Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.

PensioNada schreef op 15-11-2025 om 14:21:

Omdat deze draad er voor bedoeld is, dit linkje: https://www.nu.nl/achterklap/6376054/zoon-van-documentairemaker-sunny-bergman-aangevallen-op-straat-in-venlo.html#nujij
Extreemrechts (ik zeg bewust niet radicaal) gaat gepaard met haat tegen alles wat anders is.

Ik kan je bericht niet openen. Terwijl ik berichten van NU altijd kan openen heb ik bij dit bericht een account nodig om te kunnen lezen. Heb daarom zelf gezocht naar een artikel en vond dit.

Wat ik me afvraag, het is nu half november, waarom is er nog steeds geen aangifte gedaan als het begin november is gebeurd?' Was het een onderlinge knokpartij met enkel verliezers?  En wat is een queer space? 

Hebben de daders zich geïdentificeerd of word lukraak aangenomen dat het dan vast extreemrechts-tuig was? Maakt het überhaupt uit of men links of rechts is? Het is extreem en dus fout, want men hoort gewoon z'n poten thuis te houden'. Ba'h.

https://www.ad.nl/show/zoon-van-documentairemaker-sunny-bergman-door-fascisten-mishandeld-ergste-nachtmerrie~a5bb351f/

De zoon van documentairemaker Sunny Bergman is volgens haar begin deze maand ‘aangevallen door fascisten’ in Venlo. Op Instagram deelt ze een verklaring en een geblurde foto van haar gewonde zoon.

................

De zoon van Bergman wil binnenkort aangifte gaan doen, laat ze zaterdag weten. Een ander bandlid dat er ook bij betrokken was, heeft volgens haar al aangifte gedaan van belediging. Weer een ander is ook van plan aangifte te gaan doen. De aanvallers zouden met antihomotermen hebben gescholden.

................

ps. https://www.geenstijl.nl/4929342/foto-sunny-bergman-is-definiti  (Sunny had een paar jaar geleden geen enkel probleem met uitspraken van deze 'radicaal')

Ik heb het bericht over de zoon van Sunny Bergman proberen te volgen. Het blijft voor mij toch hier en daar wat onduidelijk. Hopelijk knapt de zoon van Sunny gauw op en krijgt hij de hulp die hij nodig heeft.

Even wat stukjes op een rijtje zetten:

De 24-jarige zoon van Bergman en zijn bandleden liepen in de nacht van zaterdag 1 november op straat in de Limburgse stad. Ze hadden daar opgetreden met rapper Emirhan in een queer space in Venlo.

Op 16 november 2025 las ik:
........
Emirhan laat weten dat hij „gelukkig zonder letsel naar huis kon”. Daarom deed de rapper ook alleen aangifte van belediging.
...........

Emirhan heeft alleen aangifte gedaan wegens belediging.

Ik vind het afschuwelijk dat mensen klappen of scheldwoorden krijgen uitgedeeld. In het geval Emirhan vind ik het wel heel hypocriet dat uitgerekend hij aangifte doet wegens belediging. Want dit las ik in de krant van 22-09-2025 over Emirhan:

..............
„Ze zijn illegaal. Ze zijn radicaal. Weg ermee.” En: „Het tuig is de baas.” Het zijn uitspraken van Geert Wilders. Met ‘ze’ bedoelt hij Marokkaanse Nederlanders. Voor rapper en woordkunstenaar Emirhan X aanleiding om in 2024 het punkrapnummer Radicaal Illegaal op te nemen, waarin hij enkele soundbites van Wilders verwerkt.

In 2020 nam hij al het nummer Fuck Geert Wilders op, waarin hij de draak steekt met de Venlose politicus.
................
Toch wordt hij in juni van dit jaar aangesteld als stadsdichter van Venlo, als opvolger van Sef Derkx. Het contrast tussen beiden kon niet groter zijn. Derkx is een witte man op leeftijd die stukjes schrijft waar geen mens aanstoot aan neemt. Emirhan is 24, Venlonaar van Turkse komaf en is veel dingen tegelijk: muzikant, schrijver, producent, instrumentalist, dichter, performer. En hij is vooral heel uitgesproken.
.................

