Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
Libertine
11-11-2022 om 19:22
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 18:59:
[..]
Ik ben zelf getrouwd met een buitenlander, dus het is echt niet dat ik daar moeite mee heb. Mijn eigen kinderen zijn biracial.
het probleem zit in de aantallen. Er moet een andere vorm van opvang komen en het liefst in de thuisregio, want dit is niet vol te houden. Zeker als ze we naar elkaar willen blijven omzien. We zitten nu al met enorme problemen en armoede. Laten we dat eerst eens oplossen.
Mensen komen hier vanwege oorlog en klimaatellende hè? Hoe zie je de opvang in de regio voor? Al die mensen in het volgende land opvangen? Hoe zie je dat technisch voor je? Henen ze daar huizen genoeg? En geld? Werk? Voorziening?
Natuurlijk hebben we onze problemen. In vergelijking met de ellende in andere landen is dat wel echt relatief. We zijn nog steeds eens van de rijkste landen. We wonen in het Wassenaar van de wereld. Niemand gaat hier dood van de honger. Kom daar in ontelbare andere landen maar eens om.
FaithfulDuck87
11-11-2022 om 19:24
Libertine schreef op 11-11-2022 om 19:22:
[..]
Mensen komen hier vanwege oorlog en klimaatellende hè? Hoe zie je de opvang in de regio voor? Al die mensen in het volgende land opvangen? Hoe zie je dat technisch voor je? Henen ze daar huizen genoeg? En geld? Werk? Voorziening?
Natuurlijk hebben we onze problemen. In vergelijking met de ellende in andere landen is dat wel echt relatief. We zijn nog steeds eens van de rijkste landen. We wonen in het Wassenaar van de wereld. Niemand gaat hier dood van de honger. Kom daar in ontelbare andere landen maar eens om.
ach hou op, er zijn genoeg die hier heen komen omdat het hier makkelijk geld verdienen is. De Goudzoekers. Mooi terug. De echte vluchtelingen voor oorlog mogen van mij altijd komen!
ZanyHeron88
11-11-2022 om 19:27
Libertine schreef op 11-11-2022 om 19:22:
[..]
Pffff moet ik hier serieus op reageren? Het is je niet bekend dat de meeste vluchtelingen al door tig veilige landen zijn gekomen, voordat ze ons land binnen kwamen?
Weet je hoe groot het Midden-Oosten is en Africa? Nergens zou daar in het hele continent een veilig plekje zijn? Ik vind je reactie lachwekkend eerlijk gezegd.
Libertine
11-11-2022 om 19:32
Friezinnetje schreef op 11-11-2022 om 19:24:
[..]
ach hou op, er zijn genoeg die hier heen komen omdat het hier makkelijk geld verdienen is. De Goudzoekers. Mooi terug. De echte vluchtelingen voor oorlog mogen van mij altijd komen!
Verdiep je eens in wat cijfers voordat je dit soort populistische uitspraken doet. De goudzoekers zijn een heel klein deel.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 19:44
Libertine schreef op 11-11-2022 om 19:32:
[..]
Verdiep je eens in wat cijfers voordat je dit soort populistische uitspraken doet. De goudzoekers zijn een heel klein deel.
Ze delen berichten op Facebook enzo dat het hier zo goed vertoeven is. Dus een deel komt zeker omdat ze het hier aantrekkelijk vinden. Dat is niet populistisch , maar een feit.
Als het puur om veiligheid ging , hadden ze Bijv 10 landen eerder al kunnen stoppen.
Libertine
11-11-2022 om 19:48
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 19:44:
[..]
Ze delen berichten op Facebook enzo dat het hier zo goed vertoeven is. Dus een deel komt zeker omdat ze het hier aantrekkelijk vinden. Dat is niet populistisch , maar een feit.
Als het puur om veiligheid ging , hadden ze Bijv 10 landen eerder al kunnen stoppen.
Kom maar even door met de feitelijke cijfers aan goudzoekers dan. En een lijst met Afrikaanse landen waar het veilig is, huizen genoeg, voorzieningen genoeg, voldoende middelen.
