Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

24-06-2022 om 10:18

Friezinnetje schreef op 24-06-2022 om 10:01:

[..]

Nou de Wappie kaart wordt hier ook gauw getrokken en nog sneller in het boerenprotest-topic. Als je het er niet mee eens bent, wordt je ook meteen een wappie genoemd.

Ik ben dan ook sarcastisch. En niet naar RB. Maar naar al diegenen die de geopenbaarde WOB-verzoeken negeren omdat het pijn doet aan hun cognitieve dissonantie.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

24-06-2022 om 10:18

Friezinnetje schreef op 24-06-2022 om 10:01:

[..]

Nou de Wappie kaart wordt hier ook gauw getrokken en nog sneller in het boerenprotest-topic. Als je het er niet mee eens bent, wordt je ook meteen een wappie genoemd

Omdat het ronduit bizar is wat er allemaal rondgaat aan desinformatie.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-06-2022 om 10:24

Thursday schreef op 24-06-2022 om 10:18:

[..]

Omdat het ronduit bizar is wat er allemaal rondgaat aan desinformatie.

maar er zijn ook dingen die niet helemaal kloppen en ook dat wordt aan de kant geschoven en omschreven als wappie gedrag. Echt, niet alle onderzoeken die door wetenschappers zijn gedaan zijn helemaal juist. Dat hangt echt van de kant af, door wie ze ingehuurd zijn. Ergens in het boerenprotest topic, heeft iemand dat heel beschreven, die zelf in de omgeving werkt. Want je wilt degene die je betaald, niet in een kwaad daglicht zetten. 

En daarmee wil ik echt niet zeggen, dat alles onjuist is, en er moet echt wel iets gebeuren. Maar de hoeveelheid waar we nu mee geconfronteerd worden is belachelijk. En dan komt in januari nog een keer iets over de industrie, want dan kunnen de boeren er maar even aan wennen. Dat hoeft de industrie niet?? 

Friezinnetje schreef op 24-06-2022 om 10:24:

[..]

maar er zijn ook dingen die niet helemaal kloppen en ook dat wordt aan de kant geschoven en omschreven als wappie gedrag. Echt, niet alle onderzoeken die door wetenschappers zijn gedaan zijn helemaal juist. Dat hangt echt van de kant af, door wie ze ingehuurd zijn. Ergens in het boerenprotest topic, heeft iemand dat heel beschreven, die zelf in de omgeving werkt. Want je wilt degene die je betaald, niet in een kwaad daglicht zetten.

En daarmee wil ik echt niet zeggen, dat alles onjuist is, en er moet echt wel iets gebeuren. Maar de hoeveelheid waar we nu mee geconfronteerd worden is belachelijk. En dan komt in januari nog een keer iets over de industrie, want dan kunnen de boeren er maar even aan wennen. Dat hoeft de industrie niet??

Nou ja, de industrie, dat ligt toch echt veel minder gevoelig dan bij de boeren. Die wonen niet op hun werk enzo.

Het is niet zo dat je geen kritiek mag hebben en dan meteen een wappie bent. 

Maar er is juist onderzoek gedaan door die Hordijk omdat er twijfels waren over de stikstofmetingen en nu trekt van de Plas dat onderzoek van Hordijk ook weer in twijfel, gewoon omdat de conclusies niet bevallen. En erger: ze trekt zijn integriteit in twijfel, en suggereert van alles door dingen te zeggen als: "wat zit daar achter?" zonder dat ze daar enig bewijs voor heeft. (En dan zelf heel gepikeerd zijn als ze populist wordt genoemd.) Ja sorry, maar dan zet je jezelf in de wappiehoek hoor.

Thursday schreef op 24-06-2022 om 08:47:

[..]

Het punt is alleen dat zij niet dom is. De brandende vraag voor mij is: waarom doet ze zich dan wel zo voor?

Nou, ze zegt precies wat de achterban wil horen he.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-06-2022 om 10:55

Rondstruiner schreef op 24-06-2022 om 10:48:

[..]

Nou ja, de industrie, dat ligt toch echt veel minder gevoelig dan bij de boeren. Die wonen niet op hun werk enzo.

