Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wanneer valt het kabinet (met poll)

Peiling

Wannneer valt het kabinet?

Maximaal 4 antwoorden.

130 stemmen
3%
7%
10%
19%
61%

Blomke82 schreef op 18-06-2022 om 11:32:

[..]

--quote verwijderd-

Het gros? De meerderheid? Waar kan ik dat onderbouwd nog meer lezen?

MidasWolf schreef op 18-06-2022 om 11:33:

[..]

Ik denk ook dat er een soort van gelatenheid is onder veel Nederlanders, een best grote midden groep heeft het nu nog prima, ik zeg bewust nu nog want of dat zo blijft is allerminst zeker. Wanneer beleid leid tot wat gemor en boosheid zakt het daarna vaak ook weer weg, en blijft het hooguit op de achtergrond wat meespelen.

Het moet echt zoals bij de boeren lopen willen we echt protesten en opstand zien op straat.

Ik vind dat dus beangstigend dat 'we' pas bereid zijn in opstand te komen als het eigenlijk al te laat is. Waarom kijkt onze regering niet naar de EU landen die wél hun grenzen van hun welvaart beter bewaken? 

redbulletje schreef op 18-06-2022 om 10:53:

[..]

Klopt. En Rutte gooit ons land nu nog extra te grabbel met z'n uitspraken dat de oorlog tussen Oekraine en Rusland ook ónze oorlog is. Die vent heeft een serieuze kronkel in z'n kop. Waanzin dat er nog steeds mensen zijn die hem steunen. Hoe kan het dat Nederanders niet massaal in actie komen en niet alleen de boeren? Dit afbraakbeleid gaat ons allemaal keihard treffen. Voor asielzoekers, oorlogen en Afrikahulp kunnen ze hun (= onze) portemonnee niet snel genoeg trekken, maar geld om Nederlanders hun energierekening, benzine en boodschappen van te kunnen laten betalen daar komen ze niet mee over de brug.

Men heeft nog niet door wat een ellende eraan zit te komen en gelooft dat het allemaal wel goed zal komen. Wat ook nog kan afhankelijk van externe factoren, maar de kans dat het echt naar gaat worden wordt met de dag groter.

Rutte heeft zijn loyaliteit aan de EU getoond en voor hem wacht een prachtige carrière aldaar.

Ik raad eenieder aan om ook plannen te maken die minder afhankelijk zijn van wat er in Nederland gebeurt. Of beter: in Europa.

Wees voorbereid en heb een plan b en een plan c.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

18-06-2022 om 11:46 Topicstarter

Blomke82 schreef op 18-06-2022 om 11:32:

[..]

-quote verwijderd-

Het is ook net waar je naar kijkt. Als ik kijk naar wie mij helpt in de supermarkt, de horeca, de zorg, wie mijn post bezorgd, reparaties in mijn huis doet, wie mijn collega's op mijn werk zijn dan zitten daar ook heel veel derde en vierde generatie bij (en natuurlijk eerste en tweede generatie).

Doemijdieglazenbol schreef op 18-06-2022 om 11:39:

[..]

Het gros? De meerderheid? Waar kan ik dat onderbouwd nog meer lezen?

Bedoel meer het gros van het intimiderende reltuig. En al met al zijn dat er behoorlijk wat. En ja, helaas vaak met een niet westerse achtergrond. 

Ik zou zeggen,  kijk eens met een neutrale bril naar opsporing verzocht en trek je conclusie. Of is dat ook al een stigmatiserend programma onder links?

Daglichtlamp schreef op 18-06-2022 om 11:46:

[..]

Het is ook net waar je naar kijkt. Als ik kijk naar wie mij helpt in de supermarkt, de horeca, de zorg, wie mijn post bezorgd, reparaties in mijn huis doet, wie mijn collega's op mijn werk zijn dan zitten daar ook heel veel derde en vierde generatie bij (en natuurlijk eerste en tweede generatie).

1. Wellicht het verschil tussen het oostelijke platteland en de randstad
DS1971 schreef op 18-06-2022 om 11:43:

[..]

Men heeft nog niet door wat een ellende eraan zit te komen en gelooft dat het allemaal wel goed zal komen. Wat ook nog kan afhankelijk van externe factoren, maar de kans dat het echt naar gaat worden wordt met de dag groter.

Rutte heeft zijn loyaliteit aan de EU getoond en voor hem wacht een prachtige carrière aldaar.

Ik raad eenieder aan om ook plannen te maken die minder afhankelijk zijn van wat er in Nederland gebeurt. Of beter: in Europa.

Wees voorbereid en heb een plan b en een plan c

Dat zie ik ook nog wel gebeuren, dat Rutte daar nog carrière wil maken.Hij heeft nu al naam opgebouwd en is er ook veel te vinden.

Aan wat voor plannen denk je dan als je dat hier zo benoemd, ben benieuwd waar je dan aan zit te denken. 

Blomke82 schreef op 18-06-2022 om 11:47:

[..]

Bedoel meer het gros van het intimiderende reltuig. En al met al zijn dat er behoorlijk wat. En ja, helaas vaak met een niet westerse achtergrond.

Ik zou zeggen, kijk eens met een neutrale bril naar opsporing verzocht en trek je conclusie. Of is dat ook al een stigmatiserend programma onder links?

Nee, ze geven een beeld van de werkelijkheid en zijn daarin niet selectief. We hebben een aanzienlijke probleemgroep en dat mag je benoemen en daar moet iets aan gedaan worden. Maar Opsporing Verzocht framet niet alle Nederlanders met een migratieachtergrond als criminelen, er zijn er ook meer dan genoeg die bijvoorbeeld politieagent zijn, en die zie je ook in Opsporing Verzocht.