Fleurtje_5 schreef op 17-11-2025 om 09:40:

Ik heb het bericht over de zoon van Sunny Bergman proberen te volgen. Het blijft voor mij toch hier en daar wat onduidelijk. Hopelijk knapt de zoon van Sunny gauw op en krijgt hij de hulp die hij nodig heeft.

Even wat stukjes op een rijtje zetten:

De 24-jarige zoon van Bergman en zijn bandleden liepen in de nacht van zaterdag 1 november op straat in de Limburgse stad. Ze hadden daar opgetreden met rapper Emirhan in een queer space in Venlo.

Op 16 november 2025 las ik:
........
Emirhan laat weten dat hij „gelukkig zonder letsel naar huis kon”. Daarom deed de rapper ook alleen aangifte van belediging.
...........

Emirhan heeft alleen aangifte gedaan wegens belediging.

Ik vind het afschuwelijk dat mensen klappen of scheldwoorden krijgen uitgedeeld. In het geval Emirhan vind ik het wel heel hypocriet dat uitgerekend hij aangifte doet wegens belediging. Want dit las ik in de krant van 22-09-2025 over Emirhan:

..............
„Ze zijn illegaal. Ze zijn radicaal. Weg ermee.” En: „Het tuig is de baas.” Het zijn uitspraken van Geert Wilders. Met ‘ze’ bedoelt hij Marokkaanse Nederlanders. Voor rapper en woordkunstenaar Emirhan X aanleiding om in 2024 het punkrapnummer Radicaal Illegaal op te nemen, waarin hij enkele soundbites van Wilders verwerkt.

In 2020 nam hij al het nummer Fuck Geert Wilders op, waarin hij de draak steekt met de Venlose politicus.
................
Toch wordt hij in juni van dit jaar aangesteld als stadsdichter van Venlo, als opvolger van Sef Derkx. Het contrast tussen beiden kon niet groter zijn. Derkx is een witte man op leeftijd die stukjes schrijft waar geen mens aanstoot aan neemt. Emirhan is 24, Venlonaar van Turkse komaf en is veel dingen tegelijk: muzikant, schrijver, producent, instrumentalist, dichter, performer. En hij is vooral heel uitgesproken.
.................

Ik ken Emirhan niet. Maar lees je wel goed? Ik lees dat die racistische/beledigende uitspraken van Wilders zijn, niet van Emirhan. Emirhan heeft een nummer gemaakt om de draak te steken met Wilders. 

Meesje schreef op 17-11-2025 om 11:24:

[..]

Ik ken Emirhan niet. Maar lees je wel goed? Ik lees dat die racistische/beledigende uitspraken van Wilders zijn, niet van Emirhan. Emirhan heeft een nummer gemaakt om de draak te steken met Wilders.

Ik lees heel goed. Kwaad met nog-meer-kwaad vergelden dus.

'Ze zijn illegaal', ze zijn radicaal' zal Wilders vast niet gezegd hebben over mensen die niet illegaal zijn. Is dat dan racistisch? 

'Weg ermee.” En: „Het tuig is de baas' zal Wilders vast gezegd hebben van illegalen die rotzooi trappen, of misschien betrapt zijn op nare praktijken, en dus niet over mensen die niet rotzooi trappen. In een tijd dat elke dag wel een wijk in het nieuwsbericht zat omdat er grote problemen waren 'met dominant rellende jongeren'.  

Emirhan heeft een nummer gemaakt dat heet "Fuck Geert Wilders" om 'de draak te steken met Wilders'. Dat is opruiend en ook haatzaaiend. En dat rapt deze rapper (en volksdichter) door een microfoon, vanaf een podium, over iemand die al jarenlang zware beveiliging nodig heeft. Over iemand die net als Pim Fortuijn en Theo van Gogh zomaar in eens vermoord kan worden.

Oei, en nou heeft iemand een belediging geroepen naar Emirhan, en daarom holt Emirhan naar het politiebureau. Aangifte voor belediging. Dát vind ik zó hypocriet, wel op een podium haatzaaien naar een politicus (die zijn leven niet zeker is) maar zelf geen kromme letter kunnen incasseren.

