Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Waar stopt Rusland?


Daglichtlamp

Daglichtlamp

22-09-2022 om 19:43 Topicstarter


https://www.youtube.com/watch?v=OVv3ofeBnME
Lubach was weer sterk gisteravond, over het referendum dat georganiseerd wordt in de bezette gebieden.

Haha, lachen zeg. 

Daglichtlamp schreef op 22-09-2022 om 19:43:


https://www.youtube.com/watch?v=OVv3ofeBnME
Lubach was weer sterk gisteravond, over het referendum dat georganiseerd wordt in de bezette gebieden.

Als ik een Rus was, wist ik het wel 😂. Echt hilarisch weer. Deze verdient het ook wel om wereldwijd viral te gaan. 

Arjen weer een sterk stukkie. Geweldig. 

LMEK schreef op 22-09-2022 om 20:00:

Haha, lachen zeg.

Jouw (vrij voorspelbare) kurkdroge reactie bezorgde me een tweede lachstuip, waarvoor dank! Laat me raden, je bent vast ook dol op vodka? En danst na een halve fles graag als je je onbespied waant in je nakie de bailalaika in je mancave? Geeft niet hoor, ik heb ook zo mijn gebreken. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-09-2022 om 09:23

DS1971 schreef op 21-09-2022 om 21:11:

[..]

Die mogen nu niet meer. Komt nog bij dat veel Russen helemaal geen internationaal paspoort hebben. En dus het land niet kunnen verlaten.

Zodra ze in Europa zijn kunnen ze asiel aanvragen. Op zich hebben ze daar gewoon recht op, omdat ze anders gedwongen zullen worden om te vechten in een leger die oorlogsmisdaden pleegt.

Op dit vlak wel een leuk weetje. De Baltische staten hebben al aangekondigd dat deze vluchtende Russen geen aanspraak kunnen maken op het vluchtelingenstatus omdat ze vrezen hierdoor een Russische enclave te creëren in eigen land wat voor Poetin een aanleiding zou kunnen zijn om hen binnen te vallen, onder het mom van het bevrijden van Russische burgers. 

Vraagje: sinds het aankondigen van de mobilisatie hebben er sommige hier berichten gepost met als uitgangspunt dat we nu dichter zitten tegen een derde wereldoorlog met kernwapens. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Zelf denk ik eerder dat deze mobilisatie dient om hun sterk uitgedunde troepenmacht aan te vullen en is het maar de vraag hoe efficiënt dit zal zijn daar het geen beroepsmilitairen betreft en hun moraal niet denderend zal zijn. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

23-09-2022 om 11:10

Op het werk van mijn man is vrij kort na de inval een Rus aangenomen die met zijn hele gezin snel is vertrokken uit Rusland. Ik vind het knap: hij heeft een huis, kinderen zitten op school en hij heeft al een bakfiets. 

Hij behoort tot een van de vele etnische minderheden en is dolgelukkig dat hij op tijd weg is. Volgens hem worden vooral de etnische minderheden gemobiliseerd, een 'subtiele' etnische zuivering zo je wilt.

Daglichtlamp schreef op 22-09-2022 om 19:43:


https://www.youtube.com/watch?v=OVv3ofeBnME
Lubach was weer sterk gisteravond, over het referendum dat georganiseerd wordt in de bezette gebieden.

Steengoed 

Valdemar schreef op 23-09-2022 om 09:23:

[..]

Op dit vlak wel een leuk weetje. De Baltische staten hebben al aangekondigd dat deze vluchtende Russen geen aanspraak kunnen maken op het vluchtelingenstatus omdat ze vrezen hierdoor een Russische enclave te creëren in eigen land wat voor Poetin een aanleiding zou kunnen zijn om hen binnen te vallen, onder het mom van het bevrijden van Russische burgers.

Vraagje: sinds het aankondigen van de mobilisatie hebben er sommige hier berichten gepost met als uitgangspunt dat we nu dichter zitten tegen een derde wereldoorlog met kernwapens. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Zelf denk ik eerder dat deze mobilisatie dient om hun sterk uitgedunde troepenmacht aan te vullen en is het maar de vraag hoe efficiënt dit zal zijn daar het geen beroepsmilitairen betreft en hun moraal niet denderend zal zijn.

Ik denk dat je je eigen antwoord al geeft in het stukje wat je daarna schrijft. 

Het is nog maar de vraag hoe efficiënt de mobolisatie gaat zijn. De kans dat Poetin wat sterkers erbij nodig heeft is zeer aannemelijk. 

