Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Libertine schreef op 23-11-2023 om 23:43:

[..]

Stemmen op een partij zonder je te verdiepen wat het effect zal zijn op de situatie en levens van anderen, dat is pas arrogantie. Stemmen doe je niet alleen voor jez

Jij denkt echt dat die 2,5 miljoen PVV stemmers te dom om te poepen zijn he?

Joanjett schreef op 23-11-2023 om 23:23:

[..]

Jij bevestigt precies mijn punt in negatieve zin.

@Joanjett, als je mijn stukjes leest, kun je merken dat ik best begrijp waarom er zoveel op PVV is gestemd en deel ik ook een stuk van je onvrede. Echter, laten we het beestje wel gewoon bij de naam noemen. Wat je reden van stemmen ook is, de PVV draait een rechtse partij die we minstens radicaal kunnen noemen en aan een aantal objectieve feiten voldoet. Extreem rechts als je bedenkt dat hij flirt met Vlaams Belang. Dat we met z'n allen gewend zijn geraakt aan zijn stemgeluid en hij in aanloop van de verkiezingen een strategische keuze heeft gemaakt zich wat milder te uiten, maakt nog niet dat hij nu gematigd rechts is. Hij is geen fascist, dat kun je hem niet verwijten. Maar de extreme rechtste vleugel, die bestiert hij toch echt. Kun je niet willen weten, maar laten we het gesprek gewoon transparant houden.

Joanjett schreef op 23-11-2023 om 23:47:

[..]

Niet perse. Ik denk wel dat het mensen zijn die mensenrechten en solidariteit niet perse belangrijke waardes vinden. Althans niet voor iedereen. 

Anywayyy ik ben blij met de uitslag en hoop dat er een fatsoenlijk kabinet uit voortvloeit. Met de PVV.

Diyer schreef op 23-11-2023 om 23:48:

[..]

@Joanjett, als je mijn stukjes leest, kun je merken dat ik best begrijp waarom er zoveel op PVV is gestemd en deel ik ook een stuk van je onvrede. Echter, laten we het beestje wel gewoon bij de naam noemen. Wat je reden van stemmen ook is, de PVV draait een rechtse partij die we minstens radicaal kunnen noemen en aan een aantal objectieve feiten voldoet. Extreem rechts als je bedenkt dat hij flirt met Vlaams Belang. Dat we met z'n allen gewend zijn geraakt aan zijn stemgeluid en hij in aanloop van de verkiezingen een strategische keuze heeft gemaakt zich wat milder te uiten, maakt nog niet dat hij nu gematigd rechts is. Hij is geen fascist, dat kun je hem niet verwijten. Maar de extreme rechtste vleugel, die bestiert hij toch echt. Kun je niet willen weten, maar laten we het gesprek gewoon transparant houden.

Je vergeet dat Wilders in zijn meeste standpunten juist heel links is.

Libertine schreef op 23-11-2023 om 23:29:

[..]

Ik las ergens dat het grootste deel van de pvv stemmers uberhaubt het partijprogramma niet heeft gelezen. Ergo: een stem op basis van onderbuik. Wat prima is, maar een inhoudelijk en feitelijk gesprek wel erg ingewikkeld maakt.

Ik denk dat dit best klopt. Maar ik denk dat dit ook klopt voor een boel links stemmers. Ik denk dat er uberhaupt ontzettend veel mensen stemmen zonder uberhaupt ooit de moeite te nemen een partijprogram te lezen. Dat is niet weggelegd voor 1 bepaalde politieke partij.

Alleen is links niet meer zoals links altijd was. Ik stemde altijd PVDA als simpele arbeider. De arbeider staat niet meer centraal voor de linkse partijen.

Libertine schreef op 23-11-2023 om 23:49:

[..]

Niet perse. Ik denk wel dat het mensen zijn die mensenrechten en solidariteit niet perse belangrijke waardes vinden. Althans niet voor iedereen.

Dan heb je het heel erg mis. Juist eens een keer solidariteit en mensenrechten voor de simpele Nederlander die zich al jaren ondergesneeuwd en uitgescholden voelt.

Joanjett schreef op 23-11-2023 om 23:51:

[..]

Je vergeet dat Wilders in zijn meeste standpunten juist heel links is.

Extreemrechts, radicaal-rechts, uiterst rechts, ultrarechts of rechts-radicaal zijn politieke opvattingen en stromingen aan de uiterste rechterzijde van het politiek spectrum.
De termen worden door elkaar gebruikt en er is geen internationale
overeenstemming over een exacte definitie van deze begrippen.

