Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Herfstappeltaart schreef op 25-11-2023 om 07:43:

[..]

Ik was helemaal niet verbaasd over de winst van Wilders. Helaas weet ik heel goed hoe de vlag erbij hangt hier. Maar een mens mag hopen op iets anders nietwaar?

En ik vind echt dat jij hier enorm veel tijd in steekt. Je gooit iedereen dood met linkjes naar allerlei nieuwsberichten e.d., dat kost veel tijd.

Je hebt het overigens zelden over feiten.

N.a.v. je woorden in het vorige bericht "oordelend aan de tijd die je erin steekt" en nu ook weer dat vooroordeel.

Jij bent lid op dit forum sinds 23 juni 2021 en hebt 8484 berichten achter je naam staan. Ik ben lid op dit forum sinds 17 juli 2021 en heb 4430 berichten achter mijn naam.

Je laatste zin is bijna lachwekkend. Linkjes zijn oké als ik daarmee feiten kan aantonen. Nieuwsberichten die ik eerst opzoek of het ook klopt. Niks mis mee. Beter goed uitzoeken dan maar iets klakkeloos neer plempen.

Het heeft niets te maken met de discussie. Blijf aub ontopic.

Fleurtje_5 schreef op 25-11-2023 om 07:54:

[..]

N.a.v. je woorden in het vorige bericht "oordelend aan de tijd die je erin steekt" en nu ook weer dat vooroordeel.

Jij bent lid op dit forum sinds 23 juni 2021 en hebt 8484 berichten achter je naam staan. Ik ben lid op dit forum sinds 17 juli 2021 en heb 4430 berichten achter mijn naam.

Het heeft niets te maken met de discussie. Blijf aub ontopic.

Ik bedoel de linkjes die je steeds verstuurt. Dan ben je toch constant op zoek naar artikelen om je mening kracht bij te zetten?

Ik plaats inderdaad best veel berichtjes maar die zijn soms maar 1 zin lang. Dan kom je snel aan een groot aantal. Jouw berichten zijn altijd lang met veel verwijzingen.

Moet je verder helemaal zelf weten en blijkbaar vind je het vervelend als dat gezegd wordt (waarom eigenlijk?) dus dat zal ik niet meer doen.

Mijn ontopic-verhaal is dat je je eens aan de feiten moet houden waarvan je zelf zegt dat je daarin geïnteresseerd bent.

@Fleurtje: sterker nog, ik ga helemaal niet meer op je reageren want dat doet niets positiefs voor mij. Zonde van mijn tijd.

Herfstappeltaart schreef op 25-11-2023 om 08:00:

[..]

Ik bedoel de linkjes die je steeds verstuurt. Dan ben je toch constant op zoek naar artikelen om je mening kracht bij te zetten?

Ik plaats inderdaad best veel berichtjes maar die zijn soms maar 1 zin lang. Dan kom je snel aan een groot aantal. Jouw berichten zijn altijd lang met veel verwijzingen.

Moet je verder helemaal zelf weten en blijkbaar vind je het vervelend als dat gezegd wordt (waarom eigenlijk?) dus dat zal ik niet meer doen.

Mijn ontopic-verhaal is dat je je eens aan de feiten moet houden waarvan je zelf zegt dat je daarin geïnteresseerd bent.

Ik ga niet mee met je wellus-nietus-spelletje. Fijne dag nog.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-11-2023 om 08:03

Fleurtje_5 schreef op 25-11-2023 om 07:21:

[..]

Je bedoelt dat je gaat kijken 'waar je kan plukken'.

Wie kan men kaal plukken?

De ouderen moeten zolang mogelijk thuis blijven wonen, zodat ze nog 'een huis' hebben als ze naar een verpleeghuis gaan. En mochten ze geluk hebben dat ze nog tot hun einde goed ter been zijn, zodat het huis niet naar een verpleeghuis gaat, dan plukken ze wel van de kinderen als ze rouwen om hun ouders.

maar als je nu erft, door het huis te verkopen, moet je ook belasting over betalen. Dus zoveel veranderd er niet. 

Blomke82 schreef op 24-11-2023 om 20:52:

[..]

Erfbelasting omhoog.... dat is echt lijkenpikkerij. Daarbij kan het mensen flink in de problemen brengen.

Stel je bent enig kind en woont nog bij je ouders, die onverhoopt komen te overlijden en je erft hun huis van pakweg 400.000

Dan is de redenatie van GL/PvdA dat je in je eentje 180.000 (45%) aan belasting kan ophoesten of het huis moet verkopen en zelf maar iets moet zoeken voor 220.000 inclusief k.k. en eventuele verbouwing, wat in deze tijd onmogelijk is. Kortom je wordt gewoon dakloos.

Het plan van GL/PvdA.

Doemijdieglazenbol schreef op 25-11-2023 om 00:26:

[..]

Deze situatie is zuiver hypothetisch en ik vraag me af hoe veel dit in praktijk voorkomt. Je hebt het over een klein aantal erfenissen (<5%) dat überhaupt boven deze grens uitkomt, van mensen die we echt rijk kunnen noemen. En dan stapelen we daar nog een onwaarschijnlijke combinatie aan variabelen bovenop.

Ik begrijp dat het een plan is van een verdachte partij, maar dit wel echt een plan die zorgt dat die gemiddelde jan modaal met de pet er op vooruit gaat (kijk maar waar ze het geld aan uit zouden willen geven). Geld moet immers ergens vandaan komen.

