Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
Angela1967
18-06-2022 om 23:41
Angela1967 schreef op 18-06-2022 om 13:36:
[..]
Jij zou graag willen dat de overheid jouw energierekening verlaagt, maar om dat te betalen moet o.a. ik meer belasting gaan betalen terwijl ik probeer om minder energie te verbruiken. Zie je nu hoe raar het is? Waarom denk je dat ik meer belasting wil betalen opdat jij fossiel gedrag kunt blijven vertonen?
gr Angela
@RB wat vind je van mijn posting!?
Gr Angela
OmaVan2
19-06-2022 om 10:51
Mick87 schreef op 18-06-2022 om 21:11:
[..]
Sorry als dit kwetsend overkomt. Ik ben ook niet tegen deze immigranten persoonlijk. Maar ik maak me wel grote zorgen voor wat het betekent als deze instroom zo blijft aanhouden. Dit land raakt overbevolkt en de verzorgingsstaat wordt nog meer onhoudbaar dan die al was.
En ik wil niet generaliserend zijn. Maar de statistieken liggen er wel. Gelukkig zijn er wel genoeg migranten die hier wel hun eigen broek op kunnen houden en meedraaien in de maatschappij. Maar persoonlijk denk ik wel dat het asielsysteem zoals het nu is niet houdbaar is. Dit maakt de problemen die er al zijn alleen maar groter.
Misschien hebben die slechte statistieken ook met skecht beleid te maken, zoals kansrijke asielzoekers te lang laten wachten en er mee slepen van asielzoekerscentrum naar asielzoekerscentrum. Asielzoekers zelf verantwoordelijk maken voor hun integratie (Nederlands leren, een kwalificatie), wat voor de minst opgeleide asielzoekers geen geschikte aanpak is.
Kortom, er is een veel gedifferentieerde beleid nodig. Hoog opgeleide kansrijke asielzoekers moeten binnen weken in een scholingstraject zitten om hen klaar te stomen voor de Nederlandse arbeidsmarkt. Laag opgeleide, kansrijke asielzoekers moeten veel meer drang ervaren om aan de minimale kwalificatie eisen te voldoen. Dat soort dingen.
En de scheiding kansrijk - kansloos moet scherper. Met andere voorzieningen.
Blomke82
20-06-2022 om 18:17
Die steenkool was te verwachten hè, poetin lacht zich de ballen uit de broek over de paniek hier. De enige die we te pakken hebben met die sancties zijn we zelf, het westen.
DS1971
20-06-2022 om 19:05
Blomke82 schreef op 20-06-2022 om 18:17:
Die steenkool was te verwachten hè, poetin lacht zich de ballen uit de broek over de paniek hier. De enige die we te pakken hebben met die sancties zijn we zelf, het westen.
Wie kon dat toch zien aankomen...? O, wacht even, iedereen met twee of meer werkende hersencellen die niet in lalaland verblijft!
OmaVan2
20-06-2022 om 23:20
DS1971 schreef op 20-06-2022 om 19:05:
[..]
Wie kon dat toch zien aankomen...? O, wacht even, iedereen met twee of meer werkende hersencellen die niet in lalaland verblijft!
Ja? Iedereen zag dit aankomen, net zoals het weer open draaien van de Groningse gaskraan, dat komt ook nog. En misschien het gratis uitdelen van extra dekens. Mijn advies; een elektrische bovendeken voor met zijn allen gezellig op de bank. Maar het eindresultaat, hetzelfde als het resultaat van de energiecrisis in de jaren 70. De autofabrikanten die toen beseften dat auto's zuiniger moesten worden, hebben het pleit gewonnen. Uiteindelijk leidt deze oorlog tot een boost van de energiebesparende maatregelen. Maar zoek vooral een niet Europees land waar ze dit niet geloven. Veel succes.
DS1971
20-06-2022 om 23:29
OmaVan2 schreef op 20-06-2022 om 23:20:
[..]
