Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Fleurtje_5
25-11-2023 om 06:54
Blomke82 schreef op 24-11-2023 om 20:52:
[..]
Erfbelasting omhoog.... dat is echt lijkenpikkerij. Daarbij kan het mensen flink in de problemen brengen.
Stel je bent enig kind en woont nog bij je ouders, die onverhoopt komen te overlijden en je erft hun huis van pakweg 400.000
Dan is de redenatie van GL/PvdA dat je in je eentje 180.000 (45%) aan belasting kan ophoesten of het huis moet verkopen en zelf maar iets moet zoeken voor 220.000 inclusief k.k. en eventuele verbouwing, wat in deze tijd onmogelijk is. Kortom je wordt gewoon dakloos.
Ongelooflijk hé.
Gewone erfbelasting op het eigendom van je ouders, dus daar waar je ouders hun leven lang voor hebben gewerkt, en belasting over hebben betaald, daar de kinderen over laten betalen, vind ik al stelen. Maar er nog extra van willen plukken vind ik echt creepy.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 06:58
Blomke82 schreef op 24-11-2023 om 21:00:
[..]
Ja idd.
Vraag me ook af waar de heren van "Even tot hier" morgen mee komen.
Vermoed de PVV (en daarmee bijna 2,5 miljoen Nederlanders) bashen.
Ze zijn meestal echt briljant, maar als het over politiek gaat is het vaak zendtijd voor linkse politieke partijen, net als vorig weekend.
Dat deden (en doen ze nog steeds) ze ook over Carolien. Heel beschamend.
Dan te bedenken dat ze geen simpel commentaar geven op bv Sylvana, 'want oeeeei dat is dan bashen, op-de-man of discriminatie.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 07:01
OmaVan2 schreef op 24-11-2023 om 22:16:
[..]
Ik kwam op hetzelfde bedrag uit. Als ik van een kk van 5% uit gaat: 150.000,-. Zonder spaargeld is minimale salaris voor hypotheek: 37.000. Zonder hoge huur heeft kind waarschijnlijk wel spaargeld. Alleen als alles ongunstig uitpakt, wordt kind dakloos.
Te triest voor woorden.
Herfstappeltaart
25-11-2023 om 07:01
felija schreef op 24-11-2023 om 21:30:
ijzersterke column die precies de vinger op de zere plek legt, wat mij betreft.
https://decorrespondent.nl/14961/de-zege-van-de-pvv-laat-zien-als-vooruitgang-geen-verhaal-heeft-vertelt-het-verleden-waar-we-naartoe-gaan/d42b6109-7d4c-055c-3b06-9bee1b968d35?fbclid=IwAR12XBxE_DRRqvTt-m8jCdAPzTRsqW8MuQ6Ea0VOwvgu9AKCsYLeWHzUbAI
Eens. Ik vind dit ook een hele goede analyse.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 07:02
Facy66 schreef op 24-11-2023 om 23:52:
[..]
Je hebt het over een hypotheek daarvoor krijgen. Dan zouden dus mensen min of meer worden gedwongen om zichzelf in de schulden te moeten steken omdat ze een dierbare hebben verloren en wat erven. Slecht plan zou ik zeggen.
En dat plan komt van Timmermans. De man die Wilders verwijten maakt over foute uitspraken in het verleden.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 07:03
Herfstappeltaart schreef op 25-11-2023 om 07:01:
[..]
Eens. Ik vind dit ook een hele goede analyse.
Ik vind het stemmingsmakerij.
En dubbel. Het is wat aan elkaar gepraat. Pakweg twee regels uit het artikel:
Dat gelogen verleden is het verhaal van een wereldwijde politieke beweging, beter bekend als het nostalgisch nationalisme.
.............
Een gelogen verleden, omdat het nooit echt heeft bestaan en bovendien niet terug kan keren.
Iets wat nooit echt heeft bestaan hoeft ook niet terug te keren. Toch? Want het heeft toch nooit echt bestaan.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 07:05
Facy66 schreef op 24-11-2023 om 23:53:
[..]
