Nieuws en actueel
kerstbeer
28-01-2025 om 17:07
Trump, Musk en Amerikaanse politiek.
Hier verder over Trump, Musk en de Amerikaanse politiek.
Trump tekende meteen een recordaantal decreten en daar komen er steeds meer bij.
Tot nu toe gaat het goed tussen Trump en de bij hem invloedrijke Musk, maar zal dat ook zo blijven nu steeds meer MAGA niet blij met Musk's invloed en beleidswensen zijn?
Wat zal er bij de Democraten gebeuren en wie zal naar boven komen als potentiele leiders van de toekomst?
Wat voor invloed gaan Trump's decreten hebben over de VS en de rest van de wereld?
Schrijf hier verder.
felija
12-09-2025 om 23:53
Die selectieve verontwaardiging richting een medium: de NOS, terwijl andere veel meer gekleurde media zonder meer worden goed gekeurd (media die alleen positief over de regering van Israël schrijven). Meten met twee maten.
Malibu2
13-09-2025 om 08:05
Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 23:17:
[..]
Dat staat óók in de Journalistieke Code ja. Maar iedereen weet dat als er acuut nieuws gepubliceerd moet worden omdat er een onverwacht een moord is gepleegd en het land moet van informatie voorzien worden, dat je dan niet eerst rustig een middagje research kunt gaan doen als mediabedrijf. En dat dan, volgens de Journalistieke Code, als je in je berichtgeving een misstap begaat of dingen nog niet goed genoeg gecheckt bleek te hebben, dat eerlijk en open rectificeert.
Ik weet dat het koren op je molen is in je hetze tegen de NOS, die in jouw ogen niet goed bericht over Israël. En als je aan Israël komt - dus ook maar iets van kritiek op ze uit - dan kom je aan jou, heb ik het idee. Als het je écht om waarheidsvinding en het houden aan de Journalistieke Code te doen zou zijn, dan zou je je pijlen beter op heel veel andere media kunnen richten, die zaken als rectificatie en het checken op waarheid heel erg veel erger aan hun laars lappen. De Telegraaf bijvoorbeeld. Dat je zo inzit over de berichtgeving van de NOS en niet over zeer duidelijke desinformatie en het zich niet houden aan de Journalistieke Code vanuit andere kanalen laat zien dat het je vooral gaat om bestrijden wat niet strookt met jouw persoonlijke mening. Dat het wijzen op de Journalistieke Code blijkbaar meer een middel voor je is om daarbij in te zetten als het je toevallig uitkomt dan dat je er echt veel om lijkt te geven in het algemeen.
Acuut?
Dit was de NOS uitzending van 17:00 op 11 september.
Kirk werd neergeschoten op 10 september rond 21:00 uur Nederlandse tijd.
De NOS had dus prima "een middagje research" kunnen doen. Er zat 20 uur tussen. Als jij dat "acuut" noemt...
BeesAreCool
13-09-2025 om 08:32
Friezinnetje schreef op 12-09-2025 om 19:08:
[..]
oh en daarom is meteen heel links zo? Vreemd hoor.
Trump begon meteen over "radical left lunatics" en zo foeterden wel meer mensen over links, voor ze wisten wie de dader was.
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben nu de verdachte uit een conservatieve familie lijkt te komen. Zal dan wel opeens een "verwarde jongeman" worden in hun ogen.
Gebruikersnaaminvullen
13-09-2025 om 08:37
BeesAreCool schreef op 13-09-2025 om 08:32:
[..]
Trump begon meteen over "radical left lunatics" en zo foeterden wel meer mensen over links, voor ze wisten wie de dader was.
Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben nu de verdachte uit een conservatieve familie lijkt te komen. Zal dan wel opeens een "verwarde jongeman" worden in hun ogen.
De weduwe van Kirk wil doorgaan met wat haar man is begonnen. Yeah.......
Loeki72
13-09-2025 om 08:54
[..]

Malibu2
13-09-2025 om 09:02
Gebruikersnaaminvullen schreef op 13-09-2025 om 08:37:
[..]
De weduwe van Kirk wil doorgaan met wat haar man is begonnen. Yeah.......
Erika Kirk wil doorgaan met Turning Point? Hartstikke goed!