Momenteel is hij aan het falen en hij is er de persoon niet naar om op wat voor manier dan ook terug te trekken (denk ik). Maar als er kernwapens ingezet gaan worden, is Europa per definitie niet meer veilig, dan kom je toch in een soort "All gloves are off" situatie omdat de grenzen die eens golden gruwelijk geschonden worden. 

Eigenlijk precies waar Poetin al een poos mee bezig is, alleen dan op grotere schaal. 

Valdemar schreef op 23-09-2022 om 09:23:

[..]

Op dit vlak wel een leuk weetje. De Baltische staten hebben al aangekondigd dat deze vluchtende Russen geen aanspraak kunnen maken op het vluchtelingenstatus omdat ze vrezen hierdoor een Russische enclave te creëren in eigen land wat voor Poetin een aanleiding zou kunnen zijn om hen binnen te vallen, onder het mom van het bevrijden van Russische burgers.

Vraagje: sinds het aankondigen van de mobilisatie hebben er sommige hier berichten gepost met als uitgangspunt dat we nu dichter zitten tegen een derde wereldoorlog met kernwapens. Kan iemand mij uitleggen waarom?
Zelf denk ik eerder dat deze mobilisatie dient om hun sterk uitgedunde troepenmacht aan te vullen en is het maar de vraag hoe efficiënt dit zal zijn daar het geen beroepsmilitairen betreft en hun moraal niet denderend zal zijn.

Die Baltische staten hebben niets te willen en zijn gehouden asiel te verlenen. Maar goed, ze hebben daar een hekel aan Russen.

De dreiging komt niet vanuit de mobilisatie, maar vanuit het referendum. Het grondgebied gaat dan volgens de Russische wetten bij Rusland horen en dan is een nucleaire respons op een aanval daarop mogelijk. Dat zal een klein tactisch wapen zijn. Zou de VS daarop reageren zal dit conform simulaties tot 90 miljoen doden gaan leiden.


Kortom, alle redenen om ons allemaal heel veel zorgen te maken. En niet zoals Rutte de schouders ophalen.

Hetvrijewoord schreef op 23-09-2022 om 11:10:

Op het werk van mijn man is vrij kort na de inval een Rus aangenomen die met zijn hele gezin snel is vertrokken uit Rusland. Ik vind het knap: hij heeft een huis, kinderen zitten op school en hij heeft al een bakfiets.

Hij behoort tot een van de vele etnische minderheden en is dolgelukkig dat hij op tijd weg is. Volgens hem worden vooral de etnische minderheden gemobiliseerd, een 'subtiele' etnische zuivering zo je wilt.

Niet correct. Hij kent er misschien meer en daardoor lijkt dat zo voor hem. Maar ik heb het net even nagevraagd en het gaat vooral nu om diegenen die snel inzetbaar kunnen zijn.

DS1971 schreef op 23-09-2022 om 13:12:

[..]

Niet correct. Hij kent er misschien meer en daardoor lijkt dat zo voor hem. Maar ik heb het net even nagevraagd en het gaat vooral nu om diegenen die snel inzetbaar kunnen zijn.

Of het correct is of niet, dat weten we helemaal nog niet. 

Het kan goed mogelijk zijn dat van de 300.000 (of 1.000.000)  reservisten die worden opgeroepen het grootste deel een etnische minderheid vormt die snel inzetbaar zijn. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

23-09-2022 om 13:22

DS1971 schreef op 23-09-2022 om 13:12:

[..]

Niet correct. Hij kent er misschien meer en daardoor lijkt dat zo voor hem. Maar ik heb het net even nagevraagd en het gaat vooral nu om diegenen die snel inzetbaar kunnen zijn.


Rondje Google levert toch andere inzichten op. 

EnglishmaninNewYork schreef op 23-09-2022 om 13:16:

[..]

Of het correct is of niet, dat weten we helemaal nog niet.

Het kan goed mogelijk zijn dat van de 300.000 (of 1.000.000) reservisten die worden opgeroepen het grootste deel een etnische minderheid vormt die snel inzetbaar zijn.

Ik kan er niet teveel over zeggen, maar ik ontvang redelijk wat signalen op dit moment over wie en wat er is opgeroepen (de oproepen zijn allemaal al binnen) en de signalen die ik krijg zijn anders. 

Hetvrijewoord schreef op 23-09-2022 om 13:22:

[..]


Rondje Google levert toch andere inzichten op.

Ik kom erop terug zodra het kan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.