Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Uuhh…..we zijn het slechtste jongetje van de klas. Vandaar ook de verplichting vanuit de rechter nu en dat Europa niks meer wil toegeven. Dus wat we nu aan het doen zijn is van de positie van het slechtste jongetje afkomen, het beste jongetje zullen we vast lang niet worden. 

MeganRapinoe schreef op 24-06-2022 om 12:30:

Uuhh…..we zijn het slechtste jongetje van de klas. Vandaar ook de verplichting vanuit de rechter nu en dat Europa niks meer wil toegeven. Dus wat we nu aan het doen zijn is van de positie van het slechtste jongetje afkomen, het beste jongetje zullen we vast lang niet worden.

Dan moet je al helemaal geen boerenbedrijven verruilen voor bouw en verdere verstedelijking. 

Weet niet of hier ook paardenliefhebbers zitten maar de paardenhouderij komt ook onder vuur te liggen. Weilanden die wetlands moeten worden bijv. 

redbulletje schreef op 24-06-2022 om 12:34:

[..]

Dan moet je al helemaal geen boerenbedrijven verruilen voor bouw en verdere verstedelijking.

Als je leest wat in onderstaand artikeltje staat helpt het jou om je eigen verbazing te duiden en je gerust te stellen. Er zit wel degelijk logica achter!

https://www.nu.nl/binnenland/6206250/de-feiten-op-een-rij-wat-is-stikstof-eigenlijk-en-wat-is-nou-het-probleem.html?redirect=1

In de nieuwe stikstofaanpak wordt als eerste de landbouw aangepakt, want bijna de helft (46 procent) van alle stikstof in Nederland is afkomstig van de landbouw. En die boerenbedrijven staan ook nog eens vaak in de buurt van de Natura 2000-gebieden. Daarnaast komt bijna een derde vanuit het buitenland over de grens gewaaid. Wegverkeer is voor ruim 6 procent verantwoordelijk, net als huishoudens. De rest, bijna 10 procent, komt door lucht- en scheepvaart, de industrie en de bouw.

Hoewel de boeren verantwoordelijk zijn voor een heel groot deel van de stikstofuitstoot, moet er straks in alle sectoren minder stikstof uitgestoten worden. Uiterlijk op 1 oktober komen ook de industrie, transport en andere sectoren aan de beurt.

Ik begrijp dat je het niet eens bent met de verdeling van de pijn, maar ik ben benieuwd wat jij de beste oplossing zou vinden om hetzelfde doel te bereiken. 

En als je vindt dat het doel helemaal niet bereikt hoeft te worden, is dat omdat je het niet gelooft?

Of vind je dat de wereld verbeteren altijd bij de ander begint, ook al kun je lezen dat andere landen hier ook mee bezig zijn? 

gr Angela

redbulletje schreef op 24-06-2022 om 12:21:

door al dat globalisme is onze sociale cohesie kapot gemaakt, chaos en verdeeldheid onder de bevolking kan geen vuist meer maken tegen het wanbeleid

Aha, je stopt met vliegen en koopt nooit meer iets wat buiten NL is gemaakt én je kijkt geen films meer die via het internet uit een ander land komen! Want jij wil graag dat NL zich gedraagt als een volledig gesloten systeem. Zie je zelf, Redbulletje, dat je meningen tegenstrijdig zijn? 

globalisme

Een benadering van sociale, culturele, wetenschappelijke en humanistische kwesties die de wereld als een enkel, interactief systeem ziet. 
Categorie: Abstracte Begrippen > filosofische stromingen en opvattingen.
Gevonden op https://www.encyclo.nl/lokaal/10491

gr Angela

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-06-2022 om 13:13 Topicstarter

https://www.atlasleefomgeving.nl/nieuws/hoe-goed-is-Nederland-beschermd-tegen-het-water%3F

We kunnen er natuurlijk over discussiëren of Nederland het beste of juist het slechtste jongetje uit de klas is. Maar is dat echt relevant? Wat we zeker weten is dat Nederland in de klas precies op de plek zit waar de klappen gaan vallen.
We kunnen er dus maar beter voor zorgen dat onze  relaties met de jongens achter in de klas goed zijn, zodat we daar straks kunnen schuilen.
Voor degenen die denken dat een ruimhartig vluchtelingenbeleid alleen maar geld kost, die wil ik er graag op wijzen dat het heel waarschijnlijk is dat in de toekomst onze (achter-)kleinkinderen klimaatvluchtelingen zullen zijn.

https://decorrespondent.nl/10813/een-brief-aan-alle-nederlanders-klimaatverandering-bedreigt-het-voortbestaan-van-ons-land/415705785-40e5635f

‘Als je nu kinderen krijgt’, stelt Maarten Kleinhans, hoogleraar fysische geografie aan de Universiteit Utrecht, ‘dan heb je het over mensen die mogelijkerwijs hun land aan het verliezen zijn. Die straks geen Nederlander meer zijn, omdat er geen Nederland meer is. Dáár hebben we het over.’
De wetenschappers hebben het er al lang niet meer over òf Nederland overstroomd gaat worden, maar hoelang we het nog kunnen rekken.
(wat dat betreft, waar hebben we het over in deze stikstofcrisis?)

