Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

FancyDuck29

FancyDuck29

24-11-2023 om 06:51

Diyer schreef op 23-11-2023 om 23:52:

[..]

Ik denk dat dit best klopt. Maar ik denk dat dit ook klopt voor een boel links stemmers. Ik denk dat er uberhaupt ontzettend veel mensen stemmen zonder uberhaupt ooit de moeite te nemen een partijprogram te lezen. Dat is niet weggelegd voor 1 bepaalde politieke partij.

Het probleem met PVV en FVD is dat mensen in dat geval dus niet zién dat het verkiezingsprogramma volstaat met racistische en radicale statements en doelen. Dat heb je bij partijen als VVD of Volt niet. Winst voor links of rechts is wat mij betreft beide een optie, laat de stem van het volk maar gelden. Maar dat mensen kiezen voor de standpunten van Wilders en daarmee óók stemmen op zijn radicale en racistische standpunten, dat vind ik onbegrijpelijk. En voor de pro-Wilders groep die nu gaat reageren met dat dit niet waar is: heb je het verkiezingsprogramma gelezen? Zo niet, zal ik straks graag hier de elementen plaatsen waar ik op doel (maar dat moet ff vanachter de laptop).

FancyDuck29

FancyDuck29

24-11-2023 om 06:59

Blomke82 schreef op 24-11-2023 om 03:42:

https://nos.nl/artikel/2498982-rellen-in-dublin-na-mesaanval-op-vrouw-en-kinderen

Nog een reden waarom partijen als PVV groot worden.

Mensen zijn de verwarde messentrekkende personen met een niet westerse achtergrond spuug zat.

Landen beginnen hun eigen cultuur en identiteit te verliezen. 

In het verkiezingsprogramma van PVV is opgenomen dat ze in de grondwet op willen laten nemen dat Joods-Christelijke wortels leidend zijn in onze cultuur. Als autochtone en atheïstische Nederlander heb ik niet het idee dat dat nou mijn cultuur en identiteit borgt. 

Lieveheersbeest schreef op 24-11-2023 om 06:51:

[..]

Het probleem met PVV en FVD is dat mensen in dat geval dus niet zién dat het verkiezingsprogramma volstaat met racistische en radicale statements en doelen. Dat heb je bij partijen als VVD of Volt niet. Winst voor links of rechts is wat mij betreft beide een optie, laat de stem van het volk maar gelden. Maar dat mensen kiezen voor de standpunten van Wilders en daarmee óók stemmen op zijn radicale en racistische standpunten, dat vind ik onbegrijpelijk. En voor de pro-Wilders groep die nu gaat reageren met dat dit niet waar is: heb je het verkiezingsprogramma gelezen? Zo niet, zal ik straks graag hier de elementen plaatsen waar ik op doel (maar dat moet ff vanachter de laptop).

Nou precies dit.
En het "niet sportief" van links vinden dat de Pvv nu heeft gewonnen? We hebben het hier niet over de gemiddelde rechtse partij natuurlijk. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-11-2023 om 07:23 Topicstarter

https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/volgen-jullie-de-fraude-enquete?page=1#23
Wie iets wil lezen over de resultaten van de laatste keer dat we een regering hadden over rechts raad ik mijn draadje over de fraude-enquete aan. Die fraudewet die ook onbewuste fouten labelde als fraude werd aangenomen tijdens de VVD/CDA/PVV regering.

FancyDuck29

FancyDuck29

24-11-2023 om 07:26

Zilver_gray schreef op 24-11-2023 om 07:14:

[..]

Nou precies dit.
En het "niet sportief" van links vinden dat de Pvv nu heeft gewonnen? We hebben het hier niet over de gemiddelde rechtse partij natuurlijk.

En er wordt net gedaan alsof alleen links klaagt. Maar dat idee klopt helemaal niet. Er zijn ook legio midden- en rechts stemmers niét blij met PVV.

Lieveheersbeest schreef op 24-11-2023 om 07:26:

[..]

En er wordt net gedaan alsof alleen links klaagt. Maar dat idee klopt helemaal niet. Er zijn ook legio midden- en rechts stemmers niét blij met PVV.

Klopt. Maar tegelijkertijd willen die wel in grote meerderheid dat hun partij een kabinet gaat vormen met de PVV. Zie het artikel van EenVandaag dat ik gisteren plaatste. 

Lieveheersbeest schreef op 24-11-2023 om 07:26:

[..]

Knuffelcessie bij BNN/VARA nav de uitslag, de aanstellerij is gewoon lachwekkend.

majorette2005 schreef op 24-11-2023 om 07:36:

[..]

