Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen 2023

Tijd voor de Viafora poll! Heb je al gestemd, of ga je dat nog doen? Ik kan geen aparte poll voor het waterschap aanmaken, maar dat kun je uiteraard wel in de reacties laten weten 

Peiling

Op welke partij stem je voor de PS?
216 stemmen
19%
12%
4%
6%
2%
14%
9%
5%
13%
1%
2%
5%
3%
5%
0%
1%

Angela1967 schreef op 20-03-2023 om 21:48:

[..]

?

Natuurlijk ben ik het met jou eens, maar een heleboel mensen niet.

Dus ik blijf erbij: als iemand hier twee vliegvakanties per jaar als criterium hanteert dat het best goed gaat in NL, ben ik het daar om diverse redenen mee oneens.

gr Angela

Dan heb je het wel goed vind ik. En gezien het aantal reizigers zijn dat toch best veel mensen. Mijn opmerking ging over de werkelijke schade waar je het over had. Uiteraard wordt het onbetaalbaar als men die moet betalen, maar dat is met alles zo. Ook de huismerken onderin het schap.

Van mij mag de erfbelasting best omhoog, naar minstens 50% voor niet-partners. Dat is geld waar de ontvanger nog geen belasting over heeft betaald, net als btw die heel wat meer bijdraagt aan de staatskas. Bovendien is het de meest effectieve manier om de vermogensongelijkheid te verminderen. Dat ga je nooit redden met inkomensmaatregelen, met hard werken word je nooit een echt kwartje. Het is zelfs zo dat de arbeids- en algemene heffingskorting boven een helemaal niet zo hoog inkomen worden afgebouwd naar 0. Dat lijkt me niet echt een werken moet lonen mentaliteit.

MMcGonagall schreef op 20-03-2023 om 22:29:

Van mij mag de erfbelasting best omhoog, naar minstens 50% voor niet-partners. Dat is geld waar de ontvanger nog geen belasting over heeft betaald, net als btw die heel wat meer bijdraagt aan de staatskas. Bovendien is het de meest effectieve manier om de vermogensongelijkheid te verminderen. Dat ga je nooit redden met inkomensmaatregelen, met hard werken word je nooit een echt kwartje. Het is zelfs zo dat de arbeids- en algemene heffingskorting boven een helemaal niet zo hoog inkomen worden afgebouwd naar 0. Dat lijkt me niet echt een werken moet lonen mentaliteit.

Ik ben het helemaal met je eens. echter:  Arbeidskorting is in 2023 verhoogd en komt pas op 0 vanaf €115.301. En algemene heffingskorting komt op 0 vanaf €73.031. Helemaal niet zo hoog inkomen? Das toch nog best een hoge grens en behoorlijk inkomen? Of begrijp ik het niet goed? 

Epic88 schreef op 20-03-2023 om 20:16:

[..]

Voor bio kip betaal ik al 21 euro per kilo. Ik schrok laatst enorm toen ik moest afrekenen.

Ik heb kip prijstechnisch in de ban gedaan. Heel af en toe een hele kip van "De Groene Weg", daar eten we met drie personen drie dagen van.

Af en toe heeft de Lidl dezelfde kip, dan koop ik een paar voor in de diepvries.

Eieren zijn bij de boerderij veel goedkoper dan in de supermarkt.

Ze zijn dit jaar wel 2 cent duurder geworden per stuk.

20230303-122600.jpg

Libertine schreef op 20-03-2023 om 22:47:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens. echter: Arbeidskorting is in 2023 verhoogd en komt pas op 0 vanaf €115.301. En algemene heffingskorting komt op 0 vanaf €73.031. Helemaal niet zo hoog inkomen? Das toch nog best een hoge grens en behoorlijk inkomen? Of begrijp ik het niet goed?

Ik vind dat niet ‘hoog hoog’. Waarom heet het algemene heffingskorting als een simpele uitvoerende ambtenaar het al niet meer krijgt? Zo bestraf je fulltime werkenden.

