Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
Zilver_gray
13-09-2025 om 22:34
BeesAreCool schreef op 13-09-2025 om 21:53:
[..]
Gatverdamme.
Alles om kritiek op het steeds autocratischer gedrag van Trump te stoppen.
Veel mensen die daarover horen durven dan niks meer te zeggen. Lijkt erop dat ze elke vorm van tegenspraak proberen te intimideren.
Klopt! Het liefst willen ze dat je alleen nog mag praten als wat je zegt Trump aanstaat.
Heel naar!
Zilver_gray
13-09-2025 om 22:35
kerstbeer schreef op 13-09-2025 om 22:12:
https://youtu.be/NBMdgM3eCtI?feature=shared
Kirk over birth control, werkende vrouwen en vrouwen in de dertig.
Vleiend wat hij zegt over 30 jarige vrouwen
Zilver_gray
13-09-2025 om 22:36
EnglishmaninNewYork schreef op 13-09-2025 om 22:18:
[..]
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van hoeveel invloed ze gaat hebben.
Vrouwenrechten hollen achteruit (niet alleen in Amerika overigens). Als op korte termijn niet -ein-de-lijk- de pleuris uitbreekt daar, heeft ze op korte termijn weinig meer te zeggen tenzij het wordt toegestaan door een man. Maar goed, daar is ze overduidelijk wel het type voor, dus dat hebben zij en de republikeinse partij (helaas) dan weer mee.
Maar of ze er succesvol in zal zijn, met een groeiend aantal Trump stemmers die in rap tempo in de problemen komen en schoolgaande kinderen hebben die alle ellende meekrijgen, is nog maar de vraag.
De kleintjes weten niet beter, maar alles wat puber en ouder is, krijgt op persoonlijk vlak nu heel wat problemen mee.
Nou ze lijkt heel vastberaden hoor..
EnglishmaninNewYork
13-09-2025 om 22:39
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-09-2025 om 18:41:
[..]
Er staat nergens dat ik sta te juichen of dat ook zo kenbaar zou maken.
Ik vind het niet normaal dat mensen worden afgeknald vanwege hun politieke of culturele voorkeur.
Wat ik ook niet normaal vind is het gebrek aan aandacht vanuit de Trumpers over de moorden en aanslagen op democraten, echte politici, geen influencer, door een Trumper. Maar dat staat bij jou niet hoog op je lijstje van verontwaardiging lijkt het.
Sorry, ik vind je een fijne forummer en ben het vaak met je eens, maar ik wil benadrukken dat het (in mijn ogen) écht geen kwestie meer is van 'voorkeur'. Of 'een mening', wat dat betreft.
Je kunt een voorkeur hebben voor een kleur aan je muur, daar doe je niemand pijn mee. Je kunt een voorkeur hebben voor een hard of zacht matras waar je zelf op slaapt, daar doe je niemand kwaad mee. Je kunt een voorkeur hebben voor zoete of zoute gerechten. Prima, jouw smaak, jouw ding, mij heb je er niet mee.
Maar we hebben het niet langer over 'meningen', over 'voorkeuren' of over enkel 'woorden'. Dit alles is beleid en daadwerkelijk realiteit aan het worden. Het zijn geen discussies meer, waarbij je je mening mag uiten en veilig naar huis kan gaan na afloop. Het is beleid, het zijn wetten aan het worden met directe, negatieve gevolgen voor de leefbaarheid van mensen.
Dat is een essentieel verschil met 'we verschillen van mening' en iedereen kan op een normale, gelijke manier weer door met hun eigen leven.
EnglishmaninNewYork
13-09-2025 om 22:42
Zilver_gray schreef op 13-09-2025 om 22:36:
[..]
Nou ze lijkt heel vastberaden hoor..
Wat ik probeerde aan te geven, is dat -als dit zo doorgaat- ze daar geen zeggenschap meer over heeft.