Maar daardoor creeëren ze meteen wel dat iedereen denkt dat de boeren alleen de klos zijn. Wees daar ook meteen maar duidelijk mee. Lees nu dat er niet genoeg stikstofexperts zijn, die moeten berekenen of een bedrijf dan wel genoeg vermindert. Ze lopen dan al 2,5 jaar achter. Laat ze het nu maar duidelijk maken, kunnen die ook maar starten

Het is niet zo dat je geen kritiek mag hebben en dan meteen een wappie bent.

Noou, er zijn er een paar die dat continu roepen, zodra iemand iets anders zegt. En die bijna agressief reageren. Hoe harder men dat doet, hoe minder je bij elkaar komt. 

Maar er is juist onderzoek gedaan door die Hordijk omdat er twijfels waren over de stikstofmetingen en nu trekt van de Plas dat onderzoek van Hordijk ook weer in twijfel, gewoon omdat de conclusies niet bevallen. En erger: ze trekt zijn integriteit in twijfel, en suggereert van alles door dingen te zeggen als: "wat zit daar achter?" zonder dat ze daar enig bewijs voor heeft. (En dan zelf heel gepikeerd zijn als ze populist wordt genoemd.) Ja sorry, maar dan zet je jezelf in de wappiehoek hoor.

Het kaartje werd eerst getoond en die waren erg gedetailleerd. Gisteren in de kamer werd dat allemaal weer afgezwakt, want ja, zo moest je het kaartje niet bekijken. Waarom maak je dan niet meteen een duidelijker kaart? 

net als die flapdrol van D66 dus want die is 180 graden gedraaid sinds ie niet meer door de agrarische sector maar door de politieke partij betaald wordt

Friezinnetje schreef op 24-06-2022 om 10:55:

[..]

Het kaartje werd eerst getoond en die waren erg gedetailleerd. Gisteren in de kamer werd dat allemaal weer afgezwakt, want ja, zo moest je het kaartje niet bekijken. Waarom maak je dan niet meteen een duidelijker kaart?

Maar zo werkt de democratie toch gewoon? Er wordt een plan voorgesteld, en er wordt vervolgens gesproken in de kamer met de volksvertegenwoordigers en dingen worden dan vaak bijgesteld.

Verder weet ik niet of het echt is afgezwakt, of dat het niet handig is aangepakt en men er mee aan de haal is gegaan. Volgens mij moet het echte werk sowieso nog beginnen bij de provincies.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat we als Nederland het braafste jongetje van de klas willen zijn met allerlei milieu maatregelen en er aan de andere kant van de grens of erger nog de wereld weinig tot niks gedaan wordt. En dat wij, als volk, alles maar gewoon aannemen omdat het beter is voor het milieu.

Hiervoor zetten we onze economie op het spel en zijn enorm veel mensen de dupe (boeren en straks de industrie ook) dat gaat weer ten koste van de werkgelegenheid en zal de prijzen ook omhoog doen gaan, meer nog dann u het geval is. En ondertussen wordt in Azië nauwelijks iets gedaan om de luchtkwaliteit te verbeteren laat staan de arbeidsomstandigheden. 

Denken wij nu echt dat wij als speldenprik op de wereldkaart de milieuvervuiling tegen kunnen gaan? Zo naïef zijn we toch niet zeker? 

Dat er iets gedaan moet worden is heel duidelijk maar dat gaat alleen werken wanneer de hele wereld NU direct maatregelen treft en niet stap voor stap over 50 jaar een klaar zijn. 

Ondertussen buitelt heel Nederland over elkaar heen en in plaats van onze eigen ondernemers (boeren) te steunen wil een groot deel deze mensen alles afpakken. Ja deze mensen hebben subsidies ontvangen maar hebben ook bijna jaarlijks grote investeringen moeten doen om te voldoen aan iedere keer nieuwe milieu eisen. Benieuwd in hoeverre dat vergoed gaat worden als ze uitgekocht worden aangezien het kabinet het niet eens voor elkaar kan krijgen om de mensen in Groningen fatsoenlijk te compenseren.

Ik vind dat we in Nederland moeten zorgen voor het welzijn van de Nederlanders en eens wat meer moeten ageren tegen de EU en de destijds gemaakte afspraken die op dit moment haaks staan tov de economie in ons land. Laten we eerst hier alles op orde hebben en dan nog eens kijken wat er gedaan kan worden aan uitstoot van allerlei gassen. 

