Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-06-2022 om 17:03
Wanneer valt het kabinet (met poll)
Uit andere draadjes blijkt duidelijk dat er toch wel behoefte is om ook gewoon over de binnenlandse politiek te discussiëren.
Het kabinet heeft veel op haar bordje, met torenhoge inflatie, stikstofcrisis, de wooncrisis, de vluchtelingencrisis. Maar de vier partijen lijken allemaal een eigen richting te zoeken om die problemen op te lossen.
Ik zie het kabinet de herfst dan ook niet halen. Maar dan, welke partijen hebben wel oplossingen voor de crisissen waarin we verkeren?
Peiling
Wannneer valt het kabinet?
Maximaal 4 antwoorden.
CavernousSanddollar80
16-06-2022 om 20:51
Drietje schreef op 16-06-2022 om 08:04:
[..]
Wat moet het heerlijk zijn om je zo verheven te voelen boven de rest. Of hoor jij ook bij dat 'domme volk'?
Nee hoor. Ik voel me allerminst verheven. En ben maar een eenvoudig burger.
Maar ik heb een sterke mening over mensen die vorig jaar en nu nog steeds letterlijk met oogkleppen op achter hun grote leiders (Rutte, Kaag, Jetten en Segers) aanlopen. Blind voor hun wanbeleid.
Maar goed, dan maar verheven.
QuizzicalOpossum53
16-06-2022 om 21:58
Helena71 schreef op 16-06-2022 om 20:51:
[..]
Nee hoor. Ik voel me allerminst verheven. En ben maar een eenvoudig burger.
Maar ik heb een sterke mening over mensen die vorig jaar en nu nog steeds letterlijk met oogkleppen op achter hun grote leiders (Rutte, Kaag, Jetten en Segers) aanlopen. Blind voor hun wanbeleid.
Maar goed, dan maar verheven.
Ah, dus met het domme volk bedoel je stemmers op D66, VVD en CU. Duidelijk. Ben dan toch benieuwd hoe je de rest ziet.
Miekemv
16-06-2022 om 22:09
Rondstruiner schreef op 16-06-2022 om 13:42:
[..]
Ik weet dat ik wel een vastgelopen grammofoonplaat lijk, maar dit soort onzin kan ik gewoon niet laten gaan. Dus:
Nederland is na de VS de grootste exporteur in de agrarische sector. Dit kleine ieniemienie overbevolkte landje. Voor onszelf produceren kan prima, wat export kan ook nog prima, maar dit is belachelijk en het moet stoppen. Het voorliegen van de boeren door BBB en CDA leidt nergens toe. Het gaat stoppen, het kan niet anders.
Wat dat betreft houdt de VVD nu in ieder geval voet bij stuk. Tot nu toe...
Klinkt inderdaad als een.oude grammofoon.
Blomke82
16-06-2022 om 22:48
Het grote probleem is dat Rutte de VVD dicteert en ondertussen de billen van Kaag likt. Daarbij is de afstand tot het "gewone klootjesvolk" te groot geworden en zijn/worden steeds meer kabinetsleden wereldvreemd.
Rutte had het destijds over de "dikke ik" mentaliteit, wellicht bedoelde hij hiermee de VVD, gezien Sophie Hermans en de algehele houding in de toeslagenaffaire.
Heb nog meer vertrouwen in het duo pipo de clown en mammalou, dan Rutte/Kaag.
CavernousSanddollar80
17-06-2022 om 06:23
Drietje schreef op 16-06-2022 om 21:58:
[..]
Ah, dus met het domme volk bedoel je stemmers op D66, VVD en CU. Duidelijk. Ben dan toch benieuwd hoe je de rest ziet.
Eerder in dit topic heb ik daar al enigszins antwoord op gegeven.
Rondstruiner
17-06-2022 om 06:48
Miekemv schreef op 16-06-2022 om 22:09:
[..]
Het zegt zoveel dat jij zo reageert ipv inhoudelijk te reageren.
Cookielover
17-06-2022 om 08:20
Miekemv schreef op 16-06-2022 om 22:09:
[..]
Bij Rondstruiner komt er tenminste wat zinnigs uit, kan ik van jou niet zeggen.
