Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Trump, Musk en Amerikaanse politiek.

Overigens is het in bepaalde staten in Amerika ook niet nodig om een afgeronde studie rechten te hebben gevolgd, om politierechter te worden. Rechter Teresa Stokes ligt nu onder vuur nadat ze een reeds 14 maal veroordeelde crimineel zonder borg heeft vrijgelaten in januari 2025, waardoor hij 22 augustus een Oekraïense vluchtelinge in koelen bloeden kon vermoorden in de metro.

Ze zou (maar kan geen definitieve bron vinden) aangenomen zijn ook volgens het DEI programma, en heeft in het verleden gewerkt met daklozen en verslaafden. Zelfs de moeder van de dader vroeg de rechter haar zoon niet vrij te laten wegens pscyhische problemen.

Op Bluesky is vervolgens een crowdfunding gestart voor de dader, om deze juridische bijstand te kunnen geven. De omgekeerde wereld als je het mij vraagt. Deze crowdfunding is inmiddels vanwege terechte kritiek weer opgeheven. 

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-15078101/amp/judge-released-decarlos-brown-iryna-zarutska-stabbing.html

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/articles/c4g7z8pk0j3o.amp

Op X heb ik de video gezien van deze moord, er zaten 4 andere passagiers in de buurt van Iryna Zarutski en geen van allen is opgestaan om haar hulp te bieden. 

BeesAreCool schreef op 11-09-2025 om 15:14:

[..]

Ze moeten echt wat srenger worden daar met wapens.

Er zijn zo vaak schietpartijen. Ik zou willen dat ze mensen voorop zetten en niet de wapens.

Dat vind ik dus ook. Maar velen hebben liever gewapende mensen om scholen te beveiligen dan helemaal geen wapens meer. 

Malibu2 schreef op 11-09-2025 om 13:12:

[..]

Zou je niet zeggen dat zowel de Democraten als de Republikeinen daar beide hard hun best voor hebben gedaan?

Of vind jij dat het gepolariseerde politieke klimaat in de VS alleen door de Republikeinen komt?

En over de algemene visie van Kirk: hij was geen racist. Hij was tegen een andere behandeling van mensen puur op basis van hun huidskleur.

Doel je hiermee op het feit, dat republikein Charlie Kirk niet begreep dat "de witten" "het pikten" dat "niet witten" "alle banen" kregen in het bedrijfsleven? 

Of wellicht doel je op het feit dat Kirk dacht, dat "zwarten" voor de lol op "witten" jagen? 

Ik vind iemand die zo over mensen praat racistisch. En gezien zijn jonge achterban vind ik de manier waarop Kirk zijn polariserende boodschappen verkondigd gevaarlijk opruiend. 

Maar misschien kan je wat filmpjes opzoeken van Democraten die dat ook zo doen? 

EnglishmaninNewYork schreef op 11-09-2025 om 15:35:

[..]

Doel je hiermee op het feit, dat republikein Charlie Kirk niet begreep dat "de witten" "het pikten" dat "niet witten" "alle banen" kregen in het bedrijfsleven?

Of wellicht doel je op het feit dat Kirk dacht, dat "zwarten" voor de lol op "witten" jagen?

Ik vind iemand die zo over mensen praat racistisch. En gezien zijn jonge achterban vind ik de manier waarop Kirk zijn polariserende boodschappen verkondigd gevaarlijk opruiend.

Ook voor jou de vraag of je me de link naar de specifieke videos kunt geven waarin Kirk dergelijke uitspraken zou hebben gedaan.  En dan wel videos waaruit ook de context blijkt. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 11-09-2025 om 15:20:

[..]

Dat vind ik dus ook. Maar velen hebben liever gewapende mensen om scholen te beveiligen dan helemaal geen wapens meer.

Het is onderhand een catch22 geworden. Mijn familie in Amerika heeft ook wapens in huis. 

EnglishmaninNewYork schreef op 11-09-2025 om 15:35:

[..]

In welk filmpje heeft hij deze dingen gezegd? Je verzint het ter plekke

Malibu2 schreef op 11-09-2025 om 15:39:

[..]

Ook voor jou de vraag of je me de link naar de specifieke videos kunt geven waarin Kirk dergelijke uitspraken zou hebben gedaan. En dan wel videos waaruit ook de context blijkt.

