Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

gemeenten werken niet meer mee aan gender-maatregelen, klimaatwaanzin en diversiteitsgeneuzel

Klimaatwaanzin, ik vind het waanzinnig veel regenen de laatste tijd en als gemeentes dat in goede banen willen leiden, zou dat dan niet meer mogen? 

Auwereel schreef op 23-11-2023 om 08:13:

gemeenten werken niet meer mee aan gender-maatregelen, klimaatwaanzin en diversiteitsgeneuzel

Klimaatwaanzin, ik vind het waanzinnig veel regenen de laatste tijd en als gemeentes dat in goede banen willen leiden, zou dat dan niet meer mogen?

O wat een slechte ontwikkeling. Wanneer wordt het nu eens serieus genomen.

Lollypopje schreef op 23-11-2023 om 08:08:

voor mij zit het verschil tussen de PVV en andere partijen waar ik niet blij van wordt, dat ik tegen de PVV (en nog een paar andere) echt morele bezwaren heb. Dat maakt dat dit nog harder binnenkomt dan als de VVD weer had gewonnen, hoe graag ik ook van de vvd als grootste partij afwilde.

Dit ja. Ik werk 2 dagen in de week met vluchtelingen. Sommigen heel politiek bewust, gevlucht voor een fout regime zijn ze hier ook heel alert op de politieke situatie.

ik wilde ook heel graag van de VVD af maar een VVD die had gewonnen kan ik nog wel uitleggen/verantwoorden. De winst van de PVV niet. 

Ik woon in een gemeente waar de grootste partij GLPvdA is

Zilver_gray schreef op 23-11-2023 om 07:26:

[..]

Goedemorgen Herfstappeltaart, dat denk ik ook. Maar kan me tegelijkertijd niet voorstellen dat mensen echt denken dat Wilders waar kan maken wat hij altijd geroepen heeft?

Ik hoop echt op een Wilders kabinet, dan komen van al zijn "mooie" plannen weinig terecht. Hij heeft te maken met wetten, regels uit de EU en verdragen. Het is wel jammer dat van het klimaatbeleid weinig terecht zal komen, met alle gevolgen van dien voor de natuur en de woningbouw.

Auwereel schreef op 23-11-2023 om 07:52:

[..]

Deze uitslag is heel wat wilder(s) dan ik verwachtte...

Ik vraag me af hoe de coalitievorming gaat plaatsvinden.

Leuke woordspeling 

Ik vermoed dat ze eerst PVV, VVD en NSC gaan verkennen als coalitie. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

23-11-2023 om 08:32 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 23-11-2023 om 07:12:

een snelle zoektocht levert op dat we ruim 850.000 inwoners met een Turkse/Marokkaanse achtergrond hebben. Let op: dat zijn dus nog lang niet alle mensen die Arabisch spreken. Stel je voor dat er weer een Corona uitbraak is en we zoveel mogelijk mensen willen informeren over maatregelen en vaccinaties. Maar, dat doen we dan niet in het Arabisch/Turks. Dan is het gevolg daarvan dat je mensen achterstelt.

Hoe zie jij in dergelijke punten gelijke behandeling van alle inwoners van Nederland?

Hier moet ik toch even op reageren, het merendeel van de inwoners met een Arabische achtergrond spreekt en leest natuurlijk prima Nederlands. Jij wekt de indruk dat voor die hele groep communicatie in het Arabisch nodig is.

Overigens vind ik zelf dat in een crisis je natuurlijk communiceert op een manier dat zoveel mogelijk mensen het kunnen volgen, Daarom is er een doventolk bijvoorbeeld bij de persconferenties, maar zijn er achteraf ook vertalingen beschikbaar van de informatie in andere talen. Laten we zorgen voor beter toegankelijk taalonderwijs voor nieuwkomers

HAHA!wait..what schreef op 22-11-2023 om 23:07:

[..]

Uhm die jongeren hebben toch net zo goed op andere partijen gestemd? Wisten zij dan toevallig wel beter (in jouw ogen) ?

Ik vind het vreemd hoe verdedigend er wordt gesproken; maar 23 % dit, veel meer mensen hebben op wat anders gestemd, mensen weten niet beter. Was deze uitslag met bijvoorbeeld VVD de grootste dan werd er denk ik heel anders gereageerd

Ten eerste PVV is nu eenmaal de grootste partij dus het is logisch dat ze de eerste kans krijgen om een kabinet te gaan vormen. Dat is nu eenmaal hoe dit democratische proces werkt.

