Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Tickel schreef op 12-11-2022 om 20:15:

[..]

Vanuit waar dan? Een tent? Er is een heel groot tekort aan woningen. En als het eenmaal statushouders zijn, dan mogen ze alsnog familie over laten komen, ook als er geen passende woonruimte beschikbaar is.

Voorlopig mag dat even niet. 

Er moeten dus als de donder tussenoplossingen worden gebouwd. Zodat de grootste druk weg wordt genomen, zonder dat huizen uitsluitend op de overspannen woningmarkt worden gezocht.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 21:01

Miraval schreef op 12-11-2022 om 20:47:

[..]

Nee gek he? De BBB heeft letterlijk het woord Boer in de afkorting... en die vergelijking gaat totaal mank wanneer je iemand persoonlijk verwijt geld te verdienen aan vluchtelingen omdat dat haar werk is. Hetgeen je mee had moeten nemen uit jaar verhaal waren de schrijnende omstandigheden waarin de meeste vluchtelingen leven. Zou het niet zo kunnen zijn dat een kleine minderheid (De gelukszoekers) het verpesten voor de meerderheid, de echte vluchtelingen? Daarom pleit ik ook voor een strenger migratiebeleid en eerder uitzetten van asielzoekers uit veilige landen. Zodat de focus ligt op diegenen die het echt nodig hebben.

Dat is inderdaad een groot probleem. De vraag is alleen hoe ga je dit veranderen?

Ik heb overigens ook ervaring in het werkveld en dat verliep niet goed. Na meerdere bedreigingen (O.a. met onthoofding, omdat ik een westerse hoer ben) heb ik mijn werk neergelegd en ben ander werk gaan doen. 
Helaas zit er een paar km van mijn huis opvang voor statushouders en ben ik in mijn privéleven meerdere keren lastig gevallen tijdens het sporten. voor mijn gevoel heb ik dus best veel moeten inleveren en ik vraag mij soms af voor wat? Ik vond mijn werk leuk, dat ging niet meer en ik sport graag buiten en dit kan alleen nog in groepsverband.

En natuurlijk zitten er schrijnende gevallen tussen. Ik heb een vriendin die hier gekomen is als vluchteling toen ze 8 was. Het is een lieve vrouw die hard werkt en slim is, maar ik zie ook dat puntje bij paaltje ze ook weer vertrekken naar hun thuisland. Eerst haar opa en oma 20 jaar geleden, toen ze de 65 hadden bereikt ( dus met uitkering ) en nu gaan haar ouders hetzelfde doen. 

Dan vraag ik me wel af waar we mee bezig zijn. We hebben een enorm woning tekort , de zorg loopt klem net als het onderwijs. Ik zie nu Bijv dat mijn kind 3 Oekraïnes kinderen in de klas heeft gekregen. Naast twee statushouders. En dat op een klas van 25 kinderen. Ze spreken onze taal niet ( duh) maar logisch dat ons onderwijs dit op een gegeven moment niet meer trekt en ingaat boete op kwaliteit. Soms zijn er gewoon grenzen bereikt. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-11-2022 om 21:17

OmaVan2 schreef op 12-11-2022 om 21:01:

[..]

Voorlopig mag dat even niet.

Er moeten dus als de donder tussenoplossingen worden gebouwd. Zodat de grootste druk weg wordt genomen, zonder dat huizen uitsluitend op de overspannen woningmarkt worden gezocht.

Wel als de termijn van 15 maanden verstreken is. 

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 19:47:

[..]

Nee, dat is toch logisch. Het is blijkbaar een deel werk / inkomen. Dus het is logisch dat je dan meer voorstander bent om iets in stand te ( willen) houden.

Serieus?! Ongelofelijk.....

Blomke82 schreef op 12-11-2022 om 20:34:

[..]

Was ook niet tegen jou gericht. Maar er zijn zeker bepaalde mensen die er rijker van worden.

Het was een misselijke reactie op haar post.

Libertine schreef op 12-11-2022 om 12:47:

[..]

Dat kan wettelijk helemaal niet …

Hoe kan het wettelijk dan wel dat er met miljarden gestrooid kan worden aan klimaat, transitie, oorlog, slavernij etc? We zitten nu in een mega crisis, koopkracht zou prioriteit moeten hebben. Visserij, boeren, mkb storten in, mensen kunnen hun energie niet betalen. Zorgverzekering wordt weer duurder. Onze welvaart is in een jaar tijd gigantisch afgebrokkeld. 

