Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
Miraval
27-11-2022 om 20:18
Nou ik denk wel dat dit soort dingen van invloed zijn op het stemgedrag, evenals wat in Staphorst is gebeurd. De aanleiding voor deze rellen is natuurlijk iets absurds. Winnen bij een wedstrijd. Wat staat er te gebeuren wanneer ze verliezen dan?
Blomke82
27-11-2022 om 20:23
Gewoon het zelfde, deze 1 celligen boeit het voetbal niets. Als iemand van deze groep na het begaan van een misdrijf vlucht voor de politie en tijdens de vlucht een schrammetje op loopt, heb ook je het zelfde tafereel. Cultuur dingetje naar eigen zeggen.
OmaVan2
27-11-2022 om 20:36
ik zie weinig verschil tussen mensen die andere mensen intimideren in Staphorst of in Den Haag. In Amsterdam en Den Haag zijn het trouwens bekende plekken, dus als je verstandig bent, mijdt je die na WK-wedstrijden.
Blomke82
27-11-2022 om 20:49
OmaVan2 schreef op 27-11-2022 om 20:36:
ik zie weinig verschil tussen mensen die andere mensen intimideren in Staphorst of in Den Haag. In Amsterdam en Den Haag zijn het trouwens bekende plekken, dus als je verstandig bent, mijdt je die na WK-wedstrijden.
Oké, dus jij ziet weinig verschil tussen eieren en explosieven? Bijzonder...
Dus de wijkverpleging moet die plekken ook maar mijden en de cliënten laten barsten. Dat is namelijk wat je zegt. Soms moet je op zulke plekken zijn.
Het is makkelijk zeggen dat je die plekken moet mijden. Nb als andere landen dan NL moeten spelen. Je kan ook de kern van het probleem aanpakken.
OmaVan2
27-11-2022 om 20:52
Paracelsus schreef op 27-11-2022 om 20:39:
Gebeurt dit nu ook in Rabat?
Ze rijden daar toeterend rond, blokkeren straten, maar gooien niet met zwaar vuurwerk. Groot verschil tussen Den Haag/Amsterdam en Rabat is dat in Rabat er van alles rondloopt: ouderen, jongeren, vrouwen. Op een filmpje uit Den Haag zie je dat in het begin ook, maar als er zwaar vuurwerk wordt gegooid blijven er alleen jonge mannen over.
Rondstruiner
27-11-2022 om 20:55
Blomke82 schreef op 27-11-2022 om 20:49:
[..]
Knip
Rellend tuig is rellend tuig, en ik veroordeel het allemaal. Jij gebruikt het één om het ander klein te maken, omdat dat niet in jouw straatje past.
OmaVan2
[..]
Het gaat om intimiderend gedrag. Die Amnesty mensen in Staphorst waren doodsbang. Als je een Cobra onder je auto krijgt ben je ook doodsbang, lijkt me.
Miraval
OmaVan2 schreef op 27-11-2022 om 20:36:
Ik zie wel verschil maar goed dat is voor iedereen persoonlijk. Sowieso is de aanleiding al een heel groot verschil. En het gaat om meerdere plaatsen in Nederland en België... ik vind dit echt bizar en begrijp er werkelijk helemaal niks van.
Cookielover
27-11-2022 om 20:59
[..]
“ik zie weinig verschil tussen mensen die andere mensen intimideren”
Le-zen!!
ZanyHeron88
27-11-2022 om 20:59
Miraval schreef op 27-11-2022 om 20:55:
[..]
Ik zie wel verschil maar goed dat is voor iedereen persoonlijk. Sowieso is de aanleiding al een heel groot verschil. En het gaat om meerdere plaatsen in Nederland en België... ik vind dit echt bizar en begrijp er werkelijk helemaal niks van.
Ik begrijp sowieso nooit iets van rellende voetbalsupporters. Ik vind het echt schandalig.
OmaVan2
27-11-2022 om 21:00
Miraval schreef op 27-11-2022 om 20:55:
[..]
Het zijn hooligans. Als Nederland het beter gaat doen, gaan autochtone hooligans zich ook nog wel roeren.
Miraval
27-11-2022 om 21:01
Paracelsus schreef op 27-11-2022 om 20:59:
[..]
Ik begrijp sowieso nooit iets van rellende voetbalsupporters. Ik vind het echt schandalig.
Heeft niks met voetbal te maken dat is gewoon rellen om het rellen. Maar ja de vraag is dus wat doe je eraan? Zeker wanneer bekend is dat je bepaalde wijken moet ontwijken of dat je weet dat het in bepaalde wijken zo gaat lopen. Wat is de juiste aanpak en waardoor wordt het veroorzaakt?
Miraval
27-11-2022 om 21:05
OmaVan2 schreef op 27-11-2022 om 21:00:
[..]
Het zijn hooligans. Als Nederland het beter gaat doen, gaan autochtone hooligans zich ook nog wel roeren.
Dan moet ik even heel goed graven in mijn geheugen maar kan me rellen zoals vandaag niet herinneren na een winst van het Nederlands elftal. Zelfs niet in 2010 toen Nederland 2e werd.
En daarmee kijk je weg van het probleem. Feit is dat dit nu in bepaalde wijken in verschillende steden in Nederland gebeurd. Dan dient dit toch in die wijken aangepakt te worden? Waarom zijn er bijna standaard alrijs rellen in de Schilderswijk met voetbalwedstrijden of met oudjaar bijvoorbeeld? Waarom daar wel en in andere steden niet of veel en veel minder?
Blomke82
27-11-2022 om 21:06
Cookielover schreef op 27-11-2022 om 20:59:
[..]
“ik zie weinig verschil tussen mensen die andere mensen intimideren”
Le-zen!!
Ik vind de manier waarop wel wezenlijk een verschil, net als de aanleiding.
De rellen van nu zijn wel wat heftiger en veel grootschaliger.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.