Daglichtlamp schreef op 24-06-2022 om 13:13:

https://www.atlasleefomgeving.nl/nieuws/hoe-goed-is-Nederland-beschermd-tegen-het-water%3F

We kunnen er natuurlijk over discussiëren of Nederland het beste of juist het slechtste jongetje uit de klas is. Maar is dat echt relevant? Wat we zeker weten is dat Nederland in de klas precies op de plek zit waar de klappen gaan vallen.
We kunnen er dus maar beter voor zorgen dat onze relaties met de jongens achter in de klas goed zijn, zodat we daar straks kunnen schuilen.
Voor degenen die denken dat een ruimhartig vluchtelingenbeleid alleen maar geld kost, die wil ik er graag op wijzen dat het heel waarschijnlijk is dat in de toekomst onze (achter-)kleinkinderen klimaatvluchtelingen zullen zijn.

https://decorrespondent.nl/10813/een-brief-aan-alle-nederlanders-klimaatverandering-bedreigt-het-voortbestaan-van-ons-land/415705785-40e5635f

‘Als je nu kinderen krijgt’, stelt Maarten Kleinhans, hoogleraar fysische geografie aan de Universiteit Utrecht, ‘dan heb je het over mensen die mogelijkerwijs hun land aan het verliezen zijn. Die straks geen Nederlander meer zijn, omdat er geen Nederland meer is. Dáár hebben we het over.’
De wetenschappers hebben het er al lang niet meer over òf Nederland overstroomd gaat worden, maar hoelang we het nog kunnen rekken.
(wat dat betreft, waar hebben we het over in deze stikstofcrisis?)

Waarom dan verder verstedelijken en massaimmigratie toe laten? Zorg dan dat Nederland een sterfhuisconstructie wordt.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2022 om 13:23

redbulletje schreef op 24-06-2022 om 13:17:

[..]

Waarom dan verder verstedelijken en massaimmigratie toe laten? Zorg dan dat Nederland een sterfhuisconstructie wordt.

Pil van Drion voor een ieder die niet meer volledig voor zichzelf kan zorgen? Ga je dat zelf ook doen als je hulpbehoevend wordt?

Coreopsis schreef op 24-06-2022 om 13:23:

[..]

Pil van Drion voor een ieder die niet meer volledig voor zichzelf kan zorgen? Ga je dat zelf ook doen als je hulpbehoevend wordt?

In mijn vorige post had ik het al geschreven. De wereldbevolking groeit en groeit en dat kan zo niet langer. Maar niemand wil iets inleveren en dus moeten er meer kinderen komen en meer nieuwkomers want we moeten iemand hebben die ons kan verzorgen. Ondertussen is er straks nauwelijks meer vrije ruimte maar hey onze welvaart is zoooo belangrijk!

De maatschappij zoals deze nu is is gedoemd te mislukken en ik denk dat er echt een grote krimp moet komen in de wereld bevolking om het tij te keren. En dat gaat ten koste van ons en de generatie na ons... dus ja... ik zou die pil misschien wel willen nemen als het alternatief is onbetaalbare en te weinig zorg.

Blij dat ik geen kinderen heb in ieder geval want ik zie het somber in.

Friezinnetje schreef op 24-06-2022 om 12:05:

[..]

Maar we zijn toch ook echt het braafste jongetje van de klas? Het is al eerder gezegd: Frankrijk heeft minder natuurgebieden aangemerkt als Nederland. Hoe kan dat???

In Duitsland krijg je subsidie als je gas neemt: Hier moeten we er af.

We zijn absoluut niet het braafste jongetje van de klas, dat is een leugen van partijen als BBB en JA21.

Ik heb laatst in het andere topic al linkjes en quotes over hoe dat zit in vergelijking met andere landen geplaatst van o.a. een hoogleraar die zo'n beetje zijn hele loopbaan aan stikstof heeft gewijd en ook samen met een andere hoogleraar een boek hierover heeft geschreven. Ik ga het niet opnieuw opzoeken, maar als je zoekt op iets als stikstof andere landen kom je het vast vanzelf tegen.

