Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

11-01-2023 om 11:52

Blomke82 schreef op 10-01-2023 om 19:57:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5358063/astmasymptomen-bij-70000-kinderen-door-koken-op-gas

Dit is zo slecht verzonnen dat ik vermoed dat het uit de koker van Rob Jetten komt.

Kinderen gebruiken om een doel te halen is niet voor het eerst (vorig jaar als enkelband om ouders thuis te laten blijven door scholen onnodig te sluiten)

Want:
A. Een goed fornuis heeft een blauwe vlam (volledige verbranding)

B. Er wordt doorgaans onder een afzuigkap gekookt, dus eventuele roetdeeltjes worden opgezogen.

C. Koken met kinderen vlak bij het fornuis was sowieso een no go, voor mij iig.

De wetenschap dient de mensheid politiek.

Terwijl de elektrische airfryer de keuken soms vol rook zet met bepaalde etenswaren, maar daar geen woord over.

Hebben zelf inductie, maar laatst met stroomstoring in het netwerk zat ik toch te twijfelen om weer op gas over te stappen, dan kun je in zo'n geval iig nog wat warms maken.

En dan meldt de media dezelfde dag bijna in mineur dat op Schiphol het aantal reizigers achterblijft t.o.v. voor corona, terwijl dat juist fantastisch nieuws is ivm de uitstoot.

Wat is het volgende? Dat contant geld stikt van de ziekmakende bacteriën en daarom niet meer geschikt is voor deze tijden en alles digitaal moet?

Het vertrouwen in de media is bij mij flink gedaald met deze praktijken.

Veel in mijn omgeving zeiden hetzelfde. Daarnaast is inductie ook niet alles, daar komt magnetische straling vanaf. Het is maar net wat je in het nieuws wil neerzetten en naar welke kant je mensen wil bewegen. 

In het TNO-onderzoek uit 2019 heeft men het dan ook niet alleen over koken op gas. Koken in het algemeen vervuilt de lucht in het huis, bij koken op gas is de vervuiling groter. Het probleem is groter in goed geïsoleerde huizen met een recirculatie afzuigkap. In een recenter Amerikaans onderzoek focust men zich op gas en houtskool. 
Uiteindelijk worden de resultaten van zo'n onderzoek in een persbericht geplaatst en vallen wat nuances weg. Zo gaat dat en heeft niets met manipuleren  door de media te maken en al helemaal niets met een verborgen agenda van D66.

OmaVan2 schreef op 11-01-2023 om 12:43:

In het TNO-onderzoek uit 2019 heeft men het dan ook niet alleen over koken op gas. Koken in het algemeen vervuilt de lucht in het huis, bij koken op gas is de vervuiling groter. Het probleem is groter in goed geïsoleerde huizen met een recirculatie afzuigkap. In een recenter Amerikaans onderzoek focust men zich op gas en houtskool.
Uiteindelijk worden de resultaten van zo'n onderzoek in een persbericht geplaatst en vallen wat nuances weg. Zo gaat dat en heeft niets met manipuleren door de media te maken en al helemaal niets met een verborgen agenda van D66.

Kortom, koken is in alle opzichten ongezond. Nu wordt het gebracht alsof het expliciet komt door gas. We doen het al decennia lang en het overgrote leeuwendeel van de mensen krijgt helemaal totaal geen klachten. 

Stoppen met koken lijkt mij schadelijker voor de gezondheid dan de uitstoot die je krijgt.

Zo is overal wel een draai aan te geven dat het ongezond is.

Als er onderzoek naar forummen gaat, komt er ook uit dat veel forumbezoek leidt tot obsessief/verslavend gedrag wat ten koste kan gaan van je sociale leven en dus je mentale gezondheid.

Wat is nog wel gezond? Ik wil gewoon een beetje gezellig en leuk normaal leven, en niet steeds lezen dat het allemaal heel gevaarlijk is wat ik doe.

Mijn moeder bakte en braadde in de schuur vanwege de walmen. Dat had ze zo slecht nog niet gezien.  

Libertine schreef op 11-01-2023 om 04:53:

[..]

Wat maakt nou dat je tot de conclusie komt dat dit uit de koker van Rob jetten komt? Het artikel rept over TNO, een Europese maatschappelijke organisatie en een gezondheidsorganisatie. Geen woord over Jetten?

De politiek bepaald meer dan je denkt, zeker om wat gedaan te krijgen. Dan mag ik toch wel mijn vermoeden uitspreken? Ik benoem het niet als feit hé. 

OmaVan2 schreef op 11-01-2023 om 20:19:

Mijn moeder bakte en braadde in de schuur vanwege de walmen. Dat had ze zo slecht nog niet gezien.

Maar dan stond ze er zelf toch ook steeds flink in? Neem aan dat er geen afzuiging in de schuur was.

Blomke82 schreef op 11-01-2023 om 20:11:

[..]

Wat is nog wel gezond? Ik wil gewoon een beetje gezellig en leuk normaal leven, en niet steeds lezen dat het allemaal heel gevaarlijk is wat ik doe.

Van leven ga je dood. En heel veel dingen die we vroeger en nu normaal vonden/vinden, blijken heel ongezond. Of juist heel gezond (boerenkool bleek een superfood). Het is gewoon informatie en je kunt zelf bepalen wat je er wel of niet mee doet. 

Alcohol is bijvoorbeeld vet slecht. Toch drink ik het te graag om ermee te stoppen. Andere ongezonde dingen heb ik wel geminderd/aangepast. Zo kun je zelf een beetje daarin keuzes maken en die keuzes worden beter onderbouwd naarmate je betere informatie hebt. 