Ik hoor je feiten en bronnen graag.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 19:49
Libertine schreef op 11-11-2022 om 19:48:
[..]
Kom maar even door met de feitelijke cijfers aan goudzoekers dan. En een lijst met Afrikaanse landen waar het veilig is, huizen genoeg, voorzieningen genoeg, voldoende middelen.
Ik hoor je feiten en bronnen graag.
Nederland valt dan al af in elk geval.
Libertine
11-11-2022 om 19:57
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 19:49:
[..]
Nederland valt dan al af in elk geval.
Vergeleken met een gemiddeld Afrikaans land?
ZanyHeron88
11-11-2022 om 20:00
Libertine schreef op 11-11-2022 om 19:57:
[..]
Vergeleken met een gemiddeld Afrikaans land?
Op de punten die jij gaf. Wij hebben in elk geval niet genoeg huizen. Nog geen eens voor onze eigen bevolking. De voorzieningen worden ook steeds krapper. 7 procent van de kinderen in Nederland groeit op in armoede . 29.000!!!! Kinderen gaan naar school zonder ontbijt.
En onze voorzieningen lopen ook vast. Denk aan de zorg het het onderwijs.
Moxxie
11-11-2022 om 20:08
Je zou toch denken dat er vandaag echt genoeg gebeurd is in de Tweede Kamer om over te praten in plaats van weer hetzelfde vluchtelingenriedeltje herhalen.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 20:09
Moxxie schreef op 11-11-2022 om 20:08:
Je zou toch denken dat er vandaag echt genoeg gebeurd is in de Tweede Kamer om over te praten in plaats van weer hetzelfde vluchtelingenriedeltje herhalen.
We hebben crisis op crisis. Het lijkt een beetje op een driftend schip met niemand aan het roer.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 20:13
Tot wel kwart minder gasverbruik dan vorig jaar: ‘De thermostaat staat op 15 graden’
https://www.ad.nl/geld/tot-wel-kwart-minder-gasverbruik-dan-vorig-jaar-de-thermostaat-staat-op-15-graden~a91aa812/
we verbruiken minder gas, maar de houtkachel maakt overuren.
Ik snap niet dat de overheid niet jaren eerder heeft ingestemd met kernenergie. Nu staan de kolencentrales weer op volle toeren te draaien om O.a. Onze “schone” elektrische auto’s te laten rijden.
Ik vind dat ze overal een puinhoop van maken.
felija
11-11-2022 om 20:15
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 20:09:
[..]
We hebben crisis op crisis. Het lijkt een beetje op een driftend schip met niemand aan het roer.
Dat is niet alleen in Nederland zo, in landen rondom ons en andere westerse landen, lopen ze tegen veel dezelfde problemen aan. Ik denk dat The Sky is the limit periode definitief voorbij is, het is veel te lang veel te goed gegaan. En een stap terug doen ten behoeve van de ander, willen de meeste mensen niet.
Angela1967
11-11-2022 om 20:20
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 20:13:
Tot wel kwart minder gasverbruik dan vorig jaar: ‘De thermostaat staat op 15 graden’
https://www.ad.nl/geld/tot-wel-kwart-minder-gasverbruik-dan-vorig-jaar-de-thermostaat-staat-op-15-graden~a91aa812/
we verbruiken minder gas, maar de houtkachel maakt overuren.
Ik snap niet dat de overheid niet jaren eerder heeft ingestemd met kernenergie. Nu staan de kolencentrales weer op volle toeren te draaien om O.a. Onze “schone” elektrische auto’s te laten rijden.
Ik vind dat ze overal een puinhoop van maken.
Vraag, waarom stook je hout? Dat is toch vreselijk voor je omgeving en voor je eigen gezondheid?
Gr Angela
ZanyHeron88
11-11-2022 om 20:22
Angela1967 schreef op 11-11-2022 om 20:20:
[..]
Vraag, waarom stook je hout? Dat is toch vreselijk voor je omgeving en voor je eigen gezondheid?
Gr Angela
Waarschijnlijk omdat het goedkoper is. Zeker als je het zelf kapt zoals in dit stuk wordt aangegeven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.