Maar... Dat wil niet zeggen dat de meerderheid van Nederland nu achter het gedachtegoed van Wilders staat. Net als dat de meerderheid nooit achter de VVD heeft gestaan.

Illustratief voorbeeld stel je voor een menukaart met drie vleesgerechten en drie vegetarische gerechten. Vervolgens laat je 100 mensen kiezen en daarvan kiezen er 40 de steak en elk vegetarisch gerecht wordt door 20 mensen gekozen. Dan kun je dus wel zeggen dat de steak het meest populaire gerecht is, maar niet dat de meerderheid dus duidelijk vlees wil. De meerderheid koos namelijk vegetarisch.

En zo is het dus met de PVV ook. Ja ze zijn de meest populaire partij, maar je kunt daarmee niet zeggen dat de meerderheid van de Nederlanders achter de standpunten van de PVV staat.

nou jongens ik ben benieuwd naar het komende politieke proces en als pvdagl invloed wil dan moeten ze met pvv gaan onderhandelen.    Ik heb uiteindelijk cu en sp gestemd maar dit is democratie nu eenmaal.  
pvv heeft geen 76 zetels en moet gewoon compromissen sluiten hoor.  

Malibu2 schreef op 23-11-2023 om 08:31:

[..]

Leuke woordspeling

Ik vermoed dat ze eerst PVV, VVD en NSC gaan verkennen als coalitie.

Ik vermoed ook nog BBB erbij voor de invloed in 1e kamer .

absor schreef op 23-11-2023 om 09:03:

nou jongens ik ben benieuwd naar het komende politieke proces en als pvdagl invloed wil dan moeten ze met pvv gaan onderhandelen. Ik heb uiteindelijk cu en sp gestemd maar dit is democratie nu eenmaal.
pvv heeft geen 76 zetels en moet gewoon compromissen sluiten hoor.

Hoe heb jij twee stembiljetten bemachtigd?  

Lieveheersbeest schreef op 

een snelle zoektocht levert op dat we ruim 850.000 inwoners met een Turkse/Marokkaanse achtergrond hebben. Let op: dat zijn dus nog lang niet alle mensen die Arabisch spreken. Stel je voor dat er weer een Corona uitbraak is en we zoveel mogelijk mensen willen informeren over maatregelen en vaccinaties. Maar, dat doen we dan niet in het Arabisch/Turks. Dan is het gevolg daarvan dat je mensen achterstelt.

Hoe zie jij in dergelijke punten gelijke behandeling van alle inwoners van Nederland?

En hier begint dus al het probleem, geen integratie. Als ik in een ander land zou gaan wonen zal ik me als 1 van de eerste dingen verdiepen in de taal. Dat is van groot belang om mee te kunnen draaien in de maatschappij.

Daarbij zijn er vast familieleden die de Nederlandse taal wel machtig zijn en als tolk kunnen dienen bij belangrijke zaken.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

23-11-2023 om 09:22 Topicstarter

De PVV heeft maar 45 mensen op hun lijst staan. Dat gaat te weinig zijn denk ik, als je ervan uitgaat dat er mensen van de lijst minister/staatssecretaris gaan worden, en er halverwege ook nog wel wat mensen afvallen.

MellowTurkey78

MellowTurkey78

23-11-2023 om 09:24

Herfstappeltaart schreef op 23-11-2023 om 08:08:

[..]

Het is ook niet te geloven maar helaas toch waar denk ik...

Maar dat begrijp je toch niet! Heb net nog even de standpunten vd PVV bekeken, allemaal leuk en aardig hoor wat ie zegt over de zorg en 10.000 agenten meer maar hoe wil hij dat voor elkaar krijgen? Mijn kat snapt nog dat het allemaal niet haalbaar is...
DLL daar dacht ik ook al aan, de PVV heeft niet eens genoeg mensen.. gaat ie dan weer wat mafkezen van de straat trekken? 
Dit gaat hem toch niet worden... waarom snappen blijkbaar heel veel mensen dat niet? (of beter gezegd willen ze het niet snappen)

Monika_Geller schreef op 23-11-2023 om 09:15:

[..]

Hoe heb jij twee stembiljetten bemachtigd?

Ja mijn man is een niet-stemmer dus die confisqueer ik altijd.  Scheelt weer keuzestress bij mij😇

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.