Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Blomke82 schreef op 28-01-2023 om 15:18:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5361628/oversterfte-politiek-tweede-kamer-onderzoek-rivm-ernst-kuipers

Er zijn iig weer eens Kamervragen.

Er lopen onderzoeken, er wordt data gekoppeld. Alleen onderzoeken kosten tijd. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom er dan weer Kamervragen gesteld worden.

Ik stem al jaren op de VVD maar ik vind ze veel te links geworden. Ik zou het liefst op de PVV stemmen maar dat heeft geen zin. Ik neig nu naar Ja 21

VVD links

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

28-01-2023 om 19:33

watertoren schreef op 28-01-2023 om 19:22:

Ik stem al jaren op de VVD maar ik vind ze veel te links geworden. Ik zou het liefst op de PVV stemmen maar dat heeft geen zin. Ik neig nu naar Ja 21

Ik vind het inderdaad ook geen rechtse partij meer. Eigenlijk alle ondernemers die ik spreek geven dit te kennen. Al vraag ik me af of ze een partij vinden die ze wel aanspreekt. 

Het wordt ook hoog tijd dat er weer eens integere politiek bedreven wordt, daar is bij de huidige rechts georienteerde partijen helaas weinig sprake van. 

Cookielover schreef op 28-01-2023 om 19:29:

VVD links

Tja, ze zijn de spreekbuis van D66 momenteel. Rutte wou zo graag premier blijven dat er (te) veel is toegegeven op D66. 

Blomke82 schreef op 28-01-2023 om 20:54:

[..]

Tja, ze zijn de spreekbuis van D66 momenteel. Rutte wou zo graag premier blijven dat er (te) veel is toegegeven op D66.

Ach, die arme Rutte, niets meer in de melk te brokkelen 

Doemijdieglazenbol schreef op 28-01-2023 om 15:23:

oké. On topic vond ik het bizar en bijna kinderachtig hoe Rutte gisteren de campagne “opende” met een super obvious raar statement over alle belastingen die GL en PvdA zouden verhogen en niet terug moeten naar Den Uyl. Voor mij kwam dat over als In spelen op paniek in de kostencrisis bij mensen met een krappe beurs. Terwijl GL en PvdA eerder aan lastenverlichting zouden doen voor deze groep dan de VVD.

ik ben alleen zo bang dat als het kabinet weeeeer valt, mensen nog steeds ongeveer hetzelfde zouden stemmen. :/ áls ze al opstappen natuurlijk.

Ik lees nu pas dat interview met Rutte en Schippers in De Telegraaf. What the hell.

Rutte wil de zaken 'stabiel houden'?! Enorme wachtlijsten in de GGZ en jeugdzorg, de kloof tussen arm en rijk, een lerarentekort. Rechts beleid heeft die problemen in de afgelopen jaren alleen maar groter gemaakt.

''De VVD doet wat nodig is om de portemonnee van hardwerkend Nederland te beschermen''. En dat zegt een partij die al jaren hard is voor de jeugdzorg en zacht voor het bedrijfsleven. Ze hebben idiote stellingen poneren tot hogere kunst verheven. 

Cookielover schreef op 29-01-2023 om 10:34:

[..]

''De VVD doet wat nodig is om de portemonnee van hardwerkend Nederland te beschermen''. En dat zegt een partij die al jaren hard is voor de jeugdzorg en zacht voor het bedrijfsleven. Ze hebben idiote stellingen poneren tot hogere kunst verheven.

Ik ben steeds zo benieuwd wie dan zachtwerkend zijn. Of wie die hardwerkenden eigenlijk zijn. Het is een bizar holle term waar heel veel mensen zich in herkennen. En de mensen die niet werken, (kinderen, ouderen, mensen met een arbeidsbeperking) die hoeven dus niets van ze te verwachten? Dat is op zich wel weer eerlijk van ze. 

