Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


LMEK schreef op 06-12-2022 om 02:10:


Ondanks het narratief wat vooral door de DPG media wordt gebezigd in Nederland. DPG Media wordt benoemt als een organisatie waar de eigenaar of eigenaren vermoedelijk zijn door Wikipedia. Niemand weet wie en wat deze berichtgeving rechtvaardigd omdat niemand weet wie DPG media beheert. Wat wij wel weten is dat DPG media via de Volkskrant, NU.nl en het AD een enorm bereik hebben en daardoor opinie kunnen maken in plaats van nieuws verslaggeving. 

Dit heb je zo van Wikipedia geplukt en je begrijpt duidelijk niet hoe DPG Media bestuurd wordt. Ongehoord Nederland insinueerde gister op tv ook al dat DPG Media geen objectieve journalistiek bedrijft. Kolder. Je valt hier lelijk door de mand LMEK. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-12-2022 om 17:21

Friezinnetje schreef op 23-12-2022 om 16:44:

[..]

bedankt voor de link, ik heb ook een hand gedoneerd

Empowered schreef op 23-12-2022 om 16:52:

[..]

Dit heb je zo van Wikipedia geplukt en je begrijpt duidelijk niet hoe DPG Media bestuurd wordt. Ongehoord Nederland insinueerde gister op tv ook al dat DPG Media geen objectieve journalistiek bedrijft. Kolder. Je valt hier lelijk door de mand LMEK.

Zonder tegenargumenten te geven is het makkelijk om iemand door de mand te laten vallen. Ik gaf ook meteen de bron, dus jouw opmerking dat ik dat zo van Wikipedia heb geplukt is een open deur. Een gemiste kans om mij dan wel duidelijk te maken hoe DPG bestuurd wordt.

Dus wat is precies het probleem hier, geloof je  dat media in Nederland altijd objectief zijn of specifiek DPG? Want dat nieuws verslaan steeds meer een verdienmodel is mag geen geheim meer zijn. De betaalmuren worden steeds langer en hoger en de bedrijven daarachter steeds machtiger. DPG heeft een bereik van 91% in Nederland via verschillende kanalen. Dat jij dan meteen met Ongehoord Nederland op de proppen komt is precies wat er mis is met deze constructie in Nederland, afwijkende geluiden worden meteen afgedaan als kolder.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-12-2022 om 13:27 Topicstarter

LMEK schreef op 24-12-2022 om 12:17:

[..]

 DPG heeft een bereik van 91% in Nederland via verschillende kanalen.

Dat is wat ze zelf beweren. Overigens is dat inclusief hun tijdschriften zoals bijvoorbeeld Donald Duck.
Overigens gaat het niet zozeer over hoe groot hun bereik is, maar vooral over hoe groot de groep is die alleen nieuws via DPG kanalen krijgt. Dat valt wel mee in Nederland denk ik. Al zou ik het ook beter vinden als de nieuwsmedia in meer verschillende handen zouden zijn als nu het geval is.

LMEK schreef op 24-12-2022 om 12:17:

[..]

Zonder tegenargumenten te geven is het makkelijk om iemand door de mand te laten vallen. Ik gaf ook meteen de bron, dus jouw opmerking dat ik dat zo van Wikipedia heb geplukt is een open deur. Een gemiste kans om mij dan wel duidelijk te maken hoe DPG bestuurd wordt.

Dus wat is precies het probleem hier, geloof je dat media in Nederland altijd objectief zijn of specifiek DPG? Want dat nieuws verslaan steeds meer een verdienmodel is mag geen geheim meer zijn. De betaalmuren worden steeds langer en hoger en de bedrijven daarachter steeds machtiger. DPG heeft een bereik van 91% in Nederland via verschillende kanalen. Dat jij dan meteen met Ongehoord Nederland op de proppen komt is precies wat er mis is met deze constructie in Nederland, afwijkende geluiden worden meteen afgedaan als kolder.

Dat is de omgekeerde wereld. Bewijs jij eerst maar eens dat “niemand weet wie DPG Media beheert”. En kom eens met wat voorbeelden van "opinie in plaats van nieuwsverslaggeving, veroorzaakt door een enorm bereik". En waarom is de berichtgeving van DPG Media enkel gerechtvaardigd (?) als je weet wie DPG Media beheert? En welke berichtgeving bedoel je precies met deze berichtgeving? En waarom kan je door een enorm bereik opinie maken in plaats van nieuwsverslaggeving?
’t Is overigens wel een echte wappie-tactiek om iets te beweren wat niet klopt en om dan de ander te laten bewijzen dat het niet zo is.







Empowered schreef op 24-12-2022 om 18:21:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld. Bewijs jij eerst maar eens dat “niemand weet wie DPG Media beheert”. En kom eens met wat voorbeelden van "opinie in plaats van nieuwsverslaggeving, veroorzaakt door een enorm bereik". En waarom is de berichtgeving van DPG Media enkel gerechtvaardigd (?) als je weet wie DPG Media beheert? En welke berichtgeving bedoel je precies met deze berichtgeving? En waarom kan je door een enorm bereik opinie maken in plaats van nieuwsverslaggeving?
’t Is overigens wel een echte wappie-tactiek om iets te beweren wat niet klopt en om dan de ander te laten bewijzen dat het niet zo is.







Och dat geblaat over wappies weer...

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-12-2022 om 22:17 Topicstarter

LMEK schreef op 24-12-2022 om 21:57:

[..]

Och dat geblaat over wappies weer...

Ik gaf je anders gewoon een serieuze reactie.

LMEK schreef op 24-12-2022 om 21:57:

[..]

Och dat geblaat over wappies weer...

Ga je mijn vragen nog beantwoorden of blijft 't hierbij? 

https://nos.nl/artikel/2457661-metershoge-kerstboom-in-marioepol-terwijl-oorlogsresten-worden-uitgewist

Het is toch vreselijk triest wat hier gebeurt. Ze wissen alles uit, zetten een kerstboom neer. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

25-12-2022 om 10:53

Friezinnetje schreef op 25-12-2022 om 09:25:

https://nos.nl/artikel/2457661-metershoge-kerstboom-in-marioepol-terwijl-oorlogsresten-worden-uitgewist

Het is toch vreselijk triest wat hier gebeurt. Ze wissen alles uit, zetten een kerstboom neer.

Dat filmpje, echt bizar. Word er gewoon boos om, Russisch vullis is het. Las gister in een artikel dat de Oekraïners kerst gaan vieren in december ipv januari omdat de meesten niets meer te maken willen hebben met alles wat Russisch is.

Het Oekraïense stadsbestuur in ballingschap noemt het plaatsen van de kerstboom "op de botten van dode vreedzame burgers" een "cynische daad" die getuigt van "gebrek aan respect voor de mensen die niet het nieuwe jaar mogen meemaken".


Empowered schreef op 25-12-2022 om 08:10:

[..]

Ga je mijn vragen nog beantwoorden of blijft 't hierbij?

Ik ga jouw vragen niet beantwoorden. Dat passief agressieve toontje schakelt je in mijn ogen uit als een serieuze discussie partner. Meteen met gestrekt been erin met kolder, door de mand gevallen en wappie tactieken zonder zelf ook maar een inhoudelijke zin over het topic te schrijven is zelfs voor mij een no-go.


Fijne kerst!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.