Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.

Dat vind ik een wat vreemde redenering.
Als ik door gevaarlijk rijgedrag op de snelweg een file veroorzaak waarin vervolgens een ongeluk gebeurt, vind je dan ook dat mij geen blaam treft?

Noortje100 schreef op 14-08-2026 om 13:57:

Dat vind ik een wat vreemde redenering.
Als ik door gevaarlijk rijgedrag op de snelweg een file veroorzaak waarin vervolgens een ongeluk gebeurt, vind je dan ook dat mij geen blaam treft?

Jij mag dan van mijeen boete krijgen voor jouw gevaarlijke rijgedrag, maar je kunt niet aansprakelijk gesteld worden voor een ander zijn/haar slechte rijgedrag.

Poezenmeisje schreef op 14-08-2026 om 13:56:

Je moet gewoon uitkijken op elke weg. Er kan áltijd iets voor je auto schieten. Een beest, iets dat uit een auto gegooid wordt, iets dat van een aanhanger afvalt...

Als je op een file inrijdt dan heb je langere tijd niet opgelet.

Het is vooral ellendig voor de mensen die al in de file stonden/reden en van achteren geramd worden.

Ik denk er ook zo over. Toevallig gisteren discussie met man. Die vond het de schuld van de boeren. Nee dus.

Bericht van de dochter van de mensen die bij het ongeluk zijn omgekomen:

"Dit zijn mijn lieve ouders 
Hun wekelijkse uitje naar helftheuvel passage
Zijn ze DOOD gereden door iemand
Die vol in een file is gereden 
Het waren NIET de boeren
Het waren NIET ouderen die niet opletten 
Heel die kut MEDIA laten fotos zien
Van de auto waar me ouders nog inzitten 
En dan gaan jullie BEKVECHTEN 
Sommige maken me ouders zwart
Mijn lieve papa en mama zijn slachtoffers van een persoon die vol in ze zijn gereden 
Jullie spreiden HAAT en WOEDE 
En ons leven zal nooit meer het zelfde zijn 
Dit waren mijn ouders 
Lief zorgzaam en wilde zeker niet dood
En voor die gene die leugens verspreiden 
Denk eens na wat je ons aan doet"

Schemerlampje schreef op 15-08-2026 om 15:54:

"Dit zijn mijn lieve ouders
Hun wekelijkse uitje naar helftheuvel passage
Zijn ze DOOD gereden door iemand
Die vol in een file is gereden
Het waren NIET de boeren
Het waren NIET ouderen die niet opletten
Heel die kut MEDIA laten fotos zien
Van de auto waar me ouders nog inzitten
En dan gaan jullie BEKVECHTEN
Sommige maken me ouders zwart
Mijn lieve papa en mama zijn slachtoffers van een persoon die vol in ze zijn gereden
Jullie spreiden HAAT en WOEDE
En ons leven zal nooit meer het zelfde zijn
Dit waren mijn ouders
Lief zorgzaam en wilde zeker niet dood
En voor die gene die leugens verspreiden
Denk eens na wat je ons aan doet"

😪

Herfstappeltaart schreef op 15-08-2026 om 15:43:

[..]

Ik denk er ook zo over. Toevallig gisteren discussie met man. Die vond het de schuld van de boeren. Nee dus.

In dit geval is er denk ik geen sterk genoeg causaal verband tussen het ongeluk in de file en het veroorzaken ervan door tractors. De aanrijder zet primair het gevaar door niet op te letten, de aangeredene zet geen gevaar.

Ik herinner me wel die zaak van de vrachtwagen die bij de eerste boerenprotesten op de A12 vol inreed op een tractor op de snelweg, waarbij het gezin op de tractor gehandicapt raakte. Ondanks dat de chauffeur op zijn telefoon zat toen het ongeluk gebeurde kreeg hij amper straf omdat de tractor zelf het gevaar zette door langzaam op de snelweg te rijden. Het werkt dus ook andersom.

Schemerlampje schreef op 15-08-2026 om 15:54:

Dit is dus de reden dat mensen die rouwen om een nabestaande niet met teksten daarover op sociale media geconfronteerd zouden moeten worden.

Tijdens het autorijden moet je altijd maar dan ook altijd opletten.
En achter in n file rijden komt  toch wel vaak door dat de  chauffeur net even met iets anders bezig is.
zo vaak zie ik op de weg voor mij autos iets slingerend rijden ga ik er voorbij.zitten ze vaak aan de telefoon .
Zelf ben ik hier in het Oosten tijdens n grenscontrole van de weg gereden door n Poolse vrachtwagen.hij mocht niet inhalen maar deed het wel ik zag m ook al van verre in de spiegel aankomen en gelijk fotos gemaakt ik zeg tegen mijn man dit gaat niet goed.daar waar wij de fuik in moesten omdat er meerdere banen zijn op dat moment  duwde hij ons van de weg de andere baan op.

De douanier die ons stopte hebben wij gelijk verteld hoe en wat.en die heeft de vrachtwagen ook opgevangen .het is n hoop gedoe met de verzekering omdat het n buitenlander was.de Nederlandse politie is er ook gelijk bij geweest. Het verzekerings gedoe duurde heel lang voor dat het allemaal afgewikkeld was . onze auto was total los . maar gelukkig hadden we zelf niks . 

Schemerlampje schreef op 14-08-2026 om 13:33:

[..]

Het is inderdaad een verschrikkelijk ongeluk, maar dit is wel het gevolg van iemand die niet op heeft zitten letten of de situatie niet goed ingeschat heeft. Er kan altijd ergens een file staan.

Dit dus. Ik lees nagenoeg niets over de blinde sukkel die het ongeluk heeft veroorzaakt. Alleen maar boeren, boeren, boeren. Alsof er nooit een file in Nederland staat. Bovendien walgelijk hoe deze slachtoffers gebruikt worden om de boeren de schuld te geven. Dat vinden de nabestaanden van deze mensen overigens ook zoals hier gelukkig ook te lezen is.

dubbel

Ik ben benieuwd of iedereen die nu vindt dat de boeren geen schuld hebben ook zo zouden denken als dit was gebeurt bij een demonstratie van XR. Ik heb het grote vermoeden van niet. Ik denk dat namelijk alle populisten en hun volgers dat enorm zouden gebruiken voor ophef en haatzaaien. 

Loeki72 schreef op 17-08-2026 om 12:51:

Ik ben benieuwd of iedereen die nu vindt dat de boeren geen schuld hebben ook zo zouden denken als dit was gebeurt bij een demonstratie van XR. Ik heb het grote vermoeden van niet. Ik denk dat namelijk alle populisten en hun volgers dat enorm zouden gebruiken voor ophef en haatzaaien.

Ik ben behoorlijk links en zou dit ook gezegd hebben van XR. Degene die achterop de file gereden is heeft niet opgelet. Een file kan altijd ontstaan, door welke reden dan ook.

Vind je dan ook dat het nu wordt gebruikt voor ophef en haatzaaien over boeren? 

Herfstappeltaart schreef op 17-08-2026 om 12:54:

[..]

Ik ben behoorlijk links en zou dit ook gezegd hebben van XR. Degene die achterop de file gereden is heeft niet opgelet. Een file kan altijd ontstaan, door welke reden dan ook.

Of er zat iemand te dicht achter degene waardoor hij/zij de auto niet tijdig kon stoppen. 

Vind je dit ook niet een populistische opmerking? 

En ja, ik zou dezelfde mening zijn toegedaan. Ongeluk is niet de schuld van demonstrant, maar demonstraties horen niet thuis op de snelweg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.