Fleurtje_5 schreef op 17-11-2025 om 13:07:

[..]

Ik lees heel goed. Kwaad met nog-meer-kwaad vergelden dus.

'Ze zijn illegaal', ze zijn radicaal' zal Wilders vast niet gezegd hebben over mensen die niet illegaal zijn. Is dat dan racistisch?

'Weg ermee.” En: „Het tuig is de baas' zal Wilders vast gezegd hebben van illegalen die rotzooi trappen, of misschien betrapt zijn op nare praktijken, en dus niet over mensen die niet rotzooi trappen. In een tijd dat elke dag wel een wijk in het nieuwsbericht zat omdat er grote problemen waren 'met dominant rellende jongeren'.

Emirhan heeft een nummer gemaakt dat heet "Fuck Geert Wilders" om 'de draak te steken met Wilders'. Dat is opruiend en ook haatzaaiend. En dat rapt deze rapper (en volksdichter) door een microfoon, vanaf een podium, over iemand die al jarenlang zware beveiliging nodig heeft. Over iemand die net als Pim Fortuijn en Theo van Gogh zomaar in eens vermoord kan worden.

Oei, en nou heeft iemand een belediging geroepen naar Emirhan, en daarom holt Emirhan naar het politiebureau. Aangifte voor belediging. Dát vind ik zó hypocriet, wel op een podium haatzaaien naar een politicus (die zijn leven niet zeker is) maar zelf geen kromme letter kunnen incasseren.

Ik vind je berichten een beetje vaag. 

Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus: Emirhan heeft aangifte gedaan voor belediging. En heeft zelf een liedje gemaakt waarin hij iemand beledigt. En dat is nogal hypocriet gedrag. 

Dat ben ik met je eens dat dat hypocriet gedrag is. Ik begreep je eerdere post met allemaal korte stukjes gekopieerde tekst niet. En of wat Wilders zegt wel of niet klopt en netjes is vindt ik verder helemaal niks te maken hebben met de hele discussie. Ik raak soms de draad een beetje kwijt in je berichten omdat je van alles erbij haalt.   

Ik vind het hele mishandeling verhaal nogal vaag. Er is geen aangifte gedaan voor mishandeling. Maar ze stappen wel naar de media. Dat is ook een vorm van voor eigen rechter spelen. 

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat een optreden in een space betekent? Maar ik ben vrij ouderwets. Misschien is het gewoon hippe taal voor café. 

Ik ben te oud voor dit soort artikelen, ik begrijp niet waar het nou over gaat.

Iets met iemands zoon en een rapper en Wilders...

Meesje schreef op 17-11-2025 om 13:28:

[..]

Ik vind je berichten een beetje vaag.

Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus: Emirhan heeft aangifte gedaan voor belediging. En heeft zelf een liedje gemaakt waarin hij iemand beledigt. En dat is nogal hypocriet gedrag.

Dat ben ik met je eens dat dat hypocriet gedrag is. Ik begreep je eerdere post met allemaal korte stukjes gekopieerde tekst niet. En of wat Wilders zegt wel of niet klopt en netjes is vindt ik verder helemaal niks te maken hebben met de hele discussie. Ik raak soms de draad een beetje kwijt in je berichten omdat je van alles erbij haalt.

Ik vind het hele mishandeling verhaal nogal vaag. Er is geen aangifte gedaan voor mishandeling. Maar ze stappen wel naar de media. Dat is ook een vorm van voor eigen rechter spelen.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat een optreden in een space betekent? Maar ik ben vrij ouderwets. Misschien is het gewoon hippe taal voor café.

Dat lees ik vaker. Maar het hele gedoe is ook heel vaag. Er zou maar één gewonde zijn, en dat zou de zoon van Sunny zijn, en dan zien we een half geblurde foto van Emirhan die er uit ziet als een vampier ná de maaltijd. En dan blijkt dat Emirhan géén letsel had en gewoon naar huis kon, en daarom alleen aangifte deed van belediging.

