Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Miraval schreef op 11-11-2022 om 09:34:

[..]

Nogal gechargeerd maar stemmen op links betekent eigenlijk meer nivellering, meer overheid. Dus jij hebt een studie van 7 jaar gedaan, studieschuld opgebouwd en wanneer je gaat werken verdien je meer dan modaal maar omdat anderen minder verdienen of niet werken moeten zij wel dezelfde luxe kunnen hebben dus draag jij maar meer belasting af? Terwijl je al 8 jaar achterstand hebt op werk door je studie?

En iemand die zijn nek uitsteekt en gaat ondernemen die mag helemaal al niet meer verdienen over de rug van zijn werknemers? Wel het risico lopen maar daar in de portemonnee niks van merken? Het is niet zo heel gek dat kleine bedrijven bang zijn om mensen een vast contract aan te bieden want er kleven ook behoorlijk wat risico's aan.

Ik zeg het nogal gechargeerd maar dat doe jij ook ergens. Ik ben voor individuele verantwoordelijkheid tot op zekere hoogte. Daarnaast zie ik wat ik als ondernemer afdraag aan belastingen en wat ik daadwerkelijk overhoudt dus ik weet prima wat ik betaal zodat anderen het wat beter hebben maar vindt dit toch wel de bovengrens aan wat ik moet afdragen. Maar goed ik ben modaal verdiener en geen miljonair... dat scheelt natuurlijk ook. Maar modaal betaalt vgm het meest op dit moment.

Mijn stemwijzer komt altijd uit op VVD. Dus vandaar dat ik die altijd aangehouden heb. Nu denk ik over Ja21.

Dat heet solidariteit. 

En laten we wel wezen. Minder overheid heeft ook niet bepaald een fijn land opgeleverd toch? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-11-2022 om 09:39

Libertine schreef op 11-11-2022 om 09:38:

[..]

Dat heet solidariteit.

Daar zit ook een grens aan. Het motiveert niet bepaald om te werken als je aan het eind van de streep bijna net zoveel of zelfs soms iets minder overhoud dan iemand die in de bijstand zit.

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

11-11-2022 om 09:39

Miraval schreef op 11-11-2022 om 09:34:

[..]

Nogal gechargeerd maar stemmen op links betekent eigenlijk meer nivellering, meer overheid. Dus jij hebt een studie van 7 jaar gedaan, studieschuld opgebouwd en wanneer je gaat werken verdien je meer dan modaal maar omdat anderen minder verdienen of niet werken moeten zij wel dezelfde luxe kunnen hebben dus draag jij maar meer belasting af? Terwijl je al 8 jaar achterstand hebt op werk door je studie?

En iemand die zijn nek uitsteekt en gaat ondernemen die mag helemaal al niet meer verdienen over de rug van zijn werknemers? Wel het risico lopen maar daar in de portemonnee niks van merken? Het is niet zo heel gek dat kleine bedrijven bang zijn om mensen een vast contract aan te bieden want er kleven ook behoorlijk wat risico's aan.

Ik zeg het nogal gechargeerd maar dat doe jij ook ergens. Ik ben voor individuele verantwoordelijkheid tot op zekere hoogte. Daarnaast zie ik wat ik als ondernemer afdraag aan belastingen en wat ik daadwerkelijk overhoudt dus ik weet prima wat ik betaal zodat anderen het wat beter hebben maar vindt dit toch wel de bovengrens aan wat ik moet afdragen. Maar goed ik ben modaal verdiener en geen miljonair... dat scheelt natuurlijk ook. Maar modaal betaalt vgm het meest op dit moment.

Mijn stemwijzer komt altijd uit op VVD. Dus vandaar dat ik die altijd aangehouden heb. Nu denk ik over Ja21.

Grotendeels eens met deze post. Jan modaal is gewoon altijd de klos vooral ook bij de linkse partijen. Daarom zal ik niet op een linkse partij stemmen. Zij komen alleen op voor de armen en zij willen alleen maar andere landen spekken. Opkomen voor de armrn is goed maar jan midaal komt nu ook steeds moeilijker rond. Genoeg is genoeg. VVD komt ook niet op voor jan modaal. 

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

11-11-2022 om 09:41

[..]

Dat heet solidariteit.

En laten we wel wezen. Minder overheid heeft ook niet bepaald een fijn land opgeleverd toch?

Solidair zijn met de minder bedeelden is goed, maar jan modaal moet ook nog wat overhouden en niet steeds meer kaal worden geplukt.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-11-2022 om 09:41

Jello2022 schreef op 11-11-2022 om 09:39:

[..]

