Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.

In mei is Abdul B. uit jeugdarrest vrijgekomen, 1 dode en 17 gewonden, waarvan 3 in levensgevaar en 8 zwaargewond. Hoeveel mensen, families zijn geraakt door Abdul en hebben voor de rest van hun leven te dealen met het verlies van een dierbare, krijgen de beelden niet meer van hun netvlies? 
Verschrikkelijk 

Dode en gewonden bij Pride Berlijn: politie zet klopjacht in op Abdul B. (21)

In de Duitse hoofdstad Berlijn is een bestelbusje ingereden op een menigte mensen. Daarbij is een dode gevallen en zijn zeventien mensen gewond geraakt, van wie een aantal ernstig. De slachtoffers deden mee aan Christopher Street Day, zoals de Pride in de Duitse hoofdstad wordt genoemd.

Drie gewonden verkeren in levensgevaar, acht zijn zwaargewond. Mogelijk heeft de bestuurder, die nog op de vlucht is, na het verlaten van het busje een aantal mensen met een mes gestoken.
De politie heeft een naam en foto gedeeld van de 21-jarige verdachte Abdul B. Er wordt gevraagd naar hem uit te kijken, en hem vooral niet zelf te benaderen, maar direct de politie te bellen. Hij zou een 'islamistische' achtergrond hebben, schrijft de Duitse krant BILD. Islamisme is een overtuiging waarbij men vindt dat de politiek zou moeten besturen op basis van islamitische regels. Het dagblad Tagesspiegel meldt dat B. in mei 2026 uit jeugdarrest is vrijgelaten en dat in de buurt van de aanrijding een huis is doorzocht.

Dode en gewonden bij Pride Berlijn: politie zet klopjacht in op Abdul B. (21)

Tja, en wat loopt er dan toch fout  in Europa ,dat dit soort zielige mensen niet integreren kunnen… En dat vind ik dus erg, en maakt me ook bang.

Ted68 schreef op 26-07-2026 om 11:27:

Tja, en wat loopt er dan toch fout in Europa ,dat dit soort zielige mensen niet integreren kunnen… En dat vind ik dus erg, en maakt me ook bang.

ISIS schijnt nu te werven onder nihillistische jongeren, "no live matters" types. Nu had ik toen ISIS zo'n 15 jaar geleden op kwam het idee dat ze vaak wat nihilistische moslimjongeren wierven, die geen idee hadden wat ze met hun leven aan moesten. Maar die nihilistische jongeren zijn nog wat slagen erger, want die zullen zich niet gaan afvragen of God dit echt wil en bij een getroubleerde moslim heb je nog een kans dat hij dat op een zeker moment wel gaat doen.

Ted68 schreef op 26-07-2026 om 11:27:

Tja, en wat loopt er dan toch fout in Europa ,dat dit soort zielige mensen niet integreren kunnen… En dat vind ik dus erg, en maakt me ook bang.

Wat er fout loopt? Ik denk dat het belangrijk is om nieuwkomers bij de poort te informeren naar onze gewoontes, normen en waarden, levenstijl, omgaan met de LHBTIQ+ gemeenschap. Ik weet dat dit tot de inburgeringscursus behoort, maar blijkbaar is het onvoldoende.

Europa gaat ten onder aan de tolerantie, die we hebben naar nieuwkomers. 

Yumi schreef op 26-07-2026 om 12:47:

[..]

Wat er fout loopt? Ik denk dat het belangrijk is om nieuwkomers bij de poort te informeren naar onze gewoontes, normen en waarden, levenstijl, omgaan met de LHBTIQ+ gemeenschap. Ik weet dat dit tot de inburgeringscursus behoort, maar blijkbaar is het onvoldoende.

Helaas is homohaat onder orthodox-christelijken ook geen onbekend fenomeen. Het wordt wat meer onder de pet gehouden, maar vlak types op de Biblebelt ook niet uit.

Herfstappeltaart schreef op 26-07-2026 om 13:06:

[..]

Helaas is homohaat onder orthodox-christelijken ook geen onbekend fenomeen. Het wordt wat meer onder de pet gehouden, maar vlak types op de Biblebelt ook niet uit.

Klopt, alleen plegen die geen terroristische aanslagen

https://www.nu.nl/binnenland/6402482/met-51-messteken-werd-shelley-22-gedood-wilde-zeker-zijn-dat-ze-dood-was.html#nujij

Ik kan me dit afschuwelijk voorval nog herinneren, wat een verschrikking voor de ouders. Het zal je kind toch zijn die zo afgeslacht wordt.
Er kan wat mij betreft niet genoeg aandacht zijn voor dit soort zaken 

majorette2005 schreef op 26-07-2026 om 13:47:

[..]