En ik heb het gevoel dat het juist de achterban van de VVD is die nou niet het allerhardst (fysiek) werkt. Maar wel het meest verdient. VVD vind ik echt een rijkeluispartij, totaal los van de realiteit van de gewone Nederlander.  Maar goed, dat vind ik van D66 en GL inmiddels ook. Misschien stem ik wel SP of PvdD volgende keer. 

wanneer ik de stemwijzer invul kom ik standaard uit op VVD, 50+, PVV of CU.

Nu ben ik benieuwd naar jullie input. Ik ben een ondernemer, dus een partij die opkomt voor het MKB is voor mij het belangrijkst. Daarnaast vind ik huisvesting belangrijk. Dat werken meer moet lonen en minder nivellering met parttimers of mensen die niet werken (om welke reden dan ook), en ja ook het immigratiebeleid vind ik een belangrijk vraagstuk. Ik ben eerder voor een model zoals in Zwitserland, Denemarken of zelfs Australië. En ik ben ook "voor" de boeren. 

Zoals ik het hier dan lees zijn mijn speerpunten dus bijna racistisch (immigratiebeleid) maar de partijen die bij mij aansluiten zijn nu eenmaal genoemde partijen aangevuld met JA21 en BBB.

Welke andere partij is een alternatief met deze speerpunten?

Miraval schreef op 29-01-2023 om 16:27:

Nu ben ik benieuwd naar jullie input. Ik ben een ondernemer, dus een partij die opkomt voor het MKB is voor mij het belangrijkst. Daarnaast vind ik huisvesting belangrijk. Dat werken meer moet lonen en minder nivellering met parttimers of mensen die niet werken (om welke reden dan ook), en ja ook het immigratiebeleid vind ik een belangrijk vraagstuk. Ik ben eerder voor een model zoals in Zwitserland, Denemarken of zelfs Australië. En ik ben ook "voor" de boeren.

Zoals ik het hier dan lees zijn mijn speerpunten dus bijna racistisch (immigratiebeleid) maar de partijen die bij mij aansluiten zijn nu eenmaal genoemde partijen aangevuld met JA21 en BBB.

Heel andere manier: Je kunt ook meer invalshoeken gaan lezen op de punten die jij belangrijk vindt en daarmee je mening toetsen aan de feiten. Misschien kom je dan wel tot andere standpunten.

Daarbij is het mijns inziens niet noodzakelijk om te stemmen voor de verbetering van je eigen (werk)situatie. Stel je voor dat alles best goed geregeld is volgens jou, voor mkb, en anderen partijen gaan daar geen ingrijpende veranderingen in aanbrengen, dan kun je toch juist op een partij stemmen die minder bedeelden in onze maatschappij een betere situatie wil geven?

Gr Angela 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 17:48

Angela1967 schreef op 29-01-2023 om 17:44:

[..]

Heel andere manier: Je kunt ook meer invalshoeken gaan lezen op de punten die jij belangrijk vindt en daarmee je mening toetsen aan de feiten. Misschien kom je dan wel tot andere standpunten.

Daarbij is het mijns inziens niet noodzakelijk om te stemmen voor de verbetering van je eigen (werk)situatie. Stel je voor dat alles best goed geregeld is volgens jou, voor mkb, en anderen partijen gaan daar geen ingrijpende veranderingen in aanbrengen, dan kun je toch juist op een partij stemmen die minder bedeelden in onze maatschappij een betere situatie wil geven?

Gr Angela

Leuk geprobeerd 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

29-01-2023 om 17:49

Miraval schreef op 29-01-2023 om 16:27:

Zou ja21 iets zijn? Al passen ze qua immigratiebeleid niet helemaal. 

Epic88 schreef op 29-01-2023 om 17:49:

[..]

Zou ja21 iets zijn? Al passen ze qua immigratiebeleid niet helemaal.

Daar gaat mijn idee ook naar uit nu... of BBB. Moet me sowieso nog meer verdiepen in de partijprogramma's hoor maar die partijen trekken me wel aan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.