Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


https://www.reuters.com/world/europe/russia-adds-lgbt-movement-list-extremist-terrorist-organisations-2024-03-22/
Russia has added what it calls the "LGBT movement" to a list of extremist and terrorist organisations, state media said on Friday.

Krankzinnig.

kerst schreef op 23-03-2024 om 13:30:

[..]

Ik begrijp het ook niet helemaal. Misschien omdat er mensen zijn die zeggen dat IS erachter zit?

Islamitische staat zit er achter, hebben ze zelf geclaimd

Moirmel schreef op 23-03-2024 om 12:08:

Vind het een beetje merkwaardig dat er zoveel roering ontstaat over deze aanslag terwijl het land een oorlog gestart is waarin inmiddels al vele tienduizenden gesneuveld zijn.

De Russische bevolking, het doelwit van deze aanval, leeft in een dictatuur en onze Westerse normen en waarden houden in dat je geen weerloze burgers aanvalt. 

Ik vind het juist een goed teken dat er roering is ontstaan. Als dat niet het geval was geweest had het betekend, dat er een fundamentele verschuiving in de Westerse normen en waarden plaats had gevonden. Namelijk eentje waarin alle vormen van geweld prima zijn, want de slachtoffers vinden we toch maar hufters. Dan lijkt roering, ondanks de omstandigheden, mij toch de betere optie. 

Denksport schreef op 23-03-2024 om 13:11:

[..]

Het zou mij niks verbazen als Poetin zelf achter deze aanslag zit. 't Is een goed excuus om Oekraïne volledig plat te bombarderen.

Dat denk ik niet, dat Poetin er zelf achter zit. Hoe je het ook went of keert, Poetin's reputatie is een essentieel onderdeel van de reden dat hij überhaupt nog vrij rondloopt en dat hij de 'echte Russen' niet heeft beschermd -of kunnen beschermen- zal zijn reputatie schade aanrichten. Tel daarbij op dat het in Moskou of all places is gebeurd, is het een behoorlijke blamage. 

Wel denk ik dat Poetin dit op werkelijk alle mogelijke manier gaat proberen uit te buiten en linken aan Oekraïne. Niet zozeer om plat te bombarderen, maar om schade aan zijn reputatie zoveel mogelijk te beperken. 

Ik vermoed eigenlijk eerder dat IS mogelijkheden zag gebruik te maken van verzwakte beveiliging en daar gebruik van heeft gemaakt. Wat ik op zich dan ook wel weer tekenend vindt. 


https://www.youtube.com/watch?v=n_7X3ZXXP3o

Kijk maar eens wat deze rus ervan vindt...zeer slimme man.

Kataravrouw schreef op 24-03-2024 om 09:38:


https://www.youtube.com/watch?v=n_7X3ZXXP3o

Kijk maar eens wat deze rus ervan vindt...zeer slimme man.

Interessant.

(Jammer dat mijn Engels niet geweldig is)

kerst schreef op 24-03-2024 om 12:39:

[..]

Interessant.

(Jammer dat mijn Engels niet geweldig is)

Als je iets specifieks wil begrijpen, laat het ons even weten

Ik begrijp niet dat die topman niet teruggefloten wordt. Poetin heeft al erkend dat het radicale islamisten waren.

12:18

Een topman van de Russische veiligheidsraad heeft dinsdag gezegd dat Oekraïne achter de aanslag op de concertzaal in een buitenwijk van Moskou zit. ,,Natuurlijk is het Oekraïne", verklaarde secretaris Nikolai Patroesjev aan Russische media op de vraag of Kiev dan wel IS de aanval heeft georkestreerd.

De terreurdaad, die aan minstens 139 mensen het leven kostte, werd meerdere keren opgeëist door de jihadistische terreurbeweging Islamitische Staat (IS).

Het Russische standpunt over de aanslag varieert sindsdien. Maandag erkende president Vladimir Poetin voor het eerst dat de aanslag het werk was van 'radicale islamisten'. Tot dan weigerde het Kremlin, dat al vlak na de aanslag naar Oekraïne wees, commentaar te geven op de opeising door terreurgroep IS. Poetin suggereerde maandag wel dat de daders naar Oekraïne hadden willen vluchtten.

De Russische oppositie is intussen van mening dat Moskou zich laat verblinden door de oorlog in Oekraïne en het onderdrukken van tegenstanders. Daardoor zou het de jihadistische dreiging uit het oog zijn verloren, dat terwijl Rusland in het verleden al wel vaker het doelwit was van aanslagen van islamisten. Jihadistische groeperingen zien Rusland als een legitiem doelwit, omdat het land tegen IS vecht in Syrië en de Sahel en oorlog heeft gevoerd tegen jihadistische en separatistische groeperingen in Tsjetsjenië.

Volgens waarnemers heeft de terreuraanval president Poetin vlak na zijn verkiezingsoverwinning in de problemen gebracht omdat hij altijd hoog opgeeft de Russische bevolking te beschermen tegen alle kwaad van buiten. Dat is mislukt bij het concert in Moskou en de autoriteiten zijn hard bezig daarvoor verklaringen te fabriceren, waarbij Oekraïne een ideale zondebok is. Russische tabloids (populaire kranten) herhalen daarom de standpunten van de FSB-baas en wijzen ook naar Oekraïne, terwijl serieuzere Russische kranten dat achterwege laten en de dreiging van jihadisten wel serieus nemen.

Senior adviseur van president Zelensky Mykhailo Podolyak reageerde op X op de beschuldigingen: ,,De leugens worden officieel verspreid door (Russische secretaris van de Veiligheidsraad Nikolaj) Patroesjev, en daarna door het 'hoofd van de FSB' (Alexandr) Bortnikov", schreef hij.



Best bijzonder dat Poetin het had en heeft of denazificeren van Oekraïne terwijl hij zelf een clubje neonazi's in zijn land heeft die oren afsnijden tijdens arrestaties.

https://www.ad.nl/buitenland/de-orensnijders-van-roesitsj-dragen-het-embleem-van-ss-leider-heinrich-himmler~a11d2742/

Van één van de vermeende verdachten van de terreuraanslag in Moskou is bij zijn arrestatie een oor afgesneden. De man die dat oor afsneed, is lid van Roesitsj, een Russische club van neonazi’s die, eerst onder de vlag van privéleger Wagner, meevecht in Oekraïne. Hun embleem: een zwarte zon. Dezelfde zon die SS-leider Heinrich Himmler droeg in de Tweede Wereldoorlog.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 26-03-2024 om 15:12:

Best bijzonder dat Poetin het had en heeft of denazificeren van Oekraïne terwijl hij zelf een clubje neonazi's in zijn land heeft die oren afsnijden tijdens arrestaties.

https://www.ad.nl/buitenland/de-orensnijders-van-roesitsj-dragen-het-embleem-van-ss-leider-heinrich-himmler~a11d2742/

Van één van de vermeende verdachten van de terreuraanslag in Moskou is bij zijn arrestatie een oor afgesneden. De man die dat oor afsneed, is lid van Roesitsj, een Russische club van neonazi’s die, eerst onder de vlag van privéleger Wagner, meevecht in Oekraïne. Hun embleem: een zwarte zon. Dezelfde zon die SS-leider Heinrich Himmler droeg in de Tweede Wereldoorlog.

Dit vraagt om een pauze:


https://www.youtube.com/watch?v=3mbBbFH9fAg&ab_channel=SoundgardenVEVO

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.