MidasWolf schreef op 18-06-2022 om 11:52:

[..]

Dat zie ik ook nog wel gebeuren, dat Rutte daar nog carrière wil maken.Hij heeft nu al naam opgebouwd en is er ook veel te vinden.

Aan wat voor plannen denk je dan als je dat hier zo benoemd, ben benieuwd waar je dan aan zit te denken.

Ik ben mijn vastgoed in Nederland aan het verkopen en dat zal ook mijn huis waar ik in woon omvatten. Ik ga dus straks gewoon huren. Ook ben ik langzaamaan begonnen met alles wat ik niet per se meer nodig heb weg te geven, of te verkopen als het om duurdere zaken gaat. 

Daarmee word ik flexibel en kan ik mijn spullen oppakken en elders heen. Ik ben ook bezig met een paspoort van buiten de EU, waardoor ik meer mogelijkheden heb om mij elders te vestigen. 

Dat soort zaken dus. En gewoon ook weten wat je kan en wat waar kan. Dan kun je snel beslissen als de storm opsteekt.

Valt het allemaal mee, ook goed.

redbulletje schreef op 18-06-2022 om 11:31:

[..]

De brandstof is nog steeds belachelijk duur en het tarief van energie is zo ongeveer verdubbeld.

Jij zou graag willen dat de overheid jouw energierekening verlaagt, maar om dat te betalen moet o.a. ik meer belasting gaan betalen terwijl ik probeer om minder energie te verbruiken. Zie je nu hoe raar het is? Waarom denk je dat ik meer belasting wil betalen opdat jij fossiel gedrag kunt blijven vertonen?

gr Angela

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

18-06-2022 om 13:44

DS1971 schreef op 18-06-2022 om 13:17:

[..]

Ik ben mijn vastgoed in Nederland aan het verkopen en dat zal ook mijn huis waar ik in woon omvatten. Ik ga dus straks gewoon huren. Ook ben ik langzaamaan begonnen met alles wat ik niet per se meer nodig heb weg te geven, of te verkopen als het om duurdere zaken gaat.

Daarmee word ik flexibel en kan ik mijn spullen oppakken en elders heen. Ik ben ook bezig met een paspoort van buiten de EU, waardoor ik meer mogelijkheden heb om mij elders te vestigen.

Dat soort zaken dus. En gewoon ook weten wat je kan en wat waar kan. Dan kun je snel beslissen als de storm opsteekt.

Valt het allemaal mee, ook goed.

Best wel bijzonder. Immigratie als probleem zien en willen beperken en vervolgens zelf wel de mogelijkheid willen om te emigreren, omdat je het in je eigen land niet prettig meer vindt. Laat dat nu precies zijn wat al die "gelukszoekers" ook doen.

Coreopsis schreef op 18-06-2022 om 13:44:

[..]

Best wel bijzonder. Immigratie als probleem zien en willen beperken en vervolgens zelf wel de mogelijkheid willen om te emigreren, omdat je het in je eigen land niet prettig meer vindt. Laat dat nu precies zijn wat al die "gelukszoekers" ook doen.

Het grote verschil is dat als een Nederlander wil emigreren hij in het land van bestemming aan strenge eisen moet voldoen en ook zelf voor de kost moet werken zonder op een sociaal vangnet te kunnen rekenen. In Australië moet iemand 10 jaar zichzelf kunnen onderhouden voor ergens recht op te krijgen. Dat vind ik goede regels. Zelf kom ik dus niet in aanraking om te kunnen emigreren als 100% afgekeurde. En dat vind ik zeer terecht dat landen alleen mensen binnen halen die iets toevoegen itt kanslozen die alleen maar geld kosten (zoals ik zelf dus ook ben)

Coreopsis schreef op 18-06-2022 om 13:44:

[..]

Ik zie immigratie op zichzelf helemaal niet als probleem, laat staan het grootste probleem (zie ook gewoon mijn reactie en waar ik op reageer). Ik ben echter wel een voorstander van het toelaten op basis van geschiktheid. Net zo goed als dat ik in andere landen ook word beoordeeld op basis van geschiktheid. 

Voor wat betreft vluchtelingen vind ik dat we hen moeten helpen, maar opvang in eigen regio is beter voor zowel de vluchtelingen als voor de maatschappij hier. Het Deense model vind ik derhalve prima. Want je helpt vluchtelingen om veilig te kunnen leven en daarmee (niet geheel onbelangrijk) ben je ook nog eens het businessmodel van mensensmokkelaars om zeep aan het helpen, wat voor veel ellende en doden zorgt. 

Odz: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

18-06-2022 om 15:07

https://wnl.tv/2022/06/16/nederland-koploper-naturalisatie-ruim-45-000-asielzoekers-kregen-paspoort/

Geen land naturaliseert zoveel asielzoekers als Nederland. In 2021 waren er ruim 45.000 mensen die officieel Nederlander werden. De meeste genaturaliseerde Nederlanders kwamen uit Syrië, Eritrea, Irak en Afghanistan.

Dat is aanzienlijk meer dan de nummer twee (Canada) en drie (Frankrijk) op de lijst. Respectievelijk naturaliseren zij 6300 en 3700 mensen. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat statushouders in Nederland na vijf jaar verblijf en het afleggen van een inburgeringsexamen automatisch een Nederlands paspoort verkrijgen.

ik vind het vooral bijzonder dat Nederlandse paspoorten worden uitgedeeld aan mensen die amper Nederlands spreken en schrijven en bovendien totaal niet zijn geïntegreerd/geassimileerd. Volgens mij is dat hij het Deense model ook een stuk beter geregeld, daar moet men echt assimileren wil men kans maken op permanente verblijfsvergunning en recht krijgen op een uitkering.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.