Zeg je tegen een verpleegkundige ook dat ze tegen preventie of promotie van gezond leven is, omdat ze wel haar geld moet verdienen met zieke mensen???

Wat een verschrikkelijke lage gênante gemene opmerking op de openhartige post.
Kritisch zijn ja, geen argumenten hebben en dan iemands post wegzetten als ‘je verdient er vast aan’…..nee. 

Iedereen die in de zorg werkt had in een bedrijf waar rechts zo graag de hand van boven het hoofd houdt, 26x meer kunnen verdienen. Als het érgens niet om geld gaat, is het wel in de zorg (of in het onderwijs of in de cultuur).

Schandalig dat je zó reageert daarop 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 05:23

MeganRapinoe schreef op 12-11-2022 om 23:55:

Zeg je tegen een verpleegkundige ook dat ze tegen preventie of promotie van gezond leven is, omdat ze wel haar geld moet verdienen met zieke mensen???

Wat een verschrikkelijke lage gênante gemene opmerking op de openhartige post.
Kritisch zijn ja, geen argumenten hebben en dan iemands post wegzetten als ‘je verdient er vast aan’…..nee.

Iedereen die in de zorg werkt had in een bedrijf waar rechts zo graag de hand van boven het hoofd houdt, 26x meer kunnen verdienen. Als het érgens niet om geld gaat, is het wel in de zorg (of in het onderwijs of in de cultuur).

Schandalig dat je zó reageert daarop

Iemand die in de zorg werkt wil ook graag dat er meer geld gaat naar de zorg . Die zou ook niet zeggen. Nee laten we flink bezuinigen op dit punt en het ziekenhuis waar ik werk sluiten. Of je er nou rijk van wordt of niet is niet de vraag. Je verdient er je boterham mee. 

Als dat je argument is kun je van niemand in welke sector dan ook maar iets serieus nemen. Ik mag toch hopen dat je dan ook de boeren niet serieus neemt. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 09:20

MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 09:12:

Als dat je argument is kun je van niemand in welke sector dan ook maar iets serieus nemen. Ik mag toch hopen dat je dan ook de boeren niet serieus neemt.

Het ligt eraan wat iemand zegt natuurlijk. Een verpleegkundige kan natuurlijk veel inhoudelijke dingen zeggen over haar werk en als meerdere verpleegkundige dit zeggen, zal het kloppen.

Maar als ze Bijv zeggen dat ziekenhuis A ( waar ze werkt) absoluut niet mag verdwijnen. Dan kan je daar best vragen bij stellen. 

Ah, net zoals een boer die vindt dat zijn boerderij niet mag verdwijnen dus. 

Maar de poster reageerder op de vraag of ze wel eens had gewerkt met de doelgroep. Haar antwoord was uitgebreid en helder. Het ging niet over het verdwijnen van een AZC oid, het ging over de hoeveelheid gelukszoekers tussen de asielzoekers. Daar kon zij een helder en goed antwoord op geven. En toen koos je om haar aan te vallen op of ze er geld aan verdiende. Dat slaat toch nergens op? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 09:33

MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 09:30:

Ja, dat is logisch toch? Volgens mij werd dat eerder ook als reeds benoemd. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 09:35

MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 09:32:

Maar de poster reageerder op de vraag of ze wel eens had gewerkt met de doelgroep. Haar antwoord was uitgebreid en helder. Het ging niet over het verdwijnen van een AZC oid, het ging over de hoeveelheid gelukszoekers tussen de asielzoekers. Daar kon zij een helder en goed antwoord op geven. En toen koos je om haar aan te vallen op of ze er geld aan verdiende. Dat slaat toch nergens op?

Ik val haar niet aan hoor. Ik trek een logische conclusie. Maar blijkbaar ligt zoiets heel gevoelig, maar ook opvang van vluchtelingen is niet puur altruïstisch. Als dat het geval was, hadden we hier geen vluchtelingen gehad. 

MeganRapinoe schreef op 13-11-2022 om 09:30:

Maar dat is logisch. Dat je niet wil dat je werk verdwijnt... en bij boeren ligt het nog wat gevoeliger omdat her vaak generatie op generatie is en een levensstijl. Anders dus dan werken bij bedrijf X waar je vervangbaar bent en ook zelf kunt kiezen of je naar bedrijf Y gaat of niet. Daarin zit ook nog een verschil of je in loondienst bent of je een eigen onderneming hebt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.