Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 09:55
Cookielover schreef op 11-11-2022 om 09:52:
[..]
Wat onzin is, net zoals D66 'links' noemen.
Op bepaalde punten is D66 links. En dat zijn nou net de punten die bepaalde mensen belangrijk vinden.
CaninePeafowl58
11-11-2022 om 09:55
Cookielover schreef op 11-11-2022 om 09:52:
[..]
Wat onzin is, net zoals D66 'links' noemen.
D66 vind ik ook een vreselijke partij met vreselijk arrogante mensen erin jakkes. Zij zitten er niet voor ons maar voor hun globalistische agenda.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 09:57
Jello2022 schreef op 11-11-2022 om 09:55:
[..]
D66 vind ik ook een vreselijke partij met vreselijk arrogante mensen erin jakkes. Zij zitten er niet voor ons maar voor hun globalistische agenda.
Ja! Een partij kiezen lijkt nu ook meer om ons het gevoel van macht te geven, terwijl het eigenlijk gewoon Brussel is die regeert.
Miraval
11-11-2022 om 10:04
maar ik wil me best laten overtuigen hoor, om links te stemmen. Ben alleen op zoek naar de juiste argumenten. Wat kunnen Groen/Links en PvdA voor mij doen als kleine ondernemer wat ik normaal gezien op rechts zou zoeken?
Libertine
11-11-2022 om 10:14
Miraval schreef op 11-11-2022 om 10:04:
maar ik wil me best laten overtuigen hoor, om links te stemmen. Ben alleen op zoek naar de juiste argumenten. Wat kunnen Groen/Links en PvdA voor mij doen als kleine ondernemer wat ik normaal gezien op rechts zou zoeken?
Ik heb niet de indruk dat je gevoelig bent voor argumenten die links stemmers aan zouden dragen.
Ga zelf opzoek naar antwoorden. Lees een kwaliteitskrant, kijk docu’s, pluis verkiezingsprogrammas uit en kijk ook terug naar de afgelopen regeerperiode en waar partijen voor en tegen hebben gestemd. En luister podcasten (bv de kamer van klok)
ZanyHeron88
11-11-2022 om 10:20
Libertine schreef op 11-11-2022 om 10:14:
[..]
Ik heb niet de indruk dat je gevoelig bent voor argumenten die links stemmers aan zouden dragen.
Ga zelf opzoek naar antwoorden. Lees een kwaliteitskrant, kijk docu’s, pluis verkiezingsprogrammas uit en kijk ook terug naar de afgelopen regeerperiode en waar partijen voor en tegen hebben gestemd. En luister podcasten (bv de kamer van klok)
Ook weer zoiets. Tegenwoordig ben je alleen nog een kwaliteitskrant als je linkse artikelen plaatst.
Miraval
11-11-2022 om 10:20
Libertine schreef op 11-11-2022 om 10:14:
[..]
Nou ik sta gerust open voor meningen hoor. Beetje flauw om dat zo te framen. En wat maakt dat je denkt dat ik alleen luister naar mijn onderbuik en niet een kwaliteitskrant lees of me verdiep in de verkiezingsprogrammas. Ik stel een optechte vraag aangezien de meningen hier over mensen die rechts stemmen nogal duidelijk zijn. En degenen die rechts stemmen geven aan waarom. Nu ben ik benieuwd naar waarom ik links zou moeten stemmen en wat er dan concreet veranderd voor mij ipv "dat is in ieder geval anders dan de afgelopen jaren waarin alles kut was".
Libertine
11-11-2022 om 10:46
Miraval schreef op 11-11-2022 om 10:20:
[..]
Nou ik sta gerust open voor meningen hoor. Beetje flauw om dat zo te framen. En wat maakt dat je denkt dat ik alleen luister naar mijn onderbuik en niet een kwaliteitskrant lees of me verdiep in de verkiezingsprogrammas. Ik stel een optechte vraag aangezien de meningen hier over mensen die rechts stemmen nogal duidelijk zijn. En degenen die rechts stemmen geven aan waarom. Nu ben ik benieuwd naar waarom ik links zou moeten stemmen en wat er dan concreet veranderd voor mij ipv "dat is in ieder geval anders dan de afgelopen jaren waarin alles kut was".
Ok. Ik doe een poging.
1. Welvaart en macht beter/eerlijker verdelen
2. Geen marktwerking in de zorg (of eigenlijk uberhaubt geen marktwerking).
3. Een gezonde woningmarkt waarin geen ruimte is voor investeerders die miljoenenwinsten maken. Meer aandacht voor goede volkshuisvesting
4. Actief beleid voor een beter klimaat. Waarin er beleid wordt bepaald door de overheid en we niet de verantwoordelijkheid enkel bij het individu wordt gelegd. Ergo: extra belasting op alles dat schadelijk is voor de natuur. Minder of geen belasting op groente/fruit
5. Eerlijke bijdrage door miljonairs en multinationals
6. Belasting op bezit omhoog, belasting op inkomen door arbeid omlaag. Belastingtarief voor iedereen die meer dan een ton verdiend omhoog.