Net als Amber82 al aangaf, is het makkelijk te vinden. 

Ik ga hier geen linkjes plaatsen. Dat verspreid de (in mijn ogen) verwerpelijke uitspraken van Kirk alleen maar nog verder. 

Heb je al een Democraat gevonden die ook zo hard zijn best doet?

Ik las net een online reactie van iemand en ik vond het treffend. 

Diegene beschreef dat Charlie Kirk hem irriteerde omdat hij zich door Kirk gepusht voelde om zijn gevoelens en overtuigingen rationeel te verklaren. En dat kon botsten, want deze persoon gaf toe dat Kirk op ratio soms wel degelijk een punt had en hij bleef dan achter met zijn gevoel: een botsing tussen ratio en emotie. Dat was ongemakkelijk, maar dwong hem wel tot nadenken, waardoor hij verder kon groeien. 

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige mensen juist hiervoor bang zijn, bang om de confrontatie aan te gaan met de ratio. Het is voor hen dan comfortabeler om te blijven hangen in vage quotes en artikelen van journalisten die Kirk als de boeman omschrijven. Want dan hoeven de gekoesterde gevoelens en overtuigingen niet kritisch onderzocht te worden. 

Malibu2 schreef op 11-09-2025 om 16:09:

Ik las net een online reactie van iemand en ik vond het treffend.

Diegene beschreef dat Charlie Kirk hem irriteerde omdat hij zich door Kirk gepusht voelde om zijn gevoelens en overtuigingen rationeel te verklaren. En dat kon botsten, want deze persoon gaf toe dat Kirk op ratio soms wel degelijk een punt had en hij bleef dan achter met zijn gevoel: een botsing tussen ratio en emotie. Dat was ongemakkelijk, maar dwong hem wel tot nadenken, waardoor hij verder kon groeien.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige mensen juist hiervoor bang zijn, bang om de confrontatie aan te gaan met de ratio. Het is voor hen dan comfortabeler om te blijven hangen in vage quotes en artikelen van journalisten die Kirk als de boeman omschrijven. Want dan hoeven de gekoesterde gevoelens en overtuigingen niet kritisch onderzocht te worden.

Waarom het zo zwart/wit benaderen? En waarom ben je in hemelsnaam bang als je aangeeft dat je vindt dat Charlie Kirk een bepaald oordeel heeft in zijn speeches en je het daar niet mee eens bent. Alle politieke mensen hebben een oordeel in hun verhaal vanuit hun overtuigingen, links rechts midden, whatever. 

Laat dat gewoon zijn en agree to disagree ipv van degene die hun bedenkingen hebben/hadden bij deze man als zogenaamd bang neer te zetten.

EnglishmaninNewYork schreef op 11-09-2025 om 16:08:

[..]

Ik ga hier geen linkjes plaatsen. Dat verspreid de (in mijn ogen) verwerpelijke uitspraken van Kirk alleen maar nog verder.

Mwahh...wel erg laffe uitvlucht.Kon je nou echt niets beters verzinnen?

EnglishmaninNewYork schreef op 11-09-2025 om 16:08:

[..]

Net als Amber82 al aangaf, is het makkelijk te vinden.

Heb je al een Democraat gevonden die ook zo hard zijn best doet?

Veelzeggend...

Maar hoezo moet iedereen hier op zoek gaan naar linkjes omdat Malibu van mening is dat het allemaal wel meevalt met zijn racistische ideeën. Hoezo moeten wij ons best gaan doen haar te overtuigen? Ze gelooft maar lekker wat ze wil. 

Ik las trouwens dat het moordwapen gevonden is en dat men denkt dat de dader iemand is van “studenten” leeftijd. Zo zou hij minder opgevallen zijn in de menigte.
Ben benieuwd, wie het gedaan heeft.

Voor mij hoeft niemand linkjes te plaatsen om wie dan ook te overtuigen, maar als ik zulke overduidelijke uirltpraken neerzet wil ik die zelf graag bevestigen. En wat er staat heb ik nog niet terug kunnen vinden... 

Alles gaat om context.

Maar goed, Kaag zei gisteren ook al dat woorden ertoe doen. Zonder context kun je dat ook invullen naar wat het beste past bij je eigen opvattingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.