Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-03-2025 om 17:25
Verschrikkelijk en afschuwelijk nieuws
Om het draadje over opmerkelijk en waar nieuws echt te houden voor opmerkelijk en waar nieuws hier een draadje waar jullie kunnen schrijven over verschrikkelijk nieuws.
Schemerlampje
19-05-2025 om 18:46
Roos57 schreef op 19-05-2025 om 17:33:
Wordt gezocht in Finsterwolde . Veel Water . Bijna deja vu van jaren terug . Die jongetjes lagen ook in een pijp .
Er is een brief gevonden
Ik moet ook steeds aan die jongetjes denken. Ik hoop zó dat deze vader die stap (nog) niet heeft gezet en ze voor die tijd gevonden worden. Maar ik vrees het ergste. 😢
Poezenmeisje
19-05-2025 om 19:02
Ik hoop dat de kinderen in goede gezondheid worden teruggevonden.
🙏🏼
Nick90
21-05-2025 om 15:55
Wat verschrikkelijk voor de moeder en andere naasten😭 dat je er zelf geen zin meer in hebt kan ik nog inkomen maar waarom dan toch die kinderen meesleuren?
Fleurtje_5
22-05-2025 om 09:14
Ik snap werkelijk niet waarom die man in 2022 maar 2 jaar celstraf kreeg opgelegd. Hij ging in beroep en kreeg nu vier jaar celstraf opgelegd. Ik vind vier jaar zelfs nog te laag voor deze 'poging tot doodslag'.
https://www.limburger.nl/regio/kerkrade/jarenlange-celstraf-voor-man-die-opzettelijk-aanrijding-veroorzaakte-in-eygelshoven-is-definitief-cassatieverzoek-afgewezen/68052070.html
..................
Op 24 april 2020 reed El M. met hoge snelheid in een auto over de Rimburgerweg naar Eygelshoven. Een 72-jarige man stond daar met zijn zoon toen El M. passeerde en op de stoep stonden twee van zijn kleinkinderen. De zoon maakte gebaren naar de auto waarmee hij zijn afkeuring over de rijstijl van de bestuurder liet blijken.
El M. keerde zijn auto bij het eerstvolgende kruispunt en stuurde over de linker weghelft terug naar de man die de gebaren had gemaakt. Hij reed in op diens vader, die door de klap omhoog werd geworpen en 19 meter verder op het wegdek terechtkwam. „Ik zag dat hij als een lappenpop door de lucht vloog”, zei een getuige.
....................etc.etc.etc................
oudmaarnognietkoud
22-05-2025 om 09:45
Fleurtje_5 schreef op 22-05-2025 om 09:14:
Ik snap werkelijk niet waarom die man in 2022 maar 2 jaar celstraf kreeg opgelegd. Hij ging in beroep en kreeg nu vier jaar celstraf opgelegd. Ik vind vier jaar zelfs nog te laag voor deze 'poging tot doodslag'.
https://www.limburger.nl/regio/kerkrade/jarenlange-celstraf-voor-man-die-opzettelijk-aanrijding-veroorzaakte-in-eygelshoven-is-definitief-cassatieverzoek-afgewezen/68052070.html
..................
Op 24 april 2020 reed El M. met hoge snelheid in een auto over de Rimburgerweg naar Eygelshoven. Een 72-jarige man stond daar met zijn zoon toen El M. passeerde en op de stoep stonden twee van zijn kleinkinderen. De zoon maakte gebaren naar de auto waarmee hij zijn afkeuring over de rijstijl van de bestuurder liet blijken.
El M. keerde zijn auto bij het eerstvolgende kruispunt en stuurde over de linker weghelft terug naar de man die de gebaren had gemaakt. Hij reed in op diens vader, die door de klap omhoog werd geworpen en 19 meter verder op het wegdek terechtkwam. „Ik zag dat hij als een lappenpop door de lucht vloog”, zei een getuige.
....................etc.etc.etc................
Ik zou zeggen poging tot moord, doodslag met voorbedachte rade. De dader is gekeerd en heeft het slachtoffer met opzet aangereden. Dan is 4 jaar idd een schijntje.
Zilver_gray
23-05-2025 om 22:23
https://www.ad.nl/buitenland/zeventien-gewonden-van-wie-vier-in-levensgevaar-bij-steekpartij-in-hamburg-iedereen-begon-te-gillen~a748fc84/
Volgens de Duitse krant heeft is de vrouw van Duitse komaf en heeft ze psychische problemen.
Verschrikkelijk!
Sta je niets vermoedend op het station op de trein te wachten, overkomt je zoiets.
Hoe kun je je nu beschermen tegen dit soort aanvallen??
Loeki72
23-05-2025 om 22:43
Zilver_gray schreef op 23-05-2025 om 22:23:
https://www.ad.nl/buitenland/zeventien-gewonden-van-wie-vier-in-levensgevaar-bij-steekpartij-in-hamburg-iedereen-begon-te-gillen~a748fc84/
Volgens de Duitse krant heeft is de vrouw van Duitse komaf en heeft ze psychische problemen.
Verschrikkelijk!
Sta je niets vermoedend op het station op de trein te wachten, overkomt je zoiets.
Hoe kun je je nu beschermen tegen dit soort aanvallen??
Niet, de kans dat je zo iets overkomt is klein.
Yumi
24-05-2025 om 16:15
Opsporingsbericht voor 4 mannen, waarvan één 'n jonge vrouw heeft verkracht, de andere zijn medeplichtig. Dit gebeurde op 29 oktober, waarom zo laat politie Maastricht? Het signalement, van de mannen is verder op te merken dat zij onderling in een andere taal dan Nederlands spraken. De foto's komen 6 juni ongeblurd online. Walgelijke figuren!

Sinds eind oktober is er onafgebroken onderzoek gedaan. Dit heeft nog niet geleid tot de identiteit van de hoofdverdachte en de drie andere mannen. Daarom is ervoor gekozen om de beelden van de vier mannen vrij te geven. Het Openbaar Ministerie heeft besloten dat de beelden eerst geblurd worden vrijgegeven. Zij geven de mannen 14 dagen om zichzelf te melden. Doen ze dat niet, dan worden op 6 juni de beelden ongeblurd vrijgegeven.
Over het signalement van de mannen is verder op te merken dat zij onderling in een andere taal dan Nederlands spraken. Het onderzoeksteam wil de identiteit van allevier de personen achterhalen. Eén van hen wordt verdacht van de daadwerkelijke verkrachting, de anderen van medeplichtigheid.
Verkrachting - Hoogbrugstraat - Maastricht | politie.nl
wild-flower
25-05-2025 om 18:10
Ik vind dit ook vreselijk nieuws . Waar gaat dat heen ?
https://www.metronieuws.nl/lifestyle/duurzaamheid/2025/05/plastic-soep-zeevogels-pijlstormvogels-klimaat/
🕯️