Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Het is hier op het forum ook actie-reactie, wanneer hier stelselmatig denigrerend over bepaalde bevolkingsgroepen wordt gesproken, of erger nog: discriminerend en xenofoob. Dan komt daar reactie op.
Gelukkig lees ik op het forum geen haat richting Joden en de Iraanse bevolking of bijvoorbeeld de Sudanezen, daarover is consensus. Er hoeft geen algehele verontwaardiging te ontstaan over hoe er hier tegen deze bevolkingsgroepen wordt aangekeken, we zijn het daarin met elkaar eens.
Over andere groepen echter, zoals asielzoekers, moslims, Gazanen en Palestijnen worden op dit forum de meest vreselijke dingen gezegd en hun dingen in de schoenen geschoven, waar ze helemaal niet verantwoordelijk voor zijn. En ja, daar wordt gelukkig tegen geprotesteerd. Dat is natuurlijk heel wat anders dan zeggen dat we slechts selectief meeleven en verontwaardigd zijn, dat is een bizarre eenzijdige conclusie.

Nicole123 schreef op 13-01-2026 om 08:30:

.

Als je hier schrijft dat het Iraanse regime verschrikkelijk is, dat je de mensen die daar in opstand komen steunt, dat het vreselijk is hoe het regime met die opstand omgaat en dat je het die mensen zo gunt om in vrede te leven, dan ben ik het gewoon volmondig met je eens. Daar hoef je geen mensen andere meningen voor in de schoenen te schuiven of Israël-Gaza bij te halen.

Mensen die Iran enkel als een whataboutism gebruiken voor Gaza protesten, kunnen natuurlijk ook zelf gaan protesteren voor Iran. 

Raar van dat soort types om te klagen dat de mensen die voor Gaza protesteren niet voor Iran zouden protesteren, terwijl de meesten van hen zelf ook niet voor Iran protesteren. 

Bla bla bla...elke discussie word ermee gekild.

Telkens weer diezelfde vingers die 'schuldige forummers' willen aanwijzen met de woorden: racisme, denigrerend, discriminerend, xenofoob en whataboutism ' als iemand een andere mening heeft, in plaats van fatsoenlijk naar elkaar luisteren en daar over te praten. Dat blijft maar doorgaan, ongeacht op welk topic. Zelfs op het koningshuis komen ze 'zoeken' waar ze over kunnen klagen. Want dan kunnen ze zeggen:  'kijk mij eens goed zijn'.

Fleurtje_5 schreef op 13-01-2026 om 13:23:

Telkens weer diezelfde vingers die 'schuldige forummers' willen aanwijzen met de woorden: racisme, denigrerend, discriminerend, xenofoob en whataboutism ' als iemand een andere mening heeft, in plaats van fatsoenlijk naar elkaar luisteren en daar over te praten. Dat blijft maar doorgaan, ongeacht op welk topic. Zelfs op het koningshuis komen ze 'zoeken' waar ze over kunnen klagen. Want dan kunnen ze zeggen: 'kijk mij eens goed zijn'.

Het is erg kenmerkend hoe jij de plank telkens weer finaal mis slaat!

Ook de mensen waar jij het niet mee eens bent mogen (hier) hun zegje doen Fleurtje.

Zilver_gray schreef op 13-01-2026 om 13:29:

[..]

Het is erg kenmerkend hoe jij de plank telkens weer finaal mis slaat!

Ook de mensen waar jij het niet mee eens bent mogen (hier) hun zegje doen Fleurtje.

Precies Zilver_Gray. Precies dit. Je zult vast veel likes krijgen voor je kenmerkende 'gehak'. 

'Een zegje doen' over het onderwerp is goed. Een andere mening vind ik best interessant. Zelfs als ik het niet eens ben. Maar wat jullie doen is kwaadsprekerij over de persoon of klagen over de manier van diens-discussiëren. 

Ik sla nog liever de plank driedubbel mis dan dat ik zo reageer als 'jullie'. 

Fleurtje_5 schreef op 13-01-2026 om 13:23:

Telkens weer diezelfde vingers die 'schuldige forummers' willen aanwijzen met de woorden: racisme, denigrerend, discriminerend, xenofoob en whataboutism ' als iemand een andere mening heeft, in plaats van fatsoenlijk naar elkaar luisteren en daar over te praten. Dat blijft maar doorgaan, ongeacht op welk topic. Zelfs op het koningshuis komen ze 'zoeken' waar ze over kunnen klagen. Want dan kunnen ze zeggen: 'kijk mij eens goed zijn'.

Het zijn juist degenen die whataboutsims gebruiken die daarmee discussies willen stoppen. 

Als je over ding 1 praat, moet je van hen zogenaamd ook over ding 2 praten, anders is het niet terecht dat je over ding 1 praat. Zelf hebben ze het vaak nooit over ding 2, behalve om het dus als zodanig te gebruiken. 

Dat is de hele truc en die hebben steeds meer mensen door.

Geen idee wat het koningshuis er verder mee te maken heeft?

Fleurtje_5 schreef op 13-01-2026 om 13:45:

[..]

Precies Zilver_Gray. Precies dit. Je zult vast veel likes krijgen voor je kenmerkende pestgedrag.

'Een zegje doen' over het onderwerp is goed. Een andere mening vind ik best interessant. Zelfs als ik het niet eens ben. Maar wat jullie doen is kwaadsprekerij over de persoon of klagen over de manier van diens-discussiëren.

Ik sla nog liever de plank driedubbel mis dan dat ik zo reageer als 'jullie'.

Zelfreflectie is niet je sterkste punt Fleurtje. 
En wat de discussie hier betreft, men discussieert hier en komt met valide argumenten waarom men het niet eens is met bepaalde geposte berichten.

Zometeen begint de live stream van TousiTV op Youtube. Mahyad Tousi is een Iraans-Amerikaanse filmmaker-reporter die al 15 jaar een eigen kanaal heeft op Youtube. Zijn specialiteit is het Midden-Oosten. Afgelopen weken maakte hij dagelijks reportages en live streams over de opstand in Iran.En volgt hij de stappen die Trump neemt nauwkeurig (hoewel hij in z'n verwachtingen soms wat voorbarig lijkt in z'n,begrijpelijke enthousiasme).                                                                                                                      Dankzij z'n contacten in Iran maar vooral dankzij Starlink van Musk, zijn er op TousiTV nog steeds dagelijks actuele beelden uit Iran/Teheran te zien. Ondanks dat het islamitische terreurregime alle verbindingen met de buitenwereld heeft afgesloten.En ook Starlink probeerden achter een Firewall tegen te houden (zover ik begreep). En beduidend meer beelden en informatie dan de MSM ,NOS etc aan korte fragmenten laten zien. Ook opvallend in de livechat zijn de soms wel duizenden meelevende reacties wereldwijd met de Iraniers.Van Amerika,Europa,Australie etc..
De volgende live stream start over een paar minuten voor de geinterresseerden ,       

https://www.youtube.com/watch?v=5gk8QVRAjOc

Ik sprak vandaag weer met mijn Iraanse vriendin. Het blijft elke keer bijzonder om de verhalen van haar familie te horen, en hoe ze over bepaalde zaken, personen en landen denken. 

Internet ligt er daar nog steeds uit, dat kan alleen nog via Elon Musk's Starlink. Die Starlink-ontvangers zijn officieel verboden door het regime, maar gelukkig zijn er alsnog vele exemplaren het land binnengesmokkeld. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.