising Melis Stokelaan/Loevesteinlaan.

Wat probeer je toch te bewerkstelligen met dit soort reacties?  Ik begrijp het oprecht niet. Hier krijg je toch nooit dialoog of verdieping mee?

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-11-2023 om 10:06:

[..]

Of gaat het fout met de inkomsten van mensen? Dat ze zo weinig verdienen dat ze geen vermogen kunnen opbouwen? Dat er niks overblijft om te sparen. Ik denk dat dat voor vrij veel mensen geldt. Je argument klinkt tamelijk blame the victim. 

Libertine schreef op 25-11-2023 om 10:16:

Ik hoor steeds dat de pvv eigenlijk een hele linkse partij is. Ik heb inmiddels 2 keer het partijprogramma gelezen en herken dat linkse niet zo. Dit, nog steeds actuele, artikel geeft wel een goed beeld. Er blijven echt maar weinig linkse punten over. https://decorrespondent.nl/6208/de-pvv-is-economisch-helemaal-niet-links-integendeel/f0503d1d-720b-0535-2bc8-3d55d3e03328

Dank je Libertine. In het verkiezingsprogramma staat meer geld naar onderwijs en zorg, lagere huren, meer sociale woningbouw en minder belastingdruk. Dit vindt je bij de SP ook terug. Maar je en de correspondent hebben wel gelijk dat de PVV rechts is, maar dan ook weer op een rare manier, want elke rechts persoon die een beetje nuchter nadenkt weet dat uit de EU stappen ongeveer het slechtste idee is.

OmaVan2 schreef op 25-11-2023 om 10:24:

[..]

Dank je Libertine. In het verkiezingsprogramma staat meer geld naar onderwijs en zorg, lagere huren, meer sociale woningbouw en minder belastingdruk. Dit vindt je bij de SP ook terug. Maar je en de correspondent hebben wel gelijk dat de PVV rechts is, maar dan ook weer op een rare manier, want elke rechts persoon die een beetje nuchter nadenkt weet dat uit de EU stappen ongeveer het slechtste idee is.

Dat zijn ook zo’n beetje de enige linkse punten in een verder best uitgebreid verkiezingsprogramma. Dat maakt een partij natuurlijk niet overwegend links. Bovendien zijn die linkse punten vooral bedoeld voor de Nederlanders want hij wil Nederland weer voor de Nederlanders maken. 

Libertine schreef op 25-11-2023 om 10:21:

[..]

Wat probeer je toch te bewerkstelligen met dit soort reacties? Ik begrijp het oprecht niet. Hier krijg je toch nooit dialoog of verdieping mee?

Hoeveel verdieping krijg jij als je PPV en de stemmer wegzet als niet nadenkend, stemmend met onderbuikgevoel. Het enig wat overkomt is dat de linkse stemmers deugmensen zijn en de rechtse niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.