Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
Angela1967
10-11-2022 om 21:36
watertoren schreef op 10-11-2022 om 21:03:
[..]
Ik zal echt never nooit op een linkse partij stemmen. Dat ligt zo ver van mijn standpunten vandaan. Misschien als er nieuwe verkiezingen komen dat ik weer op Rutte stem hoor. Ik weet het nog niet, in elk geval niet op een vrouw die in de VVD zit! Misschien dat ik toch wel Joost Eerdmans zou stemmen of Geert Wilders. Misschien dus ga ik wel voor Geert want ik zou het echt geweldig vinden als hij de grootste winnaar zou zijn.
Maar wat heb je eraan? Dat is concreet een probleem. We hebben grote problemen die veroorzaakt zijn door rechts en er is geen tijd om een volledig Geert Wilders team met goede mensen op te tuigen want die zijn er niet. En heb je ooit echt gezien hoe ontzettend veel werk het is om zoveel verschillende onderwerpen goed te beheersen laat staan dat jij weet wat hij denkt van een heleboel onderwerpen? Het is toch totaal onpraktisch en onrealistisch om op zo'n partij te stemmen? Nog verder weg van echte oplossingen en nog meer puin om te ruimen. Dan maar liever minder rechts met meer linkse flavours toch?
Gr Angela
watertoren
10-11-2022 om 21:47
Angela1967 schreef op 10-11-2022 om 21:36:
[..]
Maar wat heb je eraan? Dat is concreet een probleem. We hebben grote problemen die veroorzaakt zijn door rechts en er is geen tijd om een volledig Geert Wilders team met goede mensen op te tuigen want die zijn er niet. En heb je ooit echt gezien hoe ontzettend veel werk het is om zoveel verschillende onderwerpen goed te beheersen laat staan dat jij weet wat hij denkt van een heleboel onderwerpen? Het is toch totaal onpraktisch en onrealistisch om op zo'n partij te stemmen? Nog verder weg van echte oplossingen en nog meer puin om te ruimen. Dan maar liever minder rechts met meer linkse flavours toch?
Gr Angela
Nee, absoluut links niet !!! Ik zit zelf steeds meer te denken aan Joost
Eerdmans.
Poezel_en_Wip
10-11-2022 om 21:54
watertoren schreef op 10-11-2022 om 21:47:
[..]
Eerdmans.
Kun je die (mogelijke) keuze ook onderbouwen?
watertoren
10-11-2022 om 22:06
Poezel_en_Wip schreef op 10-11-2022 om 21:54:
[..]
Kun je die (mogelijke) keuze ook onderbouwen?
Ja zeker wel wat immigratie betreft en ik ben zeer teleurgesteld in de VVD nu ze ingestemd hebben met de nieuwe wet dat gemeenten verplicht zijn om asielzoekers op te vangen. Dat is voor iets waardoor ik niet meer op VVD stem.
Cookielover
10-11-2022 om 22:22
watertoren schreef op 10-11-2022 om 21:03:
[..]
Ik zal echt never nooit op een linkse partij stemmen. Dat ligt zo ver van mijn standpunten vandaan. Misschien als er nieuwe verkiezingen komen dat ik weer op Rutte stem hoor. Ik weet het nog niet, in elk geval niet op een vrouw die in de VVD zit! Misschien dat ik toch wel Joost Eerdmans zou stemmen of Geert Wilders. Misschien dus ga ik wel voor Geert want ik zou het echt geweldig vinden als hij de grootste winnaar zou zijn.
Ja, een racist als premier! Geweldig.
Angela1967
10-11-2022 om 22:39
[..]
Eerdmans.
Maar eh.... Jij gaat dan meehelpen om überhaupt een team van slimme ministers en ondersteuning te vormen?
Waar gaat Geert solopartij Wilders kwalitatief goede mensen vandaan halen? Waarom wil je weer jaren klagen tegemoet gaan door een racistische onderbuik te laten regeren?
Wat denk je nou echt dat jij en de maatschappij er mee opschieten?
Hoe zullen alle problemen opgelost worden waar je echt last van hebt of gaat krijgen?
Gr Angela
Libertine
11-11-2022 om 08:21
[..]
Eerdmans.
Maar dan ga je dus stemmen op een partij die voor nog meer ongelijkheid zorgt?
Op een rechtse partij stemmen zegt eigenlijk dat je niet bereid bent zelf iets in te leveren zodat anderen het in dit land ook iets beter hebben. Terwijl je volgens mij een behoorlijk luxe en bevoorrecht leven hebt?
ZanyHeron88
11-11-2022 om 09:05
Libertine schreef op 11-11-2022 om 08:21:
[..]
Op een rechtse partij stemmen zegt eigenlijk dat je niet bereid bent zelf iets in te leveren zodat anderen het in dit land ook iets beter hebben. Terwijl je volgens mij een behoorlijk luxe en bevoorrecht leven hebt?