Vrouwenrechten worden uitgehold as we forum. Leuk dat ze vastberaden is, maar dat zegt niets wat ze over een bepaalde tijd nog toegestaan wordt om te mogen doen.
felija
13-09-2025 om 22:42
Nicole123 schreef op 13-09-2025 om 21:47:
Kijk gewoon naar de berichten van Kirk zelf over Paul Pelosi, die bijna dood op de IC lag. Dat de aanvaller maar gered moest worden door een ‘amazing patriot’. Nota bene een oproep dus om iemand die net een politieke moord heeft beraamd te bevrijden en dat als patriottisch te betitelen. Of, wat hier gedeeld werd, die vuile watchlist van Kirk, met namen erop van mensen die vervolgens met de dood werden bedreigd, wat hij uiteraard dondersgoed wist en op deze manier stimuleerde.
Wat vind je daarvan dan, Muurbloem? Veroordeel je dat net zo sterk als mensen die schrijven persoonlijk niet te rouwen om Kirk? Zeg je daarover ook ‘geen medelijden mee, deal maar met de consequenties’? Of ben je heel duidelijk met twee maten aan het meten en mag haat en oproepen tot geweld wel van de ene kant maar oh wee als het gebeurt vanaf de andere kant?
(En nee, ik zeg dus niet dat Kirk van mij daarom maar dood moest of dat zo’n moord niet erg is, niemand hier zegt dat, als je weer aan de verdraai-toer zou willen gaan.)
Dan blijft het stil, ze blijft gewoon als een olifant in een porseleinkast haar zeer eenzijdige langspeelplaat afdraaien. Totaal niet in staat om objectief en inhoudelijk te reageren. Diep gezonken in een fuik vol ultrarechtse algoritmes op oa X en youtube, waar iedere vorm van moderatie ontbreekt en dus elke gek niet gehinderd door enige vorm van realiteitszin of daadwerkelijke kennis van zaken zijn of haar drek kan spuien, alles voor de onderbuik!
Zilver_gray
13-09-2025 om 22:45
EnglishmaninNewYork schreef op 13-09-2025 om 22:42:
[..]
Wat ik probeerde aan te geven, is dat -als dit zo doorgaat- ze daar geen zeggenschap meer over heeft.
Vrouwenrechten worden uitgehold as we forum. Leuk dat ze vastberaden is, maar dat zegt niets wat ze over een bepaalde tijd nog toegestaan wordt om te mogen doen.
Aha. Ik snap wat je zegt. Mocht ze het zelf niet ten uitvoer kunnen brengen, is er vast een witte mannelijke conservatieveling die graag het stokje van haar overneemt.. we gaan het meemaken.
felija
13-09-2025 om 22:47
Zilver_gray schreef op 13-09-2025 om 22:45:
[..]
Aha. Ik snap wat je zegt. Mocht ze het zelf niet ten uitvoer kunnen brengen, is er vast een witte mannelijke conservatieveling die graag het stokje van haar overneemt.. we gaan het meemaken.
En zij slechts een marionet, als ze 'geluk' heeft.
Zilver_gray
13-09-2025 om 22:51
felija schreef op 13-09-2025 om 22:47:
[..]
En zij slechts een marionet, als ze 'geluk' heeft.
Ja.
Maar het is toch ten hemel schreiend wat er hier allemaal gebeurd ? Het staat allemaal zo ver van me af, maar toch echte realiteit. Ik heb vandaag echt schokkende dingen gelezen. Ik hou me nu zelfs even “rustig” op Insta, sommige reacties (op mij) vond ik verre van prettig. Nog niet eerder zo ervaren.
Gebruikersnaaminvullen
13-09-2025 om 22:54
EnglishmaninNewYork schreef op 13-09-2025 om 22:39:
[..]
Sorry, ik vind je een fijne forummer en ben het vaak met je eens, maar ik wil benadrukken dat het (in mijn ogen) écht geen kwestie meer is van 'voorkeur'. Of 'een mening', wat dat betreft.
