Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
PensioNada
18-09-2025 om 10:13
ik heb net een stukje gezien uit de Kimmel Show over de moord op Kirk. Hij zegt niets over Kirk, hij zegt alleen wat over de reacties van MAGA op de verdachte.ik heb gezocht of ik een groter fragment kon vinden om te kijken of hij daar nog iets over Kirk zelf zei, maar ik heb niets kunnen vinden. Het lijkt er op dat critici langzaam monddood worden gemaakt. Een enge ontwikkeling.
Gebruikersnaaminvullen
18-09-2025 om 16:36
Brendan Carr is verantwoordelijk voor het verwijderen van Kimmel. Diezelfde Carr is mede auteur van Project 2025. Hij heeft "gedreigd" de uitzendlicentie niet te verlengen als CBS niet zou optreden en Kimmel van de buis te halen.
https://www.nytimes.com/2025/09/18/technology/brendan-carr-fcc-jimmy-kimmel.html
What has Carr done since taking over the F.C.C.?
Mr. Carr quickly launched investigations into diversity, equity and inclusion programs — pushing to dismantle them — then slashed regulations on broadband companies.
In January, he reinstated complaints against CBS, NBC and ABC that accused the broadcasters of political biases. The F.C.C. under former President Joseph R. Biden Jr. had dismissed the complaints, saying they violated the First Amendment.
In March, Mr. Carr started investigating ABC for its diversity policies, something he said he would scrutinize for discriminatory practices. In April, he accused Comcast, which owns NBC, of “news distortion.”
In a complaint filed to the F.C.C. in October 2024 against CBS’s “60 Minutes,” a conservative group accused the network of editing an interview with former Vice President Kamala Harris to make her look good. Mr. Carr went on to link the CBS complaint to its parent company Paramount’s $8 billion deal to merge with Skydance, which was under review at the F.C.C. for approval.
In early July, Paramount settled Mr. Trump’s lawsuit against CBS for $16 million. Weeks later, Mr. Carr approved the Paramount-Skydance merger.
Gebruikersnaaminvullen
18-09-2025 om 16:47
En het hypocriete is dat de Fox nieuwslezer er alleen af komt met een "sorry" nadat hij publieke vertelde dat de daklozen een onvrijwillige dodelijke injectie moesten krijgen, "just kill them".
En 2 mass shooting op daklozen kampementen
https://www.youtube.com/watch?v=_XOFZtteIqQ
Gebruikersnaaminvullen
18-09-2025 om 16:51
Dit is trouwens wel een leuke video van/over Bernie Sanders
What happens when you put Bernie Sanders in the second reddest state in the country?
For nearly 80 years straight, working-class West Virginia was a Democratic stronghold — until it took a hard turn to Trump.
We were on the ground with Bernie Sanders to investigate why.
BeesAreCool
18-09-2025 om 17:01
Miraval schreef op 18-09-2025 om 09:42:
Dit gaat naar mijn mening wel veel en veel te ver voor een "vrij" land als Amerika en de zogenaamde American Dream... beperking van meningen van mensen die anders denken dmv cancellen is echt het stomste wat je als regering kunt doen.
Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn, maar je kunt wel luisteren naar mensen, en op een normale manier het gesprek aangaan. Ik weet niet wat Trump precies wil aangezien de man al behoorlijk op leeftijd is. Het gaat zo langzaamaan lijken op Gilead daar... (Handsmaids tale)
Ja, helaas wel.
Schandalig hoe ze met Kimmel omgaan, maar wel gratie verlenen aan al die bestormen van het Capitool.
PensioNada
18-09-2025 om 17:21
Gebruikersnaaminvullen schreef op 18-09-2025 om 16:51:
Dit is trouwens wel een leuke video van/over Bernie Sanders
https://www.youtube.com/watch?v=RP8Oxe6OxJc
What happens when you put Bernie Sanders in the second reddest state in the country?
For nearly 80 years straight, working-class West Virginia was a Democratic stronghold — until it took a hard turn to Trump.
We were on the ground with Bernie Sanders to investigate why.
Ik had die van Sanders vanochtend ook al voorgeschoteld gekregen. Best wel tragisch dat deze mensen die moeten sappelen om hoofd boven water te houden op Trump gestemd hebben.
Zilver_gray
18-09-2025 om 19:01
Weduwe Kirk neemt het stokje over van manlief.
https://www.foxnews.com/politics/turning-point-usa-elects-erika-kirk-new-ceo-chair-board-following-charlie-kirks-assassination.amp
Zilver_gray
18-09-2025 om 19:22
https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6369525/trump-zegt-dat-hij-oekraineoorlog-heeft-onderschat-poetin-laat-me-zitten.html
"Ik dacht dat Oekraïne-Rusland misschien wel het makkelijkste probleem zou zijn, maar het is erg ingewikkeld", zei Trump. In aanloop naar zijn tweede presidentstermijn beloofde hij de oorlog binnen 24 uur op te lossen, maar daar is hij al eerder van teruggekomen.
Ik snap niet waar hij dat vandaan haalde? 
