Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


LMEK schreef op 19-02-2023 om 19:19:

Anthony Blinken heeft sterke vermoedens dat China wapens en munitie gaat leveren aan Rusland. Goede zaak wat mij betreft want dat zal het evenwicht wat herstellen en het westen dwingen een vreedzame oplossing te zoeken.

Want er zijn steeds meer en overtuigende bewijzen dat het westen en navo aan hebben gestuurd op het conflict en aansturen op een verlenging van het conflict. Het is een proxy oorlog ten kostte van Oekraïne. En natuurlijk blijft Rusland voor een groot deel verantwoordelijk maar we krijgen steeds meer inzicht in het vuile spel dat er is gespeeld.

Hoop dat elke politicus die verantwoordelijk is voor deze oorlog is levenslang achter de tralies komt te zitten. Van Zelensky tot Biden, Putin, von der Leyen tot Stoltenberg.

tjezus, hoe krijg je het uit je toetsenbord zeg. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

19-02-2023 om 19:34 Topicstarter

Wie was ook alweer Oekraïne binnen gevallen?

Friezinnetje schreef op 19-02-2023 om 19:20:

[..]

tjezus, hoe krijg je het uit je toetsenbord zeg.

Je kunt het blijven ontkennen en dat doe je ook hardnekkig. Feit is dat er veel dingen zijn gebeurd die voorkomen hadden kunnen worden mochten beide partijen voor vrede hadden gekozen. Maar wat is jouw persoonlijke kijk op de bevindingen van Hersh? Heb je daar positieve of negatieve kritiek op? Iets inhoudelijks?

Daglichtlamp schreef op 19-02-2023 om 19:34:

Wie was ook alweer Oekraïne binnen gevallen?

Wat is je punt? Ook aan jou de vraag wat je van Hersh vindt? Of van de Israëlische premier die heeft gezegd dat het westen heeft aangestuurd op het conflict? Of Merkel die heeft bekend dat de Minsk akkoorden alleen dienden om Oekraïne militair sterker te maken  en om tijd te kopen? 

Daar hoor ik jou dan weer niet over. Maar lees het even na en geef dan je mening. Dat is voor de discussie wel beter dan eindeloos dezelfde vraag herhalen.

Maar nogmaals, Rusland is Oekraïne binnen gevallen en dat staat buiten kijf. Maar waarom gaat niemand in op de recente ontwilkelingen. Genoeg dingen om over te praten maar dan blijft het wel heel stil in dit topic. Of is dat niet de bedoeling?

LMEK schreef op 19-02-2023 om 21:01:

[..]

Je kunt het blijven ontkennen en dat doe je ook hardnekkig. Feit is dat er veel dingen zijn gebeurd die voorkomen hadden kunnen worden mochten beide partijen voor vrede hadden gekozen. Maar wat is jouw persoonlijke kijk op de bevindingen van Hersh? Heb je daar positieve of negatieve kritiek op? Iets inhoudelijks?

En jij blijft ook steeds hetzelfde posten, dus ja. 

Wat Daglichtlamp ook al schrijft: Wie is Oekraïne binnen gevallen? Diegene moet gewoon weer terug achter zijn eigen grenzen. Jij vindt dat Oekraïne het ingenomen land maar aan Rusland moet geven, want dan stopt de oorlog wel. Dat verwacht ik niet, ik verwacht dat Putin dan door blijft gaan. Die gek moet gestopt worden en ik hoop dat dit zo snel mogelijk lukt met hulp van de NAVO. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

19-02-2023 om 21:31 Topicstarter

 Ik denk dat als het gegaan zou zijn zoals Poetin van te voren gedacht had, dat Rusland nu bezig zou zijn met Georgië en Moldavië.

Friezinnetje schreef op 19-02-2023 om 21:11:

[..]

En jij blijft ook steeds hetzelfde posten, dus ja.