De termen verwijzen naar politieke ideeën die rechtser zijn dan "standaard rechts" en zich in het bijzonder kenmerken door extreem nationalisme,[1][2] nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen,[3] tegen de achtergrond van een functionalistisch wereldbeeld.[4] Het is een subcategorie van extremisme, waaronder ook linksextremisme gerekend wordt of religieus politiek gericht fundamentalisme en kent veel vormen.[5]

Nationalisme is een algemeen ideologisch kenmerk van extreemrechts. Vaak staat ook populisme
centraal, waarin een tegenstelling wordt voorgesteld tussen "het volk"
en "de (corrupte) regerende elite" die alleen voor de eigen belangen
opkomt en die van het volk negeert. Een klein aantal extreemrechtse
partijen draagt een fascistische ideologie uit.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemrechts

Diyer schreef op 23-11-2023 om 23:58:

[..]

Extreemrechts, radicaal-rechts, uiterst rechts, ultrarechts of rechts-radicaal zijn politieke opvattingen en stromingen aan de uiterste rechterzijde van het politiek spectrum.
De termen worden door elkaar gebruikt en er is geen internationale
overeenstemming over een exacte definitie van deze begrippen.

De termen verwijzen naar politieke ideeën die rechtser zijn dan "standaard rechts" en zich in het bijzonder kenmerken door extreem nationalisme,[1][2] nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen,[3] tegen de achtergrond van een functionalistisch wereldbeeld.[4] Het is een subcategorie van extremisme, waaronder ook linksextremisme gerekend wordt of religieus politiek gericht fundamentalisme en kent veel vormen.[5]

Nationalisme is een algemeen ideologisch kenmerk van extreemrechts. Vaak staat ook populisme
centraal, waarin een tegenstelling wordt voorgesteld tussen "het volk"
en "de (corrupte) regerende elite" die alleen voor de eigen belangen
opkomt en die van het volk negeert. Een klein aantal extreemrechtse
partijen draagt een fascistische ideologie uit.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemrechts

Het zal allemaal wel als wikipedia het zegt.

Ik heb iig geprobeerd uit te leggen wat een PVV stemmer beweegt. En dat nog wel op een links forum

Mama-Inge schreef op 23-11-2023 om 18:29:

[..]

Ze verzinnen het inderdaad niet, ik woon wel in een naburig dorp en kom regelmatig in ter apel. Hier is veel overlast en 's avonds alleen over straat doe je niet uit zelfbescherming. Heb al verschillende keren asielzoekers wat in hun zakken zien stoppen in winkels of winkeliers achter hun aan zien rennen om hun spullen terug te halen. Asielzoekers worden opgepakt, terug gebracht naar het azc en een uurtje later lopen ze weer rond. Hier in het dorp heeft waarschijnlijk zo'n 95 procent pvv gestemd (nee, ik niet, want vind wilders te extreem) puur als protest stem en een noodkreet, dat er wat gedaan moet worden

Screenshot-20231123-172820-Duck-Duck-Go.jpg

SuzyQFive schreef op 23-11-2023 om 22:16:

[..]

Tuurlijk wel… Haren hoort bij Groningen en daar was GLP de grootste, ook in Tynaarlo trouwens

Nu is dat dorp te klein om invloed uit te kunnen oefenen op de Groningse gemeentepolitiek en worden al hun voorzieningen duurder want Stad heeft centjes nodig...

https://pointer.kro-ncrv.nl/inwoners-haren-twee-jaar-na-fusie-met-groningen-nog-altijd-boos

Vooraf ben je heel bang dat je je eigen zeggenschap kwijtraakt, want wij vormen maar 9 procent van de totale bevolking van de nieuwe gemeente Groningen. Dus leg je afspraken vast in een bestuursovereenkomst. Helaas geeft die slechts garantie tot aan de voordeur, want de nieuwe gemeenteraad mag eigenstandig beslissingen nemen. Bovendien is een fusiegemeente wettelijk verplicht om alle regels en tarieven te harmoniseren. Gemaakte afspraken gaan dus vaak niet door.

Kan iemand mij nou eens uitleggen waarom "groot links" zowel Hamas-demonstranten als LHBTIQ+'ers wil knuffelen? 

Dit is bevoogdend gedrag richting bevolkingsgroepen die niet met elkaar door één deur zullen gaan. 

Waar haalt "groot links" de verbeelding vandaan dat zij dit wel even zullen regelen? 
Nog meer begrip tonen? 
Met dat begrip vegen overlastgevers echt hun poeperd af.

https://nos.nl/artikel/2498982-rellen-in-dublin-na-mesaanval-op-vrouw-en-kinderen

Nog een reden waarom partijen als PVV groot worden. 

Mensen zijn de verwarde messentrekkende personen met een niet westerse achtergrond spuug zat.

Landen beginnen hun eigen cultuur en identiteit te verliezen.

Jaren lang pappen en nathouden en bedekken met de mantel der liefde, met als de druppel de woke cultuur, gaat zijn tol eisen. Dit is nog maar het begin. 

De winst van de PVV zal overslaan op andere landen in de EU. Met dank aan het slappe EU beleid mbt migratie de afgelopen decennia. Ook Trump zal de macht weer grijpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.