Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
Rondstruiner
10-11-2022 om 06:04
Blomke82 schreef op 09-11-2022 om 22:17:
[..]
. Rutte zit geheel tussen de billen van Kaag.
Waarom praat je niet gewoon normaal over politici? Waarom dit soort puberaal taalgebruik? Dat vinden mensen als Wilders en sommige types op geenstijl en twitter misschien normaal, maar ik haak direct af en heb ook geen zin meer om de rest van je bericht te lezen.
Rondstruiner
10-11-2022 om 06:11
Moxxie schreef op 09-11-2022 om 22:45:
[..]
Dan zou je kunnen kijken naar een mogelijkheid om te verhinderen dat de partij een vervanger in de zetel mag zetten als ze er iemand uitgooien. Ik vind het echt niet democratisch dat we volksvertegenwoordigers hebben die een zetel hebben gekregen op basis van een partijprogramma en -visie terwijl later blijkt dat ze niet op dezelfde koers liggen als die partij. Genoeg voorkeursstemmen is een ander verhaal natuurlijk, maar dat gebeurt niet zo vaak.
Dat zou ik wel een goede vinden. En dat een afsplitser dus wel altijd de zetel(s) van zijn voorkeurstemmen houdt. Zoals Omtzigt, die had dan twee extra zetels gekregen meen ik, terwijl cda er in had moeten leveren. Maar misschien zijn er haken en ogen die wij niet meteen zien.
Vaak vindt de afsplitser dat die zich juist wel aan het programma houdt, maar de rest van de fractie niet.
CaninePeafowl58
10-11-2022 om 19:24
Hopelijk valt het kabinet snel en gaan er genoeg mensen wijs op de juiste partijen stemmen. Dan kan het op termijn wel goedkomen. Maar ik denk dat ze de rit gewoon uitzitten.
watertoren
10-11-2022 om 19:41
Jello2022 schreef op 10-11-2022 om 19:24:
Hopelijk valt het kabinet snel en gaan er genoeg mensen wijs op de juiste partijen stemmen. Dan kan het op termijn wel goedkomen. Maar ik denk dat ze de rit gewoon uitzitten.
Wat is dan volgens jou de juiste partij? Ik stem al best lang op Rutte. De VVD komt er mij mij ook uit in de stemwijzer. Ik weet het nog niet zeker maar ik denk toch dat ik over ga stappen. Ik vind dat Rutte veel te vaak mee gaat met D66. Ik heb denk ik meer vertrouwen in Joost Eerdmans van Ja 21.
Miraval
10-11-2022 om 19:45
watertoren schreef op 10-11-2022 om 19:41:
[..]
Wat is dan volgens jou de juiste partij? Ik stem al best lang op Rutte. De VVD komt er mij mij ook uit in de stemwijzer. Ik weet het nog niet zeker maar ik denk toch dat ik over ga stappen. Ik vind dat Rutte veel te vaak mee gaat met D66. Ik heb denk ik meer vertrouwen in Joost Eerdmans van Ja 21.
Ik heb ook jarenlang VVD gestemd. Kwam ook uit de stemwijzer steeds maar neig nu ook naar Ja21. Joost Eerdmans komt ook wel betrouwbaar over maar dat is allemaal koffiedik kijken natuurlijk.
CaninePeafowl58
10-11-2022 om 19:54
watertoren schreef op 10-11-2022 om 19:41:
[..]
Ik denk dat ik nu op de PVV zou gaan stemmen, maar ik vind op zich bbb en sp ook echt geen verkeerde partijen. D66 en VVD mogen van mij verdwijnen. Zij storten ons in de armoede, trekken ons in een oorlog als we niet oppassen, hebben lak aan onze vrijheid (denk aan al die eerdere coronamaatregelen en qrcodes), geven vooral geld uit aan onzin, zij hebben lak aan het Nederlandse volk en voelen zich boven ons allemaal verheven. Arrogant zijn ze en ze willen tegenstanders de mond snoeren.
watertoren
10-11-2022 om 19:57
Jello2022 schreef op 10-11-2022 om 19:54:
[..]
Ik denk dat ik nu op de PVV zou gaan stemmen, maar ik vind op zich bbb en sp ook echt geen verkeerde partijen. D66 en VVD mogen van mij verdwijnen. Zij storten ons in de armoede, trekken ons in een oorlog als we niet oppassen, hebben lak aan onze vrijheid (denk aan al die eerdere coronamaatregelen en qrcodes), geven vooral geld uit aan onzin, zij hebben lak aan het Nederlandse volk en voelen zich boven ons allemaal verheven. Arrogant zijn ze en ze willen tegenstanders de mond snoeren.
Ik zou ook best op PVV willen stemmen maar omdat niemand met Geert Wilders wil regeren lijkt me dat weinig zin hebben.
CaninePeafowl58
10-11-2022 om 19:59
watertoren schreef op 10-11-2022 om 19:57:
[..]