MakePeaceNotWar
18-09-2025 om 19:48
Er wordt een zeer gewelddadige aanslag gepleegd. Een koelbloedige executie onder het oog van alle camera’s en in het bijzijn van zijn gezin, collega’s en een paar duizend jonge studenten. Zowel voor als tegenstanders die daar staan! Om een discussie aan te gaan!
Dat is niet alleen het afslachten van een mens maar ook een aanslag op vrijheid van meningsuiting en een aanslag op de democratie.
Dat zou helemaal niemand moeten vieren!! Nooit niet!!!! Ongeacht wie er dan ook vermoord wordt!!
Zijn lichaam was nog warm en de duizenden filmpjes waren al online. Mensen die vol extase helemaal los gingen.
De walgelijke hatelijke filmpjes en commentaren op de foto van Erika bij zijn kist. Hoe kan je van zoiets genieten om te kotsen is dat gedrag.
Met de oproep om haar een kogel door haar hoofd te schieten zodat de kindjes wees worden, het pleegzorg systeem in kunnen zodat ze door goede grootgebracht gaan worden. Dat kreeg zo ontzettend veel bijval van al die “vreedzame, tolerante, linkse types die vinden dat ze moraal zijn en superieur zijn.
En toen waren Charlie zijn kindjes uiteraard ook nog aan de beurt er oproepen om die ook af te slachten in beangstigende groot.
Om nog maar te zwijgen hoeveel gedenks plaatsen voor Charlie kapot getrapt worden, er wordt overheen geplast, met verf besmeurd.
En nee het gaat niet om losse incidenten. Je verliest het vertrouwen in de mensheid zoveel zijn het er!
Hoe ver kan de beschaving in de mensheid zakken! Walgelijk!!!
Daar zitten ook opvallend veel mensen uit het onderwijs en de zorg bij.
Ieder weldenkend mens wil dat soort volk niet als leerkracht voor hun kinderen of jong volwassenen.
En wat mezelf betreft ik wil dat foute volk ook niet als kinderarts of EHBOer enz.
Gelukkig denken die scholen en ziekenhuizen hetzelfde daarover.
En zo ook heel veel bedrijven die vinden dat zulk evil niet bij hun beleid en uitstraling passen.
Die hebben alle recht om dat volk te ontslaan en studenten weg te sturen van hun opleiding.
Beetje dom gedacht ook dat Trump en de Republikeinen dat zelf persoonlijk aan het doen zijn. Alsjeblieft zeg! Die beslissing nemen ze gelukkig helemaal zelf.
Vol met haat en dat allemaal op basis van breinen die vergiftigd en gehersenspoeld zijn met grove leugens, verdraaiingen, heel vies knippen plakken van uitspraken om iemand tot na zijn dood te demoniseren en nog kapotter te maken.
Door een zeer gevaarlijke fascistische linkse media en het onderwijs. How low can you go.
Die man was verre van een rascistisch, vrouwen en trans hatende persoon.
Iedereen die dat beweert op basis van leugens is zo fout!
Gelukkig waren er ook heel veel positieve gebeurtenissen.
Over de hele wereld zijn grote herdenkingen voor Charlie geweest afgelopen weekend.
Zo mooi om te zien.
Charlie was een ontzettend goed mens.
PensioNada
18-09-2025 om 20:04
MakePeaceNotWar schreef op 18-09-2025 om 19:48:
Er wordt een zeer gewelddadige aanslag gepleegd. Een koelbloedige executie onder het oog van alle camera’s en in het bijzijn van zijn gezin, collega’s en een paar duizend jonge studenten. Zowel voor als tegenstanders die daar staan! Om een discussie aan te gaan!
Dat is niet alleen het afslachten van een mens maar ook een aanslag op vrijheid van meningsuiting en een aanslag op de democratie.
Dat zou helemaal niemand moeten vieren!! Nooit niet!!!! Ongeacht wie er dan ook vermoord wordt!!
Zijn lichaam was nog warm en de duizenden filmpjes waren al online. Mensen die vol extase helemaal los gingen.
De walgelijke hatelijke filmpjes en commentaren op de foto van Erika bij zijn kist. Hoe kan je van zoiets genieten om te kotsen is dat gedrag.
Met de oproep om haar een kogel door haar hoofd te schieten zodat de kindjes wees worden, het pleegzorg systeem in kunnen zodat ze door goede grootgebracht gaan worden. Dat kreeg zo ontzettend veel bijval van al die “vreedzame, tolerante, linkse types die vinden dat ze moraal zijn en superieur zijn.
En toen waren Charlie zijn kindjes uiteraard ook nog aan de beurt er oproepen om die ook af te slachten in beangstigende groot.
Om nog maar te zwijgen hoeveel gedenks plaatsen voor Charlie kapot getrapt worden, er wordt overheen geplast, met verf besmeurd.
En nee het gaat niet om losse incidenten. Je verliest het vertrouwen in de mensheid zoveel zijn het er!
Hoe ver kan de beschaving in de mensheid zakken! Walgelijk!!!
Daar zitten ook opvallend veel mensen uit het onderwijs en de zorg bij.