Blijven praten, blijven debatteren met andersdenkenden is de enige manier. De ander aanzetten tot denken, de ander laten inzien waar je standpunt vandaan komt. Ook al kom je op een andere uitkomst, je komt er dan wel achter waar wél de overeenkomsten zijn.
Mensen die niet willen praten met andersdenkenden, volgens mij zijn dat juist degenen die gevaarlijk zijn.
Zilver_gray
13-09-2025 om 09:06
[..]
Nou inderdaad, ik hoorde gisteren Michiel Vos zeggen “hij kwam uit een rechts nest met een Republikeinse vader”. Heel wat anders dan “opstoker” Trump beweerde!
Ook ben ik opgelucht dat het geen moslim of zwarte Amerikaan was, dan hadden we dat gezeik weer gehad.
Ik schrik ook best van de rouwberichten die ik aan de lopende band voorbij zie komen op Insta. Huilende mensen alsof er een heilige gestorven is, men noemt hem al “martelaar”. For f…’s sake doe normaal man! Hij was een ordinaire racist, schoffeerde transgenders, en was van mening dat abortus een zonde was, en nog meer van dat moois.
Zilver_gray
13-09-2025 om 09:08
Loeki72 schreef op 13-09-2025 om 08:54:
[..]
Is dit echt????, wat een hypocriet zooitje.
Zilver_gray
13-09-2025 om 09:18
Nicole123 schreef op 12-09-2025 om 23:17:
[..]
Ik weet dat het koren op je molen is in je hetze tegen de NOS, die in jouw ogen niet goed bericht over Israël. En als je aan Israël komt - dus ook maar iets van kritiek op ze uit - dan kom je aan jou, heb ik het idee. Als het je écht om waarheidsvinding en het houden aan de Journalistieke Code te doen zou zijn, dan zou je je pijlen beter op heel veel andere media kunnen richten, die zaken als rectificatie en het checken op waarheid heel erg veel erger aan hun laars lappen. De Telegraaf bijvoorbeeld. Dat je zo inzit over de berichtgeving van de NOS en niet over zeer duidelijke desinformatie en het zich niet houden aan de Journalistieke Code vanuit andere kanalen laat zien dat het je vooral gaat om bestrijden wat niet strookt met jouw persoonlijke mening. Dat het wijzen op de Journalistieke Code blijkbaar meer een middel voor je is om daarbij in te zetten als het je toevallig uitkomt dan dat je er echt veel om lijkt te geven in het algemeen.
Zo geweldig treffend hoe jij het weer omschrijft Nicole!
Malibu2
13-09-2025 om 09:27
Zilver_gray schreef op 13-09-2025 om 09:08:
[..]
Wat is daar hypocriet aan?
Dit kan voor een christen prima samengaan. Ik bid ook dat hij Jezus Christus zal vinden in de tijd die hij nog heeft in de gevangenis.
En voor als je denkt dat ze nu van het idee van de doodstraf is afgestapt omdat zijn vader Republikeins was, gisteravond tweette ze:
Some crimes are so evil, the only just punishment is the death penalty.
https://x.com/RepNancyMace/status/1966581840677871710?t=6NHmiofbKPm7-QZ5nANQfA&s=19
PensioNada
13-09-2025 om 09:34
Zilver_gray schreef op 13-09-2025 om 09:08:
[..]
Er zijn geruchten dat hij lid zou zijn van een extreem-rechtse groep. Deze zijn onbevestigd en het zijn niet meer dan geruchten. Wat we wel weten is dat hij bekend stond als stil, een beetje een loser. Hij kwam uit een degelijk, conservatief, Mormoons gezin. Hij had al jong wat met vuurwapens, iets dat overigens niet ongebruikelijk is voor iemand die opgroeit in Utah. Hij was op high school een zeer goede leerling en heeft toen een beurs verdiend voor een universiteit. Daar is hij na een half jaar opgehouden en is uiteindelijk ingeschreven op een technical college in zijn woonplaats. Ik vermoed dat dit te vergelijken is met een MBO in Nederland. Hij was veel thuis en was dan aan het gamen of in on-line groepen.
Nadat zijn vader had ontdekt dat hij de dader was, zei hij dat hij liever zelfmoord pleegde dan zich aangaf.
Hij doet mij denken aan Dylan Klebold, 1 van de twee moordenaars van Columbine High: intelligent, nergens echt bij horen, depressief, deel uitmakend van een familie die heel veel invloed op hem heeft.