Knuffelcessie bij BNN/VARA nav de uitslag, de aanstellerij is gewoon lachwekkend.

Aanstellerij? Lachwekkend? Heb je echt niet in de gaten welke angst, wanhoop en verdriet deze uitslag oplevert? Snap je werkelijk de impact niet en kun je je er niet in verplaatsen?

majorette2005 schreef op 24-11-2023 om 07:36:

[..]

Waarom zo laatdunkend? Is het moeilijk voor te stellen dat die mensen echt geschrokken zijn? Er wordt hier geschreven dat linkse stemmers zo arrogant en denigrerend zijn. Dit is toch precies hetzelfde?

Libertine schreef op 24-11-2023 om 07:53:

[..]

Aanstellerij? Lachwekkend? Heb je echt niet in de gaten welke angst, wanhoop en verdriet deze uitslag oplevert? Snap je werkelijk de impact niet en kun je je er niet in verplaatsen?

Ik zou zeggen kijk eens verder dan je eigen rijke arrogante ivoren toren. 

Doemijdieglazenbol schreef op 24-11-2023 om 07:57:

[..]

Waarom zo laatdunkend? Is het moeilijk voor te stellen dat die mensen echt geschrokken zijn? Er wordt hier geschreven dat linkse stemmers zo arrogant en denigrerend zijn. Dit is toch precies hetzelfde?

Als je door links en door ook andere partijen zo lang zo wordt weg gezet word je vanzelf ook een keer kribbig. Zo veel mensen zijn al jaren niet gehoord. Dat er zoveel mensen PVV hebben gestemd is niet voor niets. En nee met racisme etc heeft het totaal niets te maken. 

Een goed alternatief voor PVV was er gewoon niet. Een stem voor 1 van de andere partijen had geleid tot weer hetzelfde beleid of nog erger. Dan was het afbraakbeleid gewoon door gegaan.

ik probeer me te richten op de overeenkomsten en het discriminatoire aspect te vergeten. En dan zijn er heel veel overeenkomsten tussen links en PVV. sterker nog, veel mensen motiveren hun PVV sympathie met “het is ook een heel linkse partij én immigratie” (ook in dit topic). Beiden zien grotendeels dezelfde problemen (afbraak verzorgingsstaat, bestaanszekerheid voor lage en middeninkomens, maatschappelijke participatie) en wilden beiden absoluut niet dat het oude beleid werd doorgezet. 
Grootste verschil zit hem in inclusiviteit vs discriminatoir beleid en klimaatpolitiek. Nu zijn dat voor mij dealbreakers, maar ik probeer me te richten op de overeenkomsten, wetende dat heel veel van de laatste vrijwel onmogelijk is om dit binnen een kabinetsperiode zo te regelen als in het PVV partijprogramma staat. 

Libertine schreef op 24-11-2023 om 07:53:

[..]

Ik zie op ik Insta allerlei filmpjes verschijnen van Nederlandse (allochtone) jongeren die met hun koffertje op Schiphol staan en terug gaan naar zg "land van herkomst".

Ze maken er maar een grapje van. "Rot op naar je eigen land" zullen we nog vaker horen denk ik.

Met Wilders als premier zal de drempel nog lager zijn om te generaliseren, polariseren en discrimineren.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-11-2023 om 08:21 Topicstarter

Volgens mij is het probleem dat Geert Wilders in zijn hart nog steeds een rechtse VVD'er is die weinig van sociale zekerheid wil weten. Dus als hij onderhandeld gaat dat er het eerst aan vermoed ik. Dat was de vorige keer ook zo.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

24-11-2023 om 08:22

Doemijdieglazenbol schreef op 24-11-2023 om 08:14:

ik probeer me te richten op de overeenkomsten en het discriminatoire aspect te vergeten. En dan zijn er heel veel overeenkomsten tussen links en PVV. sterker nog, veel mensen motiveren hun PVV sympathie met “het is ook een heel linkse partij én immigratie” (ook in dit topic). Beiden zien grotendeels dezelfde problemen (afbraak verzorgingsstaat, bestaanszekerheid voor lage en middeninkomens, maatschappelijke participatie) en wilden beiden absoluut niet dat het oude beleid werd doorgezet.
Grootste verschil zit hem in inclusiviteit vs discriminatoir beleid en klimaatpolitiek. Nu zijn dat voor mij dealbreakers, maar ik probeer me te richten op de overeenkomsten, wetende dat heel veel van de laatste vrijwel onmogelijk is om dit binnen een kabinetsperiode zo te regelen als in het PVV partijprogramma staat.

Daarom stemmen ze echt niet op de PVV, om die zogenaamde (totaal onrealistische) linkse punten....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.