Nu word er alleen maar ingeleverd. Dus zo gek is het niet dat iemand daar een stop op wil. Genoeg tweeverdieners die op dit moment moeilijk kunnen rondkomen.
Libertine
11-11-2022 om 09:10
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 09:05:
[..]
Nu word er alleen maar ingeleverd. Dus zo gek is het niet dat iemand daar een stop op wil. Genoeg tweeverdieners die op dit moment moeilijk kunnen rondkomen.
Hele grote groepen inwoners van ons land leveren niets in. In tegendeel. Dat is juist het probleem. De mensen die wel inleveren zijn de dupe van rechts neoliberaal beleid. En als je wéér op rechts stemt verandert daar niets aan.
Veel dingen waar rechts stemmer ontevreden over zijn in ons land wordt juíst veroorzaakt door rechts beleid. Maar dat kwartje lijkt miet echt te vallen
ZanyHeron88
11-11-2022 om 09:30
Libertine schreef op 11-11-2022 om 09:10:
[..]
Het grote groepen leveren niets in. Dat is juist het probleem. De mensen die wel inleveren zijn de dupe van rechts neoliberaal beleid. En als je wéér op rechts stemt verandert daar niets aan.
Veel dingen waar rechts stemmer ontevreden over zijn in ons land wordt juíst veroorzaakt door rechts beleid. Maar dat kwartje lijkt miet echt te vallen
Omdat veel mensen dat blijkbaar anders zien.
Libertine
11-11-2022 om 09:34
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 09:30:
[..]
Dat verbaast me echt. Als je het echt anders geregeld wil hebben, waarom stem je dan hetzelfde?
als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Miraval
11-11-2022 om 09:34
Libertine schreef op 11-11-2022 om 08:21:
[..]
Nogal gechargeerd maar stemmen op links betekent eigenlijk meer nivellering, meer overheid. Dus jij hebt een studie van 7 jaar gedaan, studieschuld opgebouwd en wanneer je gaat werken verdien je meer dan modaal maar omdat anderen minder verdienen of niet werken moeten zij wel dezelfde luxe kunnen hebben dus draag jij maar meer belasting af? Terwijl je al 8 jaar achterstand hebt op werk door je studie?
En iemand die zijn nek uitsteekt en gaat ondernemen die mag helemaal al niet meer verdienen over de rug van zijn werknemers? Wel het risico lopen maar daar in de portemonnee niks van merken? Het is niet zo heel gek dat kleine bedrijven bang zijn om mensen een vast contract aan te bieden want er kleven ook behoorlijk wat risico's aan.
Ik zeg het nogal gechargeerd maar dat doe jij ook ergens. Ik ben voor individuele verantwoordelijkheid tot op zekere hoogte. Daarnaast zie ik wat ik als ondernemer afdraag aan belastingen en wat ik daadwerkelijk overhoudt dus ik weet prima wat ik betaal zodat anderen het wat beter hebben maar vindt dit toch wel de bovengrens aan wat ik moet afdragen. Maar goed ik ben modaal verdiener en geen miljonair... dat scheelt natuurlijk ook. Maar modaal betaalt vgm het meest op dit moment.
Mijn stemwijzer komt altijd uit op VVD. Dus vandaar dat ik die altijd aangehouden heb. Nu denk ik over Ja21.
CaninePeafowl58
11-11-2022 om 09:36
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 09:05:
[..]
Precies genoeg is genoeg. En de rest van de partijen komen of alleen op voor de rijken of voor de hele arme maar zijn ook vooral bezig met mensen in Nederland steeds armer te maken en het buitenland te spekken. Ik wil graag een partij die ook op komt voor de middenstand en het Nederlandse volk zelf.
ZanyHeron88
11-11-2022 om 09:36
Libertine schreef op 11-11-2022 om 09:34:
[..]
Dat verbaast me echt. Als je het echt anders geregeld wil hebben, waarom stem je dan hetzelfde?
als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Omdat de VVD geen VVD beleid uitvoert. Ze zijn voornamelijk aan het nivelleren op dit moment. Als je links stemt wordt dit alleen maar erger
Angela1967
11-11-2022 om 09:37
Paracelsus schreef op 11-11-2022 om 09:30:
[..]
Daarom herhaal ik wat ik hierboven schrijf: ik denk echt dat veel mensen die nu geraakt worden in negatieve zin, niet weten hoeveel jaar politiek is bedreven maar vooral op de achtergrond is *uitgevoerd* die uit rechtse kokers kwam. Als je dat weet en je ziet dat ook de vvd terugkomt van aantal doorgeschoten principes dan krijg je het ezel effect als je weer rechts/nog rechtser gaan stemmen: als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg. En dat vertellen de rechtsere partijen niet omdat zij het ook niet zien en ze hebben zeker niet de expertise op inhoud om vernieuwend beleid te bedenken samen met ambtenaren en de politieke kracht omde maatschappij te verenigen.
Gr Angela
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.