MMcGonagall schreef op 20-03-2023 om 22:29:

Van mij mag de erfbelasting best omhoog, naar minstens 50% voor niet-partners. Dat is geld waar de ontvanger nog geen belasting over heeft betaald, net als btw die heel wat meer bijdraagt aan de staatskas. Bovendien is het de meest effectieve manier om de vermogensongelijkheid te verminderen. Dat ga je nooit redden met inkomensmaatregelen, met hard werken word je nooit een echt kwartje. Het is zelfs zo dat de arbeids- en algemene heffingskorting boven een helemaal niet zo hoog inkomen worden afgebouwd naar 0. Dat lijkt me niet echt een werken moet lonen mentaliteit.

Nee niet mee eens. Zeker 1e en 2e lijn niet. Als je van je tante oom of oma erft misschien wel maar nee geen 50%. Dat vind ik absurde bedragen.

MMcGonagall schreef op 20-03-2023 om 23:41:

[..]

Ik vind dat niet ‘hoog hoog’. Waarom heet het algemene heffingskorting als een simpele uitvoerende ambtenaar het al niet meer krijgt? Zo bestraf je fulltime werkenden.

Ik denk dat de meeste fulltime werkende dit niet verdienen. En zowel vind ik het hoog zat. We hebben het hier over meer dan een ton per jaar?! Waarom zou je met zo’n hoog inkomen nog korting moeten te krijgen? Als je zoveel verdient heb je het meer dan goed en mag je naar mijn smaak ook meer dan goed bijdragen en belasting betalen. Als linkse stemmer betaal ik het met liefde en voel ik me absoluut niet bestraft, maar ben vanzelfsprekend niet de norm. 

Wat is voor jou een simpel uitvoerende ambtenaar eigenlijk?  Voor mij zijn dat bijvoorbeeld de boa’s, vuilnismannen etc. The last time I checkt verdienen die echt niet genoeg om op 0 uit te komen 


Poezenmeisje schreef op 20-03-2023 om 23:05:

Eieren zijn bij de boerderij veel goedkoper dan in de supermarkt.

Ze zijn dit jaar wel 2 cent duurder geworden per stuk.

20230303-122600.jpg

Bij welke eierkoek haal jij je eieren? Zo haal ik de volle melk voor een euro per liter bij de boer. 

Dorestad schreef op 21-03-2023 om 22:48:

[..]

Bij welke eierkoek haal jij je eieren? Zo haal ik de volle melk voor een euro per liter bij de boer.

Yumi schreef op 22-03-2023 om 08:30:

[..]

Net of ik de eierboer uitmaak voor eierkoek

SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

22-03-2023 om 10:21

Poezenmeisje schreef op 20-03-2023 om 23:05:

Eieren zijn bij de boerderij veel goedkoper dan in de supermarkt.

Ze zijn dit jaar wel 2 cent duurder geworden per stuk.

20230303-122600.jpg

Een goede tip! Ik ga eens kijken. Ik weet wel een adresje, maar geen idee wat de prijs is. 

Eieren, honing, aardappels, tulpen in Ellerhuizen.

https://lekkerder.nl/de-wie-len

Zuivel, meel, brood, rundvlees in Noordwolde.

https://zuivelboerderijdedriesprong.nl/

Biologische groente in Noordwolde. Bestellen of bij de automaat.

https://www.ekonoom.nl/vers-van-dichtbij?limit=all

Ik betaal 1,50 voor een liter gepasteuriseerde melk. Rauwe melk kost volgens mij 0,75 euro, maar ik heb geen zin om de melkbus te schrobben thuis.

Poezenmeisje schreef op 22-03-2023 om 10:55:

Ik betaal 1,50 voor een liter gepasteuriseerde melk. Rauwe melk kost volgens mij 0,75 euro, maar ik heb geen zin om de melkbus te schrobben thuis.

Dank je voor de adressen.  Bedum/Ten Boer kom ik nog wel regelmatig.  Rauwe melk haal ik hier een liter of 2, is voor mij net een perfect loopje van bijna 9 km. Daar custard of vanillevla van maken wordt hier bijzonder gewaardeerd.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.