Je kunt een voorkeur hebben voor een kleur aan je muur, daar doe je niemand pijn mee. Je kunt een voorkeur hebben voor een hard of zacht matras waar je zelf op slaapt, daar doe je niemand kwaad mee. Je kunt een voorkeur hebben voor zoete of zoute gerechten. Prima, jouw smaak, jouw ding, mij heb je er niet mee.
Maar we hebben het niet langer over 'meningen', over 'voorkeuren' of over enkel 'woorden'. Dit alles is beleid en daadwerkelijk realiteit aan het worden. Het zijn geen discussies meer, waarbij je je mening mag uiten en veilig naar huis kan gaan na afloop. Het is beleid, het zijn wetten aan het worden met directe, negatieve gevolgen voor de leefbaarheid van mensen.
Dat is een essentieel verschil met 'we verschillen van mening' en iedereen kan op een normale, gelijke manier weer door met hun eigen leven.
Ik heb het nu over de keuze van je politieke partij. Ik heb een voorkeur voor rechts van het midden, geen voorkeur voor all the way links.
Malibu2
13-09-2025 om 22:59
Door alles wat ik de afgelopen dagen heb gezien is het me wel duidelijk geworden dat dit niet een strijd is tussen links en rechts. Niet een strijd tussen Democraten en Republikeinen. Niet een strijd tussen conservatief en progressief.
Wat ik zie is een strijd tussen goed en kwaad.
felija
13-09-2025 om 23:01
Zilver_gray schreef op 13-09-2025 om 22:51:
[..]
Ja.
Maar het is toch ten hemel schreiend wat er hier allemaal gebeurd ? Het staat allemaal zo ver van me af, maar toch echte realiteit. Ik heb vandaag echt schokkende dingen gelezen. Ik hou me nu zelfs even “rustig” op Insta, sommige reacties (op mij) vond ik verre van prettig. Nog niet eerder zo ervaren.
Wat erg Zilver_gray!
Het is zeker ten hemel schreiend! Het is gewoon onwerkelijk. Kun je het een beetje van je afzetten?
Ik mijd dus expres Facebook, instagram en al helemaal X, ik heb expres geen social media, oa vanwege de redenen die jij hierboven noemt.
Ik vind dit al meer dan voldoende.
Voor wat het waard is: ik vind jou iig een verademing en ben echt blij met jouw aanwezigheid hier op het forum.
Zilver_gray
13-09-2025 om 23:04
felija schreef op 13-09-2025 om 23:01:
[..]
Wat erg Zilver_gray!Het is zeker ten hemel schreiend! Het is gewoon onwerkelijk. Kun je het een beetje van je afzetten?
Ik mijd dus expres Facebook, instagram en al helemaal X, ik heb expres geen social media, oa vanwege de redenen die jij hierboven noemt.
Ik vind dit al meer dan voldoende.
![]()
Voor wat het waard is: ik vind jou iig een verademing en ben echt blij met jouw aanwezigheid hier op het forum.
Lief van je ❤️
Ik lees jou ook heel graag!
Ja hoor, komt goed met mij, maar was even een vervelende ervaring.
EnglishmaninNewYork
13-09-2025 om 23:11
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-09-2025 om 22:27:
[..]
Maar volgens de conservatieve levensstijl zou ze nu thuis moeten blijven met haar kinderen. Die zijn nog erg jong.
Er zitten niet voor niks nog enkele vrouwen in de huidige regering. Ik denk dat ze er zitten om vrouwen het idee te geven dat het ok is wat ze doen.
Zilver_gray
13-09-2025 om 23:12
Malibu2 schreef op 13-09-2025 om 22:59:
Door alles wat ik de afgelopen dagen heb gezien is het me wel duidelijk geworden dat dit niet een strijd is tussen links en rechts. Niet een strijd tussen Democraten en Republikeinen. Niet een strijd tussen conservatief en progressief.
Wat ik zie is een strijd tussen goed en kwaad.
Ik durf je bijna niet te vragen, maar wie zie jij als goed en wie is het kwaad?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.