Mijn bericht begon met: Ik heb het bericht over de zoon van Sunny Bergman proberen te volgen. Het blijft voor mij toch hier en daar wat onduidelijk. Hopelijk knapt de zoon van Sunny gauw op en krijgt hij de hulp die hij nodig heeft.

Daar kan ik dan ook niet veel over zeggen, behalve dat ze wel erg laat overwegen om aangifte te doen terwijl Sunny het wel op social media plaatst. Gisteren las ik dat ze pas de 25-ste aangifte kunnen gaan doen. Dat is ongeveer 3 weken later. Als het echt een mishandeling is dan word meteen de volgende dag verslag gemaakt om aangifte te doen. En een derde overweegt nog steeds om aangifte te doen.

En Wilders-gedoe heeft er mi wel mee te maken als het om Emirhan gaat. Dat hij, met zijn grote beledigende bek over anderen, aangifte doet wegens belediging, vind ik, zoals ik al eerder heb geschreven, 'heel hypocriet'.

Dit vind ik toch zo’n afschuwelijk treurige zaak, elke x lees ik weer gruwelijkere voorvallen. Deze daders mogen echt een pijnlijke dood sterven.

https://www.ad.nl/binnenland/pleegkinderen-geslagen-aan-oren-getrokken-en-door-hond-gebeten~a6009c8b/

Zilver_gray schreef op 18-11-2025 om 17:29:

Dit vind ik toch zo’n afschuwelijk treurige zaak, elke x lees ik weer gruwelijkere voorvallen. Deze daders mogen echt een pijnlijke dood sterven.

https://www.ad.nl/binnenland/pleegkinderen-geslagen-aan-oren-getrokken-en-door-hond-gebeten~a6009c8b/

Ik wilde hetzelfde plaatsen. Onbeschrijfelijk treurig wat sommige mensen kinderen aandoen. 

Een ander bericht waar ik niet goed van werd is dat iemand met een kruisboog op katten schiet. De dader is nog niet gepakt. Zo verdrietig en boos word ik daarvan. 

Helpdesk schreef op 18-11-2025 om 18:00:

[..]

Ik wilde hetzelfde plaatsen. Onbeschrijfelijk treurig wat sommige mensen kinderen aandoen.

Een ander bericht waar ik niet goed van werd is dat iemand met een kruisboog op katten schiet. De dader is nog niet gepakt. Zo verdrietig en boos word ik daarvan.

Ja inderdaad!!! Ook ik werd spontaan misselijk van dit bericht!! Ik laat mijn kat niet buiten o.a om dit soort zieke geesten!! Kotsmisselijk wordt ik ervan 🤬

Poezenmeisje schreef op 18-11-2025 om 21:09:

Hoe komt een mens aan een harpoenpijl??

De arme gans is afgemaakt.

https://sikkom.nl/nieuws/gans-zwemt-met-harpoenpijl-in-de-kop-in-het-noorderplantsoen.-het-was-gruwelijk-47771180.html

Arm gansje.   Wat zal het gedacht hebben.

https://www.nu.nl/misdaad/6377884/zestien-jaar-cel-voor-man-die-dochters-twintig-jaar-lang-seksueel-misbruikte.html

Moeke hoeft “maar” 10 maanden de bak in?

“Volgens de oudste dochter was haar moeder ook betrokken bij het seksuele misbruik, maar de rechter acht dat niet bewezen”

https://www.nu.nl/voetbal/6377962/vuurwerkacties-ajax-fans-kosten-zieke-fan-zijn-laatste-wens-situatie-verslechterd.html

Die mensen maken zoveel kapot en mij maak je niet wijs dat het ze echt iets kan schelen. Bah.

Schoondochter schreef op 02-12-2025 om 17:53:

https://www.nu.nl/voetbal/6377962/vuurwerkacties-ajax-fans-kosten-zieke-fan-zijn-laatste-wens-situatie-verslechterd.html

Die mensen maken zoveel kapot en mij maak je niet wijs dat het ze echt iets kan schelen. Bah.

Ik denk dat als je al zo gek bent om vuurwerk in een stadion te smokkelen dat je empatische vermogen toch al onderontwikkeld is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.