Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws

Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.

Bizar dat die Driekus ook gewoon los rond liep, gezien het zo'n misdadig tyoe was.

Arme kinderen  😢 

majorette2005 schreef op 17-07-2025 om 09:07:

Bizar dat die Driekus ook gewoon los rond liep, gezien het zo'n misdadig tyoe was.

Werkelijk waar, wat was dat voor figuur 😳

Roos57 schreef op 17-07-2025 om 09:09:

Arme kinderen 😢

Nou en dat inderdaad!

Wat verschrikkelijk voor deze kinderen van groep 8 ipv een mooi afscheid met een musical, loopt een ruzie uit tot het neersteken van een leerkracht. Waarom gaan ouders met een mes op zak naar de basisschool, dan is er iets goed mis! 
Volgens het AD gaat het om een conflict dat al langer speelt.

Kinderen in tranen
Neergestoken leerkracht (53) bij musical groep 8 probeerde ruzie tussen drie mannen te sussen
Bij een musical van groep 8 in Alblasserdam is gisteravond een leerkracht neergestoken. Hij probeerde een ruzie tussen drie mannen te sussen, laat een politiewoordvoerder aan RTL Nieuws weten. Kinderen waren in tranen. De politie noemt het incident 'echt verschrikkelijk'.
De leerkracht is een 53-jarige man uit Dordrecht. Hij is met zeer ernstig letsel naar het ziekenhuis gebracht, zegt de politiewoordvoerder tegen RTL Nieuws.
Neergestoken leerkracht (53) bij musical groep 8 probeerde ruzie tussen drie mannen te sussen

Echt he . Bij de beesten af 😡 

De identiteit van de daders wordt uiteraard zoveel mogelijk uit het nieuws gehouden.....Het blijkt te gaan om een afrekening, de daders kwamen binnen na de pauze en het licht net weer aanging. De man op de foto, had ruzie en daarvoor kwamen er 2 mannen van buitenaf naar binnen, die nadat het drama was voltrokken op de vlucht gingen. Ze zijn beide opgepakt bij het ziekenhuis.

GwAhWgoXkAAZw_x?format=jpg&name=medium

Volgens één van de ouders in Landvast was er al langere tijd ruzie tussen twee ouders.

Een ooggetuige vertelt: “Ik zag twee mannen binnenkomen. Ik vertrouwde het al niet en zei: moeten jullie hier ook zijn? Ze zeiden van wel. Eén deed zijn jasje dicht. Dat vond ik al zo gek, want je zou zeggen dat je je jas uitdoet bij zo’n avond. Ze liepen weg naar voren en toen was het ineens een klap. Die twee kwamen doelbewust binnen om een vader te pakken. Die moeten ingeseind zijn door een andere ouder lijkt mij. Ze wisten precies waar hij zit. Eén man gaf de vader in het publiek gelijk een klap. Die andere gozer stond nog bij mij en die bleef staan. Die pakte ineens een grote pot vast en gooide dat ding.” Wat er daarna precies gebeurde weet de ooggetuige niet precies. De meester van groep 5 zou ‘rustig, rustig blijven’ hebben geroepen, maar hoe en door wie hij nu werd gestoken, weet de man niet.

Afscheidsmusical eindigt in drama: meester neergestoken en ernstig gewond in Alblasserdam - Alblasserdamsnieuws.nl

Yumi schreef op 17-07-2025 om 11:12:

De identiteit van de daders wordt uiteraard zoveel mogelijk uit het nieuws gehouden.....Het blijkt te gaan om een afrekening, de daders kwamen binnen na de pauze en het licht net weer aanging. De man op de foto, had ruzie en daarvoor kwamen er 2 mannen van buitenaf naar binnen, die nadat het drama was voltrokken op de vlucht gingen. Ze zijn beide opgepakt bij het ziekenhuis.

GwAhWgoXkAAZw_x?format=jpg&name=medium

Volgens één van de ouders in Landvast was er al langere tijd ruzie tussen twee ouders.