Miraval schreef op 24-06-2022 om 14:29:

[..]

In mijn vorige post had ik het al geschreven. De wereldbevolking groeit en groeit en dat kan zo niet langer. Maar niemand wil iets inleveren en dus moeten er meer kinderen komen en meer nieuwkomers want we moeten iemand hebben die ons kan verzorgen. Ondertussen is er straks nauwelijks meer vrije ruimte maar hey onze welvaart is zoooo belangrijk!

De maatschappij zoals deze nu is is gedoemd te mislukken en ik denk dat er echt een grote krimp moet komen in de wereld bevolking om het tij te keren. En dat gaat ten koste van ons en de generatie na ons... dus ja... ik zou die pil misschien wel willen nemen als het alternatief is onbetaalbare en te weinig zorg.

Blij dat ik geen kinderen heb in ieder geval want ik zie het somber in.

Er is een grote krimp nodig, maar wel een langzame krimp om een ramp te voorkomen. In de tussentijd moeten wij met wat minder toe dan voorheen en back to basic, maar daar wil men niet aan. Maar ik denk niet dat we veel keuze zullen hebben.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-06-2022 om 15:13

MeganRapinoe schreef op 24-06-2022 om 12:30:

dat komt omdat wij zoveel natura2000 gebieden hebben aangewezen en bv een Frankrijk niet. Subsidie ontvangen en nu dus zo veel stikstof moeten verminderen

Angela1967 schreef op 24-06-2022 om 12:52:

[..]

Aha, je stopt met vliegen en koopt nooit meer iets wat buiten NL is gemaakt én je kijkt geen films meer die via het internet uit een ander land komen! Want jij wil graag dat NL zich gedraagt als een volledig gesloten systeem. Zie je zelf, Redbulletje, dat je meningen tegenstrijdig zijn?

globalisme

Een benadering van sociale, culturele, wetenschappelijke en humanistische kwesties die de wereld als een enkel, interactief systeem ziet.
Categorie: Abstracte Begrippen > filosofische stromingen en opvattingen.
Gevonden op https://www.encyclo.nl/lokaal/10491

gr Angela

@redbulletje, waarom reageer je niet op bovenstaande? Bedoelde je iets anders dan globalisme?

gr Angela

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

24-06-2022 om 16:07

Miraval schreef op 24-06-2022 om 11:43:

[..]

Dan wordt het tijd dat iedereen zo gaat denken op de hele wereld. Tot die tijd zie ik niet in waarom we in Nederland zulke verregaande maatregelen door moeten voeren ten koste van onze burgers terwijl aan de andere kant van de wereld nergens rekening mee gehouden wordt.

Ten kóste van onze burgers? Het hele land zit zo ongeveer op slot omdat we worden gegijzeld door de boerenlobby! Hoe profiteert de doorsnee burger hiervan?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-06-2022 om 16:10

Thursday schreef op 24-06-2022 om 16:07:

[..]

Ten kóste van onze burgers? Het hele land zit zo ongeveer op slot omdat we worden gegijzeld door de boerenlobby! Hoe profiteert de doorsnee burger hiervan?

Overdrijven is ook een vak. Ik kan gewoon naar buiten,  niemand die mij gijzelt 

Thursday schreef op 24-06-2022 om 16:07:

[..]

Gegijzeld? 

Die boeren komen tenminste op voor hun eigendommen... zouden meer mensen moeten doen in Nederland. 

Eens kijken met welke plannen de overheid komt om de boeren uit te kopen en eens kijken of ze daar daadwerkelijk mee uit gaan komen om een nieuw bestaan op te bouwen. Maar als we de Groningers als voorbeeld moeten nemen ziet het er somber uit voor hun.

En ja... vind jij dat het op dit moment goed gaat in Nederland? Een torenhoge inflatie door een oorlog die niet de onze is, krapte op de woningmarkt waar je U tegen zegt, wachttijden in de gezondheidszorg, brandstofprijzen die door het dak gaan, energieprijzen die voor een laag/middenkomen ook een behoorlijke hap halen uit hun budget, instroom van vluchtelingen die niet meer te behappen is, tekorten in belangrijke sectoren zoals onderwijs en zorg.

Laten we nou eerst daar eens voor zorgen en als dat opgelost is eens kijken wat we voor het milieu kunnen doen met het geld wat nog over is. 

Zolang er in Azië nog nauwelijks iets gedaan wordt tegen de opwarming van de aarde is het hier dweilen met de kraan open.

Milieubeleid heeft alleen echt zin wanneer de hele wereld eraan meedoet. Ik geloof niet dat co2 gassen of stikstof gassen weten wat landsgrenzen zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.