Aardig? Nee, maar ik erger me kapot aan dit soort bekrompen gelul.
Miekemv
17-06-2022 om 13:03
Rondstruiner schreef op 17-06-2022 om 06:48:
[..]
Het zegt zoveel dat jij zo reageert ipv inhoudelijk te reageren.
Het zijn je eigen woorden.
Miekemv
17-06-2022 om 13:04
Cookielover schreef op 17-06-2022 om 08:20:
[..]
Bij Rondstruiner komt er tenminste wat zinnigs uit, kan ik van jou niet zeggen.
Aardig? Nee, maar ik erger me kapot aan dit soort bekrompen gelul.
Zo'n grammofoon met dat hondje. Beetje roestig.
Miekemv
17-06-2022 om 13:08
Blomke82 schreef op 16-06-2022 om 22:48:
Het grote probleem is dat Rutte de VVD dicteert en ondertussen de billen van Kaag likt. Daarbij is de afstand tot het "gewone klootjesvolk" te groot geworden en zijn/worden steeds meer kabinetsleden wereldvreemd.
Rutte had het destijds over de "dikke ik" mentaliteit, wellicht bedoelde hij hiermee de VVD, gezien Sophie Hermans en de algehele houding in de toeslagenaffaire.
Heb nog meer vertrouwen in het duo pipo de clown en mammalou, dan Rutte/Kaag.
Ik hoop dat het een keertje stopt maar dan nog voel ik weinig vrijheid meer vanwege de gebondenheid aan Brussel. Hoeveel vrijheden krijgt een ander kabinet nog?
Rondstruiner
17-06-2022 om 13:46
De Christenunie reageert wel met een terecht punt van kritiek trouwens: waar zijn de maatregelen voor andere sectoren? Zoals de luchtvaart, verkeer en industrie. Die zitten wel in de pijplijn, van Schiphol is er al iets uitgelekt, maar hadden ze tegelijk moeten presenteren vind ik.
LostJellyfish83
17-06-2022 om 13:48
Rondstruiner schreef op 17-06-2022 om 13:46:
De Christenunie reageert wel met een terecht punt van kritiek trouwens: waar zijn de maatregelen voor andere sectoren? Zoals de luchtvaart, verkeer en industrie. Die zitten wel in de pijplijn, van Schiphol is er al iets uitgelekt, maar hadden ze tegelijk moeten presenteren vind ik.
Mee eens. Nu lijkt het net of alleen de boeren de klos zijn, terwijl dat niet zo is. Beter hadden ze het hele pakket maatregelen in 1 keer gepresenteerd.
Mick87
17-06-2022 om 14:03
Rondstruiner schreef op 17-06-2022 om 13:46:
En er moet eens kritisch gekeken naar bevolkingsgroei. Ieder jaar krijgen we er 100.000 nieuwe inwoners bij van wie de meeste immigranten. Die gaan ook allemaal weer consumeren en stikstof uitstoten. Ondertussen mogen de boeren hun biezen pakken, is er grote woningnood maar blijft de bevolking maar groeien. O.a. demograaf Jan Latten waarschuwt voor dit probleem.
watertoren
17-06-2022 om 14:08
Mick87 schreef op 17-06-2022 om 14:03:
[..]
En er moet eens kritisch gekeken naar bevolkingsgroei. Ieder jaar krijgen we er 100.000 nieuwe inwoners bij van wie de meeste immigranten. Die gaan ook allemaal weer consumeren en stikstof uitstoten. Ondertussen mogen de boeren hun biezen pakken, is er grote woningnood maar blijft de bevolking maar groeien. O.a. demograaf Jan Latten waarschuwt voor dit probleem.
Helemaal mee eens! Wij hebben geen plaats meer om mensen op te vangen. Ik denk dat je mensen ook niet echt helpt als ze hier op stoelen moeten slapen.
redbulletje
17-06-2022 om 14:53
Mick87 schreef op 17-06-2022 om 14:03:
[..]
Dit ja, het grootste probleem zijn teveel mensen op een te klein oppervlak die allemaal moeten wonen, eten, consumeren, reizen etc etc.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.