Grotendeels eens met deze post. Jan modaal is gewoon altijd de klos vooral ook bij de linkse partijen. Daarom zal ik niet op een linkse partij stemmen. Zij komen alleen op voor de armen en zij willen alleen maar andere landen spekken. Opkomen voor de armrn is goed maar jan midaal komt nu ook steeds moeilijker rond. Genoeg is genoeg. VVD komt ook niet op voor jan modaal.

Nee, ook niet voor de MKB’s. Ik zie op dit moment veel mensen met een mooi bedrijf omvallen. Zeer zorgelijk. 

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

11-11-2022 om 09:42

[..]

Dat heet solidariteit.

Omdat nu al langere tijd de verkeerde partijen aan de macht zijn die daar niet zitten voor ons welzijn. 

Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 09:39:

[..]

Daar zit ook een grens aan. Het motiveert niet bepaald om te werken als je aan het eind van de streep bijna net zoveel of zelfs soms iets minder overhoud dan iemand die in de bijstand zit.

Precies dit. Ik wil best solidair zijn met mensen die niet kunnen werken. Helemaal goed. Maar waarom zou ik 50+ uur per week werken en daar niet de vruchten van mogen plukken? Meer werken dient meer te lonen. Nu is met alle toeslagen die er zijn en de verhoging van het minimumloon de prikkel om meer te gaan werken afwezig. Dat kan niet de bedoeling zijn. Werken moet lonen en door mensen die niet of minder werken te nivelleren met mensen die wel werken geef je wat mij betreft totaal het verkeerde signaal af.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

11-11-2022 om 09:42

Jello2022 schreef op 11-11-2022 om 09:41:

[..]

Solidair zijn met de minder bedeelden is goed, maar jan modaal moet ook nog wat overhouden en niet steeds meer kaal worden geplukt.

Maar de vvd is nou juist al jaren verantwoordelijk voor het kaalplukken van Jan Modaal. Daar blijf je dan toch niet op stemmen?

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

11-11-2022 om 09:43

Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 09:41:

[..]

Nee, ook niet voor de MKB’s. Ik zie op dit moment veel mensen met een mooi bedrijf omvallen. Zeer zorgelijk.

Precies, triest vind ik dat. Het lijkt wel alsof ze de middenstand expres om zeep willen helpen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-11-2022 om 09:44

Mug schreef op 11-11-2022 om 09:42:

[..]

Maar de vvd is nou juist al jaren verantwoordelijk voor het kaalplukken van Jan Modaal. Daar blijf je dan toch niet op stemmen?

Vandaar dat mensen de VVD niet meer rechts noemen en op een andere rechtse partij willen stemmen. 

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

11-11-2022 om 09:44

Mug schreef op 11-11-2022 om 09:42:

[..]

Dat is nu precies mijn punt. Daar zou men naar mijn mening dus niet meer op moeten stemmen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-11-2022 om 09:46

Jello2022 schreef op 11-11-2022 om 09:43:

[..]

Precies, triest vind ik dat. Het lijkt wel alsof ze de middenstand expres om zeep willen helpen.

Ja, ik snap er ook niets van. Er zijn hier nu 3!! miljoenen bedrijven omgevallen. Ze waren echt heel groot en een keten in onze voedselvoorziening. De bedrijven kunnen zelfs niet verkocht worden , dus de panden worden gesloopt en de materialen verkocht op de markt. Ik vind het echt choquerend. 

CaninePeafowl58

CaninePeafowl58

11-11-2022 om 09:47

Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 09:46:

[..]

Ja, ik snap er ook niets van. Er zijn hier nu 3!! miljoenen bedrijven omgevallen. Ze waren echt heel groot en een keten in onze voedselvoorziening. De bedrijven kunnen zelfs niet verkocht worden , dus de panden worden gesloopt en de materialen verkocht op de markt. Ik vind het echt choquerend.

Ik ook. Zielig ook voor die mensen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-11-2022 om 09:51

Jello2022 schreef op 11-11-2022 om 09:47:

[..]

Ik ook. Zielig ook voor die mensen.

Ook voor de consumenten straks! Ze produceerde eten, dus wij zullen het ongetwijfeld ook weer voelend qua kosten.

1 van de bedrijven. 

https://www.rijnmond.nl/amp/nieuws/1559874/kweker-plantise-stopt-ermee-door-stijgende-energieprijzen-400-mensen-verliezen-hun-werk 

en ook nog biologisch, wat onze overheid zo graag wil.

Naast het traditionele kweken op steenwol, heeft Plantise ook een volledig biologische opkweek vestiging in Naaldwijk waar wij alleen natuurlijke grondstoffen gebruiken en een 'whole farm' benadering hebben. Zo telen wij alleen volledig biologische producten en staat onze ruimte in de zomer soms zelfs leeg.

Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 09:44:

[..]

Vandaar dat mensen de VVD niet meer rechts noemen en op een andere rechtse partij willen stemmen.

Wat onzin is, net zoals D66 'links' noemen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.