Ik zou ook best op PVV willen stemmen maar omdat niemand met Geert Wilders wil regeren lijkt me dat weinig zin hebben.
En dat staat me dus ook echt tegen. Dat partijen worden buitengesloten. Ik vind dat ze af moeten gaan op wat Nederland stemt. Dat zou alleen al een goede reden zijn om juist op hem te stemmen en niet op ondemocratische partijen die op voorhand andere partijen uitsluiten.
ZanyHeron88
10-11-2022 om 20:00
Jello2022 schreef op 10-11-2022 om 19:59:
[..]
En dat staat me dus ook echt tegen. Dat partijen worden buitengesloten. Ik vind dat ze af moeten gaan op wat Nederland stemt. Dat zou alleen al een goede reden zijn om juist op hem te stemmen en niet op ondemocratische partijen die op voorhand andere partijen uitsluiten.
Tsja ik vind ook dat ze naar de referenda hadden moeten luisteren. Gebeurde ook niet .. ik heb weinig vertrouwen .
Miraval
10-11-2022 om 20:04
Jello2022 schreef op 10-11-2022 om 19:59:
[..]
Ja dat ben ik ook met je eens. Als het dan niet werkt dan maar weer nieuwe verkiezingen... dan zal het stemgedrag ook wel veranderen schat ik zo.
FaithfulDuck87
10-11-2022 om 20:04
Geert Wilders wil helemaal niet regeren, want dan kan ie nergens tegenaan schoppen en hoeft ie geen oplossingen aan te dragen.
Miraval
10-11-2022 om 20:06
Friezinnetje schreef op 10-11-2022 om 20:04:
Geert Wilders wil helemaal niet regeren, want dan kan ie nergens tegenaan schoppen en hoeft ie geen oplossingen aan te dragen.
Als dat dan zo is komt dat vanzelf tot uiting en zullen mensen anders gaan stemmen. Nu is het de 2e partij en hij wordt compleet overgeslagen. Daardoor krijg je denk ik alleen maar meer onvrede en krijgt hij meer stemmen vanuit een onderbuik gevoel. Als hij laat zien dat hij wel/niet iets kan is het veel anders denk ik.
Angela1967
10-11-2022 om 20:25
wat ik niet begrijp is dat veel schrijvers op dit forum klagen over situaties waar we in zitten die veroorzaakt zijn door jarenlang vvd/cda beleid. Ten eerste denk ik dat veel mensen het niet weten of iets willen weten
En mensen die het wel weten denken dan dat nog rechtsere partijen wel voor een betere maatschappij gaam zorgen? Dan ga je toch niet nogmaals rechts of rechtser stemmen? Ik zou zeggen geef juist links en links van het midden de kans om de ellende van die jaren te verbeteren (ook een k-klus natuurlijk, puinruimen nadat er veel foute beslissingen genomen zijn. Maar kies dan in ieder geval voor partijen die al langer georganiseerd zijn en het op een heel andere manier willen aanpakken).
Gr Angela
RaSa
10-11-2022 om 20:39
Angela1967 schreef op 10-11-2022 om 20:25:
wat ik niet begrijp is dat veel schrijvers op dit forum klagen over situaties waar we in zitten die veroorzaakt zijn door jarenlang vvd/cda beleid. Ten eerste denk ik dat veel mensen het niet weten of iets willen weten
En mensen die het wel weten denken dan dat nog rechtsere partijen wel voor een betere maatschappij gaam zorgen? Dan ga je toch niet nogmaals rechts of rechtser stemmen? Ik zou zeggen geef juist links en links van het midden de kans om de ellende van die jaren te verbeteren (ook een k-klus natuurlijk, puinruimen nadat er veel foute beslissingen genomen zijn. Maar kies dan in ieder geval voor partijen die al langer georganiseerd zijn en het op een heel andere manier willen aanpakken).
Gr Angela
Komt denk ik omdat hun gedachtegoed te anders is. Ik stem al jaren op de vvd. Nu twijfel ik voor het eerst. Maar een alternatief is er niet echt. Misschien BBB maar zou me nog even iets meer in de partij moeten verdiepen. Maar de linkse partijen zijn voor mij echt geen optie. Hun standpunten staan gewoon te ver van me af.
watertoren
10-11-2022 om 21:03
Angela1967 schreef op 10-11-2022 om 20:25:
Gr Angela
Ik zal echt never nooit op een linkse partij stemmen. Dat ligt zo ver van mijn standpunten vandaan. Misschien als er nieuwe verkiezingen komen dat ik weer op Rutte stem hoor. Ik weet het nog niet, in elk geval niet op een vrouw die in de VVD zit! Misschien dat ik toch wel Joost Eerdmans zou stemmen of Geert Wilders. Misschien dus ga ik wel voor Geert want ik zou het echt geweldig vinden als hij de grootste winnaar zou zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.