En dat zou niet moeten mogen. Ik ben blij dat PvdA GL niet de grootste is geworden.
Daar had Dilan dan wel gelijk in. Dat Timmermans de Nederlanders in de armoede zou duwen als hij de grootste zou worden.
Herfstappeltaart
25-11-2023 om 07:06
Fleurtje_5 schreef op 25-11-2023 om 07:03:
[..]
Ik vind het stemmingsmakerij.
Wat een verrassing.
Herfstappeltaart
25-11-2023 om 07:11
Fleurtje_5 schreef op 25-11-2023 om 07:05:
[..]
Daar had Dilan dan wel gelijk in. Dat Timmermans de Nederlanders in de armoede zou duwen als hij de grootste zou worden.
Echt jij leeft naast de werkelijkheid. Als Wilders maar een deel van zijn plannen zou kunnen uitvoeren is dat voor de welvaart van Nederland, haar positie in de wereldeconomie enorm slecht. Dàt levert pas armoede op. Ik heb al eerder tegen je gezegd: kijk nu eens naar de UK, doe eens aan fact-checks.
Maar goed, ik weet ook dat het bij jou vergeefse moeite is. Je steekt al je tijd en energie in het verdedigen van de rechtse statements. Is dat je werk ofzo? oordelend aan de tijd die je erin steekt.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 07:13
Doemijdieglazenbol schreef op 25-11-2023 om 00:26:
[..]
Deze situatie is zuiver hypothetisch en ik vraag me af hoe veel dit in praktijk voorkomt. Je hebt het over een klein aantal erfenissen (<5%) dat überhaupt boven deze grens uitkomt, van mensen die we echt rijk kunnen noemen. En dan stapelen we daar nog een onwaarschijnlijke combinatie aan variabelen bovenop.
Ik begrijp dat het een plan is van een verdachte partij, maar dit wel echt een plan die zorgt dat die gemiddelde jan modaal met de pet er op vooruit gaat (kijk maar waar ze het geld aan uit zouden willen geven). Geld moet immers ergens vandaan komen.
Niet vergeten, ook dan gaat het nog om een flinke erfenis. Dit is een andere discussie en vereist eigenlijk een eigen topic en eigenlijk vind ik het niet eens interessant genoeg. Daarnaast zijn de verkiezingen voorbij en boeit het niets meer. Ik vind het soms gewoon te lastig om verkeerde/verkeerd begrepen/gecommuniceerde info voorbij te zien komen en daar niets over te zeggen.
Ach, als het om Timmermans z'n plan gaat, dan is het ineens hypothetisch. En vraag jij je af hoeveel dit in de praktijk voorkomt.
Die flinke erfenis is een huis, een oude krot kost al een vermogen, dat zijn stenen, daar eet je geen boterham van. Als je er dan zelf wilt gaan wonen en het ouderlijk huis wilt opknappen (wat veel geld gaat kosten) is de mogelijkheid weg als je zoveel erfbelasting moet betalen.
Je kan niet zomaar mensen met een schuld gaan opzadelen omdat 'geld ergens vandaan moet komen'. Geef dan minder geld uit aan zaken die anders zouden moeten.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 07:21
Lieveheersbeest schreef op 25-11-2023 om 05:26:
[..]
Nee hoor, het huis kan ook verkocht worden en dan houd je een zak geld over. Geen dwang, er zijn opties.
Je bedoelt dat je gaat kijken 'waar je kan plukken'.
Wie kan men kaal plukken?
De ouderen moeten zolang mogelijk thuis blijven wonen, zodat ze nog 'een huis' hebben als ze naar een verpleeghuis gaan. En mochten ze geluk hebben dat ze nog tot hun einde goed ter been zijn, zodat het huis niet naar een verpleeghuis gaat, dan plukken ze wel van de kinderen als ze rouwen om hun ouders.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 07:36
Herfstappeltaart schreef op 25-11-2023 om 07:11:
[..]