Je kunt er ook voor kiezen geen, of drastisch minder, nieuws te volgen. In mijn ervaring helpt dat vaak ook bij het 'gewoon een beetje leuk en gezellig leven'. 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5360612/defensie-china-militair-pantservoertuigen-spionage-boxer-bushmaster

Wederom een blunder van jewelste, en een nieuw mogelijk struikelblok voor het kabinet. 

Erg zorgelijk dat een trouwe bondgenoot van Rusland geheime defensiegegevens kan inzien. Rusland kan nu heel makkelijk de zwakke plekken van de voertuigen achterhalen, China kan de elektronica heel makkelijk sabboteren dmv hacks.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

24-01-2023 om 16:44

Blomke82 schreef op 24-01-2023 om 16:39:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5360612/defensie-china-militair-pantservoertuigen-spionage-boxer-bushmaster

Wederom een blunder van jewelste, en een nieuw mogelijk struikelblok van het kabinet.

Erg zorgelijk dat een trouwe bondgenoot van Rusland geheime defensiegegevens kan inzien. Rusland kan nu heel makkelijk de zwakke plekken van de voertuigen achterhalen, China kan de elektronica heel makkelijk sabboteren dmv hacks.

wat een blunder. 

Iets heel anders, maar ik vroeg me gister ineens af wanneer Adema moet aftreden. Hij blundert ook lekker verder 

Epic88 schreef op 24-01-2023 om 16:44:

[..]

wat een blunder.

Iets heel anders, maar ik vroeg me gister ineens af wanneer Adema moet aftreden. Hij blundert ook lekker verder

De algehele formatie was al 1 grote blunder, door angstvallig een verstandshuwelijk te creëren ipv iig de 3e partij (PVV) minimaal te betrekken bij de onderhandelingen. 

Een grote partij bij voorbaat links laten liggen, en dus een flink deel van de kiezers negeren, is niet echt bevorderlijk voor het vertrouwen in  de politiek en vergroot enkel het wantrouwen. 

Tel daarbij op welke smerige spelletjes er bij het CDA werden gespeeld ten koste van Omzigt, dan mag het kabinet het woord "democratie" nooit meer in de mond nemen.

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

24-01-2023 om 17:07

Blomke82 schreef op 24-01-2023 om 16:58:

[..]

De algehele formatie was al 1 grote blunder, door angstvallig een verstandshuwelijk te creëren ipv iig de 3e partij (PVV) minimaal te betrekken bij de onderhandelingen.

Een grote partij bij voorbaat links laten liggen, en dus een flink deel van de kiezers negeren, is niet echt bevorderlijk voor het vertrouwen in de politiek en vergroot enkel het wantrouwen.

Tel daarbij op welke smerige spelletjes er bij het CDA werden gespeeld ten koste van Omzigt, dan mag het kabinet het woord "democratie" nooit meer in de mond nemen.

Ze hebben hun mond vol van democratie, maar ze helpen hem inderdaad eigenhandig om zeep voor hun eigen idealen. Ik vind het een enge ontwikkeling. Barbara Baarsma kwam zelfs met het idee om stemrecht van ouderen te beperken. Zij is van D66 toch ?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-01-2023 om 17:11 Topicstarter

Het absurdste voorstel is van Barbara Baarsma, hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Om jongeren meer invloed te geven op de democratische besluitvorming moet ouderen het stemrecht worden ontnomen als ze de gemiddelde levensverwachting van een Nederlander bereiken minus achttien jaar. Voor de ouderen van nu zou dat dan gelden vanaf ongeveer hun 64ste. Argument: jongeren mogen de eerste achttien jaar ook niet stemmen. Je jaagt er alle boomers mee tegen je in het harnas. Mij ook, als het serieus bedoeld zou zijn. Baarsma noemde het voorstel echter zelf al absurd. Ze kwam ermee om ons aan het denken te zetten over jongeren en democratie, een onderwerp dat bij vlagen ‘hot’ is op en rond het Binnenhof.

https://www.groene.nl/artikel/jong-geleerd

Tja, je kunt een gedachtenexperiment natuurlijk uit de context trekken.

Blomke82 schreef op 24-01-2023 om 16:58:

[..]

Een grote partij bij voorbaat links laten liggen, en dus een flink deel van de kiezers negeren, is niet echt bevorderlijk voor het vertrouwen in de politiek en vergroot enkel het wantrouwen.

De PVV wil alleen maar tieren en vrouwen voor tassendragers uitmaken, die wil helemaal niet regeren. Overigens hebben ze tijdens Rutte-I al bewezen een onbetrouwbare coalitiepartner te zijn én is het een racistische partij pur sang. Met de PVV in het kabinet zouden we een partij hebben die artikel 1 van de Grondwet schendt: ‘Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan’.

Racisme en discriminatie mogen NOOIT salonfähig worden gemaakt.

Cookielover schreef op 24-01-2023 om 17:44:

[..]

De PVV wil alleen maar tieren en vrouwen voor tassendragers uitmaken, die wil helemaal niet regeren. Overigens hebben ze tijdens Rutte-I al bewezen een onbetrouwbare coalitiepartner te zijn én is het een racistische partij pur sang. Met de PVV in het kabinet zouden we een partij hebben die artikel 1 van de Grondwet schendt: ‘Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan’.

Racisme en discriminatie mogen NOOIT salonfähig worden gemaakt.

Maar D66 wil politieke partijen kunnen verbieden, dan schenden ze toch ook artikel 1? 

Bovendien wordt nu ook de politieke gezindheid van een groot deel van de bevolking ongelijk behandeld, door hun keuze per definitie uit te sluiten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.