Miraval schreef op 24-06-2022 om 11:37:

Wat ik niet zo goed begrijp is dat we als Nederland het braafste jongetje van de klas willen zijn met allerlei milieu maatregelen en er aan de andere kant van de grens of erger nog de wereld weinig tot niks gedaan wordt. En dat wij, als volk, alles maar gewoon aannemen omdat het beter is voor het milieu.

Hiervoor zetten we onze economie op het spel en zijn enorm veel mensen de dupe (boeren en straks de industrie ook) dat gaat weer ten koste van de werkgelegenheid en zal de prijzen ook omhoog doen gaan, meer nog dann u het geval is. En ondertussen wordt in Azië nauwelijks iets gedaan om de luchtkwaliteit te verbeteren laat staan de arbeidsomstandigheden.

Denken wij nu echt dat wij als speldenprik op de wereldkaart de milieuvervuiling tegen kunnen gaan? Zo naïef zijn we toch niet zeker?

Dat er iets gedaan moet worden is heel duidelijk maar dat gaat alleen werken wanneer de hele wereld NU direct maatregelen treft en niet stap voor stap over 50 jaar een klaar zijn.

Ondertussen buitelt heel Nederland over elkaar heen en in plaats van onze eigen ondernemers (boeren) te steunen wil een groot deel deze mensen alles afpakken. Ja deze mensen hebben subsidies ontvangen maar hebben ook bijna jaarlijks grote investeringen moeten doen om te voldoen aan iedere keer nieuwe milieu eisen. Benieuwd in hoeverre dat vergoed gaat worden als ze uitgekocht worden aangezien het kabinet het niet eens voor elkaar kan krijgen om de mensen in Groningen fatsoenlijk te compenseren.

Ik vind dat we in Nederland moeten zorgen voor het welzijn van de Nederlanders en eens wat meer moeten ageren tegen de EU en de destijds gemaakte afspraken die op dit moment haaks staan tov de economie in ons land. Laten we eerst hier alles op orde hebben en dan nog eens kijken wat er gedaan kan worden aan uitstoot van allerlei gassen.

Wereldburgers zijn we, niet Nederlanders. Als iedereen zo denkt als jij dan verandert er nooit iets. 

gr Angela

Angela1967 schreef op 24-06-2022 om 11:41:

[..]

Wereldburgers zijn we, niet Nederlanders. Als iedereen zo denkt als jij dan verandert er nooit iets.

gr Angela

Dan wordt het tijd dat iedereen zo gaat denken op de hele wereld. Tot die tijd zie ik niet in waarom we in Nederland zulke verregaande maatregelen door moeten voeren ten koste van onze burgers terwijl aan de andere kant van de wereld nergens rekening mee gehouden wordt.

Miraval schreef op 24-06-2022 om 11:37:

Rutte had moeten onderhandelen ipv bij het kruisje te tekenen in Brussel. Nu dus met dat kandidaatsschap van Oekraïne. Stikstofnonsens voor NL van tafel als je wil dat ik bij t kruisje teken. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-06-2022 om 12:01

Miraval schreef op 24-06-2022 om 11:43:

[..]

Dan wordt het tijd dat iedereen zo gaat denken op de hele wereld. Tot die tijd zie ik niet in waarom we in Nederland zulke verregaande maatregelen door moeten voeren ten koste van onze burgers terwijl aan de andere kant van de wereld nergens rekening mee gehouden wordt.

Jullie vatten hier beide "kampen" wel mooi mee samen. Verbeter de wereld begin bij jezelf (iemand moet de eerste zijn) versus na mij de zondvloed (als de anderen niets doen waarom zou ik dan wel).

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-06-2022 om 12:05

Coreopsis schreef op 24-06-2022 om 12:01:

[..]

Jullie vatten hier beide "kampen" wel mooi mee samen. Verbeter de wereld begin bij jezelf (iemand moet de eerste zijn) versus na mij de zondvloed (als de anderen niets doen waarom zou ik dan wel).

Maar we zijn toch ook echt het braafste jongetje van de klas? Het is al eerder gezegd: Frankrijk heeft minder natuurgebieden aangemerkt als Nederland. Hoe kan dat??? 

In Duitsland krijg je subsidie als je gas neemt: Hier moeten we er af. 

door al dat globalisme is onze sociale cohesie kapot gemaakt, chaos en verdeeldheid onder de bevolking kan geen vuist meer maken tegen het wanbeleid

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.