We zullen het echter nooit precies weten, denk ik. Amerikanen maken graag monsters van daders, waarmee ik zijn daad overigens absoluut niet goed wil praten.
Zilver_gray
13-09-2025 om 09:36
Malibu2 schreef op 13-09-2025 om 09:27:
[..]
Wat is daar hypocriet aan?
Dit kan voor een christen prima samengaan. Ik bid ook dat hij Jezus Christus zal vinden in de tijd die hij nog heeft in de gevangenis.
En voor als je denkt dat ze nu van het idee van de doodstraf is afgestapt omdat zijn vader Republikeins was, gisteravond tweette ze:
Some crimes are so evil, the only just punishment is the death penalty.
https://x.com/RepNancyMace/status/1966581840677871710?t=6NHmiofbKPm7-QZ5nANQfA&s=19
Wanneer het zo uitkomt gaat het prima samen. Voor de rest is het zwart/ wit denken tot en met.
Zilver_gray
13-09-2025 om 09:46
PensioNada schreef op 13-09-2025 om 09:34:
[..]
Er zijn geruchten dat hij lid zou zijn van een extreem-rechtse groep. Deze zijn onbevestigd en het zijn niet meer dan geruchten. Wat we wel weten is dat hij bekend stond als stil, een beetje een loser. Hij kwam uit een degelijk, conservatief, Mormoons gezin. Hij had al jong wat met vuurwapens, iets dat overigens niet ongebruikelijk is voor iemand die opgroeit in Utah. Hij was op high school een zeer goede leerling en heeft toen een beurs verdiend voor een universiteit. Daar is hij na een half jaar opgehouden en is uiteindelijk ingeschreven op een technical college in zijn woonplaats. Ik vermoed dat dit te vergelijken is met een MBO in Nederland. Hij was veel thuis en was dan aan het gamen of in on-line groepen.
Nadat zijn vader had ontdekt dat hij de dader was, zei hij dat hij liever zelfmoord pleegde dan zich aangaf.
Hij doet mij denken aan Dylan Klebold, 1 van de twee moordenaars van Columbine High: intelligent, nergens echt bij horen, depressief, deel uitmakend van een familie die heel veel invloed op hem heeft.
We zullen het echter nooit precies weten, denk ik. Amerikanen maken graag monsters van daders, waarmee ik zijn daad overigens absoluut niet goed wil praten.
Ik heb gisteravond ook zitten googelen op schoolshootings. Van de meeste daders wordt gezegd dat ze stil zijn, intelligent, niet echt bij de groep horen. En overwegend witte jonge mannen.
PensioNada
13-09-2025 om 10:41
Zilver_gray schreef op 13-09-2025 om 09:46:
[..]
Ik heb gisteravond ook zitten googelen op schoolshootings. Van de meeste daders wordt gezegd dat ze stil zijn, intelligent, niet echt bij de groep horen. En overwegend witte jonge mannen.
Ik heb twee boeken gelezen over Columbine, de boeken van Tim Krabbë en Sue Klebold. Van te voren dacht ik: als ik die boeken uit heb, begrijp ik meer van de beweegredenen. Maar dat viel een beetje tegen. Een aantal factoren worden wel duidelijk. Van Dylan Klebold denken de meeste deskundigen dat hij depressief en suïcidaal was, maar waarom hij wel een massamoord pleegde en anderen depressieve, suïcidale adolescenten niet, dat blijft voor mij een mysterie.
Zilver_gray
13-09-2025 om 11:09
PensioNada schreef op 13-09-2025 om 10:41:
[..]
Ik heb twee boeken gelezen over Columbine, de boeken van Tim Krabbë en Sue Klebold. Van te voren dacht ik: als ik die boeken uit heb, begrijp ik meer van de beweegredenen. Maar dat viel een beetje tegen. Een aantal factoren worden wel duidelijk. Van Dylan Klebold denken de meeste deskundigen dat hij depressief en suïcidaal was, maar waarom hij wel een massamoord pleegde en anderen depressieve, suïcidale adolescenten niet, dat blijft voor mij een mysterie.
Ik denk dat een “gezonde geest” zich ook niet kan indenken hoe iemand erbij komt om een massamoord te willen plegen.
Ik las ook iets van tegen andere massamoordenaars opkijken, beroemd willen worden.. tja.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.