Klopt, alleen plegen die geen terroristische aanslagen

Nee gelukkig niet, maar er zijn wel zelfdodingsgevallen bekend van jongeren die niet geaccepteerd werden in hun gemeenschap.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-07-2026 om 14:32 Topicstarter

Yumi schreef op 26-07-2026 om 12:47:

[..]

Wat er fout loopt? Ik denk dat het belangrijk is om nieuwkomers bij de poort te informeren naar onze gewoontes, normen en waarden, levenstijl, omgaan met de LHBTIQ+ gemeenschap. Ik weet dat dit tot de inburgeringscursus behoort, maar blijkbaar is het onvoldoende.

Ik denk dat we hele andere grenzen beter moeten controleren, het gaat niet alleen om wie ons land binnen komt, maar vooral wat ons land via de online snelweg binnen komt. De meeste radicalisering vind online plaats. 

We zullen big tech die het internet controleert veel en veel harder moeten aanpakken als Europa.

[..]

Dat is totaal onvergelijkbaar, die plegen geen terroristische aanslagen.

Herfstappeltaart schreef op 26-07-2026 om 14:24:

[..]

Nee gelukkig niet, maar er zijn wel zelfdodingsgevallen bekend van jongeren die niet geaccepteerd werden in hun gemeenschap.

Die zijn er in alle delen van de wereld niet alleen in de Bibblebelt. Genoeg ouders die hun kind niet accepteren als het uit de kast komt, maar die stappen dan niet in hun auto om op een willekeurige groep in te rijden.

[..]

Ik vind dit echt een ongepasre reactie op de aanslag in Berlijn gisteren. Is dit niet whataboutisme? Dat homohaat bestaat onder verschillende groepen klopt, maar dat kun je nu toch niet in 1 adem noemen met deze vreselijke aanslag?

Ik heb namelijk nog niet meegemaakt dat een orthodox-christelijk geradicaliseerd persoon uit de Biblebelt in is gereden op een menigte mensen, bij een kerstmarkt of een Pride viering of op de boulevard in Nice. Of een Joods Orthodox iemand... zulk soort aanslagen worden bijna altijd gepleegd door radicale Moslims. 

Het was bekend dat deze jongeman geradicaliseerd is, hij moest nota bene een cursus volgen om te de-radicaliseren, heeft in de jeugdgevangenis gezeten en was sinds mei voorwaardelijk vrij. Je zou toch denken dat een enkelbandje zinvol is voor dit soort sujetten... 

Hij is overigens in 2005 in Duitsland geboren en moeder heeft sinds 2002 een Duitse nationaliteit dus met immigratie heeft dit weinig te maken, wel met Islamisme, wat dus anders is dan Islamitisch, lees ik net op NOS en RTL. Een soort disclaimer... 

Ondertussen is het bijna ondoenlijk voor kleine plaatsen in Duitsland om een kerstmarkt te organiseren vanwege alle kosten rondom veiligheid. Toch een traditie die, niet moedwillig perse, om zeep is geholpen door extremisten. 

Herfstappeltaart schreef op 26-07-2026 om 14:24:

[..]

Wat heeft dat met deze aanslag te maken? Ik kan dit echt even niet volgen hoor... 

Abdul zou als tiener al de aandacht hebben getrokken binnen de Berlijnse islamitische gemeenschap en staat sinds zijn zestiende op de radar van de veiligheidsdiensten, die hem beschouwden als 'geradicaliseerd' en 'vatbaar voor geweld'.

Na een aanslag op de Pride in Berlijn zoekt de Duitse politie naar de 21-jarige Abdul B. Hij zou gisteravond met een bestelbus op het publiek zijn ingereden. Volgens Duitse media zat de verdachte eerder vast voor terrorisme en volgde hij een deradicaliseringstraject.
Verdachte aanslag Pride Berlijn zou 'in deradicaliseringstraject zitten'

In Leer (Duitsland) hebben ze een soort gele blokken in de hoofdwinkelstraat die omhoog worden gezet. Behoorlijk hoog, hard en steil.

Ik zag ze voor het eerst bij de afgelopen Weihnachtsmarkt. Misschien zijn ze er al langer, ik ga niet altijd naar de Weihnachtsmarkt.

Je kunt onmogelijk heel Leer beveiligen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.