Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 21:21

Libertine schreef op 27-01-2023 om 21:17:

[..]

Misselijk van de haat? Nee zeg. Verre van. Ik lees ook helemaal geen haat. Overigens, ik heb nergens verkondigd dat ik witte mannen haat. Integendeel. Er zijn vele witte mannen die ik liefheb.

Echter, ik heb dagelijks last van de positie die witte mannen in onze maatschappij innemen. Op m’n werk, op m’n loonstrook, in de verdeling in de (mentale) verdeling van het huishouden, in de opmerkingen die ik moet verdragen. Echt op dagelijkse basis. Dus ja. Ik ben wel toe aan een verschuiving van de macht ja. En aan gelijkwaardigheid.

Dat jij je daar niets bij kunt voorstellen en zelfs misselijk van word is een privilege.

Pfff dit klinkt eerder heel vermoeiend als je zo gefrustreerd in het leven staat. Het klinkt echt alsof het allemaal de schuld is van de witte man. 

Knip

Zeer gevaarlijk vind ik het bashen van de witte man. 

Malibu2 schreef op 27-01-2023 om 21:10:

[..]

Dank je, interessante link. Als je vaker dit soort artikelen leest, kan ik me voorstellen dat je het op den duur zelf gaat geloven en de blanke man gaat haten. Ik werd echter letterlijk misselijk van de haat die ik in het artikel las. Ervaar jij dat ook tijdens het lezen van dit soort artikelen?

Waar dan? Kun je wellicht een paar zinnen citeren, opdat ik er een beeld van kan krijgen?

Hier ook absoluut geen hekel aan witte mannen. Wel is het een feit dat je als persoon van kleur ten opzichte van witte mensen, en in het bijzonder mannen, 1-0 achterstaat in deze samenleving.

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 21:21:

[..]

Pfff dit klinkt eerder heel vermoeiend als je zo gefrustreerd in het leven staat. Het klinkt echt alsof het allemaal de schuld is van de witte man. [Quote aangepast]Zeer gevaarlijk vind ik het bashen van de witte man.

Wel godverdomme zeg: hoe krijg je dit je toetsenbord uit! Man man man.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 21:31

Cookielover schreef op 27-01-2023 om 21:27:

[..]

Heel simpel. Ik ben zelf Joods en ik zie een gelijkenis. Ik vind het echt heel eng om 1 groep de schuld te geven. 

Libertine schreef op 27-01-2023 om 21:17:

[..]

Misselijk van de haat? Nee zeg. Verre van. Ik lees ook helemaal geen haat. Overigens, ik heb nergens verkondigd dat ik witte mannen haat. Integendeel. Er zijn vele witte mannen die ik liefheb.

Echter, ik heb dagelijks last van de positie die witte mannen in onze maatschappij innemen. Op m’n werk, op m’n loonstrook, in de verdeling in de (mentale) verdeling van het huishouden, in de opmerkingen die ik moet verdragen. Echt op dagelijkse basis. Dus ja. Ik ben wel toe aan een verschuiving van de macht ja. En aan gelijkwaardigheid.

Dat jij je daar niets bij kunt voorstellen en zelfs misselijk van word is een privilege.

Interessant. Ik neem aan dat wij in hetzelfde land wonen. Ik herken je klachten echter totaal niet. Op mijn werk zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig. Mijn loonstrook ziet er niet anders uit dan die van mijn mannelijke collega's en ik kan het weten want ik heb daar zicht op. Idem in vorige banen. De verdeling van je huishouden is tussen jou en je partner. En als je dagelijks opmerkingen moet verdragen ben ik eerlijk gezegd benieuwd in wat voor setting dat is. Ik moet namelijk zelf heel hard nadenken over de laatste keer dat ik een ongewenste opmerking moest verdragen. Dan zou ik heel hard een andere (werk?) omgeving zoeken. 

Ik kan me voorstellen als je dagelijks last hebt van dit soort dingen dat dat zeker iets met je doet. Het is echter niet iets wat standaard is. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 21:34

Malibu2 schreef op 27-01-2023 om 21:33:

[..]

Interessant. Ik neem aan dat wij in hetzelfde land wonen. Ik herken je klachten echter totaal niet. Op mijn werk zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig. Mijn loonstrook ziet er niet anders uit dan die van mijn mannelijke collega's en ik kan het weten want ik heb daar zicht op. Idem in vorige banen. De verdeling van je huishouden is tussen jou en je partner. En als je dagelijks opmerkingen moet verdragen ben ik eerlijk gezegd benieuwd in wat voor setting dat is. Ik moet namelijk zelf heel hard nadenken over de laatste keer dat ik een ongewenste opmerking moest verdragen. Dan zou ik heel hard een andere (werk?) omgeving zoeken.