Echt jij leeft naast de werkelijkheid. Als Wilders maar een deel van zijn plannen zou kunnen uitvoeren is dat voor de welvaart van Nederland, haar positie in de wereldeconomie enorm slecht. Dàt levert pas armoede op. Ik heb al eerder tegen je gezegd: kijk nu eens naar de UK, doe eens aan fact-checks.
Maar goed, ik weet ook dat het bij jou vergeefse moeite is. Je steekt al je tijd en energie in het verdedigen van de rechtse statements. Is dat je werk ofzo? oordelend aan de tijd die je erin steekt.
Als jij eens naar de werkelijkheid zou kijken, zou je niet verbaasd en boos hoeven zijn dat een partij na de verkiezingen zó groot kon worden. Normaal had men dan misschien een nek-aan-nekrace na een verkiezing. Maar dit is overduidelijk.
Vergeefse moeite? Vind je? Ik zit er niet de hele dag op, en ook maar steeds een paar topics wat ik probeer te volgen, die probeer ik bij te lezen en waar ik als nodig op reageer. Zoals men doet op een discussieforum. De tijd die ik er in steek is blijkbaar beter, dan wanneer men de kop in het zand zou steken.
Dan zou je inmiddels weten dat ik het niet over links of rechts wil hebben, maar over feiten en toestanden, ongeacht of dat links of rechts is.
Fleurtje_5
25-11-2023 om 07:38
Fleurtje_5 schreef op 24-11-2023 om 11:40:
[..]
Het heeft m.i. niets te maken met links of rechts.
Als Brussel zegt jullie gaan bezuinigen op de zorg dan gaat men bezuinigen op de zorg. Is Brussel links of rechts? Brussel heeft iig niks met Nederland zelf. In Brussel zitten heel intelligente mensen die flink salaris ontvangen omdat ze heel intelligent zijn. Dacht ik. En dan nemen ze Wopke aan, die er hier niks van gebakken heeft.

Zilver_gray
25-11-2023 om 07:40
felija schreef op 24-11-2023 om 21:30:
ijzersterke column die precies de vinger op de zere plek legt, wat mij betreft.
https://decorrespondent.nl/14961/de-zege-van-de-pvv-laat-zien-als-vooruitgang-geen-verhaal-heeft-vertelt-het-verleden-waar-we-naartoe-gaan/d42b6109-7d4c-055c-3b06-9bee1b968d35?fbclid=IwAR12XBxE_DRRqvTt-m8jCdAPzTRsqW8MuQ6Ea0VOwvgu9AKCsYLeWHzUbAI
Eens!
Herfstappeltaart
25-11-2023 om 07:43
Fleurtje_5 schreef op 25-11-2023 om 07:36:
[..]
Als jij eens naar de werkelijkheid zou kijken, zou je niet verbaasd en boos hoeven zijn dat een partij na de verkiezingen zó groot kon worden. Normaal had men dan misschien een nek-aan-nekrace na een verkiezing. Maar dit is overduidelijk.
Vergeefse moeite? Vind je? Ik zit er niet de hele dag op, en ook maar steeds een paar topics wat ik probeer te volgen, die probeer ik bij te lezen en waar ik als nodig op reageer. Zoals men doet op een discussieforum. De tijd die ik er in steek is blijkbaar beter, dan wanneer men de kop in het zand zou steken.
Dan zou je inmiddels weten dat ik het niet over links of rechts wil hebben, maar over feiten en toestanden, ongeacht of dat links of rechts is.
Ik was helemaal niet verbaasd over de winst van Wilders. Helaas weet ik heel goed hoe de vlag erbij hangt hier. Maar een mens mag hopen op iets anders nietwaar?
En ik vind echt dat jij hier enorm veel tijd in steekt. Je gooit iedereen dood met linkjes naar allerlei nieuwsberichten e.d., dat kost veel tijd.
Je hebt het overigens zelden over feiten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.