Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 09:40
Miraval schreef op 13-11-2022 om 09:38:
[..]
Maar dat is logisch. Dat je niet wil dat je werk verdwijnt... en bij boeren ligt het nog wat gevoeliger omdat her vaak generatie op generatie is en een levensstijl. Anders dus dan werken bij bedrijf X waar je vervangbaar bent en ook zelf kunt kiezen of je naar bedrijf Y gaat of niet. Daarin zit ook nog een verschil of je in loondienst bent of je een eigen onderneming hebt.
Ja, dit werd ook steeds uitgelegd en kwam steeds terug.
MeganRapinoe
13-11-2022 om 10:04
Snap je echt niet dat de opmerking volledig misplaatst was en getuigt van een lage manier van discussiëren? Wat er gebeurt:
- Gesprek over onderwerp A (aandeel gelukszoekers in de asielzorg)
- Vraag over onderwerp A (heb je ervaring met de doelgroep)
- Antwoord op onderwerp A (ja, die heb ik met bewijs waarom ze dus veel van het onderwerp A afweet)
- Reactie van jou: vraag over heel nieuw onderwerp B (oh je verdient eraan). Je gaat niet in op haar antwoord en probeert haar kundige antwoord op onderwerp A met je opmerking onterecht te diskwalificeren.
Je kan dit proberen af te doen als ‘dat ligt blijkbaar heel gevoelig’, maar dat is gemakzuchtig. Je kunt ook naar jezelf kijken en proberen in te zien waaróm iedereen hier zo heftig op reageert. Het zou kunnen, gekke gedachte misschien, dat die opmerking ook gewoon echt niet passend was.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 10:09
MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 10:04:
Snap je echt niet dat de opmerking volledig misplaatst was en getuigt van een lage manier van discussiëren? Wat er gebeurt:
- Gesprek over onderwerp A (aandeel gelukszoekers in de asielzorg)
- Vraag over onderwerp A (heb je ervaring met de doelgroep)
- Antwoord op onderwerp A (ja, die heb ik met bewijs waarom ze dus veel van het onderwerp A afweet)
- Reactie van jou: vraag over heel nieuw onderwerp B (oh je verdient eraan). Je gaat niet in op haar antwoord en probeert haar kundige antwoord op onderwerp A met je opmerking onterecht te diskwalificeren.
Je kan dit proberen af te doen als ‘dat ligt blijkbaar heel gevoelig’, maar dat is gemakzuchtig. Je kunt ook naar jezelf kijken en proberen in te zien waaróm iedereen hier zo heftig op reageert. Het zou kunnen, gekke gedachte misschien, dat die opmerking ook gewoon echt niet passend was.
Het ligt toch ook gevoelig en ze werkt erin. Ik zeg niets raars. Sommige hadden alleen graag een andere reactie gezien.
Laatst was er ook iemand die zo pro asielbeleid was. Zij bleek haar land te verhuren voor opvang locaties. Vaak hebben mensen linksom of rechtsom er profijt van om het beleid in stand te willen houden.
MeganRapinoe
13-11-2022 om 10:17
Heb je mijn reconstructie van het gesprek gelezen en zie je waarom dat niet ok is?
Moxxie
13-11-2022 om 10:21
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 10:09:
[..]
Het ligt toch ook gevoelig en ze werkt erin. Ik zeg niets raars. Sommige hadden alleen graag een andere reactie gezien.
Laatst was er ook iemand die zo pro asielbeleid was. Zij bleek haar land te verhuren voor opvang locaties. Vaak hebben mensen linksom of rechtsom er profijt van om het beleid in stand te willen houden.
Als je ervan uitgaat dat iedereen die een andere mening heeft dan jij een verborgen agenda heeft snap ik niet dat je zo ontzettend veel tijd doorbrengt op een discussieforum.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 10:21
MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 10:17:
Heb je mijn reconstructie van het gesprek gelezen en zie je waarom dat niet ok is?
Ja! En zoals ik al aangaf had jij liever gezien dat het gesprek een andere kant opging.
ShowyHummingbird30
13-11-2022 om 10:26
Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 19:18:
[..]
Heb jij ooit met de doelgroep gewerkt?