Niet vergeten, ook dan gaat het nog om een flinke erfenis. Dit is een andere discussie en vereist eigenlijk een eigen topic en eigenlijk vind ik het niet eens interessant genoeg. Daarnaast zijn de verkiezingen voorbij en boeit het niets meer. Ik vind het soms gewoon te lastig om verkeerde/verkeerd begrepen/gecommuniceerde info voorbij te zien komen en daar niets over te zeggen.

5% van de erfenissen inderdaad.  Waar meestal meer dan 1 kind is om te erven is en het bedrag dus verdeeld wordt.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-11-2023 om 08:28 Topicstarter

Voor mij is dat het grote verschil tussen een partij als PVV en GroenLinks/PvdA. Beiden willen de lasten op arbeid omlaag zodat de lage en midden inkomens meer overhouden van hun werk. PVV laat hun programma niet doorrekenen dus hoeft niet aan te tonen dat ze het ook kunnen betalen. GroenLinks/PvdA rekent wel door, dus bij hun moeten er tegover leuke plannen ook minder leuke plannen staan voor de burger. 
Maar als de PVV gaat regeren zullen zij en hun kiezers ook merken dat geld niet oneindig is.

€400.000 zou onfatsoenlijk, belachelijk, heel erg veel geld in een erfenis moeten zijn?

Dat is minder dan een gemiddeld huis in Nederland kost.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83906NED

Inwonen bij je ouders omdat er geen huizen beschikbaar zijn en als beloning na hun overlijden je huis moeten verkopen om ergens op een camping gaan staan met je tentje omdat je "rijk" bent geworden. 

Wát een luxe...
Inderdaad een fantastisch plan van PvdA/GroenLinks.

Je ouders hebben in dit geval blijkbaar altijd gewerkt en braaf hun hypotheek (bijna) afgelost. Ook nog een beetje om het milieu gedacht door maar één kind op de wereld te zetten, dus hoeft er geen erfenis gedeeld te worden met siblings.

Ik ga ook maar eens bij een financieel adviseur langs, dit is gewoon onacceptabel...

waarom wordt er weer gediscussieerd over die erfbelasting? Plannen van een partij die vrijwel zeker niet gaat regeren en die er dus nooit zullen komen.

Dat is toch helemaal niet meer relevant nu de PVV gewonnen heeft?

Dat van die erfbelasting vind ik juist een heel goed idee. De inkomensverschillen in Nederland zijn niet zo groot, maar door erfenissen ontstaan wel enorme vermogensverschillen. De exacte plannen ken ik niet, maar boven pakweg een ton mag dat best stevig belast worden voor niet-partners. Het is gratis geld hè, waar mensen niets voor hebben gedaan.

Poezenmeisje schreef op 25-11-2023 om 08:37:

€400.000 zou onfatsoenlijk, belachelijk, heel erg veel geld in een erfenis moeten zijn?

Dat is minder dan een gemideld huis in Nederland kost.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83906NED

Inwonen bij je ouders omdat er geen huizen beschikbaar zijn en als beloning na hun overlijden je huis moeten verkopen om ergens op een camping gaan staan met je tentje omdat je "rijk" bent geworden.

Wát een luxe...
Inderdaad een fantastisch plan van PvdA/GroenLinks.

Je ouders hebben in dit geval blijkbaar altijd gewerkt en braaf hun hypotheek (bijna) afgelost. Ook nog een beetje om het milieu gedacht door maar één kind op de wereld te zetten, dus hoeft er geen erfenis gedeeld te worden met siblings.

Ik ga ook maar eens bij een financieel adviseur langs, dit is gewoon onacceptabel...

De breedste schouders moeten de zwaardere lasten dragen. Alleen als je wat boven het minimum zit val je daar volgens die partij al onder. Dan mag je als je in de rouw zit ook nog in de problemen komen. Maar nee die partij is tegen armoede en voor de bevolking (niet dus). En het dan gek vinden dat de PVV zo groot is geworden.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-11-2023 om 08:57

Lollypopje schreef op 25-11-2023 om 08:44:

waarom wordt er weer gediscussieerd over die erfbelasting? Plannen van een partij die vrijwel zeker niet gaat regeren en die er dus nooit zullen komen.

Dat is toch helemaal niet meer relevant nu de PVV gewonnen heeft?

klopt en iedereen blijft hetzelfde zeggen, ook al is er een duidelijke uitleg gegeven. 

Fleurtje_5 schreef op 25-11-2023 om 08:05:

[..]

Het plan van GL/PvdA.

Je hebt het maar over de plannen van GL/PVDA. Maar wat vind je dan van de tweet van de pers woordvoerder van de PVV dat elke huis, elke straat vrijgemaakt moet worden van moslims?

https://pbs.twimg.com/media/F_vThVKXEAEAl4d.jpg

Het does mij erg veel denken aan ca 90 jaar geleden.

Wilders is geen fijne milde man. Hij is extreem rechts. 

Fleurtje_5 schreef op 25-11-2023 om 08:05:

[..]

Het plan van GL/PvdA.

Je doet aan cherry picking. @Doemijdieglazenbol en ik hebben al berekend dat het bedrag aan erfbelasting zoiezo max 150.000,-. Meeste ouders sterven niet kort achter elkaar. In het algemeen is er ook nog spaargeld, zowel van de ouders als van het kind (inwonen bij ouders is immers goedkoper dan huren). 

ik ben overigens niet perse een voorstander van het plan van Groen links in deze vorm, maar sta wel achter het idee dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.