7. Beter onderwijs en terugkeer van de basisbeurs (inclusief compensatie voor de pechgeneratie)
8. Humaan asielbeleid
Wat er voor jou dan verandert kan ik natuurlijk niet inschatten.
Voor mij betekent dat ik dan fors meer belasting ga betalen. En dat doe ik met liefde.
CaninePeafowl58
11-11-2022 om 10:54
Libertine schreef op 11-11-2022 om 10:46:
[..]
Ok. Ik doe een poging.
3. Een gezonde woningmarkt waarin geen ruimte is voor investeerders die miljoenenwinsten maken. Meer aandacht voor goede volkshuisvesting
4. Actief beleid voor een beter klimaat. Waarin er beleid wordt bepaald door de overheid en we niet de verantwoordelijkheid enkel bij het individu wordt gelegd. Ergo: extra belasting op alles dat schadelijk is voor de natuur. Minder of geen belasting op groente/fruit
6. Belasting op bezit omhoog, belasting op inkomen door arbeid omlaag. Belastingtarief voor iedereen die meer dan een ton verdiend omhoog.
7. Beter onderwijs en terugkeer van de basisbeurs (inclusief compensatie voor de pechgeneratie)
8. Humaan asielbeleid
Voor mij betekent dat ik dan fors meer belasting ga betalen. En dat doe ik met liefde.
Klinkt allemaal mooi, maar veel mensen kunnen niet meer gaan betalen aan dingen. En humaan asielbeleid is ook lastig want er zijn nu al geen huizen en nl is vol.
Terugkeer basisbeurs vind ik goed. Actief beleid voor klimaat prima zolang het maar niet leidt tot meer kosten voor mensen. Meer compensatie voor de middenstand. Lagere lasten voor iedereen. Niet bemoeien met oorlogen waar we niets mee te maken hebben. Meer bijdragen door multinationals of hele rijke mensen, die hebben toch genoeg.
Oh ja en minder EU, kost het volk alleen maar poen en levert ons niets op. Behoud van eigen soevereiniteit is ook belangrijk vind ik.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 11:00
Jello2022 schreef op 11-11-2022 om 10:54:
[..]
Klinkt allemaal mooi, maar veel mensen kunnen niet meer gaan betalen aan dingen. En humaan asielbeleid is ook lastig want er zijn nu al geen huizen en nl is vol.
Terugkeer basisbeurs vind ik goed. Actief beleid voor klimaat prima zolang het maar niet leidt tot meer kosten voor mensen. Meer compensatie voor de middenstand. Lagere lasten voor iedereen. Niet bemoeien met oorlogen waar we niets mee te maken hebben. Meer bijdragen door multinationals of hele rijke mensen, die hebben toch genoeg.
Deze mensen zijn rijk genoeg om Nederland te “ontvluchten” dus die heb je er niet mee.
Malibu2
Libertine schreef op 11-11-2022 om 10:46:
[..]
Ok. Ik doe een poging.
8. Humaan asielbeleid
Hoe zie jij innovatie in een dergelijk systeem?
CaninePeafowl58
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 11:00:
[..]
Deze mensen zijn rijk genoeg om Nederland te “ontvluchten” dus die heb je er niet mee.
Ja dus ze moeten het ook weer niet te erg doen. Dus de juiste balans daarin is denk ik belangrijk.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 11:02
Jello2022 schreef op 11-11-2022 om 11:00:
[..]
Ja dus ze moeten het ook weer niet te erg doen. Dus de juiste balans daarin is denk ik belangrijk.
Ja! Al vrees ik dat het lastig is, daarom wordt alles nu vooral weggehaald bij Jan modaal
CaninePeafowl58
11-11-2022 om 11:04
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 11:02:
[..]
Ja! Al vrees ik dat het lastig is, daarom wordt alles nu vooral weggehaald bij Jan modaal
En dat staat mij tegen en dat vind ik oneerlijk. Het wordt tijd dat dat stopten dat er eens genoeg geld naar deze mensen (de hele middenstand, niet alleen de lagere inkomens daarvan) gaat in plaats van naar al die onzin allemaal. Er is geld genoeg, maar dat wordt voor een groot deel verkeerd besteed.
CaninePeafowl58
11-11-2022 om 11:06
Cookielover schreef op 10-11-2022 om 22:22:
[..]
Ja, een racist als premier! Geweldig.
Beter daneen premier van een partij die ons allemaal financieel kaal plukt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.