Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.

https://www.nu.nl/binnenland/6408671/tweede-persoon-overleden-na-ongeluk-met-gevaarlijke-stoffen-in-zwaag.html

En dan vooral de zinsnede: 

Een bron dicht bij de familie zegt tegen NU.nl dat de twee slachtoffers in een vat met chemicaliën waren gevallen.

Dat ik denk: hoe dan?!

Dat zal nu door de Arbeidsinspectie uitgezocht moeten worden. 
😥

Sterkte voor de familie en geliefden. 🌷

Hierdoor ga ik wel een beetje aan het goede in de mens twijfelen. Iemand neemt een 2 weken oud mini-ezeltje mee, mishandelt het gruwelijk en gooit het terug in de wei.

In de dagen daarna wordt de ezelopvang die de eigenaar is met de meest bizarre/gore telefoontjes en berichten lastiggevallen en proberen mensen er geld uit te slaan met een valse crowdfunding (staat in lokale media).

Vermist ezeltje dood gevonden in Baarle-Nassau: 'Waarom doet iemand zoiets?' - https://nos.nl/l/2630224

Handschoenvrouw schreef op 11-09-2026 om 14:37:

Hierdoor ga ik wel een beetje aan het goede in de mens twijfelen. Iemand neemt een 2 weken oud mini-ezeltje mee, mishandelt het gruwelijk en gooit het terug in de wei.

In de dagen daarna wordt de ezelopvang die de eigenaar is met de meest bizarre/gore telefoontjes en berichten lastiggevallen en proberen mensen er geld uit te slaan met een valse crowdfunding (staat in lokale media).

Vermist ezeltje dood gevonden in Baarle-Nassau: 'Waarom doet iemand zoiets?' - https://nos.nl/l/2630224

Dit soort zieke mensen bestaan helaas. Het is een combi van sadisme en machtsvertoon. Daarom is het altijd een klein dier. Waarschijnlijk gaat het hier om klassieke psychopathy gezien het lastig vallen van de eigenaar. Opbergen en behandelen is de enige remedie vrees ik.

Thora schreef op 11-09-2026 om 15:54:

[..]

Dit soort zieke mensen bestaan helaas. Het is een combi van sadisme en machtsvertoon. Daarom is het altijd een klein dier. Waarschijnlijk gaat het hier om klassieke psychopathy gezien het lastig vallen van de eigenaar. Opbergen en behandelen is de enige remedie vrees ik.

Heb je de artikelen hierover wel gelezen? Er is geen enkele aanwijzing dat degene(n) die de eigenaar belde(n) ook de dader(s) is/zijn.

Handschoenvrouw schreef op 11-09-2026 om 14:37:

Ik hoop dat de dader(s) zich te pletter rjjden tegen een boom

majorette2005 schreef op 11-09-2026 om 18:36:

[..]

Ik hoop dat de dader(s) zich te pletter rjjden tegen een boom

Ik ook.

Wat ik trouwens niet begrijp is waarom een dierenbeul zo'n beestje eerst meeneemt en vervolgens een dag later (met alles in rep en roer en allemaal zoekende mensen) de moeite neemt om het weer in de wei terug te leggen, met het risico gezien te worden.

Handschoenvrouw schreef op 11-09-2026 om 19:01:

[..]

Ik ook.

Wat ik trouwens niet begrijp is waarom een dierenbeul zo'n beestje eerst meeneemt en vervolgens een dag later (met alles in rep en roer en allemaal zoekende mensen) de moeite neemt om het weer in de wei terug te leggen, met het risico gezien te worden.

wrs omdat ie er ook een of ander ziek plezier uit haalt om te zien hoe mensen vervolgens schrikken, verdriet hebben, in shock zijn enz. Het ezeltje verstoppen zou die lol er vanaf halen. 

Handschoenvrouw schreef op 11-09-2026 om 17:02:

[..]

Heb je de artikelen hierover wel gelezen? Er is geen enkele aanwijzing dat degene(n) die de eigenaar belde(n) ook de dader(s) is/zijn.

Nee, ik kon het niet. Is ook niet echt belangrijk volgens mij. Want je bent het toch wel met mij eens dat beiden beter in een dwangbuis kunnen zitten dan vrij rondlopen? Wel bijzonder dat zelfs als ik het met je eens bent je iets vindt om mij af te zeiken. Het is bijna knap.

Thora schreef op 11-09-2026 om 20:26:

[..]

Nee, ik kon het niet. Maar je bent het toch wel met mij eens dat beiden beter in een dwangbuis kunnen zitten dan vrij rondlopen? Wel bijzonder dat zelfs als ik het met je eens bent je het nodig vindt om tegen mij te zeiken.

In één van de artikelen komt ook een psycholoog aan het woord die aangeeft wat de risico's zijn en waarom. En ik leverde inderdaad kritiek op de diagnose die jij stelde, maar dat hoef je je niet persoonlijk aan te trekken. Het was niet de bedoeling om je af te zeiken.

De titel van het artikel is onvoldoende, het gaat om seksueel geweld. 

Oostenrijkse vrouw omgekomen na mogelijk seksueel misbruik door echtgenoot | Buitenland | NU.nl
😢

Ik weet niet hoe ik linkjes moet plaatsen maar las net in de PZC "Poetin laat volledige stad verhongeren" . Alle toegangswegen afgesloten door landmijnen enz. Mensen hebben geen voedsel, water of medicijnen meer Mensen eten gras.......Echt, wanneer houdt dit eens op.

Herfstappeltaart schreef op 18-09-2026 om 10:25:

Ik weet niet hoe ik linkjes moet plaatsen maar las net in de PZC "Poetin laat volledige stad verhongeren" . Alle toegangswegen afgesloten door landmijnen enz. Mensen hebben geen voedsel, water of medicijnen meer Mensen eten gras.......Echt, wanneer houdt dit eens op.

Dat is toch al 4 jaar aan de gang. Daarnaast verbaast het mij niks meer met hoe onmenselijk de wereldleiders tegenwoordig zijn.

Frisdrank1972 schreef op 18-09-2026 om 10:35:

[..]

Dat is toch al 4 jaar aan de gang. Daarnaast verbaast het mij niks meer met hoe onmenselijk de wereldleiders tegenwoordig zijn.

Zeker, maar die volledig afgesloten stad verraste me toch.

Herfstappeltaart schreef op 18-09-2026 om 10:56:

[..]

Zeker, maar die volledig afgesloten stad verraste me toch.

Als je het interessant vindt: hieronder een ooggetuigenverslag van twee Associated Press-journalisten die drie weken opgesloten zaten in het belegerde Mariupol in 2022.

Een gruwelijke en onopgesmukte beschrijving van twee mannen die met hulp van de lijdende burgerbevolking proberen uit de stad te ontsnappen terwijl het Russische leger jacht op ze maakt.

https://apnews.com/article/russia-ukraine-europe-edf7240a9d990e7e3e32f82ca351dede

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.