Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Voor iedereen die klakkeloos uit gaat van de stikstof modellen even een simpel voorbeeld:

Volgens de (weers)modellen zou hier afgelopen nacht en ochtend ruim 30 mm regen vallen.

Volgens de meting vanmiddag is er nog geen 10 gevallen.

Wat is er betrouwbaarder qua feiten?

Trek je conclusie zou ik zeggen.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-06-2022 om 17:37

Blomke82 schreef op 24-06-2022 om 17:32:

Voor iedereen die klakkeloos uit gaat van de stikstof modellen even een simpel voorbeeld:

Volgens de (weers)modellen zou hier afgelopen nacht en ochtend ruim 30 mm regen vallen.

Dat is echt appels met peren vergelijken. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2022 om 17:37

Blomke82 schreef op 24-06-2022 om 17:32:

Volgend mij gaat niemand "klakkeloos" uit van de modellen. Maar als je beleid wil maken zul je dat inderdaad moeten doen op basis van modellen, verwachtingen. Als je eerst wacht op de gevolgen ben je altijd te laat.

x miljoen

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-06-2022 om 17:40

Cookielover schreef op 24-06-2022 om 17:39:

x miljoen

Dit is best een goede conclusie eigenlijk 

modellen zijn natte vingerwerk, meten is weten.

Ah Blomke82: kom op, je weet toch zelf ook wel dat modellen ontstaan vanuit metingen? 

Serieus, ik vraag me soms bij jou uitspraken echt af of je oprecht niet beter weet of expres gekke dingen opschrijft om een beetje te rellen. 

MeganRapinoe schreef op 24-06-2022 om 17:54:

Serieus, ik vraag me soms bij jou uitspraken echt af of je oprecht niet beter weet of expres gekke dingen opschrijft om een beetje te rellen.

Ik vrees dat ze het serieus meent. Ik ben dit soort meningen de afgelopen twee jaar iets te vaak tegen gekomen. Zelfs oorzaak en gevolg worden verward.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-06-2022 om 18:10 Topicstarter

Blomke82 schreef op 24-06-2022 om 17:46:

modellen zijn natte vingerwerk, meten is weten.

Daarom meten we ook heel veel in Nederland om onze modellen te verifiëren. Die metingen zijn zelfs voor iedereen in te zien. https://www.rivm.nl/stikstof/meetnetten

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-06-2022 om 18:10

ik vind het wel vreemd dat hier degene die voor de boeren zijn, over een kam gescheerd worden met de corona-ontkenners. 

Friezinnetje schreef op 24-06-2022 om 18:10:

ik vind het wel vreemd dat hier degene die voor de boeren zijn, over een kam gescheerd worden met de corona-ontkenners.

Nee hoor, dat gebeurt helemaal niet.  Mensen die ongefundeerd onzinnige uitspraken doen over onderzoek, metingen of modellen worden over een kam gescheerd met andere mensen die ongefundeerd onzinnige uitspraken doen over onderzoek, metingen of modellen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-06-2022 om 18:29

Voor degenen die heilig geloven in de modellen van het RIVM en niet willen luisteren naar BBB, hier de interruptie van Omtzigt in het debat van donderdag. Korte versie: op de kleine waddeneilanden is de norm op 75 procent reductie gezet vanwege een model dat uitgaat van ammoniakuitstoot op zee, terwijl er al meer dan een jaar bekend is, ook bij het rivm, dat er geen ammoniakuitstoot is op zee. Er is ook geen intensieve veeteelt. 

Bovendien zijn in een week tijd percentages op bepaalde plekken op de kaart drastisch aangepast. Handjeklap, denkt Omtzigt.

https://www.nieuwnieuws.nl/5156659/video-pieter-omtzigt-fileert-tjeerd-de-groot-d66-over-vage-stikstofkaarten/

De coalitiepartijen hebben afgesproken dat ze het niet over het model willen hebben. Het is wel duidelijk waarom niet. 

Drietje schreef op 24-06-2022 om 18:29:

Voor degenen die heilig geloven in de modellen van het RIVM en niet willen luisteren naar BBB, hier de interruptie van Omtzigt in het debat van donderdag. Korte versie: op de kleine waddeneilanden is de norm op 75 procent reductie gezet vanwege een model dat uitgaat van ammoniakuitstoot op zee, terwijl er al meer dan een jaar bekend is, ook bij het rivm, dat er geen ammoniakuitstoot is op zee. Er is ook geen intensieve veeteelt.

Bovendien zijn in een week tijd percentages op bepaalde plekken op de kaart drastisch aangepast. Handjeklap, denkt Omtzigt.

https://www.nieuwnieuws.nl/5156659/video-pieter-omtzigt-fileert-tjeerd-de-groot-d66-over-vage-stikstofkaarten/

De coalitiepartijen hebben afgesproken dat ze het niet over het model willen hebben. Het is wel duidelijk waarom niet.

Er zal vast nog wel meer boven water komen. 

MeganRapinoe schreef op 24-06-2022 om 18:18:

[..]

Nee hoor, dat gebeurt helemaal niet. Mensen die ongefundeerd onzinnige uitspraken doen over onderzoek, metingen of modellen worden over een kam gescheerd met andere mensen die ongefundeerd onzinnige uitspraken doen over onderzoek, metingen of modellen.

Een model of meting zijn totaal verschillende dingen.  Bij de 1 doe je een inschatting, bij de ander heb je de feiten.

Ik mag het toch raar vinden dat op basis van schatting mensen hun levenswerk wordt afgepakt.

Ga dan ook echt de stikstofgehaltes meten en daar op maatwerk leveren. Geld en tijd kost het sowieso al. Maar dan baseer je wel alles op feiten.

Drietje schreef op 24-06-2022 om 18:29:

Dat was idd bijzonder. De geloofwaardigheid, voor zover die nog bestond, daalt in elk geval weer een flink stuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.