Wat Daglichtlamp ook al schrijft: Wie is Oekraïne binnen gevallen? Diegene moet gewoon weer terug achter zijn eigen grenzen. Jij vindt dat Oekraïne het ingenomen land maar aan Rusland moet geven, want dan stopt de oorlog wel. Dat verwacht ik niet, ik verwacht dat Putin dan door blijft gaan. Die gek moet gestopt worden en ik hoop dat dit zo snel mogelijk lukt met hulp van de NAVO.

Maar heb je ook een mening over het rapport van Hersh? Of van Bennett? Merkel? Laten we het over de actualiteit hebben, de nieuwste ontwikkelingen en achtergronden. We posten vaak hetzelfde omdat wij niet van onze standpunten van een jaar geleden zijn afgeweken. En daar is niks mis mee. 

Je zit vanaf het begin op dit topic dus ik neem aan dat de interesse voor dit onderwerp aanwezig is. Maar waar is de feedback op deze ontwikkelingen? Je reageert nu puur op mij en niet op mijn vragen die verschillende onafhankelijke bronnen stellen. Vergeet mij even en geef een mening.

Alsof de mensen in bijvoorbeeld de Donbas bij Rusland willen worden ingelijfd...Zij zijn Oekraïners en willen dat graag blijven en terecht. Dankzij Putin kan dat alleen via een vreselijke oorlog. 

Daglichtlamp schreef op 19-02-2023 om 21:31:

Ik denk dat als het gegaan zou zijn zoals Poetin van te voren gedacht had, dat Rusland nu bezig zou zijn met Georgië en Moldavië.

En die informatie is gebaseerd op je glazen bol? Of heb je rapporten van inlichtingendiensten? Onafhankelijke bronnen? Je kent Putin persoonlijk? 

Kun je wat duidelijker zijn als ik denk en dat als de waarheid presenteren?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

20-02-2023 om 15:42 Topicstarter

In beide landen is Rusland al militair aanwezig zonder de instemming van de regeringen van Moldavië en Georgië.

LMEK schreef op 19-02-2023 om 22:39:

[..]

En die informatie is gebaseerd op je glazen bol? Of heb je rapporten van inlichtingendiensten? Onafhankelijke bronnen? Je kent Putin persoonlijk?

Kun je wat duidelijker zijn als ik denk en dat als de waarheid presenteren?

Oh jij kent Putin persoonlijk? Ik heb een boodschap voor hem. Misschien wil jij die even overbrengen?

https://nos.nl/collectie/13924/artikel/2464621-een-jaar-speciale-militaire-operatie-hoe-het-russische-verhaal-veranderde
zo is hoe het is gegaan en kun je precies lezen hoe Putin elke keer zijn plan wijzigde, om maar een excuus te vinden van deze oorlog. 

Daglichtlamp schreef op 20-02-2023 om 15:42:

In beide landen is Rusland al militair aanwezig zonder de instemming van de regeringen van Moldavië en Georgië.

Dit ligt natuurlijk veel genuanceerder en is feitelijk zelfs onjuist voor wat betreft Georgië.Want Abchasië bijvoorbeeld was binnen de USSR een autonome regio. In 1931 is die status veranderd en werd Abchasië een autonome republiek binnen Georgië. In 1936 werden zowel Georgië als Abchasië onderdeel van de USSR.  In 1989 toen duidelijk werd dat de USSR uiteen zou vallen wilde Abchasië onderdeel blijen van de USSR en Georgië wilde onafhankelijkheid. Daar zijn in de jaren daarna gewapende conflicten tussen Abchasië en Georgië geweest die eindigden met een staakt-het-vuren. In 1991 riep Abchasië onafhankelijkheid uit om zodoende zonder Georgië verder te gaan. In 2008 toen Georgië met geweld Abchasië wilde inlijven stak Rusland daar een stokje voor.  

Voor Zuid-Ossetië is dat in grote lijnen hetzelfde.

Voor Transnitrië ligt dat wel anders en speelt Rusland daarin wel een kwalijke rol.

ToetieToover schreef op 20-02-2023 om 16:58:

[..]

Oh jij kent Putin persoonlijk? Ik heb een boodschap voor hem. Misschien wil jij die even overbrengen?

Ja. Nee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.