Ja? Iedereen zag dit aankomen, net zoals het weer open draaien van de Groningse gaskraan, dat komt ook nog. En misschien het gratis uitdelen van extra dekens. Mijn advies; een elektrische bovendeken voor met zijn allen gezellig op de bank. Maar het eindresultaat, hetzelfde als het resultaat van de energiecrisis in de jaren 70. De autofabrikanten die toen beseften dat auto's zuiniger moesten worden, hebben het pleit gewonnen. Uiteindelijk leidt deze oorlog tot een boost van de energiebesparende maatregelen. Maar zoek vooral een niet Europees land waar ze dit niet geloven. Veel succes.
Wat schiet Jan met de Pet daarmee op die nu gewoon te weinig inkomen heeft om de lasten nog te betalen?
Onze sancties verarmen ons en maken Rusland rijker. Dat is gewoon dom beleid.
Blomke82
21-06-2022 om 22:27
Haha, het kabinet schijt al flink in zijn broek voor morgen, defensie zet van alles af met containers.
Laf en democratieonwaardig!
Maar daar staat het kabinet inmiddels wel om bekend.
Succes morgen, toppers!👍🚜🚜🚜🚜🚜👍
QuizzicalOpossum53
21-06-2022 om 22:54
Blomke82 schreef op 21-06-2022 om 22:27:
Haha, het kabinet schijt al flink in zijn broek voor morgen, defensie zet van alles af met containers.
Laf en democratieonwaardig!
Maar daar staat het kabinet inmiddels wel om bekend.
Succes morgen, toppers!👍🚜🚜🚜🚜🚜👍
Je kan steun betuigen met een rode boerenzakdoek of een omgekeerde vlag morgen. Ga ik doen.
Blomke82
21-06-2022 om 23:01
De eerste trekkers zijn hier al langs gekomen, toch wel soort van kippenvelmomentje. Hier hangt de omgekeerde vlag al💪🏻
Cookielover
21-06-2022 om 23:38
Boeren die niet zonder trekker durven te demonstreren vind ik laf. Laat je materieel waar het hoort.
https://amp.nos.nl/artikel/2433497-stroe-morgen-het-toneel-van-positief-getoonzet-trekkersprotest.html:
’Vandaag werd ook bekend dat de enige basisschool in Stroe morgen dicht blijft. Tegen Omroep Gelderland zegt de school met 130 kinderen dat het mogelijk gevaarlijk is als leerlingen met de fiets naar school komen, tussen alle trekkers.’
Blomke82
21-06-2022 om 23:41
Lees ook al berichten van de politie dat ze extra/dubbele diensten moeten draaien, door de boeren...
Nee, meneer agent die extra diensten komen door het afbraak beleid en bezuinigingen op de politie door 12 jaar Rutte!
Miekemv
21-06-2022 om 23:46
Drietje schreef op 21-06-2022 om 22:54:
[..]
Je kan steun betuigen met een rode boerenzakdoek of een omgekeerde vlag morgen. Ga ik doen.
Hoe kom je zo snel aan een.boerenzakdoek?
Angela1967
22-06-2022 om 00:10
Miekemv schreef op 21-06-2022 om 23:46:
[..]
Hoe kom je zo snel aan een.boerenzakdoek?
Groen Lapje met afbeelding van stikstofmoleculen erop? Witte vlag ten teken van onderhandelingen voor een resultaat dat door beide zijden wordt geaccepteerd?
Gr Angela
Blomke82
22-06-2022 om 06:35
D-DAY!!!
Och gut, de politiemensen waarschuwen voor boetes, als ze hersens en ballen hebben zijn ze coulant vandaag. Ook zij worden al jaren flink genaaid door het kabinet!
Daglichtlamp
22-06-2022 om 06:37
Blomke82 schreef op 22-06-2022 om 06:35:
D-DAY!!!
Och gut, de politiemensen waarschuwen voor boetes, als ze hersens en ballen hebben zijn ze coulant vandaag. Ook zij worden al jaren flink genaaid door het kabinet!
Ik mag hopen dat eindelijk duidelijk wordt gemaakt dat de boel op stelten zetten met trekkers niet mag, nu niet, nooit.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.