Een ooggetuige vertelt: “Ik zag twee mannen binnenkomen. Ik vertrouwde het al niet en zei: moeten jullie hier ook zijn? Ze zeiden van wel. Eén deed zijn jasje dicht. Dat vond ik al zo gek, want je zou zeggen dat je je jas uitdoet bij zo’n avond. Ze liepen weg naar voren en toen was het ineens een klap. Die twee kwamen doelbewust binnen om een vader te pakken. Die moeten ingeseind zijn door een andere ouder lijkt mij. Ze wisten precies waar hij zit. Eén man gaf de vader in het publiek gelijk een klap. Die andere gozer stond nog bij mij en die bleef staan. Die pakte ineens een grote pot vast en gooide dat ding.” Wat er daarna precies gebeurde weet de ooggetuige niet precies. De meester van groep 5 zou ‘rustig, rustig blijven’ hebben geroepen, maar hoe en door wie hij nu werd gestoken, weet de man niet.

Afscheidsmusical eindigt in drama: meester neergestoken en ernstig gewond in Alblasserdam - Alblasserdamsnieuws.nl

Een afrekening in een lagere school! Zijn niet goed bij hun hoofd!

https://www.nu.nl/misdaad/6362863/oud-tbser-krijgt-tien-jaar-cel-voor-wurgen-van-vriendin-in-groningen.html

Lijkt wel of er steeds meer van dit soort delicten plaatsvinden; vrouw wordt vermoord door vriend/ man of ex..

Zilver_gray schreef op 17-07-2025 om 16:19:

https://www.nu.nl/misdaad/6362863/oud-tbser-krijgt-tien-jaar-cel-voor-wurgen-van-vriendin-in-groningen.html

Lijkt wel of er steeds meer van dit soort delicten plaatsvinden; vrouw wordt vermoord door vriend/ man of ex..

Dat klopt, Nederland heeft de hoogste cijfers van West Europa.

Verschrikkelijke koppositie: femicide-cijfers in Nederland het hoogst van West-Europa
Verschrikkelijke koppositie: femicide-cijfers in Nederland het hoogst van West-Europa

Het aantal zaken waarbij sprake is van eergerelateerd geweld blijft toenemen. Afgelopen jaar telde de politie 8 procent meer geweldsincidenten die plaatsvonden omdat de eer van de familie geschonden zou zijn. Dat meldt de politie aan EenVandaag.

Politie ziet meer geweld vanwege familie-eer: 'Aandacht nodig bij inburgering'
De politie telt steeds meer geweldsincidenten die zich voordoen omdat de familie-eer geschonden zou zijn. Daarbij zijn relatief vaak Syriërs betrokken. De politie vraagt zich af of er tijdens de inburgering in Nederland wel genoeg aandacht is voor eergerelateerd geweld.

De politie meldde vorig jaar 619 gevallen bij het Landelijk Expertise Centrum Eergerelateerd Geweld waarbij sprake was van geweld omdat de familie-eer geschonden zou zijn en moest worden 'hersteld'. Dat waren er tien jaar geleden nog 460.

Toen ging het nog maar een enkele keer om Syriërs, terwijl vorig jaar bij ruim een kwart van de zaken Syrische vluchtelingen betrokken waren. Daarna zijn de meest voorkomende achtergronden Turks, Marokkaans en Afghaans.

Politie ziet meer geweld vanwege familie-eer: 'Aandacht nodig bij inburgering'

Aantal zaken eergerelateerd geweld blijft toenemen: 'Sociaal-cultureel probleem dat je niet in één dag oplost' | EenVandaag

In Nederland wordt ongeveer één keer per week een vrouw vermoord door haar (ex)partner...

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/geweld-tegen-vrouwen-cijfers/

Poezenmeisje schreef op 17-07-2025 om 11:46:

https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1324025/man-39-uit-drieborg-verdachte-van-steekpartij-schoolmusical

Eén van de verdachten komt uit een Gronings gehucht?

Dreiburg....associatie met Ede Staal.  Volkomen ot trouwens van mij

Ede Staal ❤️

Ik heb n.a.v. mijn eigen post verder gegoogeld, mijn idee dat het nu meer dan voorheen voorkomt klopt niet volgens onderstaand artikel;

Het afgelopen decennium bleef het aantal vrouwenmoorden ongeveer gelijk, na een decennialange daling. Daarbij spelen maatschappelijke factoren een rol, vermoeden experts. "Als reactie op de emancipatie van vrouwen willen mannen hun status herwinnen, onder meer met geweld", zegt onderzoeker Marieke Liem”.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2575460

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.