Ik kan me voorstellen als je dagelijks last hebt van dit soort dingen dat dat zeker iets met je doet. Het is echter niet iets wat standaard is.

Hier herken ik mij wel in. Het is inderdaad net of ze over een ander land schrijft. 

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 21:31:

[..]

Heel simpel. Ik ben zelf Joods en ik zie een gelijkenis. Ik vind het echt heel eng om 1 groep de schuld te geven.

Jodenhaat is NIET te vergelijken met het FEIT dat mannen geprivilegieerder zijn dan vrouwen en mensen van kleur.  

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 21:21:

[..]

Pfff dit klinkt eerder heel vermoeiend als je zo gefrustreerd in het leven staat. Het klinkt echt alsof het allemaal de schuld is van de witte man. [Quote aangepast] Zeer gevaarlijk vind ik het bashen van de witte man.

Doe niet zo mal met je vergelijking met de joden. Probeer je nou over de rug van jodenhaat je gelijk te krijgen? Mijn hemel. Het zijn feiten dat vrouwen minder verdienen, voor het grootste deel van de zorg voor de kinderen opdraaien, er iedere 8 dagen een vrouw wordt vermoord in de huiselijke sfeer, zakelijk worden achtergesteld en aan een andere norm moeten voldoen. Gevaarlijk dat bashen? Het opkomen voor dezelfde rechten? 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 21:37

Cookielover schreef op 27-01-2023 om 21:35:

[..]

Jodenhaat is NIET te vergelijken met het FEIT dat mannen geprivilegieerder zijn dan vrouwen en mensen van kleur.

Joden werden ook gezien als geprivilegieerd, ze waren rijk en slim enz. Ik vind het echt heel eng dat er nu weer zo over een groep gesproken mag worden. 

Malibu2 schreef op 27-01-2023 om 21:33:

[..]

Probeer sommige dingen even op een geaggregeerd niveau te bekijken en niet je eigen navel als middelpunt van deze wereld te zien. Helpt echt. Het zijn feiten dat dit systemisch is. Ook een privilege dit niet te herkennen. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 21:40

Libertine schreef op 27-01-2023 om 21:35:

[..]

Doe niet zo mal met je vergelijking met de joden. Probeer je nou over de rug van jodenhaat je gelijk te krijgen? Mijn hemel. Het zijn feiten dat vrouwen minder verdienen, voor het grootste deel van de zorg voor de kinderen opdraaien, er iedere 8 dagen een vrouw wordt vermoord in de huiselijke sfeer, zakelijk worden achtergesteld en aan een andere norm moeten voldoen. Gevaarlijk dat bashen? Het opkomen voor dezelfde rechten?

Ik ben vrouw en verdien hetzelfde als mijn mannelijke collega’s. Ik draai evenveel op voor de kinderen als mijn man. Daar hebben wij afspraken over gemaakt. En huiselijk geweld is inderdaad een zeer groot probleem. Al zijn er ook mannen die hiermee te maken krijgen, zij schamen zich vaak nog meer als vrouwen en lopen hier helemaal niet mee te koop. En ja ik weet waarover ik praat, want dit is mijn werkveld geweest. 

Epic88 schreef op 27-01-2023 om 21:40:

[..]

Ik ben vrouw en verdien hetzelfde als mijn mannelijke collega’s. Ik draai evenveel op voor de kinderen als mijn man. Daar hebben wij afspraken over gemaakt. En huiselijk geweld is inderdaad een zeer groot probleem. Al zijn er ook mannen die hiermee te maken krijgen, zij schamen zich vaak nog meer als vrouwen en lopen hier helemaal niet mee te koop. En ja ik weet waarover ik praat, want dit is mijn werkveld geweest.

Jouw whataboutism en drogredeneringen en zijn echt weerzinwekkend. 

Ik haak hier af. 

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

27-01-2023 om 21:44

Libertine schreef op 27-01-2023 om 21:42:

[..]

Jouw whataboutism en drogredeneringen en zijn echt weerzinwekkend.

Ik haak hier af.

Prima! Ik bash in elk geval niet 1 groep om daar alle schuld op af te wentelen. 

Libertine schreef op 27-01-2023 om 21:42:

[..]

Jouw whataboutism en drogredeneringen en zijn echt weerzinwekkend.

Ik haak hier af.

Cookielover schreef op 27-01-2023 om 21:27:

[..]

Vloeken is een teken van zwakte. Het denken oké,  maar dan ook nog typen.... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.