Ik haal deze nog maar even aan.
Je doet hier echt heel akelige insinuaties.
Je suggereert nu namelijk dat ze persoonlijk belang heeft bij (meer) asielzoekers en in het bijzonder - want daar speer je steeds op - veiligelanders.
Terwijl je dit deel van de discussie begon met een andere insinuatie, zie hierboven. Namelijk dat ze geen kennis van zaken zou hebben en daarmee geen recht van spreken.
Je vertroebelt hiermee de discussie. Omdat het antwoord je niet uitkomt (goh, ja, oeps, ze heeft wel degelijk kennis van zaken - terwijl je hoopte dat ze geen ervaring had), draai je het opeens de andere kant op (je werkt in de sector dus je praat uit eigenbelang).
ZanyHeron88
13-11-2022 om 10:27
Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 10:26:
[..]
Ik haal deze nog maar even aan.
Je doet hier echt heel akelige insinuaties.
Je suggereert nu namelijk dat ze persoonlijk belang heeft bij (meer) asielzoekers en in het bijzonder - want daar speer je steeds op -
veiligelanders.
Terwijl je dit deel van de discussie begon met een andere insinuatie, zie hierboven. Namelijk dat ze geen kennis van zaken zou hebben en daarmee geen recht van spreken.
Je vertroebelt hiermee de discussie. Omdat het antwoord je niet uitkomt (goh, ja, oeps, ze heeft wel degelijk kennis van zaken - terwijl je hoopte dat ze geen ervaring had), draai je het opeens de andere kant op (je werkt in de sector dus je praat uit eigenbelang).
Ik heb ook kennis van zoals zoals je eerder al kon lezen.
dat bepaalt ook mijn blik. Zo werkt de wereld nu eenmaal.
felija
13-11-2022 om 10:28
[..]
Als jij met droge ogen beweert dat je niets raars zegt, zegt dat heel veel over jou. Niet over dat anderen graag iets anders hadden gelezen.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 10:29
felija schreef op 13-11-2022 om 10:28:
[..]
Als jij met droge ogen beweert dat je niets raars zegt, zegt dat heel veel over jou. Niet over dat anderen graag iets anders hadden gelezen.
Jawel hoor. Alleen de mensen die dit beleid willen handhaven qua instroom vallen over mijn opmerking.
ShowyHummingbird30
13-11-2022 om 10:30
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 10:27:
[..]
Ik heb ook kennis van zoals zoals je eerder al kon lezen.
dat bepaalt ook mijn blik. Zo werkt de wereld nu eenmaal.
Nu doe je het weer. Je reageert niet inhoudelijk maar begint over iets anders. Je ontwijkt het punt.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 10:32
Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 10:30:
[..]
Nu doe je het weer. Je reageert niet inhoudelijk maar begint over iets anders. Je ontwijkt het punt.
Nee, jullie willen niet horen wat ik te zeggen heb, omdat het niet in jullie straatje past. Zullen we weer on-topic gaan?
Libertine
13-11-2022 om 10:33
[..]
Door de nadruk er op te leggen dat ik geld verdien met het werken in deze sector en dat het dus in mijn belang is dat dit in stand wordt gehouden zet je me bewust weg als profiteur. En dat ervaar ik als tamelijk onbeschoft en berekenend.
Dat je er ook niet reflectief op wil (kan) zijn maakt het eigenlijk alleen nog maar erger.
felija
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 10:29:
[..]
Jawel hoor. Alleen de mensen die dit beleid willen handhaven qua instroom vallen over mijn opmerking.
Nee hoor, het ging helemaal niet over beleid, maar het is veel makkelijker om je eigen aandeel niet te willen zien.
felija
Libertine schreef op 13-11-2022 om 10:33:
[..]
Door de nadruk er op te leggen dat ik geld verdien met het werken in deze sector en dat het dus in mijn belang is dat dit in stond word gehouden zet je me bewust weg als profiteur. En dat ervaar ik als tamelijk onbeschoft en berekenend.
Dat je er ook niet reflectief op wil (kan) zijn maakt het eigenlijk alleen nog maar erger.
Precies, heel kwalijk
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.