Ieder weldenkend mens wil dat soort volk niet als leerkracht voor hun kinderen of jong volwassenen.
En wat mezelf betreft ik wil dat foute volk ook niet als kinderarts of EHBOer enz.
Gelukkig denken die scholen en ziekenhuizen hetzelfde daarover.
En zo ook heel veel bedrijven die vinden dat zulk evil niet bij hun beleid en uitstraling passen.
Die hebben alle recht om dat volk te ontslaan en studenten weg te sturen van hun opleiding.
Beetje dom gedacht ook dat Trump en de Republikeinen dat zelf persoonlijk aan het doen zijn. Alsjeblieft zeg! Die beslissing nemen ze gelukkig helemaal zelf.
Vol met haat en dat allemaal op basis van breinen die vergiftigd en gehersenspoeld zijn met grove leugens, verdraaiingen, heel vies knippen plakken van uitspraken om iemand tot na zijn dood te demoniseren en nog kapotter te maken.
Door een zeer gevaarlijke fascistische linkse media en het onderwijs. How low can you go.
Die man was verre van een rascistisch, vrouwen en trans hatende persoon.
Iedereen die dat beweert op basis van leugens is zo fout!
Gelukkig waren er ook heel veel positieve gebeurtenissen.
Over de hele wereld zijn grote herdenkingen voor Charlie geweest afgelopen weekend.
Zo mooi om te zien.
Charlie was een ontzettend goed mens.
Jeetje, ben je boos of zo. In de meeste main stream linkse media zowel in Nederland als in de USA zie je keurige reacties met als bottom line: je vermoordt niet iemand om zijn mening, ook niet als de mening van die persoon je helemaal niet aanstaat. Die andere zaken die je noemt heb ik niets over gehoord en ik word momenteel op YouTube overstelpt met Charlie Kirk filmpjes.
En dan begin je vervolgens over fout volk, die je niet als hulpverlener wil....? Wat een enorm gepolariseerde mening. En juist die enorm gepolariseerde meningen waar jij die ander als het kwaad gaat zien, zijn gevaarlijk. Zit er dik in die moordenaar van Charlie Kirk zo is gaan denken en op een zeker moment niet meer kon bedenken dat Charlie Kirk vermoorden niet de weg was.
En begrijp me goed, ik dicht jou niets moorddadige toe, maar ik vind het zo extreem boos worden op een groep die niet goed reageert, wel een beetje eng.
Malibu2
18-09-2025 om 20:34
Een probleem zit hem in het benoemen van mensen als "nazi", mensen die helemaal geen nazi zijn. Of "fascist", of dat soort termen.
Dat zie je ook terug bij de moordenaar van Charlie Kirk. Een niet afgevuurde huls had de inscriptie: "Hey fascist! Catch!"
Ik zag dat iemand dit online als volgt omschreef: "They don't kill you because you're a Nazi, they call you a Nazi so they can kill you."
En ik vrees dat dat waar is. Het kan in ieder geval makkelijk misbruikt worden als een soort van "excuus", want ik lees dan online dat hij het verdiende, aan zichzelf te danken had, of dat hij heeft geoogst wat hij heeft gezaaid. Mensen die zo denken zijn, in het beste scenario, nogal in de war..
PensioNada
18-09-2025 om 20:47
Malibu2 schreef op 18-09-2025 om 20:34:
Een probleem zit hem in het benoemen van mensen als "nazi", mensen die helemaal geen nazi zijn. Of "fascist", of dat soort termen.
Dat zie je ook terug bij de moordenaar van Charlie Kirk. Een niet afgevuurde huls had de inscriptie: "Hey fascist! Catch!"
Ik zag dat iemand dit online als volgt omschreef: "They don't kill you because you're a Nazi, they call you a Nazi so they can kill you."
En ik vrees dat dat waar is. Het kan in ieder geval makkelijk misbruikt worden als een soort van "excuus", want ik lees dan online dat hij het verdiende, aan zichzelf te danken had, of dat hij heeft geoogst wat hij heeft gezaaid. Mensen die zo denken zijn, in het beste scenario, nogal in de war..
Trump reageerde helaas op precies dezelfde manier op de moord op Charlie Kirk. Wij maken van mensen die anders denken, die anders zijn, een karakterikatuur. Alles is zwart of wit. Niets er tussenin.
PensioNada
18-09-2025 om 21:34
Muurbloem1985 schreef op 18-09-2025 om 20:55:
Alleen voordat er ook maar iets over de dader bekend was, werd al naar links gewezen. De dader is afkomstig uit een conservatief, Mormoons, republikeins milieu, daar is geen woord van gelogen. Hij wilde iets zeggen over de manier waarop rechts gelijk naar links wees.
BeesAreCool
18-09-2025 om 21:35
zoals al eerder gezegd, sommige mensen willen alleen over Kirk praten.
Dan kunnen ze proberen met het vingertje naar links te wijzen en het leidt af van alle walgelijke en anti-Democratische dingen die dagelijks door Trump's beleid gebeuren...
Just saying (again).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.