Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Ik weet niet of hij geen schijn van kans heeft. als Trump de verkiezingen wint en niet meer mee doet. Hij zal misschien niet winnen maar een hoop ellende kunnen veroorzaken. En misschien gaat hij dan toch kernwapen ens gebruiken. 
Ik probeer er maar niet aan te denken. 



Russen wanhopig na regen van raketten tijdens carnaval: ‘Help ons!’

Onlangs begonnen de inwoners onder de hashtag #BelgorodIsRusland op de site van de staatstelevisie te eisen dat er cameraploegen naar het zuiden komen om te laten zien met welke beproevingen zij te maken hebben. De reactie: een van de staatskanalen blokkeerde afgelopen zondag met spamfilters alle berichten die over Belgorod gingen.

Veel stadsbewoners zijn evenwel niet tegen de ‘speciale militaire operatie’, het eufemisme dat Moskou nog steeds hanteert voor het nu al ruim twee jaar durende bloedvergieten in Oekraïne. Ze leggen niet het verband tussen het begin van de Russische inval in februari 2022 en het bestoken van hun stad door de Oekraïners.

https://www.ad.nl/buitenland/russen-wanhopig-na-regen-van-raketten-tijdens-carnaval-help-ons~a6710dd4/

Ik had begrepen dat Putin de speciale militaire operatie inmiddels heeft omgedoopt tot Oorlog.

Kataravrouw schreef op 22-03-2024 om 15:16:

Ik had begrepen dat Putin de speciale militaire operatie inmiddels heeft omgedoopt tot Oorlog.

Dat las ik ook. In het artikel staat dat het Russen zijn die vechten voor Oekraïne. 

Rusland noemt het nu tenminste oorlog. Ik denk dat ze nu snel hun kookpunt bereikt zullen hebben en dat ze hun eigen krachten gaan overschatten. Hoogmoed komt voor de val. 

ISIS claimt verantwoordelijkheid voor aanslag in Moskou: 

https://edition.cnn.com/2024/03/22/europe/crocus-moscow-shooting/index.html 

Al 40 mensen overleden.

Kataravrouw schreef op 22-03-2024 om 15:16:

Ik had begrepen dat Putin de speciale militaire operatie inmiddels heeft omgedoopt tot Oorlog.

Nu kunnen ze beter de volgende mobilisatie ronde verkopen aan de burgers, is waarschijnlijk het plan. Na de "verkiezingen" kan het Kremlin nu weer voluit verder.

Die aanslag komt ze ook wel goed uit om het "kwaad vanuit het Westen" te bevestigen, want dat IS er achter zit werd al afgedaan als nepnieuws op de staatstelevisie. 

https://nos.nl/artikel/2513871-of-is-nu-aanslag-opeist-of-niet-kremlin-zal-altijd-zoeken-naar-een-link-met-oekraine

Rusland heeft zojuist resolutie voor staakt het vuren gevetoed. in Palestina. 

Zal daar wel mee te maken hebben.

Vind het een beetje merkwaardig dat er zoveel roering ontstaat over deze aanslag terwijl het land een oorlog gestart is waarin inmiddels al vele tienduizenden gesneuveld zijn. 

Moirmel schreef op 23-03-2024 om 12:08:

Vind het een beetje merkwaardig dat er zoveel roering ontstaat over deze aanslag terwijl het land een oorlog gestart is waarin inmiddels al vele tienduizenden gesneuveld zijn.

Want daar hebben die slachtoffers iets mee te maken?

Moirmel schreef op 23-03-2024 om 12:08:

Vind het een beetje merkwaardig dat er zoveel roering ontstaat over deze aanslag terwijl het land een oorlog gestart is waarin inmiddels al vele tienduizenden gesneuveld zijn.

Het zou mij niks verbazen als Poetin zelf achter deze aanslag zit. 't Is een goed excuus om Oekraïne volledig plat te bombarderen. 

Denksport schreef op 23-03-2024 om 13:11:

[..]

Het zou mij niks verbazen als Poetin zelf achter deze aanslag zit. 't Is een goed excuus om Oekraïne volledig plat te bombarderen.

Mij ook niet...er zijn iig al onrechtmatigheden gevonden vanaf het begin tot eind van deze aanslag. Maar of de echte waarheid boven komt?

Moirmel schreef op 23-03-2024 om 12:08:

Vind het een beetje merkwaardig dat er zoveel roering ontstaat over deze aanslag terwijl het land een oorlog gestart is waarin inmiddels al vele tienduizenden gesneuveld zijn.

Ik begrijp het ook niet helemaal. Misschien omdat er mensen zijn die zeggen dat IS erachter zit?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.