Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.

Zilver_gray schreef op 31-03-2026 om 09:02:

[..]

Mij ook, maar niet verbaast.

Het was natuurlijk al zo dat Palestijnen daar geen eerlijk proces krijgen, in de gevangenis mishandeld, gemarteld en verkracht worden.

Maar met deze wet gaat het nóg een stapje verder; eenmaal schuldig bevonden, moeten ze de doodstraf krijgen, zonder kans op beroep én binnen 90 dagen uitgevoerd. Het Israelische militaire OM bepaalt en de rechter heeft niks te zeggen.

Ja ze hebben daar niks te klagen die Palestijnen.

Ze hebben zich door Iran laten inspireren? 

PensioNada schreef op 31-03-2026 om 13:02:

[..]

Ze hebben zich door Iran laten inspireren?

Terrorstaat Israël, iets anders kan ik er niet van maken.

Zilver_gray schreef op 31-03-2026 om 09:02:

[..]

Mij ook, maar niet verbaast.

Het was natuurlijk al zo dat Palestijnen daar geen eerlijk proces krijgen, in de gevangenis mishandeld, gemarteld en verkracht worden.

Maar met deze wet gaat het nóg een stapje verder; eenmaal schuldig bevonden, moeten ze de doodstraf krijgen, zonder kans op beroep én binnen 90 dagen uitgevoerd. Het Israelische militaire OM bepaalt en de rechter heeft niks te zeggen.

Ja ze hebben daar niks te klagen die Palestijnen.

Dit oneerlijke proces in combinatie en het feit dat ook families niet of amper geïnformeerd worden doet mij denken aan zeer onplezierige tijden uit de geschiedenis. 

Je zou wensen dat die landen van de kaart geveegd worden. Ik word zo verdrietig van die oorlogen overal.. 

Handschoenvrouw schreef op 31-03-2026 om 15:32:

[..]

Dit oneerlijke proces in combinatie en het feit dat ook families niet of amper geïnformeerd worden doet mij denken aan zeer onplezierige tijden uit de geschiedenis.

Ja en elk jaar herhalen we “dit nooit weer” .

Nu.nl:

“Israëlische militairen en kolonisten hebben sinds 2020 zeker elfhonderd Palestijnse burgers gedood op de Westoever. Uit een analyse van The Guardian bleek vorige week dat daar niet één Israëlische burger voor is vervolgd”

Een schande is het!

Met de vriendelijke dank aan Smotrich en Ben Gvir die een paar honderd extreemrechtse kolonisten de hand boven het hoofd houden. 

Netanyahu durft zich niet tegen hen te keren want dan is hij zijn meerderheid kwijt in de Knesset.

Poezenmeisje schreef op 31-03-2026 om 18:41:

Met de vriendelijke dank aan Smotrich en Ben Gvir die een paar honderd extreemrechtse kolonisten de hand boven het hoofd houden.

Netanyahu durft zich niet tegen hen te keren want dan is hij zijn meerderheid kwijt in de Knesset.

Exact! 

Poezenmeisje schreef op 31-03-2026 om 18:41:

Ik vind het allemaal excuses. In oktober(?) zijn er toch verkiezingen en Netanyahu staat er prima voor in de peilingen. Ik kan me er niet aan onttrekken dat hij deze wet wel prima vindt.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5585550/minderjarige-jongen-terreuraanslag-vlaamse-parlement

12 tot 13 jaar en dan al zulke gedachten en misdrijven plegen... wat bezielt zo'n jongen? Vreselijk!

Miraval schreef op 01-04-2026 om 09:51:

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5585550/minderjarige-jongen-terreuraanslag-vlaamse-parlement

12 tot 13 jaar en dan al zulke gedachten en misdrijven plegen... wat bezielt zo'n jongen? Vreselijk!

3 maanden voorwaardelijke jeugddetentie. 

Twee leerlingen van een middelbare school in Rotterdam hebben zelfmoord gepleegd. Dit is gefilmd en de beelden zijn online gedeeld. Wat zijn dat voor beesten die kunnen filmen hoe iemand een einde aan zijn leven maakt? In wat voor klotewereld leven wij tegenwoordig? Walgelijk!
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de beelden niet terecht komen bij de familie!

Een wijkagent uit Capelle aan den IJssel reageerde maandag met verbazing over het filmen van het heftige incident. "Daar ligt iemand te vechten voor zijn of haar leven en jij vindt het nodig om dat te filmen. En nog erger: je zet het online. Alsof iemands lijden iets is om te delen. Alsof het vermaak is."
Twee leerlingen van school Rotterdam overleden, beelden slachtoffers gaan rond | Binnenland | NU.nl

Handschoenvrouw schreef op 01-04-2026 om 10:40:

[..]

3 maanden voorwaardelijke jeugddetentie.

En verplichte behandeling, die is niet voorwaardelijk

Yumi schreef op 02-04-2026 om 22:30:

Twee leerlingen van een middelbare school in Rotterdam hebben zelfmoord gepleegd. Dit is gefilmd en de beelden zijn online gedeeld. Wat zijn dat voor beesten die kunnen filmen hoe iemand een einde aan zijn leven maakt? In wat voor klotewereld leven wij tegenwoordig? Walgelijk!
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de beelden niet terecht komen bij de familie!

Een wijkagent uit Capelle aan den IJssel reageerde maandag met verbazing over het filmen van het heftige incident. "Daar ligt iemand te vechten voor zijn of haar leven en jij vindt het nodig om dat te filmen. En nog erger: je zet het online. Alsof iemands lijden iets is om te delen. Alsof het vermaak is."
Twee leerlingen van school Rotterdam overleden, beelden slachtoffers gaan rond | Binnenland | NU.nl

Dit past inderdaad in dit topic, verschrikkelijk en afschuwelijk

duizel schreef op 03-04-2026 om 06:02:

[..]

Dit past inderdaad in dit topic, verschrikkelijk en afschuwelijk

Kon er niet van slapen, in wat een compleet losgeslagen wereld leven wij? De zelfmoorden zijn bij dezelfde flat en 2 dagen achter elkaar gefilmd. Vraag me af wat daar achter zit, dit kan geen toeval zijn en dat maakt het des te luguber. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-04-2026 om 12:22 Topicstarter

Yumi schreef op 03-04-2026 om 10:55:

[..]

Hier op deze manier over speculeren is ontzettend schadelijk wat mij betreft.

NB: bij nader inzien